Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaimy10

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:42

Nou laat ik et zo zeggen, dan heb ik er een hele boel bovenop ook prima haha :Y)

Top verwoord Emma!! :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:50

Emma _/-\o_ thnx voor deze peptalk +:)+
Dat is nou precies de reden dat ik mn eten bijv niet afweeg. Ik eet veel meer op gevoel, op wat ik lekker en gezond vind, met soms wat lekkers tussendoor. Daardoor heb ik inmiddels geleerd om (meestal :+ ) met mate te eten en snoepen, iets wat ik voorheen nooit kon, het was altijd alles of niets, met een constant schuldgevoel.
Wel maak ik voor mezelf een lijstje van wat ik eet, maar dat is meer omdat ik het fijn vind om vooruit te bedenken wat ik eet, omdat ik met trek niet altijd de beste keuzes maak.
Laatst noemde ik mn paaslunch gekscheren cheatday/treatday, maar dan meer om aan te geven dat dat met mate niet zo erg gelukt was :+ het is (gelukkig) niet meer hoe ik me voel, ik heb ervan genoten dus dat was prima :j nu met pasen ga ik ook lekker genieten, maar wel alleen dit weekend, en niet zoals voorheen nog weken nagenieten.
Nu ik een sport heb gevonden die ik echt leuk vind, doe ik dat ook met plezier. Bijkomend voordeel is dat ik net wat meer kan eten, en toch gewoon afval.
Het enige wat ik nog niet zo goed los kan laten is mn gewicht, kijk nog teveel naar de weegschaal. Gelukkig verandert mn spiegelbeeld nu ook fijn, dat zorgt er wel voor dat ik de weegschaal beter los kan laten.
En inderdaad, ik voel me ook gewoon stukken beter, fitter, maar vooral ook beter in mn vel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:54

Ik herken het hoor Laura! Ik weeg m'n eten wel en hou het ook elke dag behoorlijk nauwkeurig bij, maar dat is vooral voor mezelf. Het is zo makkelijk om weg te slippen in het obsessieve terwijl het uiteindelijk geen zak uitmaakt als je er een keer 500 kcal boven zit. Het is goed en gezond om doelen voor jezelf te stellen waar je je aan kan vasthouden, maar het is imo gezonder om die doelen gaandeweg weer aan te passen en te kijken naar hoe je lichaam reageert. Want hoe hard ik ook sport en afval, de littekens op mijn buik en op mijn benen gaan niet meer weg. Ze worden misschien wit, maar ze zullen er altijd blijven. Als ik niet leer om die te accepteren en van mijn lichaam te houden zoals het is, dan zal ik me altijd blijven ergeren en schamen voor die bepaalde aspecten die gewoon bij mij horen. Wat is dan de volgende stap?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:59

Klopt hoor!
Het afwegen is ook een prima manier om bij te houden wat je eet, zolang het niet te obsessief wordt, en dat werd het bij mij wel. Ik merk dat nu ik dat losgelaten heb, ik veel meer ontspannen met eten omga. Ik weet prima wat een normale portie is, en nou ja, als het een keer wat te veel is, jammer dan.

Ik ben nu ook flexibeler, toen ik alles bijhield werd ik heel onrustig als ik het geplande niet kon eten. Nu verandert er zo vaak wat, bijv door tijdgebrek of als de kinderen trek hebben in iets heel anders.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:24

Emma, wat een goed stuk! En je hebt helemaal gelijk hoor! Ik voel me zo veel gezonder sinds ik bewust met mijn eten om ga (lichamelijk en psychisch).
En ik heb nu (gelukkig weer) een gezonde relatie met voeding, maar dat neemt niet weg dat ik ook graag resultaat zie voor iets waar ik hard voor werk. Want ik doe het niet voor niets. Anders wil ik ook wel lekker met vriendinnen mee snacken, zakje chips bij de film, na het stappen lekker vette hap, een keer per week frietjes, elke dag extra 1,5 uur hebben om te chillen/te studeren in plaats van te sporten, etc etc. Dit soort dingen laat ik nu omdat ik een bepaald doel heb.
Ik denk dat ik van de week eens langs de huisarts ga voor een check, en mocht er niets uitkomen dan accepteer ik gewoon dat het er voor mij niet inzit en ga ik gewoon weer wat losser eten en dan zie ik wel wat er gebeurd. Maar het voelt nu gewoon niet oké omdat ik echt hard mijn best doe en er niet zo veel gebeurd.
Ben wel blij dat ik er hier over kan praten en niet in de neerwaartse spiraal van minder minder minder eten geraak zoals ik om me heen zie. :)

