Emma, wat een goed stuk! En je hebt helemaal gelijk hoor! Ik voel me zo veel gezonder sinds ik bewust met mijn eten om ga (lichamelijk en psychisch).
En ik heb nu (gelukkig weer) een gezonde relatie met voeding, maar dat neemt niet weg dat ik ook graag resultaat zie voor iets waar ik hard voor werk. Want ik doe het niet voor niets. Anders wil ik ook wel lekker met vriendinnen mee snacken, zakje chips bij de film, na het stappen lekker vette hap, een keer per week frietjes, elke dag extra 1,5 uur hebben om te chillen/te studeren in plaats van te sporten, etc etc. Dit soort dingen laat ik nu omdat ik een bepaald doel heb.
Ik denk dat ik van de week eens langs de huisarts ga voor een check, en mocht er niets uitkomen dan accepteer ik gewoon dat het er voor mij niet inzit en ga ik gewoon weer wat losser eten en dan zie ik wel wat er gebeurd. Maar het voelt nu gewoon niet oké omdat ik echt hard mijn best doe en er niet zo veel gebeurd.
Ben wel blij dat ik er hier over kan praten en niet in de neerwaartse spiraal van minder minder minder eten geraak zoals ik om me heen zie. 
Vandaag de lichaamssamenstellingtest gedaan. Lengte 1,81cm, gewicht 74,5kg, lichaamsvetmassa 18,2 kg, vetvrije massa 56,3 kg, BMI 22,7, taille-heupverhouding 0,88 (bovengemiddeld ;o ), vetpercentage 24,4% en BMR van 1586. De rest van het formuliertje was niet zo betrouwbaar volgens de instructeur.
Alleen dat mijn benen in verhouding veel vetvrije massa hebben.
Vetpercentage is toch wat hoger dan ik verwacht had, dacht dat vrouwen tussen de 20 en 25 moeten zitten?
Had ook een heel leuk sportshirt besteld maar hij is net te klein, mimi.
Omruilen tot maatje groter en dan zal ik hem aandoen in mijn nieuwe progress foto 
<- en dat was mijn gemopper van vandaag, nu weer positief 
Lijstje vandaag:
O: 150g soyayoghurt met 4 aardbeien, chiazaad, handje seed/nut mix en 3 el atkins muesli
T: khd arme boterham met kwart avocado
L: Pannenkoekjes van: 1 banaan, 100 ml amandelmelk, 1 ei, 2 eiwit, kaneel, 10g whey vanille en 4el havermout
T: 100g magere kwark met kaneel, 2 stukjes 85% chocolade
A: (was helemaal klaar met vandaag.
1 meergranen pistoletje met theelepel pesto en 2 plakken kipfilet
T: 150g optimel koffie, sinaasappel
D: flesje naturalicius kokoswater, thee, water
B: uur zumba
1645 kcal, 136g khd, 65g vet en 102g eiwit
Morgen en overmorgen pasen en ga lekker niets laten staan. Dan maar even lekkere shock voor mijn lichaam, is al zo lang geleden dat ik 'gewoon' gecheat/treat heb. Na maandag maar weer netjes.
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 15-04-17 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt