Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:08

Erretje schreef:
Bizar... Ik heb er momenteel ook zoveel last van, terwijl ik het juist lekker vind buiten in de frisse lucht en het is zo mooi allemaal. Ik slik me helemaal ongans aan de Maxalt, zo gaat het weer een of twee dagen goed en is het weer terug, nu zo'n week of twee al, bah. Ik heb van ellende mijn recept voor Topamax opgediept, maar moest een nieuwe opvragen omdat deze al te oud was . En mijn neuroloog is skiën ..

Je kan wel Maxalt blijven slikken.. maar hoeveel neem je er dan per dag? Miss slik je niet goed? Als je inneemt geheel aan het begin, moet het medicijn de opbouwende curve doen stoppen. Als het dus te veel stijgt, zit je al te hoog en heb je pijn. Wellicht dat ie dus nog niet weg is en jij je redelijk voelt. Mja.. helaas spreek ik ook uit ervaring grrrrr

Via de huisarts moet dat jou best lukken neem ik aan, dat recept. :+

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:27

mmm, 1 is meestal voldoende om de aanval weg te jagen, ik wacht meestal niet zo lang hoor voordat ik hem slik, heb 2 kleine kinderen lopen.

Huisarts kan, maar ik wordt een beetje moe van het verantwoorden. Als ik daar een herhaling vraag krijg ik net voldoende voor een maand (6 st.), en dan krijg je gratis advies van de apotheek dat je er niet teveel mag slikken. Telkens weer :roll: . Kun je nagaan hoe ze kijken als ik met een recept van 24 st. kom... Het is een periode (anderhalf jaar) heel goed gegaan, kon volstaan met aanvalsbehandeling, maar de laatste weken heb ik erg veel (bijna dagelijks) last helaas.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:28

Heb dus hetzelfde: slik elke keer imigran, dan gaat het weg, komt weer terug en ik neem uiteindelijk toch maar weer wat in. Dus ook al de hele week zo ...

Op de bijsluiter staat ook dat het alleen zin heeft om aan het begin van een aanval in te nemen, maar wat moet je dan als het telkens terug komt? Gewone pijnstillers zoals paracetamol of ibu helpen dan sowieso niet, dus ik ben al blij dat de imigran werkt, al is het dan steeds tijdelijk.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:30

Erretje schreef:
mmm, 1 is meestal voldoende om de aanval weg te jagen, ik wacht meestal niet zo lang hoor voordat ik hem slik, heb 2 kleine kinderen lopen.

Huisarts kan, maar ik wordt een beetje moe van het verantwoorden. Als ik daar een herhaling vraag krijg ik net voldoende voor een maand (6 st.), en dan krijg je gratis advies van de apotheek dat je er niet teveel mag slikken. Telkens weer :roll: . Kun je nagaan hoe ze kijken als ik met een recept van 24 st. kom... Het is een periode (anderhalf jaar) heel goed gegaan, kon volstaan met aanvalsbehandeling, maar de laatste weken heb ik erg veel (bijna dagelijks) last helaas.

Als ik bij de huisarts medicatie bestel wordt er juist nooit verder gevraagd! Vind ik dus ook wel bizar, het wordt gewoon direct naar de apotheek doorgestuurd en in kan het altijd zo ophalen daar. Ook de apotheek maakt geen enkele opmerking of vraag.
(Maar misschien slik ik nog niet 'genoeg' om vragen op te roepen? :+ )

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:41

simodi schreef:
Heb dus hetzelfde: slik elke keer imigran, dan gaat het weg, komt weer terug en ik neem uiteindelijk toch maar weer wat in. Dus ook al de hele week zo ...

Op de bijsluiter staat ook dat het alleen zin heeft om aan het begin van een aanval in te nemen, maar wat moet je dan als het telkens terug komt? Gewone pijnstillers zoals paracetamol of ibu helpen dan sowieso niet, dus ik ben al blij dat de imigran werkt, al is het dan steeds tijdelijk.

Exact. Ik ben verder ook niet bang dat het afhankelijkheid is omdat ik ook periodes zonder kan. Soms denk ik wel eens dat het iets met een cluster te maken heeft, ook omdat mijn neus dicht gaat zitten. En ik heb dan zo'n behoefte aan frisse lucht.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:47

Je hebt idd dan het gevoel of je grieperig wordt, dichte neus, vol hoofd, lamlendig. Het gekke is, ik heb nu een uur geleden imigran ingenomen en het werkt nu en dan voel ik me in het geheel weer beter, al die bijkomende verschijnselen (waaronder ook het sombere lamlendige gevoel) zijn gelukkig ook weg!

Het blijft altijd bizar hoe snel die imigran werkt en hoeveel het doet ... ik zou niet weten wat ik zonder moest als ik migraine heb.

