[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:45

Haarkrijt!

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:18

Ik heb net haarverf gekocht gewoon blond, maar durf nu niet meer hahaha.
Ooit 1 keer zelf gedaan en toen mislukte het, maarja heb ook het geld niet om bij de kapper te laten doen.

Gaan jullie altijd naar de kaper of hebben jullie het ook wel zelf gedaan?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:58

BiBiQ schreef:
Haarkrijt!

Oh nee getver niet voor mijn haar in ieder geval.
Dan lijkt het helemaal stro :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:15

marlonFloris schreef:
Ik heb net haarverf gekocht gewoon blond, maar durf nu niet meer hahaha.
Ooit 1 keer zelf gedaan en toen mislukte het, maarja heb ook het geld niet om bij de kapper te laten doen.

Gaan jullie altijd naar de kaper of hebben jullie het ook wel zelf gedaan?

Als je blonder wil gaan moet je het echt bleken, met blonde haarverf bereik je niks, hoogstens een beetje oranje.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:28

Lous, ik heb ook wel eens haarkrijt gedaan. Erna met de stijltang erdoor en geborsteld en het was toen absoluut geen stro. Afbeelding
Afbeelding

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:29

Afbeelding

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 01:05

Hoi allemaal!
Ik ga vrijdag naar de kapper en ik wil graag wat anders met mn haar... Dit is was ik nu heb:
Afbeelding
Dit is wel een wat oudere foto, ondertussen is het langer, kleur is valer(de rode kleur is geverfd, ben van mezelf donker blond) en ik heb nu een bril.
Wat zouden jullie er mee doen? Zou kort haar me staan? Ik heb best een bol hoofd en ben nogal bang dat ik dan helemaal zo'n dikke kop krijg :+
Ik ben trouwens ook op zoek naar een nieuw kleurtje. Wat zou mij leuk staan? Zou ik zwart kunnen hebben?
Alvast bedankt!

Edit: ik heb s' morgens geen tijd om eerst mn haar een half uur in model te fohnen en te kammen. Kapsel moet ook een beetje fatsoenlijk mee te rijden zijn *kuch* cap *kuch* en het liefste ook nog in een staart/knot te kunnen proppen als het niet zitten wil :+

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:27

Een lok en laagjes misschien?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:57

Hoe zetten ze in donker haar high lights? Ontkleuren ze dan eerst een paar plukken en verven ze die dan licht? De eerst volgende keer dat ik naar de kapper ga ben ik dat namelijk van plan aangezien ze me toen (ongewenst) 2 tinten nabij zwart hadden geverfd. Iemand het al gedaan ook?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:08

savannah030x schreef:
Hoe zetten ze in donker haar high lights? Ontkleuren ze dan eerst een paar plukken en verven ze die dan licht? De eerst volgende keer dat ik naar de kapper ga ben ik dat namelijk van plan aangezien ze me toen (ongewenst) 2 tinten nabij zwart hadden geverfd. Iemand het al gedaan ook?

Nee het ontkleuren is de highlight :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:23

Corelli schreef:
savannah030x schreef:

Nee het ontkleuren is de highlight :)

Oooh! Maar als mijn haar word ontkleurd komt er waarschijnlijk groen en oranje onderuit, zei de kapster dus ik neem niet aan dat ze dat dan zo laten en er wel een kleurtje overheen doen :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:33

Nee dan gaat er vast wel een blonde kleur overheen inderdaad :) Ik ging uit van natuurlijk donker haar, dat heb je niet?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:47

Corelli schreef:
Nee dan gaat er vast wel een blonde kleur overheen inderdaad :) Ik ging uit van natuurlijk donker haar, dat heb je niet?

Nee officeel blond nu zwart :(

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:33

Mensen hier nog tips qua shampoos tegen een jeukende hoofdhuid of shampoos zonder irriterende
bestanddelen? Sinds kort heb ik regelmatig een jeukende hoofdhuid, ik heb geen roos en het is ook niet per
se droog, hoofdluis is het ook niet..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:23

Jeukende hoofdhuid kan ook hormonaal zijn (ik heb het altijd wanneer ik ongesteld moet worden) of het kan ook te maken hebben met het koude weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:25

Yasmine schreef:
Jeukende hoofdhuid kan ook hormonaal zijn (ik heb het altijd wanneer ik ongesteld moet worden) of het kan ook te maken hebben met het koude weer.

Ik krijg altijd een jeukerige hoofdhuid als ik stress heb en omdat ik dan ga krabben krijg ik allerlei korstjes en dergelijke. Echt verschrikkelijk :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:36

Ik heb stress en ik ben sinds 2 à 3 maanden gestopt met de pil dus het zou beiden kunnen. :Y)
Ik heb echter ook het idee dat het door mijn shampoo komt, ik heb onlangs een nieuwe gekocht toen
had ik een tijdje last van een jeukende hoofdhuid, toen ben ik weer een andere shampoo gaan gebruiken
en werd het weer wat rustiger en nu heb ik eergisteren weer een keer die shampoo gepakt en zit ik letterlijk
en figuurlijk met mijn handen in het haar. :+

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:51

Sem_ schreef:
Mensen hier nog tips qua shampoos tegen een jeukende hoofdhuid of shampoos zonder irriterende
bestanddelen? Sinds kort heb ik regelmatig een jeukende hoofdhuid, ik heb geen roos en het is ook niet per
se droog, hoofdluis is het ook niet..

Dr. Organic! Zit geen SLS, parabenen, parfum en andere troep in, mijn haar is er enorm van opgeknapt :)

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:10

Ik val hier even binnen :) Ik heb gister mijn haren laten verven en knippen bij een goede kapperszaak. Nu hadden zij het in model gebracht met een föhnborstel. En het zag er echt fantastisch uit, het glansde en het zat mooi in model. Heb namelijk van mezelf redelijk pluizige krullen en dit leek me best wel een uitkomst Hebben jullie misschien ervaring met 'föhnborstels' en eventueel een idee welke goed is?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:09

Hebben jullie de Mane 'n Tail paardenshampoo en conditioner al gespot bij de Kruidvat. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:25

Lous schreef:
[ [url=m/GonGVO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tsja weet niet of het voldoende is, anders moet het roze denk ik iets donkerder

Een beetje laat, maar ik heb middenblond haar, en ik had de onderkant roze geverfd met Directions zonder te bleken. Dit was het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding
Bij daglicht.

Nu heb ik wel weer zin om het weer zo te verven, Directions is toch niet zo bar slecht voor je haar toch?

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:33

mailow schreef:
Ik val hier even binnen :) Ik heb gister mijn haren laten verven en knippen bij een goede kapperszaak. Nu hadden zij het in model gebracht met een föhnborstel. En het zag er echt fantastisch uit, het glansde en het zat mooi in model. Heb namelijk van mezelf redelijk pluizige krullen en dit leek me best wel een uitkomst Hebben jullie misschien ervaring met 'föhnborstels' en eventueel een idee welke goed is?

Dit heb ik ook een keer gehad. Dus ik zelf zo'n föhnborstel gehaald, kreeg ik mijn haar natuurlijk nog steeds niet zo mooi als de kapper het had gedaan. En toen ik het zelf deed was het effect ook zo weer weg. Maar misschien als je er zelf handig mee wordt dat je het net zo mooi krijgt als bij de kapper. Ik heb zelf stijl haar, dus wss had het bij jouw krullen ook een ander effect.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:08

Ik heb een dreads vraagje.

Ik maak sinds kort woldreads en nou heb ik ze al een maand zelf ingehad en wil nu weer een nieuwe set zetten maar ik wil dit graag zelf doen! Dus eigelijk wil ik gewoon zelf al die blokjes/vierkantjes maken maar ik kom niet verder als 2 rijen want daarna kan ik het niet meer goed zien. Heeft er iemand tips of filmpjes hoe ik dit mezelf op een handige manier kan aanleren om te doen?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:12

Peaches sorry geen ervaring hoe je het kan doen. Mijn moeder heeft die van mij ingevlochten. Misschien een handige vriendin?

Heb je een foto van je dreads? Ben altijd benieuwd. Is het veel werk om woldreads te maken? Ik vond synthetisch echt een hel om te maken dus uiteindelijk maak kant en klare gekocht.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:59

Hallo,
Ik heb een vraag: de situatie is nu dat ik op maandag mijn haar was, dinsdag is het niet vet, woensdag is het vet en donderdag is het iets minder vet als woensdag. Ik was mijn haar altijd 'S avonds omdat ik het anders niet red qua tijd en zin. Dus ik doe 2 dagen met mijn haar. Dus ma wassen, di en woe, do avond haar wassen. Ik moet woensdag en donderdag dus doorkomen met vet haar. Hebben jullie tips voor kapsel dat het niet vet lijkt??

Droogshampoo begin ik niet aan. Het werkt niet voor mijn haar en ik heb geen zin om 10 verschillende bussen te kopen en vervolgens nooit te gebruiken.

Ik hoop op nuttig tips. Hartelijk dank alvast!