Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:33

Het is rustig hier, hoop dat jullie aan het relaxen zijn en van je zondag kunnen genieten?

Wij hebben heerlijk uitgeslapen, vanmiddag even bij mn ma langsgeweest en een ronde met de honden gewandeld. Morgen moet vriendlief weer aan de slag dus dan gaat het normale leven weer beginnen. Wordt weer voor het eerst sinds lange tijd dat we beide, vanuit huis, aan het werk zijn.

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:53

Ik heb ook lekker uitgeslapen en al een paar keer lekker een stukje met Droef gelopen. Wij hebben ook wel een relaxed zondagje, al blijft er steeds een onrustig gevoel knagen aan me. Ik ben momenteel ook angstiger en zie meer beren op de weg dan een tijdje terug.

Met mijn vriend en mij gaat het wel redelijk goed. De spanning ligt echt bij mij, maar het gesprek donderdag bij mijn behandelaar is wel weer heel goed geweest. Morgen heb ik weer een gesprek bij mijn behandelaar, maar dan alleen. Ik zie er tegen op.

Hoe gaat het nu met de honden CIV?
Ben je er al over uit wat je gaat doen? Vind je het niet eng om de honden samen alleen te laten als jullie van de week weer allebei aan het werk zijn?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:03

PW, jammer dat het even minder gaat maar het gaat alweer beter dan voorheen, probeer het positief te bekijken. :(:) Mooi dat je nu kunt inzien dat het gesprek goed is geweest. Hoe gaat het nu met slapen? Doe lekker rustig aan en probeer je nog geen zorgen te maken om morgen, misschien valt het achteraf wel mee. Moet je nu ook zelf met een onderwerp komen?

De hondjes zitten nu ook al samen in de tuin, dag en nacht, dus daar zie ik niet tegenop. Denk er wel bij na maar hoop maar dat goed gaat. We kijken het nog een weekje aan, dan hebben we gedaan wat we konden. Soms denk ik wel verbetering te zien maar op andere momenten snauwt hij haar weer helemaal af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:07

PW: Ik wilde je toch nog even iets zeggen. Ik vind het ontzettend dapper hoe jij je overal doorheen slaat en al je problemen weet te relativeren. Daar mag je echt trots op zijn. Je ziet zelf dat je een probleem hebt, en dat is al heel wat. Je bent hart aan het werk, vergeet dat niet.

De kans dat je vriend je verlaat is inderdaad aanwezig, en daarmee is je angst dus reeel. Maar... Bij iedereen is die kans er, want je weet nooit hoe je relatie gaat verlopen. Ik wil je angst helemaal niet weg wuiven, of zeggen dat hij niet reeel is. Wat reeel is hij zeker, maar de vraag is of je er iets mee kan en moet doen? Kan je je vriend er van weerhouden om er een punt achter te zetten? Waarschijnlijk niet, hij heeft altijd nog een eigen denkwijze en handelswijze die je niet kan veranderen. Je bent nu druk op zoek om jezelf te vinden, en je veranderd daar bij enorm. Je maakt een enorme groei door. Hoe groot is de kans dat straks als je helemaal beter bent hem misschien bent ontgroeid? Die kans is ook aanwezig, dus het is ook een reele gedachte dat jij hem straks gaat verlaten.

Het is een ontzettend rotte gedachte dat zoiets kan gebeuren, maar dat zijn zorgen voor later. Je leeft NU!

'Denk liever aan vandaag'

Ik hoop dat je er iets mee kan meid, ik heb hetzelfde doorgemaakt en dit is wat ik als advies kreeg. Zet em op meid! Ik denk aan je!

