Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 07:02

Ze heeft virale hersenvliesontsteking. Ligt op de acute zorg. Ik heb maar weinig geslapen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 07:36

Sterkte Supervixen! Dat is niet mis.. :(:)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 08:01

Sterkte met je zusje @Supervixen :(:)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 08:32

:(:) Sterkte sv!

En succes met de run 0091

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:28

Sterkte sv en beterschap voor je zus!

Ook beterschap voor degene met de zere knie.

Bij mij gaat het heel goed! Ik heb nu een paar keer een week pauze genomen van echt hardlooptraining, maar wel andere dingen gedaan waarbij ik ook moest rennen.
Dat heeft me geholpen. Ik vind het ook erg leuk dat ik nu weer een beetje meekom met de training van mijn vrienden en moeder. Veel gezelliger! Volgend jaar kan ik als het zo doorgaat gewoon weer meedoen met de mud/obstacle runs.
Door modder hardlopen of echt springen kan ik niet maar ik ben creatief met smokkelen :Y)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:17

Dat is gewoon zwaar k.u.t. Supervixen en ik duim voor een vlot herstel. Gelukkig weten ze nu wat het is!

Ik had vanmorgen een steengoede training en heb op 38 min waarvan 4 gewandeld netjes 4.6 km afgewerkt. Volgende weekend is hier de aardbeirun van 5 km en dat ga ik gewoon kunnen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:34

MuSLi schreef:
@Goof steken in de buik is vaak een teken dat het allemaal even teveel/te zwaar/te snel is. Stapje terug nemen tijdens het lopen en anders even rust pakken om daarna weer te proberen...

Thanks.
Ik pak inderdaad een paar dagen rust nu, merk dat ik eigenlijk ook een erg drukke week op werk had, dus dat zal meegespeeld hebben.
Morgen of overmorgen maar weer eens lopen.

Supervixen, wat heftig. Beterschap.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 20:11

Zo mensen, ruim 44km gelopen en iets van 500HM bij de freedomtrail, 0091 is 30km met ons meegelopen, daarna liepen we wat te snel voor haar, maar bij de finish was ze er weer.
Genoten en afgezien. En zoveel leuke mensen gezien onderweg die ik ken.
Het was fantastisch!

Net gebeld met mijn zusje. Ze moet in ieder geval tot maandag blijven. Dan hoort ze ook welk virus het precies is.

Ik post later wel wat foto's van de trail. Nu eerst eten als een malle!
En daarna met de benen omhoog, want ik ben kapot.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:49

Supervixen schreef:
Zo mensen, ruim 44km gelopen en iets van 500HM bij de freedomtrail, 0091 is 30km met ons meegelopen, daarna liepen we wat te snel voor haar, maar bij de finish was ze er weer.
Genoten en afgezien. En zoveel leuke mensen gezien onderweg die ik ken.
Het was fantastisch!

Net gebeld met mijn zusje. Ze moet in ieder geval tot maandag blijven. Dan hoort ze ook welk virus het precies is.

Ik post later wel wat foto's van de trail. Nu eerst eten als een malle!
En daarna met de benen omhoog, want ik ben kapot.

Jeetje, toch nog zo'n prestatie ondanks de situatie met je zusje (ook via hier sterkte :(:) )

Heb zelf een hersenvliesontsteking gehad toen ik klein was. Weet er zelf niks van, maar was heel heftig volgens mn moeder.
Maar geen blijvende schade aan over gehouden (voor zover ik weet)
Hoop dat je zus snel opknapt.

En hoop dat jij nu ook een beetje kunt uitrusten SV

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 01:05

Wauw! Knap gedaan Supervixen en 0091! Ik had niet begrepen dat jullie dezelfde route liepen.

Hopelijk snel goed nieuws over je zus!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 07:05

Goedemorgen :D

Altijd bijzonder dat je na zo een afstand niet heel lekker slaapt, terwijl je lichaam echt wel moe is :+ . Adrenaline nog te hoog ofzo..

