Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:08

Nou dat laatste is eigenlijk nog het belangrijkste toch Goof.. dat je het leuk vindt!!

Ik ben zo vaak gestopt omdat ik er echt niets aan vond en nu begin ik het echt leuk te vinden.

Het viel me wel erg tegen dat het al zo snel donker is.. voelde niet helemaal fijn in het bos..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:12

*\o/* Wat goed @Namiro & @Goof *\o/*

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:24

Iedereen gaat weer als een speer. Ook super van die 5 km Namiro en Goof gaat ook lekker. 5 km of 5 min, wat maakt het uit, as long as you go go go.

Ik heb dus mijn werkgever bereid gevonden deelname aan de short run van de 10 miles van Antwerpen te sponsoren. We gingen dit al eerder doen maar corona kwam sneller. Dus ik mooi aan het cijferen dat ik tegen dan net 6 km aan kan... zie ik dat de short run 6.5 km is. Uh oh.

Morgen voorlaatste trainingsweek van S2R starten, ik heb nu een parcours van 4.6 km uitgestippeld om op 35 min te doen. Als ik dat haal, mikken we volgende week op 5 km. Dan elke week met 0.5 km optrekken. Hopelijk lukt dat.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:52

-Namiro- schreef:
Oh jongens ik ben best trots op mezelf.. zojuist mijn eerste 5 km op de teller gezet. Zonder lopen tussendoor *\o/*
Ging zo lekker en ik had er (en dat heeft me nog het meest verbaasd) plezier in! :j

Mijn vriend heeft de freedomtrail gerend supervixen en hij vond m heel gaaf!!

Goed bezig! Daar mag je zeker trots op zijn!

Ik weet dat hij gaaf is, vorig jaar ook de 45km gelopen en jaar daarvoor de 18. Superindrukwekkend.

Fenn

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 18:04

Ik ben een weekje op vakantie en wandel veel, maar loop niets. Wel leuk om hier mee te blijven lezen.

Mooie loopjes weer allemaal! Lekker aan het opbouwen en trailen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:15

Argh, ik baalde een beetje vandaag.
Ik liep vandaag W4D2 en kon hem voor het eerst niet uitlopen. Ik had ten eerste benen van lood, ze verzuurden al snel, en ten tweede flink steken in mijn buik.
Ik moest 3/5/3/5 rennen en tussendoor lopen, maar de 2e vijf minuten moest ik gaan lopen na 3 minuten. Ik voel ook voor het eerst mijn knie nu na het lopen. Hopelijk volgende keer beter.

Herkennen jullie de steken in je buik?
Mijn hartslag was hoog, maar ok en mijn ademhaling was ook ok. Ik had geen honger/dorst noch had ik kort voor het lopen gegeten of gedronken. Ik probeer daar echt op te letten, maar kennelijk doe ik ergens nog iets fout.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:53

Kan gebeuren hoor, je komt er ook lang niet achter waarom het soms even niet lukt.
Gewoon volgende keer met frisse moed opnieuw beginnen en deze training misschien nog een keer meepakken.

Bijna freedomtrail *\o/* , morgenavond lekker een bak friet wegwerken, spullen klaarleggen en dan ben ik er klaar voor.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:56

Hier ook vandaag ruk training gehad.

Al met loden benen en droge mond uit bed. Drinken bracht weinig.

Had de decathlon app gedownload, om op achtergrond van evy mijn snelheid te meten. Tja, hele tijd "GPS niet verbonden" "GPS signaal weer verbonden" "GPS signaal niet verbonden" etc. Na nog geen kwartier uitgezet.

Terwijl ik dinsdag nog 4.5 km liep, zal ik nu geen 4 gehaald hebben. Het was torture.

Wat de app wel gemeten heeft, bleek 7.5 minuut per km te zijn. Ergo: over 6.5 km ga ik meer dan 45´ min doen. Verd...

Deze middag dan tweede yoga les. Bleek de airco op 22 graden te staan en kregen hem niet af, dus halverwege kon ik gewoon niet meer volgen, echte lichamelijke baaldag

Afijn, 26 sept is het hier aardbeirun, 5 km. Gaan we gewoon doen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:58

Ik heb vandaag 5,3 km gerend maar echt op mijn tandvlees.. dus het ligt misschien aan de dag Goof! ;)
Ik vond het ook plakkerig en warm.. dat zal ook wel meespelen.

Ik zat alleen maar in mijn hoofd.. ‘waarom doe ik dit?’ ‘Pfff.. pas een kilometer..’ ‘die 5 ga ik niet halen vandaag..’ ‘kan ik afkorten?’
Etcetera etcetera..
pas de laatste kilometer ging de knop om en kon ik lekker lopen..