Net als jij heb ik soms ook weken geen last en dus ook niks nodig.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:32

Ja, ik heb dat ook... Ff geen last en dan ineens kom je er ook nog niet meer vanaf, lijkt wel.
Maar ik heb geen last van die gevoelens, qua loom, moe enz. Ik heb soms wel eens dat ik echt ziek wordt van de migraine. Dat had ik eerder niet. Bleef het bij pijn boven mijn linkeroog en last van geluid en wat van het licht.
Nu is het dus anders. Ik smeer trouwens ook geregeld mijn voorhoofd met 4 Head. Kennen jullie dat?

Ik wilde laatst ook een nieuwe set Maxalt halen. Had besteld via receptenlijn en werd kennelijk verwerkt via een andere assistente omdat mijn HA op vakantie was. Ik werd dus gebeld, of het wel goed was. Kreeg nu weer 36st en had een ruime maand terug nog opgehaald! Uitgelegd dat het een maand scheelde en uiteindelijk heb ik die 36st pas een maand later opgehaald.
Ik heb nu om te proberen 6 st van die Zomig (Arts zei nog: het zijn dure jongens!... hmm...ja en?!, Maxalt ook en ik kan niet zonder!). Wil ik er meer, zorgt ie dat recept bij apotheek terecht komt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:01

Ik heb ook alweer dagenlang last van duizelingen, wazig zien en hoofdpijnen. Met m'n stomme hoofd heb ik ook nog eens kaas gegeten, dat ging dus echt niet goed! :P

Mijn dokter geeft me altijd 150 stuks maxalt in 1 bups! Doet ie niet moeilijk over :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:45

Die medicijnen zijn idd ook wel duur, ik geloof dat 1 imigran EUR 12,50 is! Ze wilden me laatst een alternatief middel voorschrijven, maar dat heb ik toch geweigerd. Dit werkt goed en ik wil niet experimenteren met iets anders, puur vanwege de kosten. Ik betaal niet voor niks een berg ziektekostenverzekering! ;)

Blijkbaar zitten HA er heel verschillend in qua hoeveelheid van voorschrijven.

4 Head ken ik niet. Is dat net zoiets als zo'n migra-rollertje voor op je voorhoofd, dat verkoeling brengt?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:09

simodi schreef:
Die medicijnen zijn idd ook wel duur, ik geloof dat 1 imigran EUR 12,50 is! Ze wilden me laatst een alternatief middel voorschrijven, maar dat heb ik toch geweigerd. Dit werkt goed en ik wil niet experimenteren met iets anders, puur vanwege de kosten. Ik betaal niet voor niks een berg ziektekostenverzekering! ;)

Blijkbaar zitten HA er heel verschillend in qua hoeveelheid van voorschrijven.

4 Head ken ik niet. Is dat net zoiets als zo'n migra-rollertje voor op je voorhoofd, dat verkoeling brengt?

Idd... duur of niet.. ik moet ze hebben! Jij en velen anderen ook, helaas..

4 Head is een klein stickje en dat is idd verkoelend (menthol) als je het opsmeert, zeer prettig. Ik neem het altijd mee uit Engeland. Heb daar eens een merkloze stick gekocht, die dus niet werkt.

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:25

Ik heb dat ook, maar dan idd de migra-stick. Wel fijn, maar ik ben hem kwijt, haha. Het lijdt wat af van de pijn, maar kan nou niet zeggen dat ik daardoor de hoofdpijn kwijt raak ;)

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:46

simodi schreef:
Je hebt idd dan het gevoel of je grieperig wordt, dichte neus, vol hoofd, lamlendig. Het gekke is, ik heb nu een uur geleden imigran ingenomen en het werkt nu en dan voel ik me in het geheel weer beter, al die bijkomende verschijnselen (waaronder ook het sombere lamlendige gevoel) zijn gelukkig ook weg!

Het blijft altijd bizar hoe snel die imigran werkt en hoeveel het doet ... ik zou niet weten wat ik zonder moest als ik migraine heb.

Net als jij heb ik soms ook weken geen last en dus ook niks nodig.

Idd. Zelfde idee, dat heb ik ook, ook dat lamlendige gevoel. Imigran had ik ook, maar had zo'n last van de bijwerkingen. Met Maxalt heb ik dat minder.

En over duur gesproken, misschien moeten ze eens snappen dat je niet elke keer als ik Maxalt kom halen 3 stuks in een volgens mij vrij dure plastic houder te stoppen. Ik heb 6 doosjes per keer, slaat toch nergens op! Heb als eens gevraagd of ze niet zonder hadden, maar dat kon niet :? .

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:51

Erretje schreef:
En over duur gesproken, misschien moeten ze eens snappen dat je niet elke keer als ik Maxalt kom halen 3 stuks in een volgens mij vrij dure plastic houder te stoppen. Ik heb 6 doosjes per keer, slaat toch nergens op! Heb als eens gevraagd of ze niet zonder hadden, maar dat kon niet :? .

Inderdaad!! Daar heb ik me ook altijd over verwonderd.. wat een onzin! Ik krijg nu een papieren verpakking met 1 stripje a 6 stuks en dan x 6. Die doosjes krijg ik al lang niet meer, maar dat zal wel voor de smelt zijn? Mag wat kosten allemaal he... ze varen er wel bij..
Zomig en Immigran hebben dat niet.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:53

datzelfde heb ik met de imigran neussprays...ik krijg een grote doos waar er 6 in zitten terwijl er makkelijk 9 in zouden kunnen...nu zijn dat wel kartonnen doosjes, maar de plastic verpakkingen om de neussprays heen zijn ook altijd al zo lomp...maar goed...het helpt wel en das het belangrijkste...

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:54

Hebben jullie met immigran ook altijd dat het net lijkt alsof je op een roze wolk zit?
Heb er altijd zon vaag nagevoel van als ik het ingespoten heb, ben helemaal woezie dan, vind iedereen lief enz, heb dat wel eens overlegd met de huisarts maar krijg geen duidelijk antwoord dan.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:00

eppie38 schreef:
Hebben jullie met immigran ook altijd dat het net lijkt alsof je op een roze wolk zit?
Heb er altijd zon vaag nagevoel van als ik het ingespoten heb, ben helemaal woezie dan, vind iedereen lief enz, heb dat wel eens overlegd met de huisarts maar krijg geen duidelijk antwoord dan.

Lekker toch :D ! Ik voel me meestal niet zo fijn hoor als ik medicijnen heb gebruikt. Moet altijd even wegtrekken. Als ik het samen met Paracetamol slik of naproxen heb ik minder last van.

@Lammie: Om die Neussprays zat idd ook een heleboel rommel.

Ik moet het wel deels zelf betalen, jullie ook?

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:14

:evaw:
Hier nog een migraine aanhanger...
Heb er ook regelmatig last van helaas. Vooral in combi met stress, veel piekeren en hormonen.
Gelukkig heb ik een vriend die het meteen door heeft als het fout is.
Ik begin vooral heel erg scheel te kijken en te praten alsof ik een flesje wijn teveel op heb. Meestal heb ik het zelf dan al niet meer door hoewel ik in de loop van de dag wel een andere soort hoofdpijn voel. Maar ik ben dan zo'n eikel die vergeet ibu's in te nemen.

Ik probeer het altijd eerst te remmen met 2x 500gr. ibu (soms een maag ding der bij) en wanneer die niet aanslaat gooi ik der een maxalt in. En werp ik mezelf voor de rest van de middag in bed met een washandje op mijn hoofd. Dan is der ook geen redden meer aan! Maar wat ik wel erg prettig vind is dat ik zo verschrikkelijk moe word van die maxalt. Dan dut ik meestal wel in en na een paar uurtjes voel ik me alleen nog maar alsof ik beetje stoned ben :P

Voelen jullie het ook altijd vanuit je nek je hoofd in trekken? Daar merk ik aan dat het migraine is.
Verder kan ik absoluut niet tegen goedkope chocola...eet het ook niet meer na 19u 's avonds.
Noten en koffie zijn bij mij ook uit den boze... hoewel de ene dag gaat het goed en de andere dag word ik gewoon afgestraft :p

Helaas heb ik de laatste 2 keer een diclofenac (?) zetpil van 1000mg er bij genomen omdat de maxalt weigerde iets te doen. Toen was ik ook wel even goed van de kaart...van de migraine of de medicijnen :S Maar ik weet dan van gekkigheid niet meer wat ik moet doen...kan dan echt 20min met mijn hoofd tegen de muur aan stoten. Gelukkig komt het meestal niet zover maar moet vrees ik binnenkort wel opzoek naar iets anders...Was gelukkig maar een van de weinige keren dat ik hem helemaal bewust mee moest maken blegh!

Jemig wat een verhaal :+ Sorryy O:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:17

Ik moet alles betalen tot mijn eigen risico vol is gemaakt, pas daarna worden mijn medicijnen vergoed. En die dingen kosten een hoop, haha!

Ik kan me trouwens best van de wereld voelen als ik imigran heb gebruikt, alsof ik niet helemaal met beide benen op de grond ben. Kan het moeilijk uitleggen!

@Bouwien: bij mij komt het ook vanuit mn nek opzetten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:20

ik hoef de imigran niet zelf te betalen...
als ik de neusspray heb ingespoten dan ben ik daarna vaak zo stoned als een garnaal en zo duf als een konijn...best lastig als je dan aan het werk bent...

