Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:12

Annikoe schreef:
Haha lekker Laura!

Hier ook bewust geen lijstje, vooral vandaag is echt een ramp :')
Uitgebreid ontbijt, vanavond chinees en ik heb vanmiddag een kwarktaart met bastognebodem gemaakt die nog in de koelkast staat :9

Same haha. Croissantjes met nutella erin, nacho's als avondeten :Y)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:22

Hier in het kort cinnamon roll, kadetjes met chorizo en gourmetten. Oh ja, en wijntjes :9
Moet zeggen dat ik voor het eerst niet doorgegeten heb tot ik uit elkaar plofte, dus dat was wel goed.
Nu weer afkicken van al die lekkere dingen :+

finnens

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:51

Ben ook flink losgegaan. Leuke en lekkere dagen gehad hahah :D. Maar phoe heb knallende buikpijn. Ben een beetje ontregeld denk ik :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:16

Ik moet vanaf nu even een voedingsdagboek bijhouden voor men personal coach. IK zal dus maar men best doen om goed te eten haha. Ik ben een minder actief geweest hier, maar heb eigenlijk wel een goede week achter de rug, niets afgevallen maar ook niets bijgekomen, zo moet dat :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:24

Zoooo back to normal! Einde paaseitjes :+ Maar wat was het lekker!

O: Overnight oats met cacao en een glas jus.
T: 3 digestive koekjes
L: 1 broodjes runderrollade en een stukje kukelbrood wat over was
T: 2 appels
A: ???

B: Ik MOET hoepelen, en misschien ga ik nog een stuk lopen vanavond. Even kijken hoe de rugpijn verloopt vandaag. Het is niet heftig aanwezig, maar net in de auto werd ik toch duizelig en beroerd. Ik had zelfs even de behoefte om de auto langs de kant te zetten. Even een paar dagen aankijken en anders maar ff naar de manueel :+ Kan alleen het probleem niet plaatsen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:40

Ja vandaag ook even balansen, lekker mager dagje ervan maken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:44

Ik ga het even anders doen. Na een heel slecht paasweekend met gister als kers op de taart pannenkoeken, een hamburger, brownie, grote cola light in de bios en een halve medium bak zoute popcorn "omdat het pasen is" :')

Ik merk dat ik elke keer excuses aan het zoeken ben om slecht te eten, en er is altijd wel iets te verzinnen. Verjaardagen, pasen, weekend, dat ik niet goed in mijn vel zit, dat ik trots op mezelf ben etc. etc. etc. En ik ben er een beetje klaar mee. Vannacht lag ik met buikpijn in bed, want stiekem ben ik eigenlijk voor al het slechte eten best wel overgevoelig, en heb ik bedacht dat ik even een weekje puurder wil eten en drinken. Geen light producten, snoep, koek, chips, witbrood, alcohol en andere loze calorieën. Eten om voor mezelf te zorgen in plaats van mezelf te vullen en proberen mijn cravings te stoppen.

Dus ik ben benieuwd wat dit me gaat brengen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:53

Maanlicht schreef:
Ik ga het even anders doen. Na een heel slecht paasweekend met gister als kers op de taart pannenkoeken, een hamburger, brownie, grote cola light in de bios en een halve medium bak zoute popcorn "omdat het pasen is" :')

Ik merk dat ik elke keer excuses aan het zoeken ben om slecht te eten, en er is altijd wel iets te verzinnen. Verjaardagen, pasen, weekend, dat ik niet goed in mijn vel zit, dat ik trots op mezelf ben etc. etc. etc. En ik ben er een beetje klaar mee. Vannacht lag ik met buikpijn in bed, want stiekem ben ik eigenlijk voor al het slechte eten best wel overgevoelig, en heb ik bedacht dat ik even een weekje puurder wil eten en drinken. Geen light producten, snoep, koek, chips, witbrood, alcohol en andere loze calorieën. Eten om voor mezelf te zorgen in plaats van mezelf te vullen en proberen mijn cravings te stoppen.

Dus ik ben benieuwd wat dit me gaat brengen :)

Voor wat betreft trots op jezelf, ga naar de boekhandel en geef jezelf een leuk tijdschrift oid. Ben je de tijd kwijt en heb je afleiding om niet te gaan eten ;) Of een leuk t-shirt of zoiets...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:59

Annikoe, dienbladen dragen en uitserveren kan ik ook echt niet! Dat gaat mis haha. Maar ik werk in een Friethuys en ben in de winter begonnen dus kon rustig wennen aan het werk. Idem dito voor mijn spieren... tja soms heb ik er pijn van, maar merk wel dat mijn spieren er sterker van worden!

Maanlicht, een balans vinden voor de rest van je leven is lastig. Maar super gezond houdt je toch niet lang vol!

Ik heb me prima gedragen met Pasen! Ben zelfs een kilo kwijt sinds donderdag! :D

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:33

Hallooo ik ben er ook weer haha! Alles snel bijgelezen gisteren & een goede post Emma! Voor de rest had iedereen lekkere lijstjes <3

Ik ben natuurlijk vanaf donderdag tm zondag in Zweden geweest. Was echt super leuk, echt een mooi land en heel veel gedaan en gezien. Absoluut niet op m'n eten gelet maar wel heerlijk genoten. Gisteren moest ik direct weer werken maar had ik wel een net lijstje, toen ik begon met werken gelijk gevraagd of ze 2 eieren wilden koken voor mij zodat ik die als lunch kon eten met een beetje kipfilet :D

O: 250 gram alpro soya yoghurt met 1 banaan en 2 gram kaneel
L: 2 dikke volkorenboterhammen met kipfilet, 2 gekookte eieren, sla en tomaat.
A: Salade met kip, tomaat, komkommer, klein handje cashewnoten & 4 stukjes stokbrood met wat kruidenboter
T: Appel

B: 20.000 stappen op het werk & nog een rondje paardgereden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:09

Klinkt leuk Vera! Zweden lijkt me prachtig!

Maanlicht: ik denk dat het goed is om aan dat zoeken naar die excuses te werken. Ik herken het hoor, ik heb er ook last van haha. Al gaat dat stukken beter nu ik best regelmatig wat lekkers mag van mezelf.
Je kan jezelf ook belonen met iets wat geen voedsel is, wat janine ook aanhaalt. Bij niet goed in je vel zitten kan je kijken of er iets anders is waar je je beter van gaat voelen. Bij mij is dat bijv even in bad gaan, met als bijkomend voordeel dat ik daar niet kan eten :+
Ik vraag me af of het heel zinvol is om "maar" 1 week puur te gaan eten eerlijk gezegd :o Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar een langdurigere oplossing.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:04

Heel herkenbaar van die excuses verzinnen. Heb het heel lang gedaan, maar de knop is nu wel om gelukkig. Je kunt idd ook jezelf belonen met iets niet eetbaars!

Ben serieus afgevallen na het paasweekend :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:07

Ik ben gelijk gebleven, valt me niet tegen.
Ik barst van de spierpijn van mn hardloopavontuur :')

Vandaag:
O: Havermout met halfvolle melk
T: Magere kwark
L: paprikasoep, meergranenbroodje met filet americain en ei
T: banaan, peer
A: gehaktbal, sperziebonen, aardappelen

B: veel lopen om die spierpijn er een beetje uit te lopen :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:51

Dank jullie wel. Is inderdaad geen langdurige oplossing, maar ik wil graag kijken hoe mijn lichaam hierop reageert, vandaar 1 week.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:07

Misschien weet iemand er hier raad mee:

ik ben bezig met een quiche te maken, maar hij wordt niet gaar :')
De ingredieten zijn:
5 eieren, geitenkaas en 1,5 bakje cherrytomaatjes. Met een bodem van bladerdeeg. Maar hij staat inmiddels al 45 minuten in de oven (gemiddeld 200 graden), maar hij wordt maar niet gaar aan de binnenkant. Ik gok dat het komt omdat er te veel vocht in de tomaatjes zit, maar kan ik hier nu nog iets aan doen? Ik heb hem momenteel op 230 graden met aluminiumfolie erin staan (hij wordt al wat aan de bruine kant aan de bovenkant). Maar wat is wijsheid? Aluminiumfolie houdt de warmte natuurlijk ook wel een deel tegen, maar op een lage temperatuur (150 graden) gebeurde er niks..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:11

