speurneusc schreef:kan me nu niet voorstellen dat er bedrijven zijn die 2 weken werken niet eens overleven, ok restaurant zit met bederfelijk goederen die vooraf besteld zijn en dus een strop, maar daar zou een fonds voor ingesteld worden.
horeca personeel met losse krachten, hebben vaker 2 weken slecht gehad wanneer het weer niet meewerkte, personeel kan naar de ww.
werknemers die ziek zijn, is de zw, (dus bedrijf hoeft daarvoor niet op te draaien) een zzp-er die ziek wordt heeft als ie slim is (is dat niet of nog niet wettelijk verplicht) een verzekering voor ziek zijn..
de meeste gaan in de zomer 3 weken op vakantie... hoe doen ze dat dan? kids zijn zomervakantie weken thuis? elke dag pretpark, naar de film?? denk het niet? dus niet miepen dat je zelf een x je eigen kids bezig moet houden.
wordt er niet een beetje te hard gegild hoe erg het allemaal wel niet is terwijl er het hele jaar oplossingen zijn voor deze problemen die nu ineens niet meer gelden of zo???
Collega’s van ons in de bloemen en rozen draaien nu 10% van de omzet.
Dat hou je niet lang vol hoor.
Want je kan niet zeggen ik laat die bloemen verrotten. Ik doe niks meer aan gewasbescherming. Ik stuur al mijn personeel weg.
Daarnaast zieke werknemers: je kan ook nog eigen risico drager zijn hè. Dan ben je wel zelf verantwoordelijk voor uitvoering ziektewet