[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy517

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:43

Goedemorgen allemaal :D
Ik kan mijn dag niet beter beginnen, de weegschaal zei 88,6!
Dat is dus -18,9. Het gaat echt als een speer ;o
Vandaag ben ik de hele dag op een festival, dus zal wel minder gezond eten maar dans het er wel weer vanaf :D.
Iedereen succes vandaag :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:58

Wow mandy goed bezig!!!!

Ik ga even recepten zoeken en boodschappen doen voor de hele week, dus als jullie nog iets lekker weten!!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:10

Goed bezig Mandy!! Fijn dat het zo lekker gaat!!

Tarzan, ik heb gisteren boodschappen gedaan. Had asperges meegenomen, altijd lekker, en verder nog witte vis en wat magere vleesstukjes, en een hele berg groente... ik koop eigenlijk nooit echt voor repecten...

Hier vanavond BBQ van stal.... denk dat het een ongezonde avond gaat worden... naja mag ook wel weer eens :Y)

Vandaag op stal nog wat leuke complimenten gekregen van mensen dat ze zo goed zagen dat ik veel kwijt was :)) :D altijd leuk!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:42

Dank iedereen voor de steun. Waardeer dit heel erg. Probleem is dat ik niet kan overzien wanneer ik me beter voel. Mijn zus is nml ernstig ziek. We hopen dat ze nog jaren leeft, maar we weten het gewoon niet. En ik durf dus niets te zeggen over wanneer ik kan accepteren dat ik mijn zus wellicht ga verliezen ergens tussen nu en 10, 15, 20 jaar? Kan ook eerder zijn, maar daar wil ik nu dus niet aan. Zit wat dat betreft denk ik een beetje in de ontkenning. En het is moeilijk gewoon door te leven terwijl je het verdriet en de zorgen ook van mijn ouders ziet en terwijl je weet dat je zus chemo krijgt. Alles lijkt zo nutteloos nu, van stofzuigen en strijken tot afvallen aan toe. We hopen dus haar nog jaren te hebben, en eerlijk... Zo lang kan ik niet wachten met afvallen. Ben 159 cm en weeg 84 kg. Als ik mijn kids de zorg om mij wil proberen te besparen die we nu om hun tante hebben, moet ik afvallen en gezonder gaan leven. Is geen garantie dat ik niet ziek wordt, maar met dit gewicht is de kans op ziekte wel groter... Zeker met suikerziekte, nierfalen en hartproblemen in de familie... Ben nog steeds op zoek naar die knop om om te zetten :(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:55

Wollie, ik koop liever naar gerechten, dan kan het altijd zijn dat ik het nog anders doe maar toch :P
Net op de markt geweest en een flinke portie groenten meegenomen, paar nootjes (ongezouten) en van die soort rijstzoutjes (Ik hou van hartig dus dan heb ik doordeweeks af en toe wat te knabbelen waar bijna niks in zit :) )
(Moet maar eens vaker naar de markt!)

Zometeen nog even naar de AH voor de rest te halen en dan hoef ik de hele week niet meer naar de winkel dus ook geen verleidingen!

Ik hoop dat ik de komende 3 weken wat af ga vallen want ik wordt er gek van!

Zilfstar, ik wens je heel veel succes en sterkte toe :(:)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:48

Zilfstar juist is het een steuntje in de rug dat jij wel gezond moet gaan leven!!. En misschien leeft je zus nog jaren. Bij mijn opa zei het ziekenhuis toen ook dat hij nog 2 jaar te leven had. Dat zijn er 5 geworden! 5 mooie jaren. Probeer hoe zwaar het ook is te genieten met en van je zus. En doordat er zoveel kwaaltjes zijn in je familie moet jij juist gezond eten en leven! Vooral voor je kleintjes die nog heel lang van hun mamma willen genieten!. Je hoeft geen super slanke afgetrainde babe te zijn maar gewoon een verantwoord en gezond gewicht zodat je gezond het leven door kan!.
Kopop meid, hier kan je je verhaal kwijt en wij zullen je steun geven! je kan het!! :(:)

Mandy goed bezig jij!! zoooo. Ben stiekem een beetje jaloers op je! haha.

Wollie af en toe zo'n dagje lekker slecht eten kan geen kwaad!. Soms is het zelfs goed. Schrik je je lichaam weer ff wakker! verbrand ie misschien weer wat extra vetjes.

Tarzan ik ben ook zo gek op de markt! al die heerlijke en verse producten. Ik zou ook wat vaker moeten gaan. Heerlijk!.

Ik heb zelf net een boekweit pannenkoek gemaakt gevult met sla,tomaatjes,tonijn,mayo,uitje,beetje citroen. Het was heerlijk!! :9 maar het vult verschrikkelijk :') een uur geleden gegeten en zit nu nog prop en prop vol. En ik heb nog een fruitshake op me schema staan voor vandaag! haha.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:53

Hoi allemaal,

Ik trek mij komende weken even terug uit het topic, het gaat allemaal niet zo goed hier thuis en mijn vriend en ik gaan waarschijnlijk uit elkaar. (ook al accepteert/wilt hij dat niet, ik sta achter mij keuze).
Dat betekent dat ik alleen moet verhuizen (we zouden samen verhuizen 1 juli) en dat ik alles nog moet gaan regelen en omzetten etc. Daarnaast heb ik id week van 17 juni tentamens. Ik ben ontzettend van slag ook al is het mijn eigen keus. we zijn toch 3 jaar samen geweest en hebben anderhalf jaar samengewoond.
Ik heb even wat tijd voor mezelf nodig, en wil gewoon graag alleen zijn.
Eten is dan ook een ramp, ik heb totaal geen honger en moet moeite doen om elke dag iets te eten (meestal alleen een bakje yoghurt, wat ik vaak weer moet overgeven omdat ik het gewoon niet trek) :(
Sorry voor het warrige verhaal, ik ben nogal van slag en ben heel druk met een slaapplaats regelen (waarschijnlijk voorlopig bij mijn moeder) en alles in te pakken voor mezelf. Moet daarnaast natuurlijk ook nog gewoon naar school dus ik word langzaamaan een beetje gek ;(

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:23

Negerzoen, wat fijn dat het zo goed ging bij de diëtiste! Ook fijn dat ze verder gaan kijken mocht het niet werken.

R.X. ongezoute noten (niet teveel natuurlijk) zijn inderdaad goed voor je en vullen goed ook :D

Chessie, wouw 25 kg in 4 maanden, netjes zeg! :D

Katja, wat vervelend dat je niet veel kan sporten momenteel. Komt dat door een blessure?

Zilfstar, wat naar allemaal! En wat vreselijk van je zus zeg.. Zou je misschien hulp kunnen krijgen hierin? Heel veel sterkte gewenst, kan mij voorstellen dat het lijnen nu op een laag pitje staat. Ga verder mee met het advies van de anderen. :)

Chessie schreef:
*knip* Daarna bedenk ik als ik ergens trek in heb of ik het het waard vind. Hoe lang heb je plezier van het snacken (5 min misschien?) en hoe lang heb je er spijt van? (je kunt ook bedenken hoeveel extra dagen je dan nog weer heel streng moet zijn of hoeveel je ervoor moet bewegen)

Dit doe ik dus ook! En dat werkt echt super :D!

Yeahhh goed bezig Mandy!! :D

Wollie, wat lief dat je complimentjes kreeg! <3 En inderdaad, af en toe is wat ongezonds eten is ook heus niet erg :D

Frummels, meis wat vervelend allemaal! Heel veel sterkte en een dikke knuf voor jou!! Mocht je ooit je verhaal kwijt willen, mijn pb box staat voor je open! :(:)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:25

Zilfstar, ik ga mee met de post van Dame23, erg mooi verwoord!

Jeetje Frummels wat akelig allemaal! Knap van je dat je de keuze hebt gemaakt, als dat voor jou goed voelt.
Komt indd wel veel op je af nu. Heel veel sterkte ermee! :(:)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:49

Sorry dat ik zo kom binnenvallen.
Allereerst, Frummels, sterkte. :(:)

Belabberde timing, maar ik zou hier graag meepraten, mag dat?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:50

Natuurlijk ben je welkom Saskiaatje! :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:10

Gelukkig! Als rasechte jojo'er is een stok achter de deur natuurlijk altijd fijn. :D

Ik zal me even voorstellen. Saskia, 22 jaar oud, word halverwege juli 23. Ik woon met mijn lief en onze twee katten in Rotterdam en ben al 7,5 jaar in het bezit van mijn geweldige paard Ricoh, hij wordt volgende maand 18. :) Ik ben 1.83m lang, woog drie jaar geleden 94.6 kg en ben toen in een jaar tijd ruim 20 kg afgevallen. Mijn laagste gewicht was 73 kg, maar ik ben afgevallen zonder te sporten, alleen door te letten op m'n voeding, dus ik was misschien wel dun, maar mooi was het niet. :') M'n vriendin noemde me ingevallen en ik zat niet lekker in m'n vel. Langzaam maar zeker kwamen de kilo's er vanzelf weer aan, totdat ik er een maand geleden achter kwam dat ik alweer 86.5 kg woog. Dus abonnement op de sportschool genomen, gezonder eten en zit nu op 82.4. Ik wil graag richting de 75, maar dan door af te vallen in combinatie met sporten, zodat m'n spieren ook gewoon te zien zijn. :D Het zit overigens vooral bij m'n benen, heb - volgens m'n vriendin - een hele platte buik en ik ben behoorlijk lang, dus oog gelukkig nu al redelijk slank. :')

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:52

Wat goed zeg Mandy. Respect hoor.