Hier mijn verslag van de Freedomtrail:
We begonnen bij de Ginkelse heide. Ze lieten een stukje horen over de parachutisten die daar in 1944 zijn geland. Heel bijzonder om te bedenken dat de hele lucht zwart moet zijn geweest van de mensen.
Daarna liepen we een stuk door een prachtig bos. De bossen rondom Arnhem zijn echt geweldig. Meerdere soorten vegetatie door elkaar en continue wat hoogteverschil wat het echt een lust voor het oog maakt. Het ene stuk nog mooier dan het andere.
Na ongeveer 13km was de eerste onbemande verzorgingspost in beeld. Daar kon je wat water pakken en genieten van de heide. Ook hier stond je weer bij een monument en stond er een bord met wat geschiedenis. De paragliders waren daar in 1944 geland:
Citaat:
Op zondag 17 september en maandag 18 september wordt deze drop en landingzone
(op het kaartje tussen KM 13 en 15) door de 1st Airlandingbrigade gebruikt. Er landen op
zondag 17 september om 1300H circa 134 zweefvliegtuigen. In Wolfheze wordt door de
Duitsers in alle haast een verdedigingslinie opgeworpen. SS-Hauptsturmfuhrer Sepp Krafft
wist door zijn verdedigingslinie twee van de drie Britse opmarsroutes te blokkeren. Vlakbij
de tunnel lopen de verkenningseenheden al in de hinderlaag van de Krafft linie.

En ja hoor, daar kwamen we bij de tunnel. Een pittoresk tunneltje waar je alleen onder door kon als je gebogen liep. Nog een stuk langer dan dat ik had verwacht. Wat het extra speciaal maakte was dat het door het aantal lopers halverwege de tunnel ook echt donker was, precies zoals ze dat in 1944 moeten hebben gezien. Echter liepen ze in 1944 niet, maar reden ze in Jeeps. Bizar dat die er überhaupt doorheen paste.

Na een aantal kms kwamen we bij de eerste bemande verzorgingspost. Ik moet toegeven, ik begon de zachte ondergrond en de heuvels al aardig te voelen. Ik loop dan misschien geregeld lange afstanden, maar asfalt en polder is een groot verschil met heuvels en bosgrond. Na een klein stukje banaan en het aanvullen van water gingen we weer verder.
Hier kwamen we in een nieuw soort bos. Wat minder vegetatie en vooral veel bomen en hoogteverschillen. Een lust voor het oog, een drama voor mijn benen := Hier merkte ik al dat ik het tempo niet heel lang meer vol zou houden. Maar de sfeer was gezellig, het gezelschap erg goed en de omgeving adembenemend, letterlijk :')
Na een paar heftige klimmen kwamen we het bos uit en kwamen we bij nog een monument. Ik ben zonder pauze doorgelopen want ik hield iedereen op na die heuvels.
Na een kleine pauze haalde SV en haar vriend me dan ook weer met gemak in en zijn zij verder gelopen.
Een paar 100 meter later kwam ik op een modderpad terrecht waar mijn wegschoenen het zwaar hadden. Voorzichtig lopend heb ik de 2,5km modder overbrugt. Door de wandeling was ik eigenlijk wel weer hersteld en begon ik weer hard te lopen. Hier kwam ik ene Rob tegen met wie ik de laatste kilometers heb gelopen.
Daarna kwam de laatste verzorgingspost in beeld, bij een begraafplaats:
Citaat:
De Airborne begraafplaats (officiële naam: Arnhem

Oosterbeek War Cemetery); op dit ereveld liggen
1754 militairen van de landmacht, luchtmacht en
zeemacht die in de periode van september 1944
tot april 1945 sneuvelden. De meeste van hen zijn
omgekomen tijdens de slag om Arnhem. In juni 1945
is begonnen met de aanleg van het ereveld. Veel
burgers in de omgeving hebben daarbij geholpen. In
de omgeving waren er veel veldgraven, soms zelfs in
hun eigen tuinen. Het snel verplaatsen van de graven
was dus ook in hun belang.

