Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:01

Hahahaha :=
Beter laat dan nooit he. Goed bezig in ieder geval ;)
Wat is je aanpak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:07

Kwam in de eerste jaren niet echt aan sporten toe omdat mijn man een drukke zaak heeft en mijn familie helaas op 3 uur reizen woont
Nu wordt het allemaal makkelijker nu ze groter worden (ook al is het druk met clubjes etc. Moet zo op rapportgesprek altijd wat) maar mijn lichaam stribbelde enorm tegen bij meer bewegen. Heb oa dieet voor mijn reuma gevolgd maar dat was niet vol te houden, was hele dag flauw en honger. Ik doe nu gewoon gezond eten (nou ja deed ik al maar meer structuur erin) met elementen uit dat dieet maar eet meer eiwit en ik heb het gevoel dat ik het hier goed op doe ook qua spieren. Eet tussen 1800/2000 calorieën (houd ik sinds kort bij had ik nog nooit gedaan) en daar lijk ik goed mee af te vallen. Als ik de eerste 10 kilo kwijt ben wil ik ook weer wat fanatieker gaan paardrijden, door blessures in een jaar maar 2 x op paard gezeten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:11

Het is inderdaad wel een kwestie van zoeken wat voor jou werkt. Je doet nu dus wel aan sport? Wat voor sport/activiteit doe je? En hoeveel tijd kun je daaraan besteden?

Uiteindelijk gaat afvallen om één belangrijk ding: dat je meer verbruikt dan dat je binnen krijgt.
Dit kan enerzijds door minder binnen te krijgen en/of anderzijds door je verbruik te verhogen.
Fijn dat je wat je nu doet ervoor zorgt dat je afvalt, op termijn zul je weer opnieuw moeten gaan zoeken naar wat werkt (je valt af, dus verbruikt minder over het algemeen en zal dus niet meer afvallen met wat je tot dan toe deed). Maar voor nu +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:17

Ik mest elke dag 6 stallen uit en bijbehorende werk op stal en in wei :D
Wandel dagelijks met onze honden half uur tot uur
Als ik wat lichter ben wil ik wel weer 2 x in week rondje hardlopen 3-5 km deed ik vroeger ook om op gewicht te blijven.
Ik doe 2 x per week soort thuispilates voor mijn rugklachten
Ik tennis 1 a 2 keer per week weer sinds oktober.
Hopelijk binnenkort weer meer paardrijden

MuSLi

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:19

Kijk, dat is al een mooi actief schema volgens mij :)
Goed bezig! Hopelijk kun je op deze manier je doelen bereiken.
Wij kunnen je hier wel een beetje verantwoordelijk houden voor het volgen van je eigen plannen :j
Meepraten en meelezen geeft vaak wel een positieve boost.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:20

Welkom Janne! En klinkt alsof je al goed bezig bent, lekker aan het bewegen en verstandig aan het eten. Fijn dat het eerste resultaat er ook al is :D

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:37

Welkom [***], klinkt alsof je al goed bezig bent!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:42

Welkom Janne!

Hier vanmiddag een bak van 400 gram skyr kwark op. Was erg lekker. Vanavond kip met broccoli :9

Ben tot nu toe blij met mijn dag vandaag. Probeer het nu van dag tot dag te kijken

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:47

Yenni schreef:
Welkom Janne!

Hier vanmiddag een bak van 400 gram skyr kwark op. Was erg lekker. Vanavond kip met broccoli :9

Ben tot nu toe blij met mijn dag vandaag. Probeer het nu van dag tot dag te kijken

Dat doe ik nu inderdaad ook @Yenni. Elke dag die goed gaat is er weer één.
En het is best wel goed te doen om het één dag goed te doen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:05

Thanks allemaal : :o

linoleum schreef:
Welkom Janne! En klinkt alsof je al goed bezig bent, lekker aan het bewegen en verstandig aan het eten. Fijn dat het eerste resultaat er ook al is :D

Stomme is dat ik dat bewegen altijd al doe (als ik niet wat mankeer) maar het toch heb gepresteerd om dik te worden

Is iemand getest op voedsel allergieën?
Ik vermoed bij mijzelf wel zoiets en zou dat in toekomst toch eens na willen laten kijken
Zuivel op nuchtere maag, van die eiwitshakes met melk of fruit met zuivel krijg ik vaak buikpijn van.
En van veel brood oid ook

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:27

Ik heb een intolerantie voor koemelk, tarwe en soja. Kreeg ik juist last van toen ik 'gezond' ging eten, dus vegetarisch, en veel kwark en eiwitpoeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:01

Dat heb ik dus ook denk ik
Eet je die producten dan helemaal niet of minder?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:24

Vrijwel niet. En als ik dat dan wel doe meteen last van mijn buik en doodmoe voor een paar dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:52

Wat vervelend
Maar wat eet je dan?
Dat lijkt me echt knap lastig

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:04

Genoeg anders om te eten :D alleen eten buiten de deur is soms wel eens lastig.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 04:57

Linoleum, dat is ook zo hoor! Iedereen moet gewoon doen wat voor die persoon werkt, maar ik merk soms wel dat veel mensen vinden dat dat dan in een bepaald format ‘moet’ gebeuren…
Dat vind ik juist zo fijn aan dit topic, dat iedereen het op zijn eigen manier kan doen zonder dat steeds hoeven te verdedigen, dat is echt heel fijn!

Rose, om die reden heb ik dus een hekel aan om naar de sportschool te gaan… heel knap dat je toch doorgezet hebt!