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:04

CIV: Pardon...Helemaal overheen gelezen :o Ik wil uiteraard antwoorden. Ik ben nu ongeveer anderhalf jaar bezig met beter worden en werk hierbij niet meer. Ik werd vorig jaar juni in een klap overspannen zonder dat ik daarvoor ooit daar aan gedacht had. dat was nogal schrikken. Daarnaast kreeg ik vette angst aanvallen. Inmiddels heb ik mega veel therapie gehad en een aantal medicijnen (lees AD) uitgeprobeerd. Op de medicijnen reageerde ik A-typisch zoals mijn psych zei, dus die zijn afgeschreven. Nu ben ik redelijk stabiel en heb ik enorme lessen geleerd, al moet ik nog een slag slaan hoor. We zijn er nog niet ;) Met de angst heb ik in zekere zin leren leven. Door er niet tegen te vechten en uit te pluizen laat ik me niet meer zo snel vangen. Al blijft het dagelijks die wiskundige formule opnieuw uitrekenen. Onlangs ben ik bij een mesologie therapeut geweest en daardoor gaat alles nu enorm veel beter. Ik heb een hele lading voedingsuplementen en daardoor krijg ik steeds meer energie en blijft de chaos in mijn hoofd iets minder chaos en iets meer logisch.
Al met al is het een flink benarde situatie waarvan ik dingen heb geleerd die goud waard zijn. Het klinkt nogal positief en meestal ben ik dit ook, echter jank ik gemiddeld wel 5 keer per week mijn hart er uit ;) Die momenten blijven bagger. Het blijft klimmen, zoeken en vinden.
Veder ben ik afgestudeerd paardenhouderij, heb een tinker merrie van 11 jaar en een heel lief vriendje.

PW: sterkte! Ik ken het, je relatie word wel op de proef gesteld in dit soort tijden. Ik heb geleerd om vooral aan te geven wat je nodig hebt aan hem. Zodat hij ook wist waarmee hij me kan helpen zodat hij er bij betrokken blijft en het gevoel heeft dat ie iets voor je kan betekenen. Vooral helpt het ook om niet te isoleren. Je moet dan wel over je toestand praten, en daarmee kan je hem ook vragen hoe het voor hem is. Daarmee hou je open communicatie. Dat heeft ons wel door de dip geholpen :D

Angela: Hoe ging slapen vannacht?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:39

Civ, ik hoop dat het goed komt allemaal met hun.
Zal wel raar zijn dat jullie dan allebei van huis zijn.

Pw, is niet zo raar dat j ebang bent dat je relatie misschien niet goed afloopt, het zou kunnnen gebeuren maar er kan altijd van alles gebeuren, dat is niet iets waar je je teveel druk om moet maken, snap dat wat ik zeg makkelijk praten is, maar ik heb die situatie gehad, en ik heb toen ook voor mezelf moeten kiezen, mijn hart brak op dat moment, maar ik moest het voor mij en voor hem doen, ik kon niet blijven verwachten dat hij overal begrip voor kon hebben en hij kon niet verwachten dat ik in 2 weken hertsteld was, ik heb voor beiden gekozen en ik wist dat het beter was.
Dat hoeft bij jou niet het geval te zijn en het is zeker niet leuk om erover na te denken.
Dit is wat ik vaak doe als ik bang ben dat dingen gaan gebeuren.... ik vrag me dan af wat als het ergste geval daadwerkelijk gebeurd? en ik confronteer me met het ergste, en ik prober het te accepteren en er iig niet meer zo bang van te zijn zodat het mijn hele dag bepaald!
Meid ik bedoel het echt niet rot, maar denk aan jou in iedere beslissing gaat het nu om jou!!!!
En voor de rest wil ik je nog even zeggen dat ik je een bikkel vind! JE bent zo sterk en je gaat alles aan en je gaat het redden , Echt je kan het!

Angela hoe is het vandaag met jou? jouw sport schema is echt strak vind knap dat je het volhoudt! Getuigd van sterkte en overlevingskracht! :D

Jantine, .. foe toen ik je stukje las kwam het even allemaal terug bij mij. Maar je komt erg gedreven over en ik hoop dat je dat vast kan houden, we krijgen allemaal wel weer eens terug slagen , maar uiteindelijk komen we weer dichter bij ons zelf.

Civ nog even op je vraag antwoorden, ik ben giseren nog naar de housewarming geweest, en ja de "oude "vrienden waren er, maar ik heb netjes hallo gezegd, maar geen levensverhalen uitgewisseld, ik heb hun nik smeer te zeggen dus helaas de rest die er was heb ik altijd goed contact gehad en nu na een jaar was alles gewoon oke, ik heb afgesproken weer wat vaker om de koffie te gaan bij 2 mensen... en ik meende het en voelde goed.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:52

Bedankt voor jullie lieve woorden, al blijf ik me rot voelen.
Ik denk dat dat komt omdat ik niet goed kan uitleggen wat precies het punt is dat onderwerp van gesprek blijft tussen mij en mijn vriend. Ik wil / durf dat ook niet zo op internet bespreken, het is nogal persoonlijk. We zijn hier wel over in gesprek met mijn behandelaar. Dat is een van de redenen dat ik me realiseer dat ik op dit gebied nog maar aan het begin sta en dat het een moeilijke weg wordt..

Praten doen mijn vriend en ik veel en goed gelukkig, dat heeft ons ook al door veel diepe dalen gesleurd. Onze relatie is er alleen al veel hechter en sterker van geworden. Ik hoop dat we ook samen dit dal overwinnen, want ik wil hem gewoon echt niet kwijt. Maar dan zal ik in bepaald opzicht toch echt moeten veranderen en dat begrijp ik ook heel goed, maar makkelijk is het niet :n Het probleem ligt gewoon echt bij mij en mijn vriend heeft ontzettend veel geduld en begrip, maar de vraag is hoe lang hij dat trekt.

Jantine ik herken ook veel in je verhaal. Ik ben inmiddels 2 jaar onderweg. Wat is een mesologietherapeut? En wat voor andere therapieën heb je zoal gehad? Ik zit zelf sinds juni in dagbehandeling en heb dus ook behoorlijk intensief therapie.

Anoniem

re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 02:00

pfff, en weer lig ik wakker! ik reageer morgen even op jullie, ik ben via mijn gsm nu online.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:21

Ik ben ook weer het grootste deel van de nacht wakker geweest. Word er echt niet goed van. Zonder mijn slaappillen slaap ik iedere keer beroerd, maar wil ze ook niet iedere nacht gebruiken. Vanavond maar wel weer, even bijtanken.

Pieker je ook veel Angela als je wakker ligt?
Of lig je gewoon naar het plafond te staren? Klote in ieder geval.. Doe lekker rustig aan vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:27

Ik pieker niet, ik lig er maar gewoon wat te staren. Echt vreselijk!

ik heb ook geen idee waarvan het komt, vanmiddag maar eens even met mijn behandelaar bespreken. Ik ben straks met Pascal opgestaan, en was toen ook helemaal niet moe. Echt raar!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:34

Heel herkenbaar!
Ben benieuwd wat je behandelaar er van zegt. Ik wil het de eerstvolgende keer met mijn arts bespreken, maar die zie ik pas eind van de maand. Ik hoop wel dat ik ooit weer een normaal slaappatroon krijg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:36

Dat hoop ik ook voor je en natuurlijk ook voor mezelf. Kijk, als ik nou lag te piekeren dan was er een reden voor, en dan kon ik het beter langs me neer leggen. Maar deze keer zijn mijn gedachten niet de schuldige.

Ik sta op tijd op, beweeg veel gedurende dag, en heb regelmaat. Wat kan ik nog meer doen? Eerst kon ik niet genoeg slaap hebben, en nu slaat het naar de andere kant.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:38

Ik herken het helemaal.
Ik heb ook nachten dat ik gewoon maar lig te staren, zonder dat ik lig te piekeren. Heel maf. Ik doe overdag ook genoeg en slaap ook niet meer overdag, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Succes vanmiddag bij je behandelaar.
Ik ga de auto sneeuwvrijmaken, anders kom ik te laat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:51

Dank je, jij ook succes vandaag bij je therapie!

Ik ga de dieren verzorgen en dan eens een rondje hardlopen. Misschien dat ik straks nog ga zwemmen, als ik durf.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:36

Heb je nog kunnen hardlopen en zwemmen?
Ik heb na de groep vanmorgen lekker gesport. Sporten gaat echt lekker, dat doet me wel goed.

Nu zit ik lekker zenuwachtig te zijn voor mijn gesprek straks. Zie er echt heel erg tegen op terwijl het eigenlijk helemaal niet nodig is.

Ga nog maar even een rondje met Droef wandelen, dat doet me meestal ook wel goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:40

Wat voor gesprek heb je straks? Sorry is me even ontgaan denk ik..

Ik heb wel hardgelopen, maar niet gezwommen. Moest mijn benen nog scheren en morgenavond gaat de hardlooptraining niet door, dus dan ga ik dan zwemmen. Anders heb ik weer alles op een dag geplant.. Niet zo slim van mij!

Dadelijk nog even naar de winkel, en dan maar eens richting GGZ

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:41

Ik heb een gesprek met mijn behandelaar om kwart voor twee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:44

Ah, ok! Succes in ieder geval dan!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:52

Jantine, kan gebeuren ;) Heb jij ook last van een angststoornis? Zelf had ik last van paniekaanvallen en heb er een angststoornis aan overgehouden. Een mesologie therapeut ken ik ook niet, hoe gaat die te werk? Dat huilen herken ik ook, dat lucht meestal wel op. Vind je omschrijving mooi; klimmen, zoeken en vinden. Het zijn harde maar wijze lessen.

Pilipa, gelukkig was de housewarming leuk en ga je weer oude contacten aanhalen. Heb je nog iets van die jongen gehoord? Is je nieuwe collega al begonnen? Zal wel fijn zijn als je het werk wat kan verdelen.

PW, heb je geen vriendin die je in vertrouwen kan nemen zodat je toch je verhaal kwijt kan? Hoop écht dat jij en je vriend er aan uit zullen komen en hij niet teveel druk op je zal leggen. Doe waar jij je goed bij voelt want alleen jij kan jezelf beschermen en je grenzen aangeven. Succes met je gesprek.

Angela, wat vervelend dat je niet kan slapen. Hoe was je gesprek? Had deze nog handige tips voor je? Doe lekker rustig aan en hopelijk slaap je vannacht beter. Goed dat je je sport actieveteiten verdeeld over meerdere dagen!

Vanmorgen is mn mannetje weer gaan werken, was wel raar om weer eens alleen in bed te liggen. Ben rond 9.30u opgestaan, beestjes eten gegeven en de sneeuw van de stoep gehaald. Zo even een hapje eten, wil nog wat boodschappen halen, honden uitlaten en dan eten klaarmaken. Het nieuwe leven zal weer wel even wennen zijn. Slaap trouwens ook niet zo, wordt wakker en heb dan het idee dat mn hart trilt/fibreert, herkent iemand dit?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:12

Dat herken ik niet CIV. Lijkt me wel heel vervelend.

Ik heb wel goede vriendinnen waar ik over heel dingen goed kan praten, maar hier durf ik het niet over te hebben. Vind het een beetje raar en schaam me er denk ik ook een beetje voor. Maar ik merk wel dat ik de behoefte heb om het met iemand te delen. Vrijdag met mijn zusje was dat ook. Ik zou het wel met haar willen delen, maar ik denk dat het zo'n lastig onderwerp is dat ze toch ook niet weet wat ze er op moet zeggen. Lastig, want het houdt me wel bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:17

PW: Misschien omdat jijzelf er zo'n taboe van maakt, word het ook steeds moeilijker om het bespreekbaar te maken. Is het geen optie om aan te geven dat je het heel moeilijk vind om er over te praten en je er ontzettend voor schaamt?

CIV: Lijkt me inderdaad erg eng, maar ik herken het ook niet. Hoe gaat het met de hondjes?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:17

Jeetje, krijg net een sms van de oude eigenaar van de hond, zo schrik er gewoon even van. Is nogal een aanvallende sms (in mijn ogen). Haal de tekst ervan hier even weg ivm meelezers etc.
Laatst bijgewerkt door koi op 11-01-10 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:19

Jeetje CIV... Wat ontzettend jammer dat ze zo reageren!

Wat verwachten hun dan, dat je maanden aankijkt of het goed gaat tussen je honden?! En dat je hem dan alsnog terug brengt? Vreemd hoor!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:23

Snap het zelf ook niet zo, zo'n bericht overvalt me dan nogal en daardoor voel ik me rot. Huilen staat me nader dan het lachen. Misschien dat ik hem nog even zal bellen. Edit; aangepast

Succes vanmiddag bij het GGZ.
Laatst bijgewerkt door koi op 11-01-10 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:28

Of je laat je vriend straks even bellen? Wat zegt hij er eigenlijk van?