Vandaag de lichaamssamenstellingtest gedaan. Lengte 1,81cm, gewicht 74,5kg, lichaamsvetmassa 18,2 kg, vetvrije massa 56,3 kg, BMI 22,7, taille-heupverhouding 0,88 (bovengemiddeld ;o ), vetpercentage 24,4% en BMR van 1586. De rest van het formuliertje was niet zo betrouwbaar volgens de instructeur. :Y) Alleen dat mijn benen in verhouding veel vetvrije massa hebben.
Vetpercentage is toch wat hoger dan ik verwacht had, dacht dat vrouwen tussen de 20 en 25 moeten zitten?

Had ook een heel leuk sportshirt besteld maar hij is net te klein, mimi. :( Omruilen tot maatje groter en dan zal ik hem aandoen in mijn nieuwe progress foto :))
<- en dat was mijn gemopper van vandaag, nu weer positief :')

Lijstje vandaag:
O: 150g soyayoghurt met 4 aardbeien, chiazaad, handje seed/nut mix en 3 el atkins muesli
T: khd arme boterham met kwart avocado
L: Pannenkoekjes van: 1 banaan, 100 ml amandelmelk, 1 ei, 2 eiwit, kaneel, 10g whey vanille en 4el havermout
T: 100g magere kwark met kaneel, 2 stukjes 85% chocolade
A: (was helemaal klaar met vandaag. :Y) 1 meergranen pistoletje met theelepel pesto en 2 plakken kipfilet
T: 150g optimel koffie, sinaasappel

D: flesje naturalicius kokoswater, thee, water
B: uur zumba

1645 kcal, 136g khd, 65g vet en 102g eiwit
Morgen en overmorgen pasen en ga lekker niets laten staan. Dan maar even lekkere shock voor mijn lichaam, is al zo lang geleden dat ik 'gewoon' gecheat/treat heb. Na maandag maar weer netjes.
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 15-04-17 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:27

Klinkt herkenbaar Emma!
Toevallig was ik laatst voor mijzelf ook aan het denken aan een stukje zelfacceptatie en zelfvertrouwen. Ik denk dat daar sowieso de belangrijkste stap ligt! Zolang je jezelf niet accepteert zoals je bent, zul je nooit tevreden zijn met hoe je er uit ziet :j

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 crackers met zuivelspread, eentje met kipfilet en eentje met een gekookt eitje
L: Tomatensoep
T: Handje cashewnoten
A: Rijst met kip, wortelen, boontjes en een beetje jus
T: Voor het eerst dit jaar, aardbeien <3
T: 2 gevulde eitjes

B: 2x hond uitgelaten, ruim 3 uur bij mn paard gestaan/gelopen/gepoetst. (er zouden mensen naar hem komen kijken, maar ze kwamen veeeeel later dan verwacht :') )

1500 kcal, beetje laag, maar ik had verwacht eerder thuis te zijn en nog een tussendoortje te kunnen eten voor het avondeten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:42

Eens Emma, mooi gezegd :j Ben momenteel wel heel streng voor mezelf maar ik voel me niet schuldig meer als ik eens wat meer eet en ik zie eten ook niet meer als "goed" of "slecht" :)

Lijkt me verstandig Cheetahfan, hoop voor je dat er wat uit komt want ik kan me heel goed voorstellen dat dit frustrerend is.

Net lijstje Annikoe! Ik krijg er helemaal zin in tomatensoep door.

Ik heb een heel gek lijstje vandaag :+ Kon niet van de paaschocola afblijven maar wil toch binnen m'n calorieën blijven omdat ik morgen voor een week naar Nederland ga. Niet zo gezond vandaag dus.