Sterkte Frummels.

Ik ben inmiddels de 5,5 kg kwijt en heb vandaag mezelf getrakteerd op een patat oorlog en een broodje hamburger gezond (hahaha, ehhm gezond ja!) Heb vandaag heel wat gelopen dus vond het wel kunnen. Daarnaast over de gehele dag 4 broodjes geleefd, dus ben niet eens zo heel veel over mijn punten heen. Morgen maar een fruitdagje inlassen :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:14

Nou BBQ was jammie! Niet teveel gegeten, maar toch lekker genoten!

Welkom Saskia, volgens mij ben je al goed op weg! Sporten zorgt er indd wel voor dat je tegelijkertijd ook wat strakker wordt en het is gewoon erg gezond!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:18

Soms moet je genieten Wollie! :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:04

Wat een problemen allemaal.

Heel veel sterkte Zilfstar.

Ik wens je veel kracht toe Frummels, dat zijn geen makkelijke beslissingen.

Madeira_ schreef:
Katja, wat vervelend dat je niet veel kan sporten momenteel. Komt dat door een blessure?
Ik ben aan het revalideren van een enkeloperatie en heb daarnaast hypermobiliteitssyndroom het sporten is op dit moment helaas teveel dus weer even een flinke stap terugzetten.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:34

Sterkte frummels!
Welkom saskiaatje! :)
Hier stond de weegschaal vanochtend op -11.9 :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:39

Sterkte Frummels en Zilfstar!

Gefeliciteerd Ester.. morgen naar de -12 :)

Lastig Katja, kun je ook niet fietsen oid? Zodat je toch wat beweging krijgt?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:57

Ik mocht echt even niets (ging wel rijden :o ) omdat ik zelfs met fietsen veel pijn had. Maar het lijkt wel een beetje bij te trekken dus ik hoop komende week weer wat meer te doen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:04

Dame, ja heerlijk die markt he! Ik weet waar ik de komende 3 weken mijn groente ga halen :D
Ik heb ook bospeen meegenomen om lekker te knabbelen :)

Frummels, wat vervelend zeg! Ik hoop dat je je rust snel weer gaat vinden en mocht er iets zijn weet je dat je altijd bij ons in het topic terecht kunt! Sterkte meid :(:)

Chessie, ik had helemaal over je heen gelezen maar wat knap zeg 25 kilo in 4 maanden! Petje af hoor

Saskiaatje, welkom, ik ben ook zo’n jojo’er en heb dit topic ook als stok achter de deur (nu moet het mij alleen nog gaan lukken :’))
Zoals wollie zegt, je bent al goed op weg!

Uppojono, goed hoor 5,5 kwijt! Ga zo door!

Wollie, wat fijn dat je genoten hebt van de BBQ, volgens mij heb je dat ook dik verdiend!
Wij gaan vanavond BBQen :D (Morgen weer volle bak gezond gaan leven!!)

Katja, wat vervelend dat je niet kunt sporten! Kun je ook niet zwemmen bv?

Esther, goed bezig!!

Hier vandaag nog even lekker ongezond BBQen en dan vanaf morgen weer volle bak ertegenaan!
(helpen jullie mij een beetje met de motivatie?)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:08

Zwemmen had ik ook gevraagd maar ook dat was nee. Ik heb natuurlijk al mijn revalidatie trainingen en dan rijd ik daarnaast nog een paar keer per week en verder was het even echt rust. Hoop dat ik komende week weer meer mag.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:11

Oh dat is balen, dacht dat zwemmen onbelast sporten is .. nou dan hoop ik voor je dat je snel weer iets mag doen!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:12

Oh dat lijkt me echt vervelend als je helemaal niets mag doen Katja,
Ik mag alleen fietsen ivm mijn enkels (ja en zwemmen, maar daar hou ik niet zo van) en ik heb nu al 1,5 week geen fiets omdat mensen het nodig vonden om hem te slopