Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:23

Priscilla: Je kwetst me er echt niet mee hoor! Ik ben ook niet boos op jou, of teleurgesteld in jou! Helemaal niet!

Ik ben dus een emo-eter, en ik vrat alles op wat ik maar kan vinden. Nu heb ik voor mezelf besloten dat het genoeg is. Ik ben 1.70 en ik weeg 83 kilo. Het is heel moeilijk om die knop om te zetten. En als jij niet at, is dat nog moeilijker! Werk er echt aan meid, een eetstoornis is echt niet tof!
Misschien een hele brutale vraag, maar ik heb het vermoeden dat ze je betrapt heeft met overgeven ofzo?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:26

@ Pr_BillyBoy: Wel heel goed van je dat je gepraat hebt met je mentor en fijn dat je haar in vertrouwen kunt nemen.
Als ik het goed begrijp weten je ouders niet af van je eetprobleem? Durf je het hen niet te vertellen?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:27

zow he jaa idd zeker moeilijk !
ik ben 1,75 en 58 kg ;)
inmiddels alweer 2kg erbij hoor !!!!!
dames ik moet echt gaan werken nu.
doei !

PW nee dat weten ze niet en dat hoeft me vader ook niet te weten ! ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:00

Angela, lekker van het zonnetje aan het genieten? Ik heb geen haast bij het vinden van hulp voor mn paardje maar het zou wel fijn zijn als er een volwassen iemand zich aandient, die weet waar hij mee bezig is en mij in de toekomst er ook op kan helpen.

Billyboy, je moet wel goed voor jezelf zorgen natuurlijk! Vind het heel goed van haar dat ze je zo helpt, zo moet ze zelf haar pauze met collega's opgeven en dat doet ze toch maar voor jou, top juffrouw! Denk dat jullie beide het het fijnste vinden om met je vrienden/collega's te eten dus ik stel voor dat je netjes voedzaam eten meeneemt! ;) Pas goed op jezelf. Werkse

Daijano, fijn dat je ouders meer jou kant uitkomen! Hoop ook dat je pa niet weg moet, wanneer weten jullie meer? Hoop een leuk iemand te vinden maar ik heb geen haast. (althans niet echt)

PW, hoe komt het dat je niet zo goed weet hoe je je voelt? Morgen naar de hapto, toch? Heb je er zin in?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:04

Ik weet eigenlijk niet waarom ik het niet weet. (Lekker vaag he) Voel me niet heel slecht ofzo, maar ben de hele dag al een beetje onrustig.

Tja, morgen, eigenlijk ben ik al een beetje zenuwachtig. Gewoon spannend, toch weer eerst je verhaal doen enzo en het is nog onbekend.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:37

:wave:

Als eerste de wel bekende :(:) voor iedereen.

Ik ben vandaag naar de verloskundige geweest voor mn 2e echo. Alles was goed, mondje, neusje en oogjes gezien en het ruggegraatje ook heel duidelijk :j Top dus.

Verder ben ik vanmiddag even gaan zwemmen, was wel weer eens lekker, lang niet meer gedaan. Had geen eens een bikini meer of zo.

Verder niet heel veel te melden hier. Ga zo plat met mn koppijn, voel migraine aan komen. Maar wilde toch even hallo zeggen hier :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:44

Dat zijn leuke berichten samantha :)
doe rustig aan, hopelijk zet de migraine niet door.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:00

Ik hoop het ook. Heb net tabletje genomen ( gewoon paracetamol hoor ;) ) en ga zo toch maar even naar de paarden toe. Misschien doet me dat juist wel goed :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:04

Gewoon lekker op je gemakje, je voelt zelf het beste of het kan of niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:08

Pfff, mijn vriend is net thuis en als ik dan hoor wat mijn werkgever aan de telefoon heeft gezegd tegen hem.. Echt niet normaal meer!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:10

Wat heeft hij gezegd? Of wil je dat hier niet posten?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:24

Las net een mooi stukje, het komt uit het boek "Nestgeuren"
Wil ik even met jullie delen omdat het op veel van ons volgens mij wel van toepassing is:

Door zich aan te passen aan de omgeving lopen mensen het gevaar van zichzelf te verdwalen. Ze groeien niet meer tot zichzelf uit, maar ze dreigen de mens te worden die ze denken te moeten worden. Ze verliezen zo hun autonomie en leven als marionetten, gebonden aan de touwtjes van de wil van de ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:24

Als ze willen zouden ze me iedere week naar Tilburg kunnen laten komen, of zelfs verder weg. Het was een harde wereld, ik moest maar tegen druk kunnen. Ze wilde dat ik een arts face to face zag want waarschijnlijk mankeerde ik niets.
Dat ik niet alleen durfde te rijden was mijn probleem, niet de zijne. Dat mijn vriend daarvoor vrij moest nemen van zijn werk en vakantiedagen moest inleveren was ook niet zijn probleem, hij moest maar eens nadenken over mij en of hij wel zo'n labiel iemand als vriendin wilde hebben. Wilde die dat wel dan moest hij het maar voor lief nemen dat hij voor taxi kon gaan spelen. En dat hij zich eens moest verplaatsen in de situatie van het bedrijf, ze nemen mij aan en ineens is mevrouw plotseling ziek. Wie gelooft dat nou, werd er ook nog gezegd.. Ik moest me maar niet aanstellen en gaan werken, mensen moeten werken voor hun geld.

Ik ben er helemaal van ondersteboven, en dit gaat morgen bij de arboarts dus ook besproken worden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:29

Heel goed dat je het bij je arboarts gaat bespreken. Dit is echt belachelijk. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor, vind het ronduit onbeschoft. Hoe kan iemand zo bot met zijn personeel omgaan. Ben je mooi klaar mee dat ze je niet geloven. Logisch dat je er van ondersteboven bent.

Het is ook niet eerlijk dat hij probeert je vriend tegen jou uit te spelen. Ik had geen baas die dat deed, maar mijn eigen vader deed dat op een soortgelijke manier maar dan in een mail...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:29

:(:) Deze verdien je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:31

Gelukkig weet ik dat mijn vriend mij in deze steunt, net zoals mijn ouders. Zelfs mijn schoonouders zien dat het zo niet langer gaat. Net of ik er niks aan doe, of ik het extra doe ofzo.. ;(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:34

Idd, net alsof jij er om gevraagd hebt. Je bent juist hartstikke hard aan het werk door de verschillende therapieën. Je hebt gewoon een ontzettende klote baas!

Wel fijn dat je door je vriend en familie zo gesteund wordt. Het is belangrijk om zulke mensen om je heen te hebben nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:39

Ik heb nu dus ook definitief besloten dat ik hoe dan ook niet meer voor hun aan het werk ga. Wat er ook gebeurd!

brr.. wel eng nu ik het zo opschrijf..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:40

Maar ik kan het me wel voorstellen.
Ga je op zoek naar wat anders?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:42

Jemig Angela, wat heb jij een ontzettende eikel als baas. Ik wens niemand onze klachten toe, maar zulke mensen mogen best een tijdje voelen wat het is. Probeer je er niets van aan te trekken meid, al is dat natuurlijk hardstikke moeilijk. Word er helemaal boos van. In ieder geval hoef je met die vent absoluut geen rekening te houden, wie denkt hij wel dat ie is? Bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:45

Ik ga op den duur wel op zoek naar iets anders, maar voorlopig nog niet..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:47

Inderdaad sifra, die man zou het ook eens van dichtbij mee moeten maken. Hij weet totaal niet waar hij het over heeft.

Logisch Angela dat je voorlopig niet op zoek gaat naar wat anders. Daar ben je ook nog helemaal niet aan toe denk ik. Eerst maar weer beter worden.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:51

Deze is voor jou Angela Afbeelding
Schandalig wat de P&O man tegen jouw vriend heeft gezegd. Heeft hij jouw vriend gebeld of jouw vriend hem?
Neem je vriend morgen bij het gesprek bij de Arbo mee naar binnen hoor, dan sta je er niet alleen voor. Je kunt wat punten op papier zetten.
En zeker zeggen dat zulke gesprekken van jouw werkgever jou alleen maar zieker maken. Zijn ze nou helemaal bedonderd!

Ik ben zo terug, even wat in de keuken rommelen.
Laatst bijgewerkt door flicka op 25-05-09 18:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:54

ik ben er inderdaad nog helemaal niet aan toe. Ik nu wel al bezig met wat ik dan wil. Terug in een commerciele functie met targets is niet voor mij weggelegt.

Wat doen jullie eigenlijk voor de kost? Of waar hebben jullie voor geleerd?

Thanks Flicka! Mijn vriend heeft hem gebeld omdat hij het helemaal beu was.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:57

Docent.
In aug. loopt mijn contract af en wordt niet verlengd omdat ik nog steeds thuis zit. Ben er ook nog niet klaar voor om weer op zoek te gaan naar wat anders. Eerst zelf alles maar weer eens een beetje op de rit krijgen. Ik wil wel zeker weten het onderwijs weer in, dat staat voor mij vast.