En nu 1 uitzoeken wordt lastig, want ze hebben allemaal tijdslimieten, of ik moet een wandelmarathon pakken en die deels hardlopen. Dan ben ik tenminste wel snel genoeg en zal ik niet als laatste eindigen.Momenteel zit ik op 10km, dus 25%. Dus wie weet komt het ooit nog eens. Ik zeg op dit moment dan maar 'Ik heb het nog nooit gedaan, maar denk dat ik het wel kan'.
Ik heb niet direct de ambitie. De 15km en de 21 komen eerst moet ik maar denken.Maar ik ben ook traag en ik wil absoluut sneller worden. Het tempo waarin sommigen van jullie lopen is gewoon voor mij sprinten. Vroeger was ik absoluut niet traag. Ik heb ooit eens meegedaan met een 1/8 triatlon en eindigde toen bij de vrouwen als eerste en was nog ruim minderjarig
De triatlonbond heeft toen mijn ouders gebeld of ik het niet als sport wilde doen, want ik had de 2e tijd in mijn leeftijdsgroep landelijk gezien gehaald. Maar mijn ouders zagen dat niet zitten, er is geen atletiekvereniging in het dorp waar ik opgegroeid ben. En zo is het ook met schaatsen gegaan, ik moest mijn wedstrijden maar op de regionale baan rijden, en verder wilden ze niet rijden. Daardoor heb ik best wel wat wedstrijden moeten missen toen. En dan is het natuurlijk nog maar de vraag of je echt de top haalt, want tussen gewoon goed zijn en talent hebben en de top bereiken zit nog een enorme stap. Als ik gewoon al kijk hoeveel mensen de interesse in een sport verliezen binnen de 1-5 jaar, dat is enorm. En wie weet stop ik ook ooit weer met hardlopen. Je weet nooit hoe het gaat.
Maar voor nu trainen we rustig door en hopen dat de pijntjes verminderen of in ieder geval niet erger worden. En verreweg de meeste mensen hebben in elke sport helemaal niets in de top te zoeken, die doen het puur voor de lol. Dat moet je dan ook maar bedenken. Ik ga er bij mij van uit dat ik nog niet aan mijn top zit en dat ik vooral van mezelf nog steeds kan winnen.
ik heb ook nog steeds af en toe last van mijn knie, niet heel heftig maar net dat ik ook niet langer dan een uur wil lopen zeg maar. Ik loop nu steeds een uurtje of korter als Garmin dat wil. Maar ik durf ook geen trailtje te lopen ofzo, wandelen in het bos met stevige wandelschoenen gaat goed. Met trailschoenen of andere sportschoenen krijg ik snel last.

Maar gezond zal ik nooit meer worden. Dan maar zo fit mogelijk 

maar toch besloten om te draaien, dan heb ik de rest van dat pad nog voor later. de terugweg verliep achteraf gezien, ondanks de dikke tegenwind, best soepel. dus al met al, net als het weer, als een zonnetje gelopen

en SV jij natuurlijk ook 

Ik had daar zelf nog nooit over nagedacht dat iemand die groter is daarom ook sneller loopt. Denk dat zij dat ook niet doen. Pf.