[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:56

Happy birthday c_eshter!!! :D Goed bezig meid!! :D

Saskia, dit klinkt inderdaad als een gezonde aanpak, lekker veel sporten en gezond, gevarieerd en vooral niet te weinig eten :). Wat eet je zo op een dag? :)

Uppojono, netjes, 5,5 kg al! :D Hoeveel wil je nog kwijt?

Wollie, moet inderdaad af en toe gewoon kunnen, ik ga vanavond BBQ’en en let natuurlijk wel op dat ik niet teveel/ongezond eet maar ga gewoon lekker van genieten verder :).

Katja, wat vervelend voor je meis.. Dat is zo lastig als je niets mag/kan!

Ik heb een zwakke knie (3x aan geopereerd, alles is een keer stuk geweest wat stuk kan gaan, er is ook artrose geconstateerd) wat ik nu voornamelijk doe is wandelen, fietsen, paardrijden. Dingen als Zumba ect. word mij ook sterk afgeraden maar dat hou ik ook niet vol met mijn knie.

Ik woog vanmorgen nog steeds 81, dus vind het netjes! Nu nog de laatste paar kg's er af proberen te krijgen, ik doe gewoon mijn best en ga dit keer niet opgeven als ik een week stil sta ofzo, haha..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:28

Welkom Saskiaatje! Wat dat betreft ben ik ook erg blij met mijn centimeters. Ik ben 1.78 dus dan kan je behoorlijk wat hebben aan gewicht :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:41

Madeira_ schreef:
Saskia, dit klinkt inderdaad als een gezonde aanpak, lekker veel sporten en gezond, gevarieerd en vooral niet te weinig eten :). Wat eet je zo op een dag? :)

Ik woog vanmorgen nog steeds 81, dus vind het netjes! Nu nog de laatste paar kg's er af proberen te krijgen, ik doe gewoon mijn best en ga dit keer niet opgeven als ik een week stil sta ofzo, haha..

Dat ligt eraan of ik moet werken of niet. Op een werkdag (3 dagen in de week) ontbijt ik met twee mandarijnen en een krentenbol, lunch ik met twee bruine pistoletjes, tussendoor nog een banaan/appel/pakje crackers, dan avondeten en 's avonds nog een bakje vla of crackers of waterijs of een beetje popcorn. :)) Als ik niet hoef te werken ontbijt ik met magere yoghurt met een scheutje siroop en muesli, lunch ik met drie bruine boterhammen en verder dezelfde tussendoortjes en avondeten. Als ik na m'n werk ga sporten eet ik als ik thuis kom 2 boterhammen en dan na het sporten nog noodles of soep.

Wat is je streefgewicht? :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:42

Negerzoen schreef:
Welkom Saskiaatje! Wat dat betreft ben ik ook erg blij met mijn centimeters. Ik ben 1.78 dus dan kan je behoorlijk wat hebben aan gewicht :)

Haha, ja, precies. :))
Hoewel je natuurlijk ook al meer weegt, juist omdat je zo lang bent.
Als m'n vriendin zegt dat ze nu 65 kg weegt denk ik, zo, da's weinig. _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:49

Zoooo, Aleentje is verhuisd :D Alles is ingericht, hier, en ik begin langzaam al weer een beetje een ritme te ontwikkelen. Fijn gevoel is dat.

Bijkomstigheid is wel dat ik vanaf aankomende week aan de Ritalin word gezet en dat schijnt invloed te hebben op je eetlust (vermindert hongergevoel en zin in eten), dus ik ben benieuwd wat voor effect dat op me heeft.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:41

Gefeliciteerd c_eshter!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:17

Negerzoen schreef:

Ik ben 1,75 (en een half eigenlijk haha) en ben daar ook wel blij mee wat betreft gewicht :D

Saskiaatje, klinkt als een net eetpatroon! Ik ben dus 1,75 en zou heel graag op de weegschaal thuis rond de 71/72 willen zitten. Dan weeg ik bij de diëtiste ongeveer 73/74, lijkt mij erg netjes :).

Aleeneh, wat fijn dat je verhuist bent en wel! :D Welkom terug <3!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:36

Ik heb trouwens vandaag puppysprongetjes gemaakt met Madeira, balkjes gedraafd en buiten uitgestapt (op het terrein)! Was toch een aparte ervaring nu ik ineens meer zie. Maar ze was zo braaf <3!

Afbeelding

Volgens mij lijkt het alleen alsof ik heel erg in haar mond trek, maar dat viel geloof ik wel mee..

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:24

Madeira_ schreef:
Aleeneh, wat fijn dat je verhuist bent en wel! :D Welkom terug <3!

Merci <3 jij is lief! Wat leuk dat je gesprongen hebt! Hoe ervaar je dat anders nu je meer ziet?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 07:48

Wat leuk dat je gesprongen hebt madeira:) super knap:)

Ik heb vandaag maar niet op de weegschaal gestaan. Gister gebakje gehad, koekje en savonds lekker chinees gegeten. Vandaag weer verder:)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 07:56

Spannend Aleeneh zo op jezelf! Ben benieuwd naar je eetlust indd. i.c.m je medicatie.

Leuke foto Madeira!

Boh Katja, sommige sportactiviteiten mag je dus nooit meer? poeh!!! dat is flink balen!
Hier een lekker druk weekend achter de rug! Gisterenavond bij schoonouders gegeten en wat chocolaatjes gesnoept bij de thee... Haha merk wel, dat ik het nog steeds moeilijk vind om er maar 1 te pakken... schoonmama zette het bakje maar weg haha! Heel slim van haar :Y)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:18

Hier ook 2 dagen geen hele goeie dagen gehad. Maar vandaag er weer tegenaan.
Ik heb in me hoofd de hele tijd zin om meer te gaan sporten en heb er opzich ook wel wat tijd voor over nu ik geen paard meer heb, maar iets laat mij om meer te gaan sporten, maar wat......
Ik fantaseer en denk er de hele dag over na, dan denk ik aaaahhh straks lekker hardlopen en ff wat krachttraining doen en als het er op aan komt heb ik geen zin meer :? |o . Ik snap er geen reet van,....

Hebben jullie hier ook wel eens last van?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:51

@dame, jep altijd haha. Maar ik ga dan maar gewoon, en als ik dan bezig ben ben ik weer trots op mezelf

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:48

@ Madeira: ik wil in totaal 20 kg kwijt, dus nog 14 kg te gaan. Maar ben al superblij als ik mijn eerste doel van 10 kg haal. Daarna wil ik het opdelen in kleinere doelen van 2 à 3 kg op de langere termijn. Ik hoop namelijk de eerste 10 kg op 14 juli te halen, dus na 2,5 maand. Dan zit ik op een gewicht, waarmee ik me de zomer door weer durf te vertonen :)
Wat een prachtige foto's op je profiel heb je trouwens, supergoede band net je hond straalt er vanaf.

Ik dronk voorheen wel geregeld een blikje Red Bull, meestal light, maar ook wel de normale versie. Nu zag ik dat daar 11 punten voor staan, hetzelfde aantal als voor een stuk slagroomtaart. Echt schokkend, had ik niet verwacht.

Gisteren wel een goede dag gehad, 6 km gelopen en s avonds nog een kwartiertje hard gelopen. Heb bij het avondeten ijs als toetje gehad, iets wat ik echt een voordeel vind van dit dieet. Ben dus onder de 1000 calorieën gebleven en wel lekker gegeten.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:24

Ik moet mezelf juist afremmen met sporten, ben nu al 4 maanden ong 6 dagen per week iedere ochtend aan het sporten en doe vaak nog een tweede workout 's avonds..

Uppojono, mooi begin dan al!
Soms helpt het echt om even in te zien hoeveel calorien ergens inzitten, ga je toch nadenken of je het echt wel wilt eten of drinken (vind het meestal accuut minder lekker :P)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:39

Chessie ik wil wel een beetje van jou motivatie!!!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:44

Ik ben vandaag ook weer gemotiveerd :D
(Gelukkig is al het snoep wat nu op m'n werk staat dat wat ik niet lekker vind :'))

Vanavond ga ik eerst een uur intensief lessen met m'n paard en dan lekker tonijn pastasalade maken :D
En als ik zin heb dan ga ik nog even sporten met jillian!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:46

Gewoon lichtelijk endorfine verslaafd :P

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:01

Oeh, dat Klinkt lekker Tarzan! Heb je daar een speciaal recept voor? :9

Haha klinkt herkenbaar Chessie, ik vind het ook heerlijk!
Nu even een paar weken rustig aangedaan door lichte pijn in mn voet. Maar na toch een druk weekend, geen last meer, dus morgen weer een klein rondje rennen! Zo'n zin zin!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:16

Sorry, erg druk gehad, dus maar even een korte reactie:

@Frummels en Zilfstar: voor jullie een heel erg dikke knuffel :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Madeira heeft een sprongetje gemaakt en is lekker naar buiten geweest *\o/* , verder goede resultaten en bbq's, Pinkpopdillemma, etc.

Hier gaat het ondanks wat zondige dagen goed met afvallen/op gewicht blijven.
Ik probeer iig elke dag een flinke wandeling te maken en deze week maar eens opzadelen en een klein beetje rijden, hoop ik...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:49

Wollie, ik heb het recept van Sonja bakker 'schelpjespasta met ham' als uitgangspunt gebruikt, maar ik lust geen ham dus die vervang ik door tonijn en de schelpjespasta hadden ze niet in volkoren dus dat wordt fusili haha! Als hij lekker is dan zal ik vanavond mijn recept ervan geven :)

Hier zometeen 2 bruine bollen! :9

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:52

Ik ben op en top gemotiveerd na net! *\o/*

-2,9 dus totaal in 2 weken al 7,3..Op naar volgende week *\o/*

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:23

Gaat hard zeg! Poehee!

Madeira, super van je springen!! Ik kan me voorstellen dat het heel anders is nu je meer ziet :D

Vanochtend stond ik op de weegschaal en die gaf 69.6 aan! *\o/* Nu is er precies 19kg af, nog 1 kg tot mijn laatste doel... (en wellicht is het dan tijd om mijn doel bij te stellen want ik kan me niet voorstellen dat ik over 1 kg tevreden ga zijn := )

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:30

Sandra, wow dat is wel heel veel in 2 weken! Knap hoor
En dais ook al zo goed bezig!
Ohja madeira, echt super dat je gesprongen hebt! Dat moet toch een machtig gevoel geven!

Ik ga alvast de pasta koken en de groenten snijden voor straks,
Ik ben zelf verwonderd over wat een goeie motivatie ik vandaag heb haha!
Hopelijk kan ik dit gevoel vast blijven houden, ik heb er in ieder geval zin in :D

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:36

Sandra schreef:
Ik ben op en top gemotiveerd na net! *\o/*

-2,9 dus totaal in 2 weken al 7,3..Op naar volgende week *\o/*

:wow: hoe dan?