Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:11

Ik moet nog leren nee te zeggen, vrouw van de boer had het al klaargelegd toen we bij de koeien wegkwamen. Voelde beetje sneu om te zeggen nee ik hoef niet

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:11

Misschien aan haar uitleggen dat je wat af wil vallen en of ze dat niet meer voor je klaar wil leggen omdat het lastig voor je is?

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:16

Rebecca wat voor werk doe je daar? Ik heb ook 2 jaar geleden stage gelopen bij een boer, moest toen 80 uur veehouderij stage doen. Pfoeh wat een hard werken was dat! Was toen in de zomer dus echt flink zweten op zo'n dag maar was wel heerlijk! Jammer dat ik m'n voeding daar destijds niet op heb aangepast maar ondanks dat ben ik toen wel fitter geworden! Hoe ervaar jij dat nu? Want in principe ben je wel lekker in beweging daar lijkt mij :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:23

Rebecca schreef:
Ik moet nog leren nee te zeggen, vrouw van de boer had het al klaargelegd toen we bij de koeien wegkwamen. Voelde beetje sneu om te zeggen nee ik hoef niet

Begrijpelijk, maar dat moet je wel echt gaan doen, anders gaat het niet werken. Ik heb zelf ook op een boerderij gewerkt en daar is echt elke dag wel wat lekkers bij de koffie. Er werd bij mij echt wekelijks appeltaart enzo gebakken :').

Vandaag een goede dag gehad & 13000 stappen gezet *D. Ik heb 10.000 als dagelijkse doel, daar zit ik bijna elke dag overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:24

Ik ben nog zoekend en lerend , was eerste dag en aftasten. Vooral de ligboxen verschonen en de mest verschuiven van de roosters af de hoek in (kunnen de dames weer de boxen in en uit) . Beetje sturen naar de melkput , is nog zoeken :)

Vind het heerlijk , enorm wennen de boerenmanier. Koeien zijn gewoon een fabriek, als ik ze por zodat ze op de poten gaan staan maak ik er gewoon ik druk knop in geluiden bij :') .

Ik zal boerenvrouw even temmen , is echt een boers iets haha

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:25

Mijn lijstje van vandaag:
O:/
L: salade van verse spinazie, gekookt eitje, pijnboompitten/zonnebloempitten, geitenkaas en een beetje dressing
D: macaroni met gamba's en 3 glazen rode wijn
T: handje borrelnootjes

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:44

Ik hoorde hier iemand over stappenteller apps. Welke is het beste?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:47

Maanlicht schreef:
Ik hoorde hier iemand over stappenteller apps. Welke is het beste?

Ik heb walklogger, geen idee wat een goede app is. Heb namelijk nog nooit anderen gebruikt :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:58

MarlindeRooz schreef:
Rebecca schreef:
[quote="Alwiene"
Op hoeveel kcal kom je Rebecca? Je roept over iemand anders dat 1150 bijna niks is, maar vind jouw lijstje ook niet heel ruim, komt ook doordat het ontbijt ontbreekt natuurlijk. :)

Ja het schiet dus niet op als je dan een koek gaat eten, het eerste wat je moet schrappen is koek/snoep/chips. :)

Ja ik ga vloeken in de kerk: je hoeft helemaal niet alles qua koek/snoep/chips te schrappen als je wil afvallen..je zult het alleen wel ernstig moeten beperken en er iets anders voor moeten laten....afvallen is meer verbranden dan je binnenkrijgt, zolang het in je doelstelling past qua calorieën kan een koekje best...
Wil je ook gezonder eten dan kun je die calorieën natuurlijk beter aan iets anders besteden... :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:03

Als je zoveel wil afvallen als Rebecca moet je niet op je tweede dag al een koek gaan eten. Dat is gewoon niet slim. :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:05

Lijstje van vandaag:

O twee bruine bammen, 1x grillworst 1x beetje pindakaas
L twee tosti's van volkomen brood, twee plakjes kaas, 2 plakjes ham geen curry :(
T kerstkransje, banaan
A boerenkoolstamppot met worst
T paar ongezouten noten, 1 bonbon

B 40 min fietsen ( wat een k!!weer) lopen en staan op het werk

Morgen nog even een gewoon doen en dan op de weegschaal

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:07

@Pallatin, ben blij met je reactie. Ik ben namelijk niet van plan mezelf álles te ontzeggen. Ik eet alleen compleet anders dan ik 'normaal' doe. Maar daarin passen best een paar chocoladenootjes of een paar shuttels. Maar dan wel een paar, afgemeten in een schaaltje en niet gewoon de hele verpakking én daarbij ook nog eens én én :+

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:12

MarlindeRooz schreef:
Als je zoveel wil afvallen als Rebecca moet je niet op je tweede dag al een koek gaan eten. Dat is gewoon niet slim. :)

Dat is jouw mening, ik vind jezelf als doel stellen om 1,5 kilo per week af te vallen niet slim en niet realistisch...

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:17

Welkom iedereen die nieuw is!
Ik ben ook even weg geweest. In de kerstvakantie eigenlijk niks gedaan aan het dieet. Soms even gesport en een beetje opgelet, maar niks strengs.
Toch maar een halve kilo aangekomen. *\o/*
Vandaag ben ik weer begonnen, ook gaat mijn zus beginnen met een dieet en mijn moeder ook, dus kunnen we lekker samen gaan sporten. :)

Lijstje van vandaag:

L: eierkoek
A: macaroni met saus en kaas
T: 2 rijstewafels met pindakaas.

B: Veel gelopen en paardrijden.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:20

Alwiene schreef:
@Pallatin, ben blij met je reactie. Ik ben namelijk niet van plan mezelf álles te ontzeggen. Ik eet alleen compleet anders dan ik 'normaal' doe. Maar daarin passen best een paar chocoladenootjes of een paar shuttels. Maar dan wel een paar, afgemeten in een schaaltje en niet gewoon de hele verpakking én daarbij ook nog eens én én :+

Voor mij werkt dat ook goed, ik ben bang dat als ik mezelf alles ga ontzeggen wat ik lekker vind, ik het niet voor hele lange tijd ga volhouden en dat is nu wel echt mijn uitgangspunt: stabiel blijven na het afvallen of langzaam afvallen. Maar doel van m'n reactie hiervoor is niet om een rel te schoppen, maar om aan te stippen dat er meerdere wegen naar Rome leiden en dat ieder moet doen wat hij/zij prettig vindt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 23:21

MarlindeRooz schreef:

Ze heeft de rest van de dag niet veel gehad.. Een koekje moet heus kunnen hoor. Ze kan ook niks eten, moet je zien hoe snel ze dan afvalt ;)
Het is haar eerste dag en als je van 2 chocoladerepen per dag en ander lekkers naar 1 koekje gaat, ben je al goed op weg. Jij heb toch ook borrelnootjes gegeten? Lekker toch, moet allemaal kunnen.
Keep up the good work! :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:21

Pallatin schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat is jouw mening, ik vind jezelf als doel stellen om 1,5 kilo per week af te vallen niet slim en niet realistisch...

Volgens mij kan je ook gewoon 1,5kg per week afvallen als je alleen koeken eet. (even extreem voorbeeld).
Het is niet gezond en je mag dan weinig eten qua hoeveelheid, maar het kan wel haha. Gaat allemaal om een negatieve energiebalans te houden.

Mijn lijstje:

O/L: mandarijn
T: Wasa thin crisp cracker
A: Aardappeltjes (130gr) met kipfilet (108gr) en broccoli (190gr)
T: Skyr met proteinereep
T: Nog een snackreep van zo'n 200kcal.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:23

_xrose schreef:
Welkom iedereen die nieuw is!
Ik ben ook even weg geweest. In de kerstvakantie eigenlijk niks gedaan aan het dieet. Soms even gesport en een beetje opgelet, maar niks strengs.
Toch maar een halve kilo aangekomen. *\o/*
Vandaag ben ik weer begonnen, ook gaat mijn zus beginnen met een dieet en mijn moeder ook, dus kunnen we lekker samen gaan sporten. :)

Lijstje van vandaag:

L: eierkoek
A: macaroni met saus en kaas
T: 2 rijstewafels met pindakaas.

B: Veel gelopen en paardrijden.

Wat een karig lijstje :wow: , daar schrik ik toch best van.. Eet je normaal ook zo weinig? Als ik zo weinig zou eten zou ik echt omvallen van de honger :wow:

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:24

Bono ze zegt niks over de hoeveelheid avondeten he. Macaroni + saus en kaas kan flink optellen ^^

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:26

Ik schrap nu even 2 weken alle ongezonde dingen,ben 16 jan jarig dus dan gaat er sowiesp een stuk taart in ;D
Als je echt snel wilt afvallen kan ke het best alles wat ongezond is schrappen maar ach een keertje een koekje moet kunnen vind ik!
Ik ga me morgen eventjes wegen, heb ik al een hele tijd niet gedaan. Heb vandaag 2,5 uur gesport, best trots op mezelf en was helemaal niet erg om weer in de sportschool te zijn ze vonden het leuk dat ik er weer was!

Morgen ga ik mn bovenlichaam trainen na school.
Wat is makkelijk en gezond als lunch mee naar school, lus geeen salades enz en mag geen tot weinig gluten. Als tussendoortje op school neem ik een banaan mee maar glutenvrij brood zit vol suiker dus dat wil ik liever laten staan..

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:27

Het is zelfs bewezen dat het helemaal niks uit maakt wat je eet, als je minder eet dan je verbrandt dan val je gewoon af. Dus je kan inderdaad de hele dag alleen maar koeken eten, als je daar zin in hebt.

@bono_ ik heb eigenlijk totaal geen honger. Als ik niet op dieet ben eet ik wel een stuk meer, maar dan let ik ook totaal niet op wat ik eet. En wat Imandra zegt, ik heb eigenlijk niet gelet op de hoeveelheid macaroni. Als ik zo weinig eet, dan let ik niet op de hoeveelheden. Dus ik denk dat het daarin wel mee valt. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:29

Ja duh natuurlijk kan je afvallen door alleen koeken te eten.

Rebecca geeft aan dat ze veel snoept en dan is het niet handig om snelle suikers te eten. Ze was juist zo goed bezig met gekookte eieren. Als je dan suikers eet dan krijg je snel weer honger. :j

En ze heeft een schop onder haar kont nodig zegt ze, dus ik ga dan lopen zeiken over die ene koek om haar te motiveren! :D

Want als je een koek per dag mag dan schiet het natuurlijk niet op. Je kan dan beter iets anders kiezen zoals een bakje yoghurt of fruit zodat je lichaam wat heeft aan wat je eet.

Afvallen doe je wel met alleen ongezond eten, maar het is niet goed voor je lijf. }:0

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:32

Daar ben ik het wel mee eens MarlindeRooz ^^. Haha.
Verantwoordelijk afvallen :D

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:37

MarlindeRooz schreef:
Ja duh natuurlijk kan je afvallen door alleen koeken te eten.

Rebecca geeft aan dat ze veel snoept en dan is het niet handig om snelle suikers te eten. Ze was juist zo goed bezig met gekookte eieren. Als je dan suikers eet dan krijg je snel weer honger. :j

En ze heeft een schop onder haar kont nodig zegt ze, dus ik ga dan lopen zeiken over die ene koek om haar te motiveren! :D

Want als je een koek per dag mag dan schiet het natuurlijk niet op. Je kan dan beter iets anders kiezen zoals een bakje yoghurt of fruit zodat je lichaam wat heeft aan wat je eet.

Afvallen doe je wel met alleen ongezond eten, maar het is niet goed voor je lijf. }:0

We zijn hier tenslotte ook om elkaar te stimuleren en motiveren!! Denk dat dit wel een eye opener is voor Rebecca ook, ga er vanuit dat ze snapt dat we het goed met haar voor hebben en haar hier alleen maar mee willen helpen!!

En deze ga ik morgen op de koelkast plakken :D :D

Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:48

Die is goed!
Ik schrap ook niet al het lekkers, ga komende weken echt wel een keer pizza eten.
Maar ik probeer alles in balans te houden. Maar ik wil ook maar 3-4 kilo kwijt.

Ik vind het heel leuk dat het topic zo actief is! Gezellig en motiverend!
Leuk die afbeelding!