O: 30 gram whey met 350ml halfvolle melk (zou eigenlijk om 11 uur trainen maar m'n trainer appte om 9 uur of ik om 10 uur kon, dus geen tijd voor het uitgebreide ontbijt dat ik gepland had)
L: meergranenbroodje met 107 gram avocado, peper, zout, chilivlokken, gerookte zalm en 2 gepocheerde eitjes
T: paar Kinder mini paaseitjes en een Malteaster chocoladehaas :+
A: 200 gram 0% vet Griekse yoghurt met 25 gram whey

B: 3 kwartier kracht (janken, ik haat schouders :') 3x12 shoulder press, 3x12 lateral raises, 3x12 upright row + front raises superset, 3x12 reverse fly + rear delt raises superset en 30x shoulder press mocht iemand geïnteresseerd zijn haha), een spinningles van een halfuur en nog 20 minuutjes loopband met 2 sprints

1508 calorieën, macro's beetje om te janken, 100g eiwit, 110 gram koolhydraten en 72 gram vet maar kan er op zich mee door

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:53

Haha, fijn he, pasen :)) Wat zijn normaal je macro's? Ik vind het nog meevallen hoor. :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:55

Hier is de bami vervangen door pannenkoeken. Merk dat ik die zoetigheid niet meer zo gewend ben, was het snel zat. Vanavod nog maar een bak rauwkost ofzo.

Morgen gaan we bij mn sm brunchen, en 2e paasdag gourmetten, dus het weekend staat in het teken van lekker etenn :9

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:58

131g eiwit, 113g koolhydraten en 58g vet zijn m'n normale macro's :) Valt dus inderdaad wel mee maar het voelt zo ongezond! Ach heb wel echt veel gesport vandaag op zich dus vind het wel prima. Geen idee waarom ik dacht dat spinning een goed idee was :')

Klinkt heel goed Laura, geniet ervan!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:00

Lekker Laura! :9
Eulogy: haha ja ik snap je hoor, ja spinning heb ik één keer gedaan en doe ik ook nooit weer. :Y)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:09

Ik vond het op zich best leuk als andere vorm van cardio voor een keertje, en had ook nog wel het idee dat het iets voor m'n benen deed wat kracht betreft :+ Was ook niet echt heel moe of buiten adem maar wel heeeeel bezweet, gadver :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:46

Ik heb het ooit 1x gedaan maar vond het toen best wel leuk :+ Ik dreef toen ook echt in het zweet ja :')

Herkenbaar stuk Emma! Ik hou tegenwoordig gewoon 1800kcal aan, wat ook meer dan genoeg is voor mezelf om te kunnen genieten, maar als het een dag meer is (zoals mn sushi woensdag) doet me dat ook echt niks :)) Ik heb wel 'baal' momentjes als ik flink van iets eet wat ik eigenlijk toch helemaal niet zo lekker vond, als het echt vervelings eten is zegmaar. Maar zodra het gewoon echt bewust was kan ik er echt niet meer mee zitten.

Haha iedereen lekker paas weekend voor de boeg :)) Ik denk dat ik ook even lekker 2 treatdagen neem, staat zoveel veel lekkers op mn werk.. vandaag ook al 2 stokjes gepakt in de kantine maar het daar verder bij gelaten omdat ik mn dag vandaag nog wel oké wilde houden, morgen en maandag wel lekker eten denk ik :)) Thuis doe ik niet mee met het paasontbijt want ik moet beide dagen gewoon van 8-17:15 werken, dus ik ben al weg als mn ouders ontbijten :+

Vandaag;
L: 1 bruin pistoletje, helft met 35gr forel en andere helft met 15gr kipfilet en 15gr hummus
T: 2 wafelrolletjes met melkchocolade (stonden oa in de kantine)
T: combat crunch bar
A: 35gr (ongekookt) gele rijst, 100gr sperziebonen, 117gr kipfilet tandoori, 50gr spekreepjes
T: 200gr skyr, 100gr blauwe bessen, 17gr vanille whey
T: 21gr tony's chocolonely wit framboos knettersuiker
T: 50gr meergranen stokbrood, 20gr hummus, 15gr kipfilet
T: 25gr krukels

Borrelavondje met mam :Y) En die wafelrolletjes moest ik gewoon even proberen vanmiddag haha. Hele kantine lag een hele dag vol met allerlei lekkers en een heel ontbijt en alles.. kon me prima inhouden behalve die rolletjes, maar ze waren heerlijk dus prima :D

1822 kcal
178gr khd, 61gr vet, 126gr eiwit

Qua beweging alleen gewerkt van 7-17 vandaag.. maar het was zo druk vandaag dat ik echt kapot was toen ik thuis kwam en dus ook echt geen zin had om te sporten, jammer dan, volgende week weer :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:52

Spinning heb ik een paar keer gedaan, maar vond t verschrikkelijk. Ik heb sowieso snel verzuurde benen, en een hekel aan fietsen dus t was ook wel gedoemd te mislukken :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:20

Iedereen hele fijne dagen!!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 08:36

Fijne paasdagen gewenst! Geniet ervan, ook van al het lekkere eten. Eventueel met mate :')

Ben nu zelf weer wat meer aan het rijden, vind dat wel erg lekker. Drie keer per week op paard ipv een keer per maand. Nu eten nog weer ietsje meer op orde krijgen. Helaas gaat de lastige zomer met alle feestjes en verjaardagen er weer aan komen. Maar weer eens op zoek maar wat ritme daarin.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:08

Fijne paasdagen allemaal!
Ah lekker linoleum!

Mijn lijstje van gisteren ga ik maar niet plaatsen. Iets teveel paaseitjes :') Ik begon ook met de dag bijhouden in MFP, maar ben daar halverwege ook maar mee gestopt _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:01

Fijne dagen!

Ook hier even geen lijstjes hoor! Gisteren viel het mee, goede voorbereiding op Pasen :P

Maar ik zit nu te wachten tot mijn ouders terugkomen van de kerk en we aan de koffie gaan. Ontbijten vind ik nog niet nodig gezien de rest van de dag :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 15:55

Ik ook geen lijstje :')
Vanmorgen lekker gebruncht met aspergesoep, quiche, eieren, broodjes, stol en duivekater :9

Nu met een wijntje in bad van de relatieve rust genieten, en vanavond een filmpje met toastjes met camembert <3

En dan morgen gourmetten, heerlijk!!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:27

Hier ook geen lijstje vandaag, dat is iets te schokkend :') hoewel ik wel met mate heb gegeten, van honderd verschillende dingen O:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:52

Gekke gewaarwording: ik had vanochtend zoveel energie dat ik maar ben gaan hardlopen :oo 8)7
Dat doe ik dus nooit, dus rustig aan wat interval training gedaan. Was wel ff lekker, had t wel erg warm :=

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:09

Haha lekker Laura!

Hier ook bewust geen lijstje, vooral vandaag is echt een ramp :')
Uitgebreid ontbijt, vanavond chinees en ik heb vanmiddag een kwarktaart met bastognebodem gemaakt die nog in de koelkast staat :9

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:58

Whoeee lekker hoor allemaal geen lijstje, ik wel. Ben vandaag begonnen! :j
Ik eet overdag 'weinig' maar mag dat savonds 'inhalen' afgestemd op me training.

Vanmorgen een whey shake, training, 4 rijstwafels met pindakaas, banaan, 5 aardbeien en een shake. Vanavond mag ik dan lekker roerbakmix met kip en noten etc, en als avond snack bak kwark, wat chocola, nog meer nootjes, appel, bosbessen <3
Ik zit rond 2000kcal en moet minimaal elke maaltijd 25gr aan eiwit. Tot nu toe is t goed vol te houden met een lekker vooruitzicht! :))

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:21

Mijn dag is niet echt gezond maar ik ben blij dat ik niet helemaal ongezond ben gaan eten.
Vaak als ik iets eet wat ik niet in mijn planning had staan en wat ongezond is gaat het daarna nog meer mis := Gister wel erg netjes gegeten. Wij doen ook niet echt wat met Pasen dus het is ook wel makkelijk. Geen verleidingen :))

O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas
T: banaan en druiven
L: 2 volkoren bolletjes met kipfilet
T: cheeseburger van de mac, glas multivitamine
D: Risotto met champignons en courgette en kip
T: optimel griekse stijl

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 18:45

Mijn dag vandaag ging al mis bij het ontbijt :') Ik wilde graag met havermout ontbijten, maar het werd uiteindelijk een paasontbijt. Daarna heel veel gevreten alsnog. Wel veel water gedronken, het enige positieve :')

O: een stuk stokbrood uit de oven met ongezouten roomboter en zalm met ei (ene helft) en nutella (andere helft), kontje met gezouten roomboter en vruchtenhagel, zelfgemaakte spelt-rozijnenscone met magere kwark en een aardbei, stukje paasstol met roomboter en poedersuiker, kop thee.
L: plakje zelfgemaakte cake.
T: zelfgemaakte donut met poedersuiker.
T: een melk paaseitje, biscuitje en een bounty.
A: pasta met tonijn en groenten, twee stukken lam.
T: melk paaseitje.
T: wss nog allemaal lekkere dingen, weet nog niet wat :')
B: 10 minuten fietsen, paard poetsen, longeren en 30 minuten intensief dressuurles.