Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:36

owens-mama schreef:
WIj kunnen niet bij iemand in het koppie kijken, Zou soms wel heel makkelijk zijn. Wie zien door ons scherm niet wie of wat iemand direct of indirect meemaakt in zijn zijn of haar leven.

Maar we kunnen toch wel respect voor elkaar op brengen en ekaar in de waarde laten. En als je het er niet mee eens bent, en geen steun wilt geven. reageer dan niet. maar houd het netjes. EN als je van mening bent het helpt toch niet, leg je daar dan bij neer. Wij zijn nu al pagina's aan het bakkeleien en elkaar terecht aan het wijzen. Wat is daar de meer waarde van voor TS. Voor mij heeft het wel de waarde gehad, om te zien hoe mensen met elkaar omgaan in het dagelijkse leven. EN begin nu te begrijpen waarom er overal ter wereld zo'n ruzie en haat onstaat.
Ik respecteer ieders mening maar dan op een nette manier en netjes uitgelegd.

Inderdaad, heel mooi verwoord. Open staan voor iemand anders, andere ideëen, opvattingen. Nuance aanbrengen en elkaar in de waarde laten zou zoveel ellende schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:37

Och, je kunt het op een liefdevolle manier toch met iemand oneens zijn. Ik ben christen, ben dat heel bewust en radicaal. Ik geloof in respect hebben voor het leven. Dat uit zich in meer dan dit, maar daar op ingaan zoou off-topic zijn. Ik hou van de Vader van het leven ook. Ook off-topic, wil het toch even zeggen.

Punt is gewoon dat je iemands daden en keuzes kunt afkeuren, maar de persoon niet. Ik geloof dat het goed is om die 2 uit elkaar te houden. Ik kan zo commentaar hebben op wat jij doet, en daar ook écht naar van worden, en tegelijk jou als medemens, als naaste volledig accepteren zoals je bent. Als jullie mij niet volgen, geeft dat niet, wilde het gewoon even kwijt :o
skippy1 schreef:
Yamcha schreef:
Skippy1: je wilt niet weten hoeveel er al ontwikkeld is, ga maar eens googelen. Ik zal hier geen linkjes plaatsen, wederom om TS niet te kwetsen, maar lees ook eens de posts van Rock terug.

Ik weet maar al te goed wat er allemaal is aangelegd. :j

Wat is 'jullie' doel toch met al dit soort posten? TS overtuigen het niet te doen? Dit is háár keuze! DEn naar mijn idee heeft TS die keuze wel overwogen gemaakt! Ze weet wat ze doet. Die keuze dient iedereen te respecteren, dat is de vrijheid die we hier in NL hebben en die ook volledig legaal is!

Als je mijn eerdere berichten heb gelezen, zal het je duidelijk zijn dat ik neit meer probeer TS op andere gedachten te brengen. Zij heeft duidelijk gemaakt, dat haar keus niet zal veranderen, en ik respecteer dat.
Ik geef haar raadgevingen voor de toekomst, en probeer haar duidelijk te maken, dat ook het proces na de abortus aandacht behoeft, dat 'ontzwangeren' nog misschien wel minstens zo belangrijk is. Ik kan me een beetje voorstellen hoe deze dingen gaan namelijk: eerst een dikke rel over de abortus, en als die eenmaal gebeurd is, is iedereen weg, want de sensatie is over, en waar is dan die arm om haar schouders die TS nodig heeft? Verdriet moet hier in NL toch wel met 3 weken over zijn, nu, dat zal met een abortus niet het geval zijn, ik ken vrouwen die er jaaaaren later nog heel veel verdriet van hebben, hoewel ze op dat moment volledig achter hun keuze stonden en ook het gevoel hadden niet anders te kunnen. Dan heb je een luisterend oor hard nodig, en dan kunnen armen om je heen precies zijn wat je nodig hebt. TS is ook maar een mens, weet je......
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-10 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

TrippleT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:37

skippy1 schreef:
Yamcha schreef:
Skippy1: je wilt niet weten hoeveel er al ontwikkeld is, ga maar eens googelen. Ik zal hier geen linkjes plaatsen, wederom om TS niet te kwetsen, maar lees ook eens de posts van Rock terug.