Aight schreef:
Misschien weet iemand er hier raad mee:

ik ben bezig met een quiche te maken, maar hij wordt niet gaar :')
De ingredieten zijn:
5 eieren, geitenkaas en 1,5 bakje cherrytomaatjes. Met een bodem van bladerdeeg. Maar hij staat inmiddels al 45 minuten in de oven (gemiddeld 200 graden), maar hij wordt maar niet gaar aan de binnenkant. Ik gok dat het komt omdat er te veel vocht in de tomaatjes zit, maar kan ik hier nu nog iets aan doen? Ik heb hem momenteel op 230 graden met aluminiumfolie erin staan (hij wordt al wat aan de bruine kant aan de bovenkant). Maar wat is wijsheid? Aluminiumfolie houdt de warmte natuurlijk ook wel een deel tegen, maar op een lage temperatuur (150 graden) gebeurde er niks..

Als ik een quiche maak, roerbak ik de groenten die ik er in doe eerst. Inderdaad om het vocht er af te laten lopen.

Ik maak 'm meestal met ham en prei, dus gewoon prei wokken, ham er door op het laatst. Alles in de springvorm (die al bekleed is met bladerdeeg), dan de ei-kaas-peper-zout mix er door flikkeren en bakken maar. Weet niet meer hoe lang, maar zoek de quiche met ham en prei op AH.nl/recepten en je weet hoe ik 'm bak ;)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:30

Iedereen weer goed bezig zo na pasen! :D Respect voor de mensen die afgevallen zijn. :')

Maanlicht: ik herken het heel erg hoor, ik denk dat het beste is als je een balans vindt. Waar je je goed bij voelt én wat vol te houden is (en dus niet voelt als 'restricting).

Ik heb van de week een afspraak bij de huisarts, ben benieuwd. :)
Lijstje vandaag:
O: 200 gram campina magere kwark, 2 el atkins muesli, handje mangostukjes, chia zaad, 2 el cranberry's
T: 3 mandarijnen
L: 150 gram optimel koffie, 2 koolhydraatarme bh (kwart avocado, kalkoenfilet)
T:?
A: slamelange, tomaat, komkommer, appel, blikje tonijn, kwart avocado, 2 el yoghurt, augurkjes en kruiden
T: smart bar

B: uur zumba
D: Thee, water

1680 kcal, 109g khd, 66g vet, 135g eiwit

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:31

Goed dat je toch een afspraak hebt gemaakt Cheetah!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:55

Ja, nou hopen dat de ha me serieus neemt. :P We zullen zien.

Was het nog gelukt met de quiche Aight? Misschien te veel vocht?

Compleet lijstje nu, ben tevreden. :)
Cheetahfan schreef:
Lijstje vandaag:
O: 200 gram campina magere kwark, 2 el atkins muesli, handje mangostukjes, chia zaad, 2 el cranberry's
T: 3 mandarijnen
L: 150 gram optimel koffie, 2 koolhydraatarme bh (kwart avocado, kalkoenfilet)
T:bakje activia standyoghurt
A: slamelange, tomaat, komkommer, appel, blikje tonijn, kwart avocado, 2 el yoghurt, augurkjes en kruiden
T: smart bar

B: uur zumba
D: Thee, water

1750 kcal, 114g khd, 66g vet, 137g eiwit
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 18-04-17 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:59

Goed dat je gebeld hebt!

Ik viel net bijna om van de trek, had alleen nog vitalu crackers, dus daar maar 1 van genomen. Niet heel bevredigend :+
Ik heb dat altijd op dagen na dagen waarop ik veel te veel gegeten heb, dat mn lichaam om meer meer meer blijft vragen >;)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:12

Laura82 schreef:
Goed dat je gebeld hebt!

Ik viel net bijna om van de trek, had alleen nog vitalu crackers, dus daar maar 1 van genomen. Niet heel bevredigend :+
Ik heb dat altijd op dagen na dagen waarop ik veel te veel gegeten heb, dat mn lichaam om meer meer meer blijft vragen >;)

Dat heb ik ook heel erg! Normaal heb ik nooit honger tussendoor maar vandaag weer normaal eten en om 10uur alweer zon trek. Ook als ik sushi All you can eat heb gegeten dan heb ik de volgende ochtend zo ontzettend veel honger, heel maf..