Claudia succes met de KHA, ik heb een hele tijd terug ook wel eens gedaan maar hield het uiteindelijk niet vol omdat er zoveel dingen waren die ik dan niet mocht eten. Maar het werkt wel heel goed!

Ga nu nog even de rest teruglezen :Y)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 05:02

Welkom Janne!

Gaucho dat lijkt me ook heel erg lastig, wat eet je dan zoal? Ik heb echt altijd nul inspiratie…

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:56

Als je veel zelf maakt en lust is dat niet zo'n groot probleem.

Ontbijt vandaag was gebakken ei, champignons, tomaat en een speltbeschuit met pindakaas.
Lunch op mijn werk, in de kantine eten is wel lastig, dus ik heb roggebrood mee, met geitenkaas en tonijnsalade en wat rauwkost erbij.
Salades, havermout met amandeldrink etc gaan ook altijd prima.

Gisteravond had ik pasta met tomatensaus met spinazie, linzen en buffelmozzarella. Vanavond dezelfde saus, maar dan misschien met rijst of gierst ofzo. Jumbo heeft hele lekkere couscous van erwten.
Rijst met curry e.d. is ook altijd wel prima, daar gooi ik dan kokosmelk light in bijvoorbeeld. Ik maak ook vaak maaltijdsoepen.

Volgende week naar Italie voor werk, dat is wel lastiger. Ontbijt in hotel is vooral zoete croissants etc, of gewoon brood met kaas. Met een beetje mazzel is er fruit en gekookt ei / roerei. Vorige keer had ik eigen crackers en een klein potje pindakaas mee, denk dat ik dat nu ook doe. Pasta, pizza, desserts wordt m ook niet. Vis met gegrilde groente of salade is wel een prima keus, zowel voor mijn buik als qua kcal en vind ik gelukkig ook lekker.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 17:06

Gaucho, jouw eten in het Show je maaltijd topic ziet er vaak wel echt super lekker uit! En gok dat als je eenmaal je weg beetje weet, het best goed te doen is. Maar restaurants zullen vast lastig blijven.

Hier gaat het eten al een paar dagen best goed. Bewegen helaas wat minder. Hopelijk is huidige deel van de verbouwing snel klaar, dan heeft m’n man tijd om op kleine te letten en kan ik dan sporten.
De weegschaal ging wel voor eerst weer omlaag *\o/*

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:28

Lang niet meer geweest.
Komt ook omdat het totaal niet gaat. Durfde niet eens meer op de weegschaal en vanmorgen 2kg eraan -O- .
Weet waar het aan ligt hoor en wat ik anders moet doen, maar sinds die ziekenhuis opnames staat mijn hoofd er totaal niet na en kan ik mezelf er niet toe zetten.
Dit weekend heb ik nog etentjes staan dus vanaf maandag weer tegenaan en ga ik weer meer reageren/posten. :j

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:53

Voel mij de laatste tijd echt niet lekker en lees alles bij maar reageer niet. Hier nog steeds stabiel. Heb wel sinds vandaag een nieuw wandel maatje eb hopelijk fijn span maatje voor mijn andere smurf <3
Weet ook gelijk weer waarom ik altijd water drink :+ vanwege de lange reis dacht ik vitamine drink van de lidl mee te nemen... onderstaande foto is gemaakt bij een tankstation :+ blijkbaar ben ik dus ook voor deze drank allergisch.
Afbeelding

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:01

MoniekJ, ik kan me voorstellen dat je even andere dingen aan je hoofd had... heel vervelend dat je daardoor een 'terugval' in je gewicht had. Maar 2 kilo valt echt mee en heb je er zo weer af. Je was toen in het ziekenhuis ook afgevallen toch? Dus dan is het een teken dat het misschien qua gezondheid juist wel iets beter gaat. Helaas is de weg naar afvallen geen rechte, dalende lijn.

Wat vervelend dat je je niet goed voelt tirzasarah10. Wel extra knap dat je gewicht dan vrij stabiel blijft. Ik heb het altijd extra moeilijk op het moment dat ik me niet goed voel. Dan slaap ik slecht, en dan stress ik veel. Daardoor meer trek in zoetigheid etc. Zo'n cirkel is dan lastig te doorbreken. Wel irritant ook dat je dus voor dingen allergisch bent. Water is in ieder geval wel goed, dat scheelt. En wat een droppie <3

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 01:21

Hier niet zo’n heel gezond weekend gehad, en daardoor ook niet zoveel zij om op de weegschaal te gaan staan :=)
Toch maar gedaan. Geen schade maar er is ook niks af helaas.

Vandaag maar weer wat beter mijn best doen! Gezond gegeten vanmorgen en ga zometeen paard van een vriendin even trainen. Daarna nog stallen mesten en vanavond nog eten. Dan zit ik op mn beweging en mijn calorieën voor vandaag denk ik :)

Moniek da’s balen inderdaad!
Tirza ook sterkte, niet fijn als het niet lukt

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 08:37

Hier na een kansloze onderbreking van mijn streak ook weer terug.
Vandaag maar weer de focus op een goede dag :j

@Libera: fijn dat de weegschaal in ieder geval meeviel dan. Beweging van vandaag lijkt dan zeker wel goed te zitten. Toch lekker als je dat uit de dagelijkse dingen kunt halen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:21

Ik heb 1 keer gezondigd in 3 weken met een patatje en een kroket maar evengoed afgevallen
Kan dus best
Zag dat het qua calorieën ook best meeviel
Sommige gezonde gerechten of lunches die ik maak bevatten meer calorieën :roll:
Voor mij dus wel een eye opener om dit eens bij te houden. Je kan je dus ook makkelijk gezond dik eten %)