Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:04

Wat heeft de alcohol voor een functie? het verdoven?
verder moet je wel uit kijken met tabletten en alcohol he :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:05

Sorry dat ik hier zo zit te zeuren, maar ik kan dus echt niet tegen pijn..

Ook als er iets anders gaat dan anders, raak ik helemaal in paniek. Leuk joh, paniekaanvallen. Ik heb wel de beste kaakchirurg ooit gehad. Wat een geweldige man!

Ik mag geen alcohol bij de antibiotica.. Ik heb dus ook antibiotica gekregen uit voorzorg.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:30

Ik vraag mij de laatste tijd soms ook af of ik niet gewoon een lage pijngrens heb ontwikkeld. Vroeger heb ik dus echt een zwaar ongeluk gehad met kaakfractuur op verschillende plekken en 3 jaar lang operaties als gevolg en toen liep ik nooit te miepen om pijn. En nu kan spierrugpijn mij al helemaal uitputten...
Nu zei mijn oom mij overlaatst (die is huisarts) dat als je erg aan stress wordt blootgesteld, je pijngrens ook veel lager wordt en ik denk dat ik hem ga moeten geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:35

dat is ook zo!

epileren is momenteel ook niet aan mij besteed namelijk!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:07

Hallo allemaal,

Hoe gaat het hier? Met Angela niet zo best las ik al. Dikke knuffel voor jou. Doe maar lekker kalm aan en neem even de tijd voor jezelf.

Ik heb vanochtend in de groep besproken dat ik zo onverschillig ben deze hele week al, dat ook niks me interesseert. Ik heb ook aangegeven dat dat deels komt door de wisselingen in de groep. Verder gaf de begeleider aan dat het ook een reactie kon zijn op vorige week, omdat dat best een heftige week was. Hij vond het in ieder geval niet vreemd.

Daarna had ik de cursus vrijetijdsbesteding. Ik kan niet wennen aan de groep en voel me er niet echt thuis. Ook in deze groep merkte ik dat ik een erg onverschillige houding heb en dat schiet niet echt op. We moesten een interesselijst invullen. Op zich wel nuttig, maar niet heel verhelderend. Wat ik wil leren in deze cursus is meer balans krijgen tussen inspanning en ontspanning. Laat mijn huishouden nu teveel versloffen omdat ik me er maar niet toe kan zetten. Voor mij heeft het dus niet zoveel zin om activiteiten te bedenken wat ik zou kunnen gaan doen. Want dat kan ik wel. Nou ja, minder word ik in ieder geval niet van de cursus. Volgende week gaan we kijken naar je weekindeling, denk dat dat al een stuk nuttiger voor mij wordt.

Verder heb ik vanmiddag lekker in mijn nieuwe hangmat gelegen. Even geslapen. Ben zo moe 's middags de laatste week. Mijn hangmat is in ieder geval helemaal goed gekeurd :)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:39

PW: ik vind het al heel wat dat je weet dat je onverschillig reageerd en dat je je probleem onderkend en kan formuleren hoe je het eigenlijk zou willen zien ! En die hangmat klinkt heerlijk iig.
Dat huishouden dat eigenlijk beter zou kunnen, daar maak ik mezelf op dit moment ook schuldig aan, maar het lukt me ook gewoon niet om me er toe te zetten. Maar we beseffen het iig al wel en dat is toch stap nr 1 denk ik dan maar...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:43

Ach ja, het herkennen is inderdaad de eerste stap, dat is ook zo.
Mijn begeleider zei ook dat ik me van die onverschilligheid niet teveel aan moest trekken. Dus dat probeer ik dan maar van hem aan te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:53

Bah, ik ben zo duf en lamlendig

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:00

Echt balen Angela, hopelijk voel je je morgen weer wat beter.

Ik voel me ook niet echt super, maar dat is niet lichamelijk. Mijn vriend is hier met 4 vrienden/collega's aan het pokeren. Ik voel me daardoor heel ongemakkelijk in mijn eigen huis.

Verder ben ik begonnen in mijn nieuwe boek. Is wel een verhelderend, maar confronterend boek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:24

Hmm, balen PW.. Kun je je niet boven terugtrekken? Ik doe dat namelijk altijd. MEt de laptop in bed en de tv aan.

Ik ga zo film kijken met vriendlief. Ik ben vanmorgen echt tegen hem tekeer gegaan en ik voel me zo schuldig..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:43

Spreek het naar hem uit dat je je schuldig voelt. Dat scheelt vaak al heel veel. Het is heel vervelend, maar het hoort er volgens mij een beetje bij.. Hoop dat je een beetje kan genieten van de film.

Ik heb geen laptop en geen tv boven. Ga zo nog even mijn auto opruimen. Die wil ik morgen gaan wassen en van binnen eens goed schoonmaken. Daarna kan ik altijd nog boven de was op gaan vouwen en lekker lezen op bed..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 09:42

Het is even rustig hier, alles goed? Angela, hoe is het met je de pijn? Hoop dat weer minder is en dat je wat hebt kunnen slapen?

Ik heb wel redelijk geslapen, zometeen komt mn ma de hond brengen, die komt bij mij logeren ivm vakantie, ben benieuwd want het is de 1ste keer dat ze naar mij komt. Hoop dat het een beetje samengaat met die van mij zodat ik ze samen uit kan laten. Vorige week is ze ermee langsgeweest en toen ging het goed maar ik zou toch niet willen dat 1 van de 2 gebeten wordt. Die van mn ma heeft al eerder opengelegen vd bijtwonden dus ik wil wel extra voorzichtig zijn.

Dan ben ik gisteren nog even met ma meegeweest naar mn (half) demente oma, ze was al kwaad dat ik niet was gewees en gaf toe dat ze hele lelijke dingen over mij had gezegd???? Daar stond ik wel even van te kijken want ik had verwacht dat ze het niet meer zou weten of ontkennen maar ze was erg helder. Ze is nogsteeds erg kwaad en heeft niks fout gedaan, mijn oma heeft in heel haar leven nog nooit niks fout gedaan. Fijn was het niet maar ik heb mn ongenoemen uitgesproken, had alleen een ander antwoord verwacht.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 09:42

Goede morgen hoop dat iedereen een beetje geslapen heeft,

Angla, oh antibiotica en ammaretto gaan niet samen, toen bij mij de kies eruit ging, dronk ik het en het verdoofde bets goed, ben er ook niet vies van ..:D, maar nee dat is geen optie voor je ook wel een rare tip van me.. hoe gaat het nu met je?

Pw vind wel goed dat je het zegt in de groep, zo geef j ehet aan en is iig gezegd, maar dat je in di eandere groep ook niet zo goe dvolet is niet leuk, is wel je therapie waar j eniet zomaar weg kan, misschien verzwakt dat gevoel nog wel, je bent daar voor jezelf en niet voor een ander.

Ik ben gisteren bij mijn dinnetje geweest op stal , heerlijk gepraat en even alles op een rijtje gezet, voelde wel ff goed dat het eruit was, maar ik moet nu echt op mezelf gaan passen.
VOlgende week naar de hapto , ben blij dat ik daar terecht kan, zij is mijn redings ring als het zo met me gaat.
Nu even naar de paardjes en beetje klussen.

Tot straks.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 09:47

Civ , hondje op visite, das een hele opdracht nu dan, hoop dat z emet mekaar overweg kunnen.

Wel minder van gesprek, komt dan ff hard aan, maar het is uitgepraat en dat is alweer een verlichting voor je. Sommige reacties zijn minder, maar ze zijn dan uitgesproken nu is het aan jou om het af te wegen in hoeverre jij je er nu druk om maakt!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 09:52

Daijano, daar heb jij gelijk in, lig er ook niet wakker van maar ik kan er niet overuit dat je eigen oma zoiets over je zegt? Ze is niet goed en nog nooit geweest ook, heb een hele gemene oma maar dit slaat wel alles. 1 van de dingen die ze heeft gezegd is dat ik niet op de begrafenis hoef te komen. Ben haar enige kleindochter maar de rest van de familie kan hier ook echt niet overuit, dat je zulke dingen zegt. Maar ik lig er niet wakker van maar het doet me wel goed het even hier weg te zetten. Veel plezier bij de paarden! Heb jij lekker geslapen?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 09:56

is ook zo , dat snap ik, ik ken het een beetje, bij mij is het de familie aan vaders kant, die zien mij al shet zwarte schaap, ik heb paarden en helaas geen eigen huis met een mooie auto, mijn nicht heeft altijd wel wat meer en beters, jammer ik ben happy zo klaar! Er komen vaak genoeg steken onder water van hun, en dat is niet even makkelijk, maar ik denk dan ik vin dniet iedereen aardig en niet iedereen kan met mekaar overweg en dat het 1 bloedlijn is veranderd er niks aan , familie is niet automatsich koek en ei!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:09

Moet je weer gelijk geven maar we zijn maar met zn 3en, mn oma, mn ma en ik dus dat maakt het wel erg wrang. Ik wil mn ma graag steunen zeker met een begrafenis maar oma is zó gemeen, dat geloof je niet als je het niet meemaakt. Er is niemand die met mn oma overweg kan, en dan ook écht niemand. Mn ma slikt het altijd wat ze zegt, al heel der leven maar verder jaagt ze iedereen weg, ze heeft er zelfs aan bijgedrage dat mijn ouders gescheiden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:50

Goedemorgen dames!

Ik voel me eigenlijk best ok, het doet niet echt pijn, het voelt alleen erg beurs aan en ik zie eruit als een hamster aan een kant. Ik ben nog flink aan het koelen en dat verlicht de pijn eigenlijk ook wel. Ik heb gisteren gewoon soep met broodjes knak kunnen eten (jaja vriendlief kan wel iets koken) en 's avonds heb ik zelfs chips kunnen eten! Vanmorgen heb ik weer zonder rietje kunnen drinken en ik ga nu een breaker eten.

Ik ben zo blij dat ik weer gevoel in mijn lippen heb! Dat kan je je niet voorstellen. Ik haal me meteen weer vanalles in mijn hoofd, de meest ergste dingen.

Daarnaast heb ik een kaartje voor mijn verjaardag gekregen (ok, wel te vroeg) maar toch maakt me dat blij!

Ik herken jullie familie-perikelen ook wel. Met een kant van de familie heb ik nauwelijks contact. Ook eigenlijk dankzij mijn oma die iedereen tegen elkaar opzet!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:39

Heb niet alles gelezen, sorry.

Met mij gaat het even niet zo goed. Kwam gisteren een mail van mijn vader tegen van een paar maanden terug. Het stond vol verwijten naar mij toe op een hele harde, gemene manier. Er is nooit over gesproken en zo zijn er veel meer dingen. Alles komt weer lekker boven. Ik vind het zo oneerlijk. Het maakt me heel verdrietig en boos tegelijk |(
(Over familieperikelen gesproken...)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:00

Oei Pw waarom heb je die mail nog een keer overgelezen, zonde van je positieviteit. Je wa ser nog niet aan toe dan, maar i sniet leuk dat snap ik, zeker verwijten naar iemand toe is nooit leuk,.
Maar dit is nu voor jou niet van belang, want het is gebeurd, ook zal j emoeten vergeven aan jezelf en je vader is heel moeilijk maar geeft je rust(in mijn boek voo rje staat daar ook een stukje van) lees het nog eens en probeer het achter je te laten.

Angela, wat een schat je vriend, maar je kan alweer aardig wat eten das al heel wat, maar je hamster wang oei .. ach het gaat wel over goed koelen en je vriendje llaten koken hihi

Civ, ik snap het de kring is erg klein en voor je moeder ook niet makklelijk, maar je hoeft niet 100 % mee te gaan tot op bepaalde hoogte en leg de rest naast je neer!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:42

Daijano, hoe was het bij de paarden? Naar je zin gehad?

Angela, gelukkig voel je je weer beter en wordt je goed verzorgt, een hamster kan moeilijk voor zichzelf zorgen ;) (flauwgrapje sorry) Hoelang duurt het voor je weer de oude bent? Geniet van de verzorgende aandacht maar je hebt t zeker verdient!

PW, kun je dat emailtje niet ergens wegzetten zodat je het niet zo snel meer tegenkomt want dit doet jou geen goed en waarschijnlijk voel je je iedere keer als je leest je rot. Zou zeggen verwijder het maar ik kan me voorstellen dat je het toch wilt bewaren. Als je de positieve berichten hier van jezelf van afgelopen week terug leest dan voel je misschien weer wel iets beter :(:) sterkte meid.

Zelf ben ik al een hele middag in de weer met het hondje van mn moeder, eerst in de ren maar dat was te warm en dat vind ik zielig dus toen maar de helft van de tuin afgezet, was nog een hele toestand maar dat gaat nu goed. Alleen ze is erg kwaad op de katten en blaft heel de buurt bij elkaar zodra ze er 1 ziet, nu zul je zeggen dan hou je die toch binnen maar de hond van mn moeder slaapt ook binnen dus ze komen elkaar toch tegen en dan kun je beter beginnen met een hek ertussen. De buren zijn er vast (ook) erg blij mee. Ze is al 12 dus ik hoop niet dat ze zichzelf doodblaft ofzo.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:30

Ik heb de mail niet teruggelezen. Kwam hem alleen tegen. Maar alles kwam meteen weer boven. Er zijn gewoon zoveel dingen onuitgesproken en daar kan ik me niet bij neerleggen. Het is niet de eerste keer dat ik over die mail nadenk. Het houdt me gewoon bezig en was ik deze mail niet tegen gekomen dan was er wel iets anders voorgevallen waardoor ik me weer verdrietig zou gaan voelen. Ik denk zelf dat dit een fase is waar ik door heen moet. Ik heb al vaker geprobeerd het los te laten, maar het komt steeds weer terug. Er is gewoon teveel gebeurd en daar zal ik een keer over in gesprek moeten met mijn ouders, en dan vooral mijn vader. Ik denk dat ik het eerder niet lukt om het van me af te zetten. Alleen ben ik daar nog niet klaar voor. Als ik nu in gesprek zou gaan zou ik dichtklappen en niet kunnen zeggen wat ik wil zeggen.

Vanochtend op de boerderij met de eigenaresse van de paarden gepraat. Ze had mijn moeder gesproken en mijn moeder had aangegeven dat ze veel zorgen had over mij en mijn broer. (Mijn broer heeft helemaal geen contact meer met mijn ouders) Ze zag er ook slecht uit zei de eigenaresse van de paarden. Daar voel ik me ook verdrietig om en ook schuldig. Maar ik kan er niks aan doen. Ik heb gewoon nog tijd nodig. Ik ben alleen zo bang dat ik mijn ouders pijn en verdriet doe. En dat wil ik niet. Maar dat heb ik ze ook gezegd. Weet alleen niet of ze dat aangenomen hebben.

13 augustus heb ik een gesprek met mijn tijdelijke behandelaar, dat is wel een fijne man, dus dan wil ik het hier eens goed over hebben hoe ze me daarin kunnen helpen. In de groep weet ik niet of ik dit kwijt kan. Helemaal niet meer na afgelopen maandag.

Verder werd ik vandaag tijdens het autowassen ook opeens heel verdrietig. Mijn auto was altijd mijn grote trost en ik was er erg zuinig op. Maar door mijn depressie heb ik het allemaal erg laten versloffen en mijn auto was een grote zandbak, van binnen en van buiten. Het was normaal gesproken niks voor mij om de auto zo te verwaarlozen, had hem er altijd netjes bij staan. Maar nu had ik er dus al een hele tijd niks aan gedaan. Het was confronterend, omdat ik mijn situatie opeens onder ogen zag en ik bedacht me hoe ongelofelijk klote het is.

Kortom, heb niet echt mijn dag vandaag.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:36

@ Daijano: Ik zal het boek er nog eens bij pakken, het kan nooit kwaad. Maar mijn vader vergeven kan ik (nog) niet, daarvoor is het allemaal toch nog te vers. Ik begrijp gewoon niet dat een volwassen iemand zulke nare dingen over zijn eigen dochter kan zeggen en dat het daarna afgedaan wordt als dat ik het verkeerd begrepen heb en dat het zo niet bedoeld was. Daar kan ik met mijn verstand gewoon niet bij. En nu wil ik het er niet meer bij laten zitten. Zo ging het altijd. Dingen werden nooit uitgepraat, alles werd weggestopt en er kon nooit iets gezegd worden, maar nu niet meer. Ik wil gewoon dat hij weet wat voor gevolgen zulke mailtjes hebben en wat voor impact het op mij heeft.

@ CIV: Hoe gaat het nu met de hond? Hij zal zich vast niet doodblaffen. Ik begrijp wel dat het vervelend is dat geblaf. Hopelijk wordt het snel wat minder. Hoe lang heb je de hond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:37

Dikke knuffel PW!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:39

Ja, sorry voor mijn lange verhaal. Merk gewoon dat het me erg hoog zit.

Hoe gaat het met jou?