[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:36

Sorry dat ik zo binnen kom vallen.. Maar in het ziekenhuis zit toch ook een apotheek? Bij ons is die in ieder geval 24/7 open, en neem aan dat dat bij de meeste zo is.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:37

Is dit niet iets dat ze je ook bij de huisartsenpost kunnen verstrekken?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:01

Ervaring over de MAP, ik heb hem ook 1 keertje moeten slikken, geen last van gehad. Denk dat dat wel voor iedereen anders is. Maar ik voelde me niet misselijk ofzo.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:51

Kan ik iemand pben even over de MAP?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:59

Ik weet niet wat je wilt weten maar je mag mij er wel over pben als je dat wilt.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:09

Bijna zeker dat k voor n spiraaltje ga..

Moet ik dan gewoon t ziekenhuis bellen voor een afspraak of gaat dat via de dokter?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:12

Volgens mij kan je eerst je HA bellen voor een afspraak :j Of dat ze dat daar doen weet ik niet precies maar veel duidelijkheid weet je daar wel en hoef je niet meteen persee naar het ziekenhuis te gaan.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:15

Heb de huisarts er n tijdje terug al over gesproken maar toen nog voor de nuvaring gekozen.
HA zei dat hij m ook kon zetten maar ziekenhuis voelt toch 'beter'..
Zal wel bellen, tnx!

Nog mensen die t afraden :+ ?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:16

Ik moest het ziekenhuis bellen voor een afspraak.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:22

Dan wordt het inderdaad het ziekenhuis :)
Ik ben ook niet zo weg van ziekenhuizen hoor. Ga je alleen of gaat iemand mee?

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:24

Ik zorg wel dat er iemand mee gaat!
Ga dr maar niet vanuit dat k zelf terug kan autorijden..

Ik ben ook niet zo weg van t ziekenhuis maar veel gelezen dat ze daar meer 'ervaring' hebben dus t zetten makkelijker gaat dat bij de huisarts die welweet hoe t moet maar niet zo veel oefent :Y).

Aaah nu al stress haha

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:32

Pil kan ik echt niet tegen, 3 weken lang superchagerijnig, nergens zin in, pijn in mn hoofd, buik enz enz. En in mn stopweek ben ik gewoon vrolijk, mezelf.

Nuvaring opzich tevreden.. maar ga dus toch maar naar t spiraaltje..
Ja, ontspannen hihi zal mn best doen :).

Maar jij hebt zelf niet voor n spiraaltje gekozen?

edit. stukje vergeten..

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 07:46

_janet_ schreef:
_Jessica schreef:
ik heb ook nog even een vraagje over het spiraaltje, ik heb eindelijk het recept gehad van mijn arts.
Nu zeiden ze bij het ziekenhuis dat je tegen woordig niet meer ongesteld hoeft te zijn bij het plaatsen van het spiraaltje.
Heeft iemand van jullie het spiraaltje laten plaatsen als je niet ongesteld bent?

Heb je al kinderen?

Zo niet, zou ik het spiraaltje laten zetten als je ongesteld bent. Dat raadde mijn gyneacoloog ook aan. Omdat je baarmoedermond dan wat zachter is. En de mirena dus makkelijker en met minder pijn ingebracht kan worden.

Nope nog niet, maar gister me laatste pil geslikt en mandag ben ik aan de beurt.
Ben nu al zenuwachtig.
Vind het wel eng om daar met me benen wijd voor een dokter te gaan liggen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 07:49

Op welke dag wordt 'ie bij jou geplaatst dan? Ik heb zaterdag de laatste genomen en moet vrijdag melden, dan is het dag 3 :)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 09:58

Ik heb geen spiraaltje :n

Ik hen niets gemerkt van de MAP tot nu toe. Misschien komt dat nog :=

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:37

Ik moet aankomende maandag en heb vandaag de laatste genomen.
Meestal klopt het dan bij mij wel!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:28

Is het mogelijk dat wanneer je de pil 2 strips doorslikt, dat je dan kunt veranderen in een grote hormoonbom? Ik ben sinds 3 weken zo emotioneel als je maar zijn kunt, kan vrij weinig tot niets meer hebben. Ben heel erg chagrijnig, gelukkig niet elke dag.. Ik word er gewoon knetter gek van, en baal onwijs omdat ik iedereen in mijn buurt afstoot. Heb nu een stopweek, alleen ik blijf me zo voelen.. Ik heb dit overgins nooit eerder gehad! Slik sinds begin dit jaar Stediril 30 en daar voor Microgynon 30. Ben tussen door ook nog een lange tijd gestopt..

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:48

Gooi die Stediril maar weg, daar had ik het ook van.
Onze apotheek verkoopt ze ook neit meer.
Van de Stediril werd ik depressief, jankte ook echt om alles.
Zag ik een puppy op tv zat ik te huilen, kwam kilo's aan.
Voor mij was de Stediril HEL

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:52

Kan iemand me helpen?

Ik slik al jaren de voormalige diane35, verder eigelijk geen problemen mee. Maar sinds de laatste maanden heb ik steeds doorbraakbloedingen.
Inmiddels zowat elke week wel eentje. Zijn heel hevig, maar duren maar een uurtje of 2 en dan is het weer afgelopen. Heel vervelend als je net in de supermarkt staat ofzo }:0 :+
Is m'n pil dan gewoon niet zwaar genoeg ofzo of juist te zwaar? Wil sowieso naar de HA hiervoor, maar ik vind deze pil fijn voor de acne. Is er nog een andere die wellicht voor minder doorbraakbloedingen zorgt en ook tegen de acne werkt?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:00

_Jessica schreef:
Gooi die Stediril maar weg, daar had ik het ook van.
Onze apotheek verkoopt ze ook neit meer.
Van de Stediril werd ik depressief, jankte ook echt om alles.
Zag ik een puppy op tv zat ik te huilen, kwam kilo's aan.
Voor mij was de Stediril HEL

Dat bedoel ik, ik huil om alles! Ik zit nu ook met tranen in mijn ogen, terwijl er gewoon helemaal niets aan de hand is! Dat wordt een afspraak maken met de huisarts, want ik trek dit ook niet langer meer. En mijn vrienden, ouders en vooral mijn vriendje hebben er ook veel last van.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:03

Plaatsen door de huisarts kan ook prima hoor. Mijn huisarts deed het regelmatig, dus ik zag iig geen reden om naar het ziekenhuis te gaan.
Nu inmiddels wel: mijn baarmoeder is licht gekanteld en dus was het plaatsen zeer pijnlijk...dus volgend jaar, als hij vervangen moet worden, dan wil ik naar de gyn toe.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:11

Even een vraag tussendoor;

Kun je depressief raken vd pil? Of iig iets in die richting? Want sinds ik de pil gebruik (microgynon50) heb ik nl zo'n gevoel. Ik heb nergens zin meer aan, voel mezelf elke dag chagerijnig en ben snel op de teentjes getrapt. Kan huilen om niks en mezelf heel schuldig voelen om niks (voorbeeld; Ik pak bij mn vader wat drinken en gooi het pakje weg als het leeg is, kan ik mij daar heel schuldig over voelen om het weg te gooien, dat soort dingen). Ik ben ook flinker geworden (was eerst nogal slank en nu heb ik 2maten groter in een kledingmaat).
Weet even niet meer wat ik ermee aan moet en wil er nog niet mee naar een dokter gaan, omdat ik niet zeker weet wat het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:31

Ik kreeg met stediril steeds doorbraakbloedingen, en ik was in mijn stopweek ook een wandelende emotiebom.. ervoor ook al. Daar heb ik met de Yaz 24+4 echt geen last van.

Ik heb alleen nu even vrijwillig een stopweek ingelast, omdat ik nog steeds ongesteld ben door het stediril gebruik.. had beter voor ik aan de YAZ begon een stopweek kunnen inlassen. :+

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:37

Ik heb (nu) geen tijd om alles terug te lezen maar ik heb toch een vraag..
Ik wil een Implanon, weet iemand hoeveel je bij moet betalen? Ik neem tenminste aan dat ie niet helemaal gratis is?
Ik wil graag stoppen met de pil ivm pigmentvlekken in mijn gezicht (!) en heb dit met de HA overlegd. Hij heeft het niet over de evt kosten van de Implanon gehad maar dat doen HA'n wel vaker niet.

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:44

Hoi!
Ik had laatst een discussie met een vriendin over de pil, en dan met name over het doorslikken.
Zo moest zij eens in het weekend ongesteld worden (vrijdags was haar laatste pil van de strip), maar dat kwam voor haar niet goed uit, dus wilde ze alleen het weekend doorslikken, dus 2 pilletjes van de nieuwe strip, en dan stoppen om ongesteld te worden.
Nou vroeg ik me af of dit wel verstandig is, en of je niet gewoon heel die strip moet slikken, zeker als ze dat weekend ook nog geslachtsgemeenschap gehad zou hebben..
Als het wel veilig zou zijn, zou het opzich nog best handig zijn om je ongesteldheid een paar dagen uit te stellen zonder dat je meteen weer een hele strip moet doorslikken..
Wie heeft het antwoord? :)