Ik weet maar al te goed wat er allemaal is aangelegd. :j

Wat is 'jullie' doel toch met al dit soort posten? TS overtuigen het niet te doen? Dit is háár keuze! DEn naar mijn idee heeft TS die keuze wel overwogen gemaakt! Ze weet wat ze doet. Die keuze dient iedereen te respecteren, dat is de vrijheid die we hier in NL hebben en die ook volledig legaal is!

Volgens mij gaat hier nu even een kleine off-toppic discussie over hoeverre een baby ontwikkelt is met die leeftijd. En heeft dat niets te maken met overtuigen of op andere gedachten brengen. Niet zo fel reageren allemaal dames!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:38

laetitia schreef:
owens-mama schreef:
WIj kunnen niet bij iemand in het koppie kijken, Zou soms wel heel makkelijk zijn. Wie zien door ons scherm niet wie of wat iemand direct of indirect meemaakt in zijn zijn of haar leven.

Maar we kunnen toch wel respect voor elkaar op brengen en ekaar in de waarde laten. En als je het er niet mee eens bent, en geen steun wilt geven. reageer dan niet. maar houd het netjes. EN als je van mening bent het helpt toch niet, leg je daar dan bij neer. Wij zijn nu al pagina's aan het bakkeleien en elkaar terecht aan het wijzen. Wat is daar de meer waarde van voor TS. Voor mij heeft het wel de waarde gehad, om te zien hoe mensen met elkaar omgaan in het dagelijkse leven. EN begin nu te begrijpen waarom er overal ter wereld zo'n ruzie en haat onstaat.
Ik respecteer ieders mening maar dan op een nette manier en netjes uitgelegd.

Inderdaad, heel mooi verwoord. Open staan voor iemand anders, andere ideëen, opvattingen. Nuance aanbrengen en elkaar in de waarde laten zou zoveel ellende schelen.

Hier ben ik het ook mee eens.

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 12:38

Ik geloof dat ik zelf een beetje uit het topic raak door deze voortdurende disscussie. :+

Zie dat er nog steeds veel mensen zijn die niet goed lezen, of die wel lezen maar niet begrijpen.
Jammer is dat, want zo kunnen ze niet voelen wat ik bedoel.
Al gaat dat laatste zowieso erg moeilijk, en al helemaal over internet natuurlijk!

Vind het heel fijn dat mensen als Rock en Yamcha gewoon normaal en in alle redelijkheid hun woord doen, terwijl ze het niet met me eens zijn.

Elke keer dat ik nadenk over mijn keuze, en alle facetten die ermee samenhangen, voel ik me sterker worden.

Dat ik helemaal zelf in staat ben om zo'n sterke keuze te maken zonder invloed van buitenaf!
Dat geeft eigenlijk toch wel aan dat ik veel meer kan als ik zelf dacht, en dat ik op de goede weg ben voor mijn verdere ontwikkeling.

Het leven kan heel mooi zijn, maar het kan ook gruwelijk naar zijn.
Beide kanten heb ik meerdere malen ervaren (ja, wie niet?)
En ik weet zeker, dat nu ik zo bewust ervoor kies om geen kind te krijgen, ik nooit bang zal hoeven zijn dat ik niet in de hemel kom of waar dan ook.
Want dit is wat mijn hart kiest, en waar ik achter sta.
Met mijn volle verstand.
En er zal niemand anders zijn, die mij hierom veroordeeld.

En ik weet zeker, dat het zieltje wat voor dit aankomende kind in wording bedoeld was, een ander heel gelukkig plekje vind, en verder gaat, en mij niet als slecht of schuldig zal zien.
Maar als verstandig.
Laatst bijgewerkt door LifeSucks op 04-03-10 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:39

Ik ga niet verder met de discussie...waarom niet? Omdat het IMO eigenlijk volledig zinloos is hier! TS heeft een duidelijke en weloverwogen keuze gemaakt, op basis van wat ik gelezen heb IMO een goede keus. TS staat achter die keus en daar heb ik alle respect voor! :j

Hier nu door gaan met deze discussie voegt niets toe en de discussie is oneindig, die lost niet op. Feit is: men mag in NL tot een x aantal weken abortus laten plaatsvinden, die keuze voor het aantal weken is niet uit de lucht gegrepen. Het ís legaal! :j

Dus nogmaals: TS sterkte!

*edit* mijn reacties zijn niet fel bedoeld hoor! ;) Ik geef enkel mijn mening en heb niet de intentie iemand aan te vallen. ;)
Laatst bijgewerkt door Jessica op 04-03-10 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:40

Ik heb een soort gelijk verhaal meegemaakt, maar heb geen zin om half bokt over me heen te krijgen, dus als je meer wilt weten, pb maar.
Daarbij vind ik het super goed van je dat je bij je standpunt blijft en ik vind dat mensen daar ook respect voor kunnen hebben!
TS, mocht je willen praten of weet ik veel wat willen weten, mijn inbox staat voor je open!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:41

TS, ik ben blij dat ondanks de niet altijd leuke reacties dit je krachtiger maakt en je doet realiseren dat je krachtiger bent dan je in eerste instantie zelf dacht!
Dit maakt je voor in de toekomst ook krachtiger! Dus misschien haal je je kracht ook uit deze zwangerschap maar dan op jouw manier. Heel goed!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:43

Skippy1,je hebt groot gelijk.
Èèn ding zie je over het hoofd....het is eigenlijk gèèn discussie :P

Ik kap er ook mee.
TS,lieverd.....sterkte.Je bent op de goede weg.PBen mag altijd,staat wagenwijd open +:)+

LifeSucks

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 12:44

Ja ik ben echt niet zo gevoelloos als veel users doen menen ;)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:45

LifeSucks schreef:

Je hebt heel veel gevoel, anders zou je niet tot deze keuze gekomen zijn.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:46

TS Heb je enig moment gehad waarin je dacht; waarom overkomt mij dit, dit moet zo zijn, dit is mijn lot? Dit kind is voor mij bedoeld? Bedoeld om mij verder te helpen in dit leven?

Nu wil ik niet iedereen over me heen hebben, dit is gewoon iets wat ik mij afvraag..............

Lolacabana

TS, ik snap dat je er tegen op ziet en vind het ook heel knap hoe je sommige vreselijke reacties kan negeren! Het is inderdaad misschien wel een goed idee om met een psychologe te gaan praten als de abortus is gebeurd. En ik vind jouw keuze helemaal niet slecht, je kiest gewoon voor je eigen leven en zo hoort het ook te zijn.

Ik weet ook dat het geen makkelijke keuze voor je is geweest, en dat je waarschijnlijk alle voor- en nadelen al op een rijtje hebt gezet. Ik vind het dan ook niet normaal hoe sommige mensen op jouw reageren. Respect voor jou! :(:)

Anoniem

LifeSucks schreef:

Juist dáardoor heb je een weloverwogen keuze kunnen maken! :j ;)

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:47

Yamcha schreef:
Och, je kunt het op een liefdevolle manier toch met iemand oneens zijn. Ik ben christen, ben dat heel bewust en radicaal. Ik geloof in respect hebben voor het leven. Dat uit zich in meer dan dit, maar daar op ingaan zoou off-topic zijn. Ik hou van de Vader van het leven ook. Ook off-topic, wil het toch even zeggen.

Punt is gewoon dat je iemands daden en keuzes kunt afkeuren, maar de persoon niet. Ik geloof dat het goed is om die 2 uit elkaar te houden. Ik kan zo commentaar hebben op wat jij doet, en daar ook écht naar van worden, en tegelijk jou als medemens, als naaste volledig accepteren zoals je bent. Als jullie mij niet volgen, geeft dat niet, wilde het gewoon even kwijt :o

Als je mijn eerdere berichten heb gelezen, zal het je duidelijk zijn dat ik neit meer probeer TS op andere gedachten te brengen. Zij heeft duidelijk gemaakt, dat haar keus niet zal veranderen, en ik respecteer dat.
Ik geef haar raadgevingen voor de toekomst, en probeer haar duidelijk te maken, dat ook het proces na de abortus aandacht behoeft, dat 'ontzwangeren' nog misschien wel minstens zo belangrijk is. Ik kan me een beetje voorstellen hoe deze dingen gaan namelijk: eerst een dikke rel over de abortus, en als die eenmaal gebeurd is, is iedereen weg, want de sensatie is over, en waar is dan die arm om haar schouders die TS nodig heeft? Verdriet moet hier in NL toch wel met 3 weken over zijn, nu, dat zal met een abortus niet het geval zijn, ik ken vrouwen die er jaaaaren later nog heel veel verdriet van hebben, hoewel ze op dat moment volledig achter hun keuze stonden en ook het gevoel hadden niet anders te kunnen. Dan heb je een luisterend oor hard nodig, en dan kunnen armen om je heen precies zijn wat je nodig hebt. TS is ook maar een mens, weet je......

