OleJon schreef:Als ik kiezen moest, had ik liever corona dan het vaccin.
Ik niet, heb niet zoveel zin in weer jaren revalideren. No thanks.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OleJon schreef:Als ik kiezen moest, had ik liever corona dan het vaccin.
karuna schreef:Dan zijn de nu chronisch zieken als gevolg van covid besmetting niet eens meegenomen. Van mij mag ze. Het is niet mijn leven dat mogelijk verkloo t wordt met blijvende gezondheidsproblemen of erger. Ik weet hoe dat is en gun het niemand. Maar ja als iemand zo graag wil gokken met zijn leven. Succes maar blijf alleen dan wel opgesloten zolang je besmettelijk bent.
OleJon schreef:karuna schreef:Dan zijn de nu chronisch zieken als gevolg van covid besmetting niet eens meegenomen. Van mij mag ze. Het is niet mijn leven dat mogelijk verkloo t wordt met blijvende gezondheidsproblemen of erger. Ik weet hoe dat is en gun het niemand. Maar ja als iemand zo graag wil gokken met zijn leven. Succes maar blijf alleen dan wel opgesloten zolang je besmettelijk bent.
Als je het vaccin neemt, dan gok je met je leven. Maar dat is mijn mening. Nederland is een vrij land, O nee ik heb geen prikkie gehad dat geld niet voor mij![]()
Dimphyl schreef:Mijn moeder had gister een sollicitatie, waarbij gevraagd werd naar haar QR/vaccinatie status, is dit iets wat momenteel überhaupt mag, ivm privacy?
Mijn moeder gaf aan dit niet te willen en werd daarop verteld dat ze dan niet welkom was..
Dimphyl schreef:Mijn moeder had gister een sollicitatie, waarbij gevraagd werd naar haar QR/vaccinatie status, is dit iets wat momenteel überhaupt mag, ivm privacy?
Mijn moeder gaf aan dit niet te willen en werd daarop verteld dat ze dan niet welkom was..
OleJon schreef:Net of je corona krijgt, meteen aan de beademing op de ic ligt
Mizora schreef:Mogen heb ik mijn twijfels over. Snappen doe ik het helemaal. Een zieke werknemer is een enorme kostenpost voor een bedirjf. Een hoop bedrijven zijn behoorlijk door hun reserves heen, zeker bij kleine bedrijven kan een langdurig zieke werknemer dan failliessement veroorzaken.
Daarnaast is het zo dat het niet willen hebben danwel willen delen van de QR-code ook tegen de insteek van het bedrijf gaat. Als je als bedrijf staat voor iedereen zijn schouders eronder en doen wat nodig is volgens de overheid, dan komen we samen de epidemie door, dan past je moeder niet bij de insteek van het bedrijf als zij niet zo is.
Dan ga ik er overigens vanuit dat je moeder voor een functie solliciteerde buitenlandse reizen niet gebruikelijk zijn. Want dan is het niet hebben van een QR-code zelfs sterk arbeidsbelemmerend.
Westerntrail schreef:Dimphyl schreef:Mijn moeder had gister een sollicitatie, waarbij gevraagd werd naar haar QR/vaccinatie status, is dit iets wat momenteel überhaupt mag, ivm privacy?
![]()
Volgens mij mag dit nog niet maar pin me er niet aan vast
Vindt het schandalig dat ze dat vragen je hoeft geen antwoord te geven.
MarlindeRooz schreef:Snap ik best, waarom nu iemand aannemen die straks eventueel niet meer kan/wil komen werken. Dan zit dat bedrijf geld te investeren voor niks. Denk ook niet dat het bedrijf per se achter die wet hoeft te staan. Maar het is al zwaar genoeg geweest voor bedrijven de afgelopen jaren.