_evelien_

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:42

vreselijk herkenbaar, dat suffe gevoel na het innemen van imigran..
ik word er ook altijd heel moe van, en een heel loom zwaar gevoel in mijn benen.
ook bij mij begint het vanuit de nek/schouders.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:53

Zo, jullie kletsen aardig.

Suf gevoel heb ik ook na het innemen van een Imigran. Maar vrolijk word ik er niet van hoor, ik ben echt kort voor de kar als ik migraine heb. Ook merk ik dat hij gaat werken aan een prikkelend gevoel in m'n tong. Als dat gevoel niet komt kan ik er ook bijna zeker vanuit gaan dat hij niet werkt en dat ik te laat was met innemen.
Ik krijg ze op recept met 12 per keer en krijg verder geen commentaar gelukkig. Laatst met mijn duizeligheid-virus-ding had ik extra vaak last van migraine en ik kreeg zonder problemen een extra verlenging.
Ik moet ze ook zelf betalen tot het maximum van je eigen risico (ik meen 155,- euro). Dit leidt vaak wel tot de actie dat ik dan in december nog snel een verlenging haal als ik inmiddels door mijn eigen risico heen ben. Terwijl het eigenlijk niet nodig is, maar dan hoef ik die in elk geval niet zelf te betalen. Niet zo netjes misschien, maar 't scheelt weer in 't volgende jaar naar mijn idee.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:53

Erretje schreef:
eppie38 schreef:

Lekker toch :D ! Ik voel me meestal niet zo fijn hoor als ik medicijnen heb gebruikt. Moet altijd even wegtrekken. Als ik het samen met Paracetamol slik of naproxen heb ik minder last van.

@Lammie: Om die Neussprays zat idd ook een heleboel rommel.

Ik moet het wel deels zelf betalen, jullie ook?

Hahahaha moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook lekker vindt, mijn man zegt, altijd je bent zon poepie dan, echt een roze wolk. Houdt 2 dagen aan, voor de niet gebruikers hier, je moet het echt niet gebruiken als je geen hoofdpijn hebt want dan wordt het een hel, soms neem ik een spuit net evente vroeg als de migraine net opkomt, terwijl ik eigenlijk nu wel weet dat ik moet wachten tot de aanval doorzet, de vlekjes en schitteringen moeten weg zijn en de hoofdpijn moet goed aanwezig zijn, dan prikje en dan weg maar soms is de angst van de vorige aanval nog aanwezig en neem ik de prik te vroeg en dan is het dubbel feest, ik hoef er trouwens niets voor te betalen.
Ik neem sinds 2 jaar iedere dag 10 miligram oxazepam in smorgens en heeft de aanvallen wel vermindert met zon 80 procent.
Maar toch die spuiten tjee wat een vaag vreemd gevoel komt daarbij los, lijkt wel een happypil.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:54

ik had het vorige week toevallig doordat de fysio mijn nek en schouder masseerde, maar normaal krijg ik alleen een aanval als ik erg gestresst ben...(dit jaar stressvrij geweest, na 3 jaar continu stress)...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:58

Ik heb toevallig net weer een receptje eruit gestuurd! En die word gelukkig vergoed, want ik had nog maar een paar euro eigen risico over. Ik voelde me laatst trouwens wel genaaid door de verzekering, kreeg even het bericht dat er in december automatisch een (behoorlijke) rekening van mijn medicijnen afgeschreven zou worden. Dus ik vond het een beetje raar, gezien de meest recente rekening van mijn Imigran al afgeschreven was. Waren ze blijkbaar vergeten nog een rekening te innen van een recept in JULI !!! en wilden dat nog even snel binnenhalen in december. Beetje jammer... Doe dat dan in januari!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:00

Nog een vraagje hebben jullie dat ook dat net voor of net na een aanval je moeite hebt met licht, ik heb dan heel veel moeite met autorijden want als ik in de koplampen van een auto kijk, bv op de snelweg wordt ik misselijk en beroerd, best heftig allemaal denk ik, ik heb er al bijna 24 jaar last van en je past je aan maar op momenten zoals dit baal ik er echt heel erg van.

Ik heb zon 2 tot 5 aanvallen per maand, soms heb ik er maanden geen last van en dan keert het dubbel terug, met kaas eten (brie) is het inderdaad wachten tot het mis gaat, verder zou ik niet weten waarom, 1 keer kreeg ik het door de schittering van het zonlicht, en 1 keer door ruzie met mijn broer dat waren de enigste keren dat het spontaan opkwam, de rest voel ik al aankomen door mijn humeur, gespannen, last van het licht, aura zien enz.