Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:46

OleJon schreef:
Als ik kiezen moest, had ik liever corona dan het vaccin.

Ik niet, heb niet zoveel zin in weer jaren revalideren. No thanks.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:48

Nou ik niet , liever beide niet maar dat is meer omdat ik prikangst heb voor het vaccin en bijwerkingen ben ik niet zo bang.

Ik wil de gok niet nemen dat ik langdurig corona krijg , moet er niet aan denken dat alles zo erg beschadigd dat je gewoon niet meer normaal kunt functioneren. Dan is het leven voor mij wel klaar als ik in zo'n situatie terecht kom dat ik bijvoorbeeld niet meer normaal kan werken of helemaal niet meer. Ik moet er niet aan denken om met constante pijn en of ongemak thuis te zitten omdat je niks meer kan.

Ik ben heel blij met het vaccin , al daardoor een aantal keer niet ziek geworden nadat ik in contact was geweest met iemand met corona.

Plus langdurig ziek worden is voor mij ook financieel een heel groot probleem dus ik kan het mij niet veroorloven wat dat betreft.

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:51

dat kan, dat is een gok... ik heb nu Covid en ik moet zeggen, het valt me nog mee (wel gevaccineerd)
Ik weet niet of het nog erger wordt of niet, maar vooralsnog valt t mee.

ik denk zelf dat je er uiteindelijk niet aan ontkomt eigenlijk...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:03

OleJon schreef:

Ruilen?
:+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:38

Brainless schreef:
OleJon schreef:

Ruilen?
:+

Olejon neemt de gok. Er zijn de afgelopen twee weken maar drie kinderen overleden aan Corona dus och, waarom niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:47

Dan zijn de nu chronisch zieken als gevolg van covid besmetting niet eens meegenomen. Van mij mag ze. Het is niet mijn leven dat mogelijk verkloo t wordt met blijvende gezondheidsproblemen of erger. Ik weet hoe dat is en gun het niemand. Maar ja als iemand zo graag wil gokken met zijn leven. Succes maar blijf alleen dan wel opgesloten zolang je besmettelijk bent.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:55

OleJon schreef:

Ik ben niet gevaccineerd, maar op corona zit ik nu toch ook niet echt te wachten eerlijk gezegd :')
Dus voor mij geen van beide als het even kan. Lukt tot nu toe aardig. Voor zover ik weet dan toch :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 18:53

Ik heb zowel covid-19 gehad als het vaccin (2x) en als ik had kunnen kiezen, had ik het doormaken van de ziekte graag overgeslagen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:06

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:13

OleJon schreef:

Tuurlijk joh. :roll:

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:00

Net of je corona krijgt, meteen aan de beademing op de ic ligt :roll:

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:04

karuna schreef:
Dan zijn de nu chronisch zieken als gevolg van covid besmetting niet eens meegenomen. Van mij mag ze. Het is niet mijn leven dat mogelijk verkloo t wordt met blijvende gezondheidsproblemen of erger. Ik weet hoe dat is en gun het niemand. Maar ja als iemand zo graag wil gokken met zijn leven. Succes maar blijf alleen dan wel opgesloten zolang je besmettelijk bent.

Als je het vaccin neemt, dan gok je met je leven. Maar dat is mijn mening. Nederland is een vrij land, O nee ik heb geen prikkie gehad dat geld niet voor mij *\o/* *\o/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:07

Ik krijg ook geen geld voor het vaccin hoor.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 20:09

Mijn moeder had gister een sollicitatie, waarbij gevraagd werd naar haar QR/vaccinatie status, is dit iets wat momenteel überhaupt mag, ivm privacy?
Mijn moeder gaf aan dit niet te willen en werd daarop verteld dat ze dan niet welkom was..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:14

MarlindeRooz schreef:
Ik krijg ook geen geld voor het vaccin hoor.

_O- dat ja……

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:15

Mogen heb ik mijn twijfels over. Snappen doe ik het helemaal. Een zieke werknemer is een enorme kostenpost voor een bedirjf. Een hoop bedrijven zijn behoorlijk door hun reserves heen, zeker bij kleine bedrijven kan een langdurig zieke werknemer dan failliessement veroorzaken.

Daarnaast is het zo dat het niet willen hebben danwel willen delen van de QR-code ook tegen de insteek van het bedrijf gaat. Als je als bedrijf staat voor iedereen zijn schouders eronder en doen wat nodig is volgens de overheid, dan komen we samen de epidemie door, dan past je moeder niet bij de insteek van het bedrijf als zij niet zo is.

Dan ga ik er overigens vanuit dat je moeder voor een functie solliciteerde buitenlandse reizen niet gebruikelijk zijn. Want dan is het niet hebben van een QR-code zelfs sterk arbeidsbelemmerend.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:15

OleJon schreef:
karuna schreef:

Als je het vaccin neemt, dan gok je met je leven. Maar dat is mijn mening. Nederland is een vrij land, O nee ik heb geen prikkie gehad dat geld niet voor mij *\o/* *\o/*

Gok je met je leven met een vaccin met een 0,00081% kans op een bijwerking waar je in 95% van de gevallen weer helemaal van hersteld? :+. Waarvan langetermijnbijwerkingen vrijwel zeker niet voorkomen?

tov een virus waar je, buiten de ~0,01% kans om op de IC te komen, zo’n 10-20% kans hebt op long COVID waarbij je minimaal 2 maanden langer met allerlei verschijnselen en bijwerkingen loopt? Waarvan langetermijnconsequenties nog niet van bekend zijn?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:17

(Dit is dus waarom loterijen winstgevend zijn voor degene die ze houdt. De jaarrekening zegt duidelijk dat mensen meer verliezen dan winnen, maar mensen zijn bereid te geloven dat zij de uitzondering gaan zijn.)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:17

Dimphyl schreef:
Mijn moeder had gister een sollicitatie, waarbij gevraagd werd naar haar QR/vaccinatie status, is dit iets wat momenteel überhaupt mag, ivm privacy?
Mijn moeder gaf aan dit niet te willen en werd daarop verteld dat ze dan niet welkom was..

Veel werkgevers houden al rekening met de wetswijziging. Bij mijn zus op het werk is ook al aangegeven dat zodra die er door is, ze een QR van hun medewerkers gaan vragen.

Er nu naar vragen mag, maar je bent (nog) niet verplicht daar antwoord op te geven.
In het geval van een sollicitatie, dan zou die persoon per 01-01-2022 beginnen (I.v.m. Opzegtermijn oude werkgever) is het inderdaad onhandig om iemand aan te nemen die geen QR heeft of wil gaan halen voor het werk.

Dus, nee je moeder had geen antwoord hoeven geven, maar kan zelf ook bedenken dat het niet handig is om te willen werken in een bedrijf die straks de QR code wil gaan hanteren.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:19

Dimphyl schreef:

:oo
Volgens mij mag dit nog niet maar pin me er niet aan vast

Vindt het schandalig dat ze dat vragen je hoeft geen antwoord te geven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:21

OleJon schreef:
Net of je corona krijgt, meteen aan de beademing op de ic ligt :roll:

Daar heb je volledig gelijk in...
Maar veel mensen hebben last van longCovid.
Ik (en helaas meerdere met mij) hebben nog steeds last van smaak/geurverlies (en/of verandering) en mijn hoofd werkt nog steeds niet zoals het moet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:21

Snap ik best, waarom nu iemand aannemen die straks eventueel niet meer kan/wil komen werken. Dan zit dat bedrijf geld te investeren voor niks. Denk ook niet dat het bedrijf per se achter die wet hoeft te staan. Maar het is al zwaar genoeg geweest voor bedrijven de afgelopen jaren.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 20:22

Mizora schreef:
Mogen heb ik mijn twijfels over. Snappen doe ik het helemaal. Een zieke werknemer is een enorme kostenpost voor een bedirjf. Een hoop bedrijven zijn behoorlijk door hun reserves heen, zeker bij kleine bedrijven kan een langdurig zieke werknemer dan failliessement veroorzaken.

Daarnaast is het zo dat het niet willen hebben danwel willen delen van de QR-code ook tegen de insteek van het bedrijf gaat. Als je als bedrijf staat voor iedereen zijn schouders eronder en doen wat nodig is volgens de overheid, dan komen we samen de epidemie door, dan past je moeder niet bij de insteek van het bedrijf als zij niet zo is.

Dan ga ik er overigens vanuit dat je moeder voor een functie solliciteerde buitenlandse reizen niet gebruikelijk zijn. Want dan is het niet hebben van een QR-code zelfs sterk arbeidsbelemmerend.

Het gaat om een baan op één vaste locatie - Wel in de zorg overigens. Mijn moeder heeft corona gehad (is dus beschermd? Kan iig een qr krijgen) maar is niet gevaccineerd.

Het is niet dat ze hier nu een zaak van wil maken oid, maar ik/wij vinden dit wel een enorm kwalijke ontwikkeling.
Ik werk zelf in een supermarkt, heb vanaf aankomende week winterstop, maar als dit aankomend jaar de norm gaat worden gaat dat een probleem zijn..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:22

Westerntrail schreef:
Dimphyl schreef:

:oo
Volgens mij mag dit nog niet maar pin me er niet aan vast

Vindt het schandalig dat ze dat vragen je hoeft geen antwoord te geven.

Mensen die op bezoek bij een bedrijf komen mogen wel om een QR-code worden gevraagd,

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 20:22

MarlindeRooz schreef:
Snap ik best, waarom nu iemand aannemen die straks eventueel niet meer kan/wil komen werken. Dan zit dat bedrijf geld te investeren voor niks. Denk ook niet dat het bedrijf per se achter die wet hoeft te staan. Maar het is al zwaar genoeg geweest voor bedrijven de afgelopen jaren.

Hoezo niet meer wil/kan werken? Zou niet weten waarom?