Heel indrukwekkend om na 37km daarheen kruisje te mogen neerleggen.
De pauze was kort vanwege de tijdsdruk en Rob en ik liepen de laatste kms snel door. Onze tactiek was: omhoog strompelen en omlaag huppelen. Want wandelen en hardlopen wilde we het niet meer noemen _O- Echter kwamen we nu in een omgeving die ik gewend ben, verhard en redelijk vlak. Dus mijn benen wilde weer en op het eind kon ik ook gewoon weer tempo maken. Laatste stuk liepen Rob en ik dan ook 5:30 per kilometer. Nog "even" de brug oversteken, 2 trappen op, 2 trappen af, en dan de laatste 200meter naar de finish.

Uiteindelijk heb ik er 5h26 over gedaan.

Mijn korte reactie gisteravond naar vrienden over whatsapp was: "Ik ben doodmoe en helemaal kapot. Heb de heuvels in Arnhem zwaar onderschat. Maar het was een prachtige loop met een leuke sfeer en overal waar je keek wat het geweldig. Zou het zeker nog een keer willen doen, maar ga nu wel eerst heuvels trainen :') ".

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 07:50

Leuk verslag 0091, je hebt het geweldig gedaan voor iemand die geen heuvels gewend is.

Waarschuwing: lang verhaal!

Mijn verslagje van gisteren.
Gisterochtend na een hele slechte nacht met mijn vriend richting Papendal gereden. Allebei in onze eigen auto. De auto van mijn vriend hebben we bij de finish neergezet (het was een route van a naar b). We hadden wel een ticket voor de pendelbus, maar soms kom je niet zo lekker uit zo'n lange run en wil je gewoon snel vertrekken.
Op Papendal al een aantal bekenden gezien en ook 0091 was er al snel.
Drop bag ingeleverd en toen richting pendelbus die ons van Papendal richting Ginkelse hei bracht. Hier zijn honderden parachutisten gedropt om te helpen bij operation market garden.
Via de Ginkelse hei loop je richting Wolfheze, Doorwerth en Oosterbeek richting de John Frostbrug, waar de tocht eindigt.

Voor de start

Afbeelding

Stukje Ginkelse hei

Afbeelding

Door een donker tunneltje waar 0091 erg naar uitkeek :')

Afbeelding

Monument onderweg bij een kerkje

Afbeelding

Bij het oorlogsmuseum

Afbeelding

Op de militaire begraafplaats Oosterbeek, waar je het kruisje dat je meekrijgt mag plaatsen bij een graf. Dit is echt een heel bijzonder moment.

Afbeelding

Afbeelding

Hoogtemeters werden er ook gemaakt

Afbeelding

En wat impressies van de route

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onderweg heel veel bekenden tegengekomen wat supertof was.
Tegen de 40km kreeg ik nog last van buikkramp, waardoor ik even de struiken in moest duiken.
Ik was niet helemaal lekker bij de finish en was heel blij dat we met de auto terug konden gaan. 0091 kwamen we na de finish ook weer tegen, dus we hebben haar ook een lift gegeven richting Papendal.
We waren tegen ergens na zevenen thuis en hebben tot 10 uur van alles gegeten. Vannacht wel heel slecht geslapen. Dat heb ik altijd na zo lang lopen.
Heb een gevoelige enkel, want onderweg ben ik nog even gaan liggen :roll: en wat spierpijn in de bovenbenen en algehele moeheid. Vanmiddag maar een dutje doen.

Ik heb in ieder geval volop genoten en ook afgezien.
En ben supertrots op mijn vriend die nog nooit verder liep dan 35km.
Onze eindtijd was 5.04.

Op naar volgend jaar!

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:22

Wat een leuke verslagen. Petje af voor jullie hoor.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:52

Wat een knappe prestaties en mooie verslagen en foto's.

Sterkte en beterschap voor je zusje SV.

