me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:36

Inderdaad, ik denk dat als een psych beweert dat er iets mis is je bij andere dokters helemaal weinig begrip krijgt. Of inzet naar verder onderzoek...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:44

Ha nog meer bijna blinden in de nacht :P

Weer eens een berichtje vanuit hier.
Dip is er nog steeds.
Vrijdagavond mee geweest naar een concert, met vriendlief, damn wat een aanslag. Gelijk heel het weekend hoofpijn, en vanmiddag 3 uur geslapen. Nu weer hoofdpijn.
En moet echt nog wat doen voor stage, daar ik overdag soms zit te niksen... hoopt het zich op en ditmaal moet het echt morgen af (bespreken we het even).

Hele week niet paardgereden, wel 2 keer een half uurtje langs stal gegaan enkel ff een hard borsteltje erover gehaald en een keertje in de bak gooien, roza staat op punt van bevallen. (nog niets)

Ik ben ook een regelrechte ramp met slikken. Blijft ook altijd liggen daardoor. Maar deze keer niet, ben vastberaden.
Pijnlijk, als ze dwars gaan. Hoesten en bijna overgeven als het verkeerd gaat, maar moet ze toch binnen krijgen.
Gelukkig zijn het van die doorzichtige dingen, die je uitelkaar kan draaien. Doe ik door de yoghurt.
Karnemelk is trouwens echt een tip voor het doorslikken van pillen, alle beetje helpen, als het moet dan moet het en dan is water echt een ramp.
(en als je geen karnemelk lust, dikke drinkbare brinta/pap gebruiken)

16 april naar de internist, duurt min. 2 uur.
Eerst co-arts oid en daarna internist.
Waarom op die manier... geen idee, maargoed we zien het wel.

a.s vrijdag weer naar Leeuwarden.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:49

Balen van je dip zeg! :\ En die stageopdrachten; ik ken het gestress. Mijn werkbegeleider gaat ook nog eens op stage en komt terug op de dag van mijn eindgesprek dus ik zou niet weten wie mijn werk moet gaan controleren. Moet ik deze week dan allemaal maar doen denk ik.

Toen ik naar de kinderarts moest kreeg ik ook eerst een co-assistent. Het straalde van zijn gezicht af dat hij vooral níets met kinderen wilde later en ik vond het wel hilarisch. Totdat de kinderarts hoogstpersoonlijk zelf kwam. Snapte meteen waarom de co zo de scheit aan zijn co-schappen had. :D Co-assistent is wel de enige die me ooit behoorlijk onderzocht heeft. :+

Zat net te kijken maar de 4e nieuwe HA die ik krijg is een vrouw die nog niet zo lang geleden is af gestudeerd. Geeft weer meer hoop.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:51

hahahaha.

Vervelend van je werkbegeleider zeg! Niemand anders die even een oogje erop kan houden?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:55

Geen idee, sowieso is iedereen op stage ziek (naja, hebben last van de rug en mogen dus eigenlijk niets en blijven daarom thuis). Er zijn 3 mensen die als werkbegeleider mogen funderen en daarvan zijn dus 2 op vakantie en 1 ziek. :+ En daarnaast baal ik van de opdrachten omdat het allemaal bij een bewoner uitgevoerd moet worden terwijl er iemand meekijkt. En ik kan heel best zo'n opdracht maar níet als er iemand meekijkt.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:02

WOowww 2 uur naar de internist! Jeetje wat lang zeg! Ik was er met een kwartiertje weer weg :=

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:07

@ prommis.. dat is wel heel kort een kwartier, je hebt immers veel te bespreken? Daarna wel flinke testen gehad?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:11

Met een co-assistent erbij duurt het wel heel lang. Eerst komt hij je onderzoeken, dan gaan ze overleggen en dan komen ze nog weer samen bij je. En dat klinkt vlug, maar omdat de 'echte' arts vaak nog met andere patiënten bezig is duurt het een eeuwigheid. Vind 2 uur daarom ook niet zo gek.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:14

Paula schreef:
Met een co-assistent erbij duurt het wel heel lang. Eerst komt hij je onderzoeken, dan gaan ze overleggen en dan komen ze nog weer samen bij je. En dat klinkt vlug, maar omdat de 'echte' arts vaak nog met andere patiënten bezig is duurt het een eeuwigheid. Vind 2 uur daarom ook niet zo gek.

damn... kunnen ze me niet gewoon de arts geven net als de vorige keer.
Maar je ziet dus ook wel voordelen ervan? (dubbel onderzoeken) ow... de co assistent onderzoekt dus? Niet de internist zelf? (althans dat was dus zo bij jou?)

trouwens.. vind het wel een beetje vreemd dat ze een persoon die ivm me klachten komt de hele reutemeteut geven.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:19

Ja bij mij onderzocht echt alleen de co heel uitgebreid. Dus hoop dat hij het goed heeft gedaan want die informatie gebruiken ze nog steeds. En de kinderarts luisterde dubbelop nog even naar mijn hart/longen. Verder niet geloof ik. (wat de co-assistent dus als afwijkend zag controleerde zij). Maar ik weet dus niet of het overal zo gaat, ik dacht eigenlijk van wel. Ik denk wel dat als jij met specifieke klachten/vragen komt (is dit als voorbereiding op het CVS centrum?) het minder uitgebreid is.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:20

@Hannanas - balen van de dip, maar je weet waar het van komt gelukkig ;) Succes bij de internist!

@ Paula - Succes met je stage - hoe lang moet je nog?

Pillen doorslikken. Ik vraag ook altijd of ik capsules mag slopen en door de yoghurt/vla/glas water mag roeren of zo.
Voor capsules die niet stuk mogen kan je ook bij de apotheek kleine lege capsuletjes kopen (ik geloof dat ik maar 2 redelijk goed weg kreeg, is al een poosje geleden)
Dan kan je de grote slopen, en de boel 'overscheppen' in de kleine (even op de dosis blijven letten ;) ).

Rustig weekeindje hier, slecht geslapen, maar wel mijn bureau opgeruimd (whiej! ruimte!), een berg papieren voor de persoon die me komt helpen met mijn belastingformulier (van een of ander meldpunt, belt nog voor afspraak) opgezocht klaargelegd, en de afwas gedaan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:51

Paula schreef:
Ja bij mij onderzocht echt alleen de co heel uitgebreid. Dus hoop dat hij het goed heeft gedaan want die informatie gebruiken ze nog steeds. En de kinderarts luisterde dubbelop nog even naar mijn hart/longen. Verder niet geloof ik. (wat de co-assistent dus als afwijkend zag controleerde zij). Maar ik weet dus niet of het overal zo gaat, ik dacht eigenlijk van wel. Ik denk wel dat als jij met specifieke klachten/vragen komt (is dit als voorbereiding op het CVS centrum?) het minder uitgebreid is.

Nee, gewoon echt voor me/cvs en 99% van alle klachten van dien zoals staat beschreven.
Voorbereiding niet echt, het is wel een voorwaarde voor amsterdam dat je niets mag mankeren dus ze moeten me wel (weer) binnestebuiten keren, ik ga ervanuit dat het daardoor uitgebreid is.

Ben benieuwd, wat komt dat komt.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 10:52

Ik ben zojuist gebeld door het uwv. Ik had 16 februari mijn herkeuring gehad, maar tot nu toe nog niets gehoord. Ze hebben al diverse keren mijn medisch dosier opgevraagd bij de huisarts, maar telkens krijgen ze hem maar niet. Dus ze belden eventjes om te zeggen dat het nog wel even kon duren. Balen! Sowieso baal ik een beetje, want ze gaan me opnieuw keuren op dat dossier. Daar staat toch niet in hoeveel ik aan kan enzo. :? Volgens mij weet ik dat nog beter dan de huisarts. Maja, we wachten maar af.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:47

@HWK; ik moet nog 10 dagen in 2 weken. (Eigenlijk 3, maar op een maandag heb ik de eindevaluatie en dan wil ik er ook vanaf zijn. :o Heb ik nog een weekje rust voordat school weer begint).
@Hannanas; Oh oke, nou ben benieuwd dan. Wie weet vinden ze wel wat (per ongeluk :P )!
@Marilla; Wat raar zeg van het UWV. Net of ze aan het dossier van je HA kunnen zien wat je aankan inderdaad... Duurt weer lekker lang allemaal zeg.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:08

@ Paula - succes!! :)

Beetje dizzy vandaag, ging bijna onderuit in de douche...
Ik gooi het erop dat het aan de omslag van het weer ligt of zo.

Hebben jullie dit ook? Sinds ik ziek ben, ben ik verdorie net een wandelende barometer, zodra de luchtdruk veranderd voel ik me acuut MOE. Ik voel onweer ook altijd aankomen (men is niet blij als ik bij stralende zon meld dat er onweer aankomt), en zodra het dan begint te regenen voel ik me meteen weer wat fitter..
Wordt ook vaak wakker 's nachts net voor het begint te regenen (denk omdat ik me dan even het slechtst voel of zo?)

Dit was eerst alleen te merken aan het zichtbare onweer-regen, maar ik heb een paar jaar geleden een horloge gekocht waar een barometer opzit en toen werd het ineens duidelijk dat het aan de luchtdruk lag en niet alleen aan onweer/regen. Wel apart!
(En nu ik dit typ, ook meteen even mijn horloge bekijken.. en inderdaad, luchtdruk is enorm gezakt...wat een verrassing.)

@ Marilla - Het UWV -> AAARGH.En dat is alles wat ik daar over zeg ;) Ook veel succes!

Moet nog even aan het werk eigenlijk... pff..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:41

hm typisch, nog nooit op gelet.
vannacht wel enorm wakker gelegen om 1 of andere onbekende reden weer sinds lange tijd.
Echt een &*^*@nacht.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:04

@HWK; hoe is de rest van je dag gegaan? Ik heb niet zozeer met wisselingen van de luchtdruk. Zie er in ieder geval geen patroon in. :)
@Hannanas; balen, weet je ook hoe dat komt zo ineens?

Ik was vanmorgen druk geweest met mijn opdrachten, en tegen de tijd dat ik rijles had was ik al hartstikke vermoeid. Ging dus ook echt heel slecht, kon mijn armen gewoon niet meer aan het stuur houden. Even teveel gelest de afgelopen dagen.
Gelukkig hoef ik zaterdag pas weer. Nu de rest van de dag maar uitzitten en dan maar weer 4 dagen stage proberen vol te houden.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:27

Ik zit hard na te denken over een baantje. Het is wel iedere dag werken, maar iedere dag van 3 tot 5 uur. Klinkt misschien heel raar, maar ik ben nu gewend aan m'n vrije dagen en als ik ga werken kan ik overdag niets meer doen :x
Het is totaal geen zwaar werk, het is in een auto zitten en medicijnen bezorgen bij mensen.
Ik zit dus hard te twijfelen of het iets voor mij is..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:28

Ik zou het doen Marilla. :j Heb je in ieder geval íets zelfstandigheid.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:14

Marilla - als je denk dat het redelijk vol te houden is zou ik het doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:16

Ik zou het doen Marilla! Als je het goed aankan is het erg fijn om er zoiets zelfstandigs bij te hebben. Bijkomend voordeel vind ik dat ik in het begin met iets nieuws er niks naast kan doen, maar dan heel langzaam wen en dan gaat het steeds makkelijker.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 20:05

Ik denk toch niet dat ik het doe. Iedere dag is wel veel, ben ik bang. Als ik een dag moe ben kan ik geen enkele dag bijkomen. Ik moet iedere dag werken waardoor ik de weekenden en dagen bij moet komen. Ik ben bang dat ik mezelf de vernieling in werk, omdat ik nu namelijk niet eens iedere dag iets kan doen. Bovendien is het echt iedere dag in de auto zitten, bij 30 graden en bij veel sneeuw.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:12

Kun je geen proeftijd krijgen? Het lijkt mij namelijk wel ideaal werk verder. Dan kun je het een maandje aanzien en dan nog beslissen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:00

Waarom niet gewoon proberen Marilla?
Niet geschoten is altijd mis.
Het is nu nog geen 30 graden, en sneeuw zal wellicht ook nog lang wegblijven.
Of krijg je gelijk een 2 jaar contract?
5 x 2 uurtjes werken en derest van de week lekker bijkomen.

Ik denk dat ik vt weekend te moe was, en helemaal van slag, op de 1 of andere manier wil mijn lichaam dan niet slapen?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:19

Ik kan eigenlijk altijd wel goed slapen, behalve als ik last heb van hartkloppingen. Dan krijg ik zo'n onrustig gevoel in m'n lijf.