Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:47

Je hoeft toch geen stert to run te doen. Je kunt ook even lekker op je eigen tempo en gevoel lopen. Niks mis mee ;-)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 13:49

Jeannine schreef:
Je hoeft toch geen stert to run te doen. Je kunt ook even lekker op je eigen tempo en gevoel lopen. Niks mis mee ;-)

Ja is ook zo maar wil graag verder met mijn schema.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:50

ik ook. Vind het veel handiger en ik houd het daardoor tenminste ook vol..

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:51

Ja maar als je ergens last van hebt is het echt geen ramp om er even van af te wijken, dat vond je lichaam vast niet zo erg. ;-)

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:52

ik zou het ook niet doen hoor.. straks maak je het alleen maar erger...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:58

Waar heb je precies die pijn? Ik heb elke keer aan de binnenkant van mijn onderbeen pijn als ik ga lopen. Het rare is dat als ik ga rennen dat het dan wel wat weg trekt en als ik weer ga lopen dan krijg ik het weer. Soms zo erg dat ik zowat niet meer van de loopband af kan komen haha. Ik ga dan altijd 5/10 min rustig fietsen en dan rekken en strekken en mijn kracht oefeningen en dan rust. Meestal komt het dan goed met rust...

Vanavond moet ik ook weer sporten. Ik moet vandaag volgend mij 20 min doorwandelen. Maar ik denk dat ik daar tussendoor nog wel ga rennen, anders heb ik geen voldaan gevoel...
Vanaf volgende week moet ik 2 min rennen. Vraag me af of ik dat vol houd......

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 14:03

Jeannine schreef:
Ja maar als je ergens last van hebt is het echt geen ramp om er even van af te wijken, dat vond je lichaam vast niet zo erg. ;-)

* zucht* jullie zijn veelste verstandig :D ;)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:34

Beetje zuinig zijn op je lichaam, pijn is absoluut niet goed. :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:49

Net formulier van de fysiotherapeut ingevuld. Ze bellen mij dan terug om een afspraak te maken. Hopelijk kan ik volgende week al beginnen.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:25

Nou net terug van het hardlopen. Wat een ramp zeg, nog maar bij les 4 en hem niet afgemaakt :o Zeer linkerscheenbeen en een zere rechterknie. Valt toch knap tegen.
Misschien is 2 dagen achter elkaar gaan toch niet zo handig.

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:30

Nee, in die dag rust herstelt je lichaam. Tijdens het opbouwen van je conditie "beschadig" je je spieren. Het opbouwen van meer spieren gebeurt in de rustperiode. Het is dus belangrijk om je rust te nemen! (Het is misschien wat knullig uitgelegd, maar zo heb ik het begrepen)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:33

@horserunner. Mentaal wil je wel , maar fysiek is het niet zo handig. Je kunt beter even rustig aan doen en een dagje rusten, dan kun je er weer volop tegenaan. Anders doe je een dag rennen en de andere dag buikspieren ea.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:33

Ik moet morgen weer. Nu maar de stopwatch mee, werkt toch wel wat fijner dan mijn mobiel, vind ik. :) Ben erg benieuwd hoe die gaat aangezien 'ie afgelopen 2 keren niet zo lekker ging. Morgen kort rondje, 20 minuten lopen en dan ongeveer 5 minuten naar huis wandelen.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:37

tinkerkatie schreef:
Nee, in die dag rust herstelt je lichaam. Tijdens het opbouwen van je conditie "beschadig" je je spieren. Het opbouwen van meer spieren gebeurt in de rustperiode. Het is dus belangrijk om je rust te nemen! (Het is misschien wat knullig uitgelegd, maar zo heb ik het begrepen)

Ja blijkbaar. :o Beetje jammer, dan toch maar om de dag.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:38

Ik moet eigenlijk vandaag weer maar heb mezelf er nog niet toe kunnen brengen, en nu wordt het alweer donker, grr!
Het is hier niet lekker lopen in het donker, weinig verlichting. Dan moet ik op harde ondergrond en dat zie ik niet zo zitten :=

Njaa hopelijk kan ik mezelf na het eten een 'schup under de kunt' geven :=

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:38

Jeannine schreef:
@horserunner. Mentaal wil je wel , maar fysiek is het niet zo handig. Je kunt beter even rustig aan doen en een dagje rusten, dan kun je er weer volop tegenaan. Anders doe je een dag rennen en de andere dag buikspieren ea.

Dat is misschien wel een goed idee ja. Zou voor mijn rug ook niet verkeerd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:56

Ik ben vanmorgen geweest op de therapie. Ik heb 5.2 km gelopen in een half uur. Ging heerlijk!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:23

Emilia schreef:
jannie86 schreef:
nee ik ga naar school, en was pas mijn eerste sollicitatie
maar ik zag me dat werk al doen, als onderwijsassistent. op die school, was zo'n goed gesprek, en nu heb ik even een stevig baalmoment! maar goed dat ik niet kan lopen, was toch niks geworden, ik moet me nu echt goed voelen wil ik gaan lopen!

In welke regio woon je? Misschien dat ze bij mij op school wel iemand kunnen gebruiken. Ik werk ook op een school.

ik woon in friesland! maar verder reizen zoals in groningen en drenthe is eigenlijk geen probleem voor mij! wil me wel aanpassen!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:39

@ Wow angela, goed. Ik loop ook ongeveer 10 km per uur (probeer ik) maar 5 km achter elkaar zo ik echt niet redden.
Hoop ooit van wel, daar gaan we van uit.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:48

Mensen, ik ben verdrietig...
Ging op mijn werk al niet helemaal lekker, dus ben 45 min eerder naar huis gegaan. Ben toen eerst gaan sporten. Ik ging eerst 10 min inlopen op verschillende snelheden. Ging echt super, normaal kreeg ik toen al last van mijn schenen en nu niet. Toen wilde ik 1 min gaan rennen. Ik kwan 40 sec ver en had vanaf sec 1 al het idee dat ik door mijn benen/schenen zou gaan zakken. ik ben dus gestopt, want lopen ging ook niet meer. Heb toen 10 min heel licht op zo'n zitfiets gefietst en daarna nog wat krachttraining. ik ben nu echt heet verdrierig, en vooral omdat ik niet weet wat het is... Krijg bijna het idee te krijgen dat het hier voor mij gaan ophouden... Ga zaterdag wel aangepaste schoenen halen, ik hoop echt dat het daar aan ligt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:02

he, wat balen.. Kan het niet zijn dat je even teveel van je lichaam hebt gevraagd? Misschien een paar daagjes rust?

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 21:38

Hem wat vervelend Tamadine. Misschien nu gewoon echt een paar dagen goed rust houden!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:56

Ik baal dr heel erg van ja... Heb nu gelukkig gewoon met stil zitten geen last, alleen met trap lopen. Zonder aangepaste schoenen ga ik in ieder geval niet meer rennen... Ik baal dr echt onwijs van. Ging zo lekker.Conditie werd steeds beter en voelde me er ook goed bij....

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:05

Wat ontzettend balen zeg. :(:)

Ik heb net ontzettend hard getraint op de ergo [indoor roei machine ] dus morgen weer hardlopen, ben benieuwd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:14

Doe jij ook echt roeien? (volgens mij ken ik jou nog van het naturalstopic, laaaaaaaang geleden) Lijkt me echt zo onwijs gaaf, dat zou ik ook wel willen doen.