Heel mooi gezegd, heb een geedelte van het topic gelezen en ben het met jou eens. Ik ben ook christen en sta ook zo in het leven. Je kunt de daden van iemand afkeuren, maar dat betekent niet dat je de persoon afkeurt.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:47

net je hele topic doorgelezen.

Ben zelf geen voorstander van abortus, sterker nog ik ben er fel tegen... ik zou zelf nooit een abortus ondergaan. Ik vind het een soort moord...

maar in de situatie waar jij in zit ben ik zeker niet tegen abortus! Ik vind dat je een hele verstandige keuze gemaakt hebt!

Ik wens je heel erg veel sterkte!

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:49

Lieve TS, Het onderstaande stukje van je laatst geposte bericht.
Geeft aan dat je zelfvertrouwen en je eigenwaarde toe nemen. En je sterker bent, als jezelf denkt. Ga zo door, en maak wat moois van je leven!!

Dat ik helemaal zelf in staat ben om zo'n sterke keuze te maken zonder invloed van buitenaf!
Dat geeft eigenlijk toch wel aan dat ik veel meer kan als ik zelf dacht, en dat ik op de goede weg ben voor mijn verdere ontwikkeling.

ik weet zeker, dat het zieltje wat voor dit aankomende kind in wording bedoeld was, een ander heel gelukkig plekje vind, en verder gaat, en mij niet als slecht of schuldig zal zien.
Maar als verstandig.

Ik wens je al het geluk toe, veel sterkte. ook ik trek mij terug uit deze discussie. Zal wel TS volgen tot na de ingreep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:49

echt,ik kan er steeds minder van begrijpen...

een tijdje terug was er hier een topic over een meisje dat zwanger wilde worden,meisje had ook depressies en andere psychische problematiek:
half bokt valt over haar en haar vriendje,dat ze vooral geen kinderen moet nemen nu... :x

nu is er een meisje dat inziet dat een kind op de wereld zetten nu niet ideaal is,omdat de omstandigheden dat niet zijn...
valt weer half bokt erover heen dat ze het wel moet laten komen. :x

hoe krom is dat zeg. |o
onvoorstelbaar wat een bak oliebol TS over zich heen krijgt hier,ik vind het knap dat
ze nog zo netjes en respectvol reageert.

sommige mensen moesten zich kapotschamen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:51

Dat je onvoorzichtig ben geweest dat weet je nu wel
Ga ik er verder niet inwrijven , iedereen heeft recht om fouten te maken en ik heb zo een idee dat je dit niet nog een keer gebeurd

Ook ik vind het moeilijk en heb dan ook het topic erg aandachtig door gelezen
Ik ben al een aantal jaar bezig met een kind krijgen en waarschijnlijk zal dit niet aan mij gegund zijn
Daarom begrijp ik ook de kant van mensen die er op tegen zijn en daarom zo fel worden
Maar ik denk dat TS dat zelf ook wel dondersgoed begrijpt
Ik denk dat dat de hitte van de discussie is en omdat het gewoon een erg beladen onderwerp is
Echter vind ik het ontzettend belangrijk dat een kind gewenst zal zijn zodat deze alle kansen in het leven kan krijgen
Ik begrijp je keuze dan ook wel, en daarbij ben ik van mening dat een kind willen krijgen altijd egoistisch is
Ook moet je zelf eraan toe zijn om dit kind een goede basis te bieden
Je geeft heel eerlijk toe : dit kan ik niet doen en dat vind ik iets wat bewonderenswaardig is
Dat het nu zo laat in de zwangerschap is vind ik wel wat jammer en moeilijk te begrijpen maar ik weet wel wat een depressie met je kan doen dus ik kan me enigzins voorstellen hoe dit allemaal gebeurd is

Ik krijg nu ook niet direct het idee dat je een struisvogelpolitiek aan het beoefenen bent
Volgens mij heb je alles wel helder op een rijtje en als je dan voor dingen kiest zoals het niet bekijken van de echo , dat is helemaal aan jou , jij kan het beste inschatten wat je aankan en niet laat je daar alsjeblieft niet door beinvloeden

Ondanks dat ik het toch erg moeilijk vind omdat het in mijn ogen al een mensje is , wil ik je heel veel sterkte wensen dit is niet niks maar zolang jij en je vriend er zelf achter staan moet je doen wat jouw goed acht
En ik kan begrijpen dat je eerst je eigen leven op orde wil hebben en dit vind ik een heel goed streven , misschien iets waar sommige andere mensen die aan kinderen willen beginnen eens wat meer over moeten nadenken soms

Ik vind je nu overkomen als krachtig in je beslissing en ik denk dat dat de eerste stap naar ''beter worden'' is
Je weet in ieder geval wat je NIET wil en ook dat is goed en eerlijk
Wat ik je wel mee wil geven en ik bedoel dit niet als commentaar of wat ook
Blijf nu ook zo krachtig met het gebruiken van anticonceptie en blijf er bedacht op
Maar ik denk dat je zelf ook wel erg geschrokken bent hiervan

En dan even een ongevraagd adviesje in het kader van depressie en anticonceptie
Is de Prikpil niks voor je ?

Heel veel sterkte de komende dagen en het belangrijkste
Als je zelf maar achter je beslissing staat dan doet het er niet toe wat een ander wil/vind

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:52

Ik ben eigenlijk blij dat TS inziet dat een kind haar relatie problemen en psychische problemen niet oplost. Hoeveel kinderen worden om die reden wel nit op de wereld gezet..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:53

Niet te vergelijken DC... Iemand die zwanger wil worden maar er niet aan toe is, is iets totaal anders dan iemand die (zonder voorbehoedsmiddelen) zwanger raakt en een abortus wil op 17.5 weken.......

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:53

ik vind ook dat een aantal posters een voorbeeld kunnen nemen aan Yamcha, niet eens, laat dat merken, maar altijd met respect, ik heb daar toch wel iets van bewondering voor omdat ik weet hoe moeilijk en beladen dit onderwerp is .
(sorry als ik je hiermee in verlegenheid breng Y;( )

naar aanleiding van je laatste post TS, ik denk zeker niet dat je gevoelloos bent en ik denk dat je voor jouw eigen situatie de juiste keuze maakt.
de beslissing is gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat het proces verder een eitje is ...
en wens je daar dan ook nog steeds sterkte mee...
verder denk ik dat ik niet veel meer zal reageren...ik ken mezelf en ik wil nog wel eens de discussie iets te heftig aangaan, daar ben jij en het topic niet bij gebaat :)

ik hoop dat iedereen het op kan brengen om met respect te posten..ook al ben je het er niet mee eens ...

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 12:54

Fidele schreef:
TS Heb je enig moment gehad waarin je dacht; waarom overkomt mij dit, dit moet zo zijn, dit is mijn lot? Dit kind is voor mij bedoeld? Bedoeld om mij verder te helpen in dit leven?

Nu wil ik niet iedereen over me heen hebben, dit is gewoon iets wat ik mij afvraag..............

Goede vraag hoor!
En dat heb ik tijdens mijn depressie en burnout vaak gedacht als ik een terugval had.
Dat het mijn eigen schuld was, omdat ik geen eigenwaarde had.
Waar ik het allemaal voor deed, wat het doel van het leven eigenlijk was. (Dan kom je dus op levensvragen uit)
Maar door mijn depressie heb ik geleerd dat dit soort dingen accepteren (dus het kind toch krijgen), het zien als je "lot," mij niet sterker maken, maar verder de afgrond in trekken.
Als je alle nare dingen die je meemaakt moet gaan zien als je "lot", dan word je een heel ongelukkig mens denk ik.

En eerlijk gezegd, heb ik er weinig trek in om me een mensenleven lang k.ut te voelen en levensmoe te zijn.

Bovendien ben ik van mening dat je voor een heel groot deel zelf verantwoordelijk bent voor het kiezen van je eigen lot.
Je maakt je eigen leven.
Laatst bijgewerkt door LifeSucks op 04-03-10 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:55

ik vind het niet anders hummertime.
wie bepaalt dat dit andere meisje niet toe is aan en kindje?
dat wordt voor haar bepaald in haar topic.
en diezelfde mensen bléren hier dat een abortus slecht is voor deze ts, hoe krom is dat dan?
ts ziet dat een kindje nu niet ideaal is,dat ze het niet wil,klaar.

owens-mama

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:59

Ik kan mij ook in de gedachtegang van darkchrystal vinden,
wij kunnen en mogen een ander mens leven niet bepalen. die keuze is voor de persoon zelf. En of dat de goede keuze is geweest. de tijd zal het leren.