Hier vorige week veel gewandeld en niet gerend, wat last van m'n lijf dus even rustig aan gedaan.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:55

Heel gaaf die Airborne trail :j

Ik haak hier weer in, net terug van vakantie, wel veel kilometers en hoogtemeters gemaakt maar dan wandelend :D Morgen weer hardloop training.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:10

Leuke verslagen en mooie foto's :j

Nu genieten van de welverdiende rust :D

Ik wilde vanochtend een rondje om het Oostvoornse meer doen. Is een goede 13 km totaal, dus het plan was om 3x 4 km hard te lopen met een minuut rust tussendoor.

Maar bij de eerste 4 km zat ik in zo'n fijn flow, dat ik tot 5 km wilde doorgaan en dan wandelen.
Uiteindelijk rekte ik dat steeds een kilomter uit, tot ik op 7 km dacht 'ach, dan maar 10 lopen, het gaat zo lekker'
Op 10 km had ik nog steeds energie over (ik liep niet zo hard, rond de 6:40 min/km), dus door gegaan tot ik de 12 aantikte. :')
Daarna een kilometer uitgewandeld.

Wel rond de 8 km buikkramp, maar dat trok gelukkig snel weg.

Nu een weekje (actieve) rust voor de triathlon van volgend weekend.
En dinsdag een sportmedisch onderzoek. Ben heel benieuwd hoe dat in zn werk gaat :)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:28

*\o/* Wat een toffe verslagen! Knap gedaan zeg.

Ik kom terug van een weekje vakantie waar ik 0 km heb hardgelopen en zo'n 100km heb gewandeld (kustpad in Zeeland). Dus ik ben moed aan het verzamelen om straks toch even de benen los te gaan rennen...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:28

Wat een mooi verslag, en ook weer super foto´s! Dilan, dat klikt heel fijn!

SV, hopelijk voelt je zus zich al iets beter. Is toch niet niks.

Zeg, hoe oud is iedereen hier? Want als 93 voor je geboortejaar staat Dilan zoals bij mij, dan is het niet gek dat je zoveel sneller loopt dan ik. Overmorgen 28 min lopen in 1 ruk. Ik zal het al heel mooi vinden als ik dan 4 km aantik hoor!

Fenn, lukt je vast! Wij gaan deze namiddag even naar de Zeeuwse kust uitwaaien

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:37

Ik word 20 september alweer 41.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:46

12 november 41 :)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:37

Super leuk om jullie verslagen te lezen! En heel knap gedaan. Vooral Supervixen met zo’n verstoorde voorbereiding..

Ik ben nu aan het kijken bij een wedstrijd waar mijn vriend aan mee doet. 1 km zwemmen en 10 kilometer hardlopen. Lopers in allerlei categorieën. Leuk om te zien!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:48

Ik ben net 30

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 12:57

Hihi, vorige maand 41 geworden.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 12:58

Ik ben ook van 1980, begin deze maand jarig geweest. :))

Verder lees ik trouw mee maar ik kan het niet allemaal bijbenen. Zag iets over schema’s voorbij komen. Voor mij werkt dat niet omdat ik ook al twee keer per week in groepsverband train.

Beterschap voor je zusje, SV.

Mooie verslagen van jullie trail, 0091 en SV! Zo knap, die afstanden.

Ik heb vanochtend de KLM Urban Trail van Leeuwarden gelopen, 10 km. Eindelijk weer eens een loopje.
Op prachtige plekken geweest waar je anders zo snel niet komt, en qua weer perfect. Was genieten!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:09

Hier ook 41 en dus net gestart met hardlopen.
Nadat het donderdag niet lekker ging ben ik vanmorgen een rondje gegaan, maar buiten het opbouwschema om en op eigen tempo dn dat ging eigenlijk best lekker. Heb het rennen en wandelen afgeeisseld en kwam uit op 3,5 km in 27 minuten. Komende week pak ik het schema wel weer op.
Laatst bijgewerkt door Goof op 12-09-21 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt