Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:19

Super!! _/-\o_

SallJarig

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:26

Wat goed SuperVixen!! _/-\o_

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:57

Wauw!! Wat knap!! Benieuwd naar het verslag.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:49

Whaa super knap sv! Lekker even uitrusten nu. :D en dan lezen wij graag je verslag :o.

Supervixen schreef:
Heerlijke plaatjes!
Je komt terug met bergbenen :D.
Omlaag krijg je vaak meer spierpijn van dan omhoog is mijn ervaring. Hopelijk trekt het snel weg.

Haha jij weet beter als een ander dat hoogtemeters echt een kwestie van trainen zijn. Zal met 2 weekjes niet opeens veeel beter zijn. Maar leuk is het wel :P

Ah ninus, 9km op het gemak kan ook heel fijn zijn. Die ultra van het weekend zit nog wel in je systeem lijkt me.

Ai Sall. Misschien helpt het juist :') iig hopelijk niet erger hierdoor.

Goed gedaan hoor BM. Wat niet gaat, gaat niet. En alleen door het te proberen weet je wat lukt. En wat vandaag niet lukt, lukt morgen misschien wel.

Ja in nl ook lekker weer volgens mij Goof. Lekker genieten daar.

Hier vanmorgen 5km gelopen. 1 in, 3 progressief (oke na 1 ging ik weer omlaag ipv omhoog) en 1 uit. Nog steeds een beste hoeveelheid spierpijn maar als stuk beter te doen.

Vanmiddag kleine 12km gewandeld met 550D+ samen met mijn man. Even een lang weekend weg zonder dochter (Was dus eigenlijk madrid). Lekker veel wandelen en heel veel hoogtemeters maken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De berg in de sneeuw staat ook op de planning. 1200m omhoog :D 1800+ ergens is deze.
Afbeelding

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:16

Wat super gedaan SV! Echt petje af, ik weet niet of ik dat zou kunnen op deze manier. Heb je nog tips voor snacks :D Hoe voel je je vandaag? Ben ook benieuwd naar je verslag!

Oh wat ontzettend mooi Leonie! En wat een mooi uitzicht en vooruitzicht, genieten!! <3

Ik ben ook echt van de schema's, maar de tempo's houd ik ook niet zo strak aan vast hoor. Zoals eerder gezegd loop ik voornamelijk op hartslag.

Zou je worden afgekeurd BM? :knuffel:

Wat schrikken Sall! Ik vind het ook zielig dat niemand je hoorde :knuffel:

Ik ga maar eens mijn rondje van 45 minuten lopen, ik snotter nog steeds en ik ben echt zo blij dat ik hier nu last van heb en niet volgende week _/-\o_ gelukkig nog steeds geen koorts, maar ik doe rustig aan. Dat kan ik wel, soms :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:19

Wauw wat super SV, ook heel benieuwd naar je verslag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:28

Ik pas mijn tempo's ook aan aan mijn hartslagzones, maar bij hoge hartslag krijg ik last van mijn ademhaling, dan knijpt alles dicht. Maar volgens mij zit dat ook een beetje tussen mijn oren.

Ik word niet meer gekeurd, ik mag rechtstreeks door naar De Paardenkamp in Soest, haha.

Geniet van je rondje Ninus (inmiddels al klaar denk ik)

Ik hoop vanmiddag in België een klein rondje te doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:30

Leonie wat een prachtige omgeving, jaloers!

Ninus slim om rustig aan te doen.

Ik ben helemaal niet van de schema's en ik ben het bewijs dat zonder schema's ook heel veel lukt, als je maar consistent en afwisselend loopt. Schema's leveren me teveel stress op. Lopen op gevoel werkt voor mij het beste.

Nou mijn verslagje.

Gisterochtend ging om 5 uur de wekker. Kort, maar goed geslapen. Wat gegeten en 20 minuutjes in de auto naar het startpunt. Garmin was positief gestemd.