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:31

Ik heb vandaag echt een ontzettende baaldag. Eerste dag op mijn nieuwe werk gehad en het was best kl*te.
Ik heb maar 1 pauze dus ik kan alleen tussen de middag eten. Verder krijg je twee keer thee tussendoor, maar die drinken ze dus op achter de balie, daar sta ik dan ook.
's middags gewoon aan mijn lot overgelaten met het idee van 'zij redt het wel'. Als kers op de taart nog een halfuur over gewerkt omdat ik nog niet naar huis mocht van een hufterige collega van mij.

Besloten dat ik ga stoppen met calorieën tellen. Mijn gewicht staat al een maand stil dus het werkt voor mij alleen maar deprimerend om te zien hoe 'weinig' ik eet terwijl er geen resultaat komt. Daar bovenop ook nog eens ruim 0,5 kilo aangekomen door 2 paasdagen, joepie.

Ik ben er even helemaal klaar mee.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:37

Mijn lijstje van vandaag. Ik ben deels tevreden, maar nog niet helemaal:
O: drie volkoren crackers met smeerkaas en een kop thee.
T: bakje ongebrande en ongezouten nootjes en water.
L: twee boterhammen met smeerkaas en gezouten roomboter met hagelslag, volkoren cracker met nutella, stukje paasstol met roomboter en poedersuiker en een beker melk. Dit was niet de bedoeling :')
T: een mandarijntje en een glas water.
T: handje ongebrande, ongezoute nootjes.
T: een banaan en water.
A: twee scheppen aardappeltjes uit de oven, twee stukken lam, hand sla, 1.5 hardgekookt ei, beetje ketchup, halve lepel yofresh en wat satésaus. Ook niet helemaal de bedoeling :')
T: kop thee met ik denk nog iets van een plakje cake ofzo. Vandaag is toch al mislukt _O-
B: 60 minuten fietsen, paard poetsen en even vrijheidsdressuur.

Niet fijn zeg Annikoe! Wat voor werk doe je? Want bij kantoorwerk zou je toch bijvoorbeeld wel tussendoor even iets kunnen eten? Ik zou er gewoon iets van zeggen, dat je je nog niet fijn voelt hierbij, en dat je graag hulp zou willen. En over die collega, daar zou ik ook ZEKER iets van zeggen :j
Voor nu denk ik een goede beslissing. Eerst weer even wat beter in je vel zitten, en dan komt het afvallen vanzelf wel weer. En ook zonder kcal tellen, kan je wat afvallen. En die 0.5 kilo is wss alleen maar vocht. Valt echt wel mee :(:)
Even een knuffel van mij!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:55

Annikoe wat poedersuiker zeg van je nieuwe werk. Zou het wel aangeven wanneer je collega(s) zich zo opstellen tegenover jou.. en wbt ckal tellen, gewoon lekker even laten als je je er niet fijn bij voelt. Afvallen kan ook door gezonde keuzes te maken en minderen, zonder het tellen.

Vandaag:
O: 250gr vanille yoghurt
T: behoorlijke bak tomaatjes (400gr)
L: pindasoep
T: Stukje tony's
A: stamppot andijvie
T: ??

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:48

Ja maar ik kan natuurlijk niet gelijk gaan klagen op mijn eerste werkdag. Dat geeft nou niet bepaald een goede indruk.

Ik ben begonnen in een dierenwinkel, gewoon als winkelmedewerker. Dus ik sta/loop de hele dag en ik moest bij de kassa blijven, dus dan kan ik niet even tussendoor wat eten of drinken.

Ik baal gewoon, want het was gewoon zwaar tegen mijn verwachtingen in. Nou komt dat denk ik ook grotendeels omdat ik eigenlijk zwaar overgekwalificeerd ben voor deze job (mbo functie met een hbo diploma en een goed stel hersens). Dus er zit voor mij amper uitdaging in en ik heb alles binnen 10 minuten door. Niet om op te scheppen ofzo en ik wil ook niemand tegen zijn schenen aam schoppen, maar zo voelt het gewoon.
Maar ik móét dit werk wel doen omdat ik anders zwaar in dw financiële problemen kom.. Dus het is gewoon een kwestie van doorbijten.
En dan ook nog dat gezeur van mijn gewicht erbij en heel veel gedoe thuis (emigratie van mijn vader naar Canada en mijn moeder gaat ook verhuizen, mijn broer zit in een depressie) zorgt er voor dat het gewoon allemaal net te veel is.