Is een bak friet de ultieme voorbereiding supervixen? :D

Edit: het ligt dus echt aan de dag!!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:19

Soms gaat het idd ruk zonder duidelijke reden.
Is niet erg, hoort erbij :)

Ik had gisteren ook geen geweldige loop. Geen hooikoortstablet genomen en het was al vroeg warm.
En warmte is niet mijn beste vriend. :+
Wel 6 km kunnen lopen.
Vandaag 24 km gefietst en morgen een half uurtje zwemmen :)

Volgende week zondag staat de 1/8 triathlon op de planning, dus ik doe het die week ook rustig aan.
Merk de afgelopen paar trainingen wel dat ik wat spierkramp krijg.
Iemand tips? Opwarmen doe ik, en stretchen/foamrollen erna ook.

Voor de triathlon zelf ben ik eigenlijk niet zenuwachtig. Zwemmen wordt voor mij het moeilijkste onderdeel. Maar ik heb goed getraind de afgelopen weken en mijn conditie is goed.

Waar ik wél enige spanning voor heb, is alles eromheen. De die-hard triathleten, de wissels.... :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:49

Zeker Namiro, friet voor een lange loop (35+km voor mij) doet het goed. Weinig vezels, veel koolhydraten en door het zout hou je ook wat meer vocht vast.

Dilan het gaat vast goedkomen. Wat betreft spierkramp; drink je genoeg? En anders zou je wat magnesium kunnen proberen. Heb je er tijdens het trainen last van of erna? In je benen?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:55

Voornamelijk in mijn benen idd (kuiten/hamstrings)
Soms tijdens het trainen een klein beetje, maar meestal erna of gewoon gedurende de dag bij het opstaan alsof er kramp in gaat schieten.

Drinken is altijd een punt van aandacht geweest, al gaan er tegenwoordig meestal 2 dopperflessen leeg, een glas water na het opstaan, een glas thee bij het ontbijt en voor het slapen en een glas met (meestal) icetea bij het avondeten in.
Dus zit meestal wel rond de 2 liter.

Magnesium zou ik misschien kunnen proberen

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 22:11

Supervixen schreef:
Zeker Namiro, friet voor een lange loop (35+km voor mij) doet het goed. Weinig vezels, veel koolhydraten en door het zout hou je ook wat meer vocht vast.

Zo heb ik friet nog nooit bekeken! Klinkt indd logisch!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 06:30

Nou die patat bewaar ik voor na de loop :=
Ik eet vanavond een soort shakshouka met gnocci. Saus van tomaat, aubergine en courgette met gnocci. Wel iets zouter gemaakt dan normaal. Daar doe ik het dan weer lekker op.
Morgen ochtend een wat steviger ontbijt en voor dat ik de auto in stap een banaan. Meestal heb ik tijdens de loop dan niks extra's nodig.

Vanavond nog even geschiedenis/ de route (be)studeren :list:

Heb er echt super veel zin in *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 06:33

Dilan93 schreef:
Voornamelijk in mijn benen idd (kuiten/hamstrings)
Soms tijdens het trainen een klein beetje, maar meestal erna of gewoon gedurende de dag bij het opstaan alsof er kramp in gaat schieten.

Drinken is altijd een punt van aandacht geweest, al gaan er tegenwoordig meestal 2 dopperflessen leeg, een glas water na het opstaan, een glas thee bij het ontbijt en voor het slapen en een glas met (meestal) icetea bij het avondeten in.
Dus zit meestal wel rond de 2 liter.

Magnesium zou ik misschien kunnen proberen

Dat gevoel ken ik wel.
Na een training extra drinken en 's avonds een magnesium pil zou kunnen helpen. Heeft mij in ieder geval wel geholpen.
Wat extra zout na een training, als je veel gezweet hebt, heeft misschien ook effect, ik heb tijdens mijn laatste twee marathons lakrisal meegenomen onderweg en daar wat van gegeten tijdens het lopen.

Namiro sommige lopers zweren bij pannenkoeken van tevoren, witte rijst, pasta met weinig groenten erin of wit brood.
Allemaal een beetje hetzelfde idee.

Een goed ontbijt neem ik ook paulina en ik eet daar nog wat.
Tailwind in de softflasks en wat notenrepen mee. Calorieën aanvullen is bij mij wel belangrijk op zo'n eind.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 07:57

Goof schreef:
Argh, ik baalde een beetje vandaag.
Ik liep vandaag W4D2 en kon hem voor het eerst niet uitlopen. Ik had ten eerste benen van lood, ze verzuurden al snel, en ten tweede flink steken in mijn buik.
Ik moest 3/5/3/5 rennen en tussendoor lopen, maar de 2e vijf minuten moest ik gaan lopen na 3 minuten. Ik voel ook voor het eerst mijn knie nu na het lopen. Hopelijk volgende keer beter.

Herkennen jullie de steken in je buik?
Mijn hartslag was hoog, maar ok en mijn ademhaling was ook ok. Ik had geen honger/dorst noch had ik kort voor het lopen gegeten of gedronken. Ik probeer daar echt op te letten, maar kennelijk doe ik ergens nog iets fout.

Ik heb ook wel eens een erg slechte training... kan gebeuren, volgende keer deze opnieuw doen en door. Bij mij kan het aan van alles liggen. Dus ik maak me er niet meer druk om. Volgende keer vol goede moed door :) *\o/*

Ook last van kuiten en benen herken ik. Volgens een fysiotherapeut gewoon mijn zwakke plek. Voor mij een teken een klein stapje terug te doen in tempo en of lengte van mijn loop. Maar goed, door die mentaliteit heb ik nooit topafstanden gelopen. Wel ren ik sinds ik zo rem blessurevrij (twee jaar)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:45

@Goof steken in de buik is vaak een teken dat het allemaal even teveel/te zwaar/te snel is. Stapje terug nemen tijdens het lopen en anders even rust pakken om daarna weer te proberen...

Hier vanochtend lekker met de kleine man samen gelopen. Nu de dagen weer korter worden, is het weer een beetje zoeken naar wanneer ik het beste kan lopen. Dit soort loopjes zijn wel genieten hoor. Dat gebrabbel uit die wagen <3

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:47

Dankje voor de tips SV :j

Friet heb ik nog nooit geprobeerd.
Wel pannekoeken/pasta, dat deed het altijd wel goed. En ongeveer een uur voor een loop van 20km wit brood met appelstroop :)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 18:11

Ik ben ook nog eens "begonnen".

Di-woe-do telkens een "loopje" gedaan waarbij ik afwisselend 2 minuten liep en 1 minuut wandelde. Drie keer in de hitte, dat was niet zo'n strak plan maar 't was maar kort. Ging eigenlijk redelijk zonder dat de enkel daarna belachelijk dik werd. Dinsdag in totaal 27 minuten en 3,7 km (toen begon de enkel te zeuren en ben ik verder naar huis gewandeld), woensdag 2,5 km in 20 min en gisteren 3 km in 24 min. Eigenlijk wou ik vanochtend weer maar ik was gisterenavond naar een musical, lang met m'n voet naar beneden dus de enkel was dik en stijf en dus heb ik 't maar zo gelaten...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:30

Nou hier loopt het vanavond helemaal anders dan verwacht..
Ben met mijn zusje op de spoedeisende hulp al de hele avond. Die had de hele week vreselijke hoofdpijn en moest van de dokter naar het zkh. Dus ik ben bij haar en heb nog niks gegeten.. straks word ik afgelost door haar vriend en kan ik eindelijk wat eten.
Hoop dat mijn zusje niks ergs heeft, ze hebben bloed afgenomen en wat onderzoekjes gedaan, maar het gaat nog even duren. Ik gok dat ze moet blijven vannacht.

Goed begin van morgen 45km hardlopen..
Maar het belangrijkste is gewoon dat zij ok is.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:51

Ooh dat is niet fijn Supervixen! Hopelijk valt het allemaal mee met je zus en kun je morgen met een gerust hart aan de run beginnen.

Hier vanmorgen opgestaan met een pijnlijke knie |(
Even rustig aan maar..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:07

Hopelijk valt het mee voor je zus :(:)

Hoofdpijn kan toch al zo'n lastig ding zijn om de oorzaak van te vinden -O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:25

Ze wordt zo in haar rug geprikt om te kijken of ze hersenvliesontsteking heeft.
Ik ben inmiddels wel weer thuis, maar mijn hoofd zit vol.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 05:44

He gatver, heftig zeg! :(

Inmiddels al iets bekend?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 06:59

Och jeetje Tessa, ik hoop dat je zus goed de nacht is doorgekomen en dat zeer snel achter komen wat de hoofdpijn veroorzaakt.

Ik kan niet meer slapen, heb er zoveel zin in! Gisteravond de geschiedenis route nog doorgelezen en een trail docu gekeken (over de Tor). Straks een lekker koolhydraatrijk ontbijt en dan gaan we ervoor :):)
Oke en nog even een stuk autorijden :')