Afbeelding

Ik liep vanaf het begin heerlijk, mijn zusje floot me af en toe terug omdat ik te snel ging. Zij hield de snelheid een beetje in de gaten, we probeerden zo rond de 6.30 min/km te lopen.
De eerste drie uur was het bewolkt en koud, maar vlogen al kletsend voorbij. We liepen rondjes van zo'n 5 tot 8km. Elke ronde gingen we wat eten en drinken bij de auto.

Afbeelding

De marathon afstand ging vlekkeloos, ik heb daar echt van genoten. Toen brak ook de zon door en werd het warm. Mijn zusje kan daar beter tegen, voor mij was het vooral vaseline smeren tegen schuurplekken :').

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze auto's stonden geparkeerd aan een lange laan, waar ook een vlag hing van de natuurcamping, ongeveer 300m van de auto. Elke ronde liepen we hard tot de vlag en wandelden we het laatste stuk tot de auto.
Rond km 45 kwamen we de vriend van mijn zusje tegen, die naar ons op zoek was. Even kletsen en weer door.

Afbeelding

Vrienden maken onderweg.Afbeelding

Ook mijn vriend kwamen we een paar keer tegen, hij was een wandeling aan het maken. Het lopen gaat bij hem de laatste tijd niet zo, hij heeft last van zijn lijf, dus besloot niet mee te gaan.
Even naar hem zwaaien:

Afbeelding
Afbeelding

Bij 65km kwam ongeveer het keerpunt.

Afbeelding

Mijn zusje is niet zo goed in eten op lange afstanden, ze probeerde het wel en heeft meer dan anders gegeten, maar ze werd misselijk. Dus vanaf 65km meer gewandeld tussendoor. Ik voelde me nog steeds heel goed, wel wat vermoeide benen natuurlijk, maar niet alsof het niet meer lukte. Mijn hartslag bleef mooi laag en ik had zo door kunnen rennen. Maar ja, je doet het samen, en geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om haar alleen te laten.

Afbeelding

Vanaf 73km was mijn zusje aan het kokhalzen, vanaf 75km hebben we gewandeld, hardlopen ging door de misselijkheid bij haar niet meer, dus we besloten het bij 80 te houden. Ze moest zelfs overgeven en wat eruit kwam was zwart. Niet zo best dus. Thuis heeft ze ook nog overgegeven.
Ik weet dat ik tot 100 door had kunnen gaan, mijn zusje wilde wel bij de auto blijven wachten zodat ik door kon lopen. Maar dat ging ik echt niet doen, wetende hoe zij zich voelde. Dan is het voor mij samen uit, samen thuis. Het was mooi geweest en ik ben heel tevreden. Weer veel geleerd. Onder andere dus dat ik niet hele lange afstanden qua voorbereiding hiervoor hoef te lopen.
Heb wel een paar schuurplekken, maar is te doen. Vannacht beroerd geslapen natuurlijk en mijn benen voelen alsof ze met een knuppel zijn bewerkt :'). Maar ik weet dat dat straks redelijk snel wegtrekt als ik ga bewegen. Lig nu nog in bed.
Mijn zusje zei meteen gisteren: ik weet dat ik dit beter kan. Ik zei: dat denk ik ook, maar dan moet je met eten trainen.
Dus misschien doen we in de herfst een herkansing. Nu moest ze er nog even niet aan denken :+.

In ieder geval heel trots en het is bijzonder om dit zo samen te kunnen doen!

Afbeelding
Afbeelding

Rentijd: 7u 13min
Looptijd: 2u 59min
Pauze: 1u 23min
Laatst bijgewerkt door Supervixen op Vandaag, 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:32

Wow, echt zo goed gedaan. Wat een leuk verslag ook. Vervelend voor je zusje dat ze zo beroerd werd.
Op naar een snel herstel nu!

Edit; ik kan hier eigenlijk ook nog wel van leren. Ik pak veel te weinig rust- en eet-/drinkmomentjes tijdens het lopen. Ik zou dat best vaker mogen doen, ik loop tenslotte geen race ofzo en het zou me ten goede komen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:17

Ik heb gisteren gegeten: kaasstengels, krentenbollen, bananen, sis gelletjes, decathlon jellies en een etixx marsepein reep. En tailwind gedronken. Als je iets zouts wilt zijn die kaasstengels echt lekker. Maar die kun je niet handig meenemen in je rugzak. Die etixx marsepein repen zijn echt heel lekker trouwens, maar wel duur.

Goof zeker rust en eetmomenten pakken, goed eten helpt zo enorm veel.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:18

Wat mooi om te lezen hoe jullie dit gedaan hebben!

Dat overgeven van je zus klinkt wel heel akelig. Hoe is het nu met haar?

Collega van mijn zoon heeft les Sables gelopen. Die zei ook dat het uiteindelijk met die lange afstanden het er niet meer om gaat wie het verste getraind heeft, maar wie het langste kan blijven eten.

Ik kan na 15 km al niet meer goed eten.

Ben benieuwd of je zusje het hierna nog ziet zitten om dit nóg eens te proberen, na het trainen om meer te eten onderweg.
Lijkt me geen prettige afsluiting.
Maar jullie hebben het wel gedaan +:)+

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:22

Jeetje Supervixen, wat knap!! _/-\o_ Wat een afstand :wow: Ik heb met veel plezier je verslag gelezen, en wat een leuke foto's! Ik moest heel hard lachen om jullie nieuwe vriendjes ineens tussen de foto;s :D Wel echt verschrikkelijk vervelend voor je zusje zeg dat ze zo misselijk was, met overgeven aan toe :\ Hoe is ze de nacht doorgekomen?

BusyMissy niet meer door de keuring maar gelijk naar Soest :(:) Des te knapper dat je dan zoveel loopt, en dan ook nog in die zware zandbak bij jullie daar! Ik vind het ook heel fijn om een schema aan te houden, dat geeft houvast en hoef ik niet zelf te verzinnen wat ik ga doen. Veel plezier in Belgie dit weekend!
Wat heb je trouwens een leuke zoon :D Goed gelopen de smokkelaarstrail, wel echt rot dat je zo beroerd bent geworden daarna :(:)

Leonie87 wat een mooie omgeving zeg <3 Ik word helemaal jaloers van al die geweldige foto's! Blijf deze vooral delen :D Ik blijf me steeds verbazen over die hoogtemeters van jullie :wow: Geniet nog even van je vakantie, het klinkt iig echt heerlijk (al moet ik er niet aan denken om met al die hoogtemeters te hardlopen hahaha)

Goof kom je weer een beetje bij in je vakantie? Lekker gelopen in het bos :) Heerlijk zo'n 2e huisje in zo'n mooie omgeving <3 Veel plezier op vakantie volgende week, wandelse! Heb je eigenlijk nog spierpijn gehad van je buitenrit?

Sall van de trap gevallen :(:) Ik duim net als de rest mee dat het de boel gewoon heeft opgerekt en je daarna ook minder last van je blessure hebt :j

Ninus ook al van die niet voor te stellen aantal kilometers :wow: _/-\o_ En dan zo snel ook al weer aan het hardlopen, echt bizar. Ik heb ooit met school eens 100 km gelopen, dat doe ik ook niet meer :') En wat een tof doel volgend jaar zeg! Niet voor te stellen hoe ver...

Germie ik ben benieuwd naar je reisverslag.

Wdj ook lekker gelopen :) Nog last van je heup of is het (hoop ik) alweer weggetrokken? Die trail in Amerongen klinkt wel echt als een mega leuke loop, super netjes gelopen ook!. En door jouw opmerking over de Uilentorentrail ben ik nu ook aan het twijfelen om me daarvoor op te geven. Hij klinkt echt heel gemoedelijk en leuk iig!

Lisitano wat knap gelopen, en wat een leuke foto's weer <3 Echt zo leuk om je verslag te lezen, en om te lezen dat je echt helemaal uit die dip bent. Die 43 kilometer ga je echt ook rocken, dat weet ik zeker. Als ik jou zo hoor over alle hele snelle mensen bij de Houttrail, ben ik blij dat ik mezelf niet heb opgegeven :+

Samantha_ wat was je er van de week vroeg bij zeg! Fijn om te leven dat het run walk run goed gaat zonder pijn :)

Wij zijn vorig weekend uiteindelijk niet meer naar het bos gegaan. De snelweg was afgesloten, en het was het weekend ervoor ook zo'n mega chaos dat we er bang voor waren dat het echt enorm lang zou duren voordat we weer thuis zouden zijn. Was maar goed ook, want het was zaterdag idd 1 chaos bij ons in de omgeving :=
Woensdag weer trail training gehad. In een voor mij nog een beetje onbekend stukje omgeving (ik weet dat er een stukje natuur zit, maar nog nooit geweest). Ik was positief verrast! Wat een mooi stukje, en wat ben ik afgemat woensdag :') Blijkbaar heb je daar een hoog stuk pad en een laag stuk, met op elke maximaal 25 meter paadjes om van het ene naar het andere pad te lopen. Dus we gingen van boven naar beneden naar boven naar beneden.. Alles bij elkaar toch bijna 100 hoogtemeters gemaakt. Voor afwisseling hebben we "gespeeld" in een natuurspeeltuin met allemaal mul zand. Ik was kapot aan het einde :') Ik had altijd al heel veel respect voor jullie met in de zandbak rennen en al die hoogtemeters, maar dat word echt alleen maar meer en meer..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:26

Haha, dat klinkt wel als een leuke training Muppet!

Ik ben helemaal niet goed in eten. Ik ben blij als ik 2 of 3 gelletjes weg krijg op een 1/2 marathon, drinken gaat ietsje beter, maar alleen als het warm is. In de winter vergeet ik gerust te drinken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:30

Ik kan dus bijna alles zonder problemen naar binnen gooien. Verstand op nul en eten. Het wordt na 60km wel wat moeilijker.
De sis gelletjes die ik heb, hebben per stuk 40 gram koolhydraten, dus als je er dan eentje per ongeveer 40 minuten wegkrijgt tikt dat al aardig aan. Ik ben geen fan van gelletjes, maar deze zijn te doen.
Oh ja ik had ook watermeloen, dat was echt lekker.

Mijn zusje heeft thuis ook nog overgegeven en ze stuurde net dat ze nog steeds misselijk is, maar dat ze wel het gevoel heeft dat ze alles kwijt is. Het is een harde hoor, ik had het al eerder opgegeven als ik zo misselijk was geweest.

Je doet het toch maar muppet in die zandbak. Sterk!
Laatst bijgewerkt door Supervixen op Vandaag, 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:33

Echt fijn, en echt goed van je.

Ik ga het dit jaar eens doen; indelen in kortere blokjes, tussendoor bewust stoppen om te eten en drinken en dan doorlopen naar 25km.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:34

Probeer het eens, blokjes van 5km en neem verschillende dingen mee om te testen. Dan kun je kijken wat bevalt.

SallJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:13

Ik heb genoten van je verslag SV!
Wat een bikkel is je zus.. hopelijk knapt ze snel helemaal op

Mooie foto’s Leonie!

Het kriebelt bij mij steeds meer om eens op een andere plek te gaan lopen (buiten de georganiseerde runs)

Oh dat spreekt mij ook erg aan om meerdere kortere afstanden te gaan lopen!

BM ik ben ook de Soest gerechtigde leeftijd :+

Straks een slowrun op de planning
Ik heb volgende week vrij, van stal/kantoor maar heb een deadline (kleurboek van Joek is in de maak) dus alleen maar leuk

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:37

Rennen op nieuwe plekken is zo leuk, wat houdt je tegen?

SallJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 58 min geleden

Vaak tijd of er niet aan denken

Moet gewoon van te voren inplannen, leuk doel :)