Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:16

Hier dus iemand die welbewust haar lichaam wat aandoet. Heb vrij kort gezegd behoorlijke Kl ote zwangerschappen. Kan vanaf 13 weken nu al niet meer werken en lig dus al 14 weken thuis vooral op de bank met een peuter die ook nog rondrent. Nog 12 weken te gaan slechts gelukkig :Y)
En waarom ik het doe: omdat het voor ons het zo waard is. Wij beiden hebben het ouderschap nog geen moment als zwaar ervaren. Tuurlijk ben je wel eens moe en wil je, je ze achter het behang plakken, maar als die armpjes om mij heen slaan vergeet ik de hele wereld.

Daarnaast kan ik het zo invullen dat ik met kind gewoon nog paardrij (ze staat naast/in de hoek van de bak). Nog rustig een internationale wedstrijd rij van woensdag tot zondag en ze gewoon mee gaat. Mijn man en ik doen leuke dingen samen (weekend Londen, gisteren nog uit eten samen, etc.)
En ik heb ook nog een baan als arbeidsrechtjurist.

Voor ons geldt dat kinderen een verrijking zijn. Ons leven was minder compleet geweest zonder kinderen.
Maar dat is ieder voor zich te bepalen.
En zoals jullie het niet kunnen voorstellen dat je nog een leven hebt met kinderen kan ik een leven zonder niet meer voorstellen.
En dan zijn die paar maanden ongemak iets wat ik graag voor lief neem.

Overigens heb ik ook een hekel aan onopgevoede jankenbalken en (tot nu toe) heb ik een superlief kind wat altijd zoet is, goed zelfstandig speelt en geen drama maakt in de supermarkt.
Zou ze dat wel doen is het heel simpel en zeg ik: dag Julia! Meestal rennen ze dan heel snel naar je toe :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:40

Al die mensen met kinderen... Zitten jullie niet in het verkeerde topic? >;)

_lautje_

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:45

Sorry hoor dat ik antwoord probeer te geven op dat wat hier werd afgevraagd.

Ik vind dit topic altijd wel vermakelijk (en soms kromme tenen opleverend) en lees dis wel eens mee.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 16:09

Laurora schreef:
Sintara schreef:
Ik denk niet dat mijn ouders kinderen hadden genomen als ze nu in die leeftijd zouden staan en dat was ook een beter idee geweest. Ik heb me als kind heel alleen en ongeliefd gevoeld. Mijn ouders zijn altijd een soort vage kennissen geweest en nu een soort vrienden..

Wat naar :(:)

Dat is ook wel iets waar ik bang voor ben.
Mijn geestelijke gesteldheid is nou niet bepaald je van het, en ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ik daar door mijn eventuele kind(eren) niet kan geven wat ze verdienen aan aandacht en liefde...

Dit herken ik ook wel. Mijn moeder overleed toen ik 11 was en daarna heb ik best wel een rotjeugd gehad. Ik denk dat ik daarom ook niet in staat ben om een kind de liefde te geven die het nodig heeft. Toevallig sprak ik vorige week hier nog een vriendin over, zij opperde dat ik dan maar in therapie moest gaan. Als mijn mentale issues opgelost zouden zijn, zou ik vast een kind willen. Ik vond dat ze de plank nogal mis sloeg, dit is namelijk 1 van de vele redenen dat ik geen kind wil.

Vannacht toevallig wel gedroomd dat mijn vriend mij wakker maakte om te vertellen dat hij toch een kind wilt. En dat ik toen mijn spullen heb gepakt en weer bij mijn vader ben gaan wonen. Was heel gek, maar gelijk nog maar een keer bevestiging gevraagd bij mijn vriend dat hij zeker weten ook geen vader wilt worden.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:24

Ik vind dat soort realistische dromen altijd een beetje beangstigend. Ik heb ook wel eens iemand opgebeld om te vragen of alles goed was, had zo rot over die persoon gedroomd!

_lautje_, sommige vragen zijn eerder retorisch dan dat er een antwoord van de mamabrigade wordt verwacht. Het gros hier wil geen kinderen, en doet zeer veel moeite dat zo te houden in plaats van andersom. In jouw antwoord lees ik alleen maar een bevestiging van mijn nee (die voor jou juist je ja is).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:31

Sorry ik ken mijn plaats en ga weer weg. :evaw:

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:46

bigone schreef:
Op zich grappig want als al jullie moeders ook zo dachten?????

Meen je dit? In dit topic?
:+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:21

Steeph schreef:
Al die mensen met kinderen... Zitten jullie niet in het verkeerde topic? >;)

Ik denk het jij zegt het... meteen op de teentjes getrapt na deze opmerking. Typisch weer.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:15

Sanso je weet toch dat iedereen kinderen leuk moet vinden :roll:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:17

Verrijking van je leven enzo hoor :=

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:19

"Maar die van mij zijn wel lief/goed opgevoed!"
:')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:19

Ja want je krijgt er zoveel voor terug...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:25

Ja heel veel -kuch- , geld vliegt het hiis uit en dan maar gillen en schreeuwen . Ondankbare nesten :+ , alles opschrijven en na 18 jaar de rekening geven _O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:31

Siersma schreef:
Sanso je weet toch dat iedereen kinderen leuk moet vinden :roll:

Jep en als er een kindje geboren is (of moet worden) dan is er natuurlijk niets anders meer interessant genoeg om een gesprek over te voeren :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:39

Wordt dat gezegd door mij? Ik zeg dat het MIJN leven verrijkt en dat, dat voor MIJ de reden was om kinderen te willen. Ik zet er ook bij iedereen dat voorzich moet weten.
Want dat zal niet voor iedereen hetzelfde zijn.

Net zoals iedereen voor zich moeten of hij of zij een hond neemt, wereldreis maakt, etc ter verrijking van zijn of haar leven.
Jullie laatste reacties hier zijn echt serieus onvolwassen en beneden pijl.

En ja ik lees wel vaker mee en heel eerlijk denk ik vaak het is maar goed dat ze idd geen kinderen willen...
Ook typerend is dat hier een hele hoop opvoedexperts rondlopen.

En gelukkig heb ik meer inhoud dan alleen mijn kind en kan ik nog conversaties aangaan die anders zijm dan mijn kind.
Heb 3 universitaire studies gedaan en gewoon een carrière. Wellicht is iets minder generaliseren ook een kunde.
Want zoals jullie moeders in een hoek plaatsen is precies net zo zoals soms over kinderlozen wordt gesproken.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:44

Ik denk echt dat dit niet het juiste topic voor jou is.

Eens in de zoveel tijd gebeurt dit en wij hebben daar eigenlijk geen zin in. Als het andersom gebeurt worden wij namelijk meteen op de vingers getikt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:48

Het is de toon die de muziek maakt het dames.
Lees even eigen berichten terug. Ik bedoel iets niet kwaad en schrijf volgens mij geen onaardig bericht en vervolgens wordt er gehakketakt en de kop afgehakt.
Dat heeft maar 1 naam: onbeschoft.
En idd ik ga dit topic graag ontstippen, want mensen die zo zich weten gedragen zijn mijn tijd niet waard. En dat heeft niks te maken met wel of niet kinderloos zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:50

Wauw. Gezellig zo...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:55

_lautje_ schreef:
Het is de toon die de muziek maakt het dames.
Lees even eigen berichten terug. Ik bedoel iets niet kwaad en schrijf volgens mij geen onaardig bericht en vervolgens wordt er gehakketakt en de kop afgehakt.
Dat heeft maar 1 naam: onbeschoft.
En idd ik ga dit topic graag ontstippen, want mensen die zo zich weten gedragen zijn mijn tijd niet waard. En dat heeft niks te maken met wel of niet kinderloos zijn.

Niet lüllig bedoeld hoor, maar ik ga toch ook niet reageren in een topic voor mama's to be?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:00

Zoals ik al zei werd door een aantal mensen zich afgevraagd waarom iemand zijn lijf zoiets als een zwangerschap aan zou doen. Gezien ik wel eens ter vermaak hier meelees dacht ik (goedbedoelend) uitleg te geven.
Vervolgens wordt er op zo’n laag niveau gereageerd dat ik denk: wauw...

Jullie kunnen er beter even besloten boven laten zetten als je meer privacy wil. En daarnaast is dit volgens mij geen huiskamer topic. De meeste mommy to be topics wel, dus dan breek je idd minder snel in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:07

Zolang we niet off topic gaan, hoeft het ook geen huiskamer topic te worden.

Mijzelf boeit het weinig waarom iemand wel voor kinderen kiest. Zolang ik er maar niet mee lastig word gevallen.

Meeste in mijn omgeving weten dat ook.

En dit topic is voor mij de plek waar ik mijn gal kan spuwen. In het echt probeer ik altijd rekening mee te houden dat ik geen ouders beledig. Want ze zijn nogal snel op hun teentjes getrapt :')

Maar volgens mij had je het topic ontstipt :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-10-18 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:08

Tijd voor een wijntje :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:11

Popcorn erbij :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:12

Rebecca schreef:
Popcorn erbij :9

Heb alleen cola in huis -O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:19

Edit lees ook al mee met popcorn

Ik had stel kinderen over de vloer..
nou ik weet wel dat ik nooit van gedachten zou veranderen. Mayonaise aan de ramen chocolade vingers overal. Speelgoed alsof er een bom was ontploft overal. Een die over de vensterbank ging.. verder wel leuk spelen maar het jut elkaar op.

En een de ouders vaak maar zeggen vanavond heb jij weer rust ofzo iets. Dan zeg ik altijd ja. Ik kan me een dag middag vermaken met ze op een kinderboerderij ( of aanpassen) en vanavond kan ik genieten van de rust. ( Na alles te hebben schoongemaakt spullen terug zetten en stukken speelgoed vinden als ze hier geweest zijn

Er zijn ook vrienden waar ze de kinderen niet mee heen nemen. Die zijn bang voor ravage in huis of de ouders zien dat ze het niet leuk vinden. Of het was geen succes. Ik dacht serieus dat ik dat ook was vroeger maar nu er kinderen zijn kan ik zeggen dat ik het overleef en belangrijke spullen elders leg.

Vind de kwijl snot luiers of niet zindelijk en etensresten overal vies van de jonkies dat went nooit. Plas op de bank.
Maar de kids mogen gewoon mee. Zonder doet een die vind dat een uitje even een of twee dagen zonder
Laatst bijgewerkt door Christiene op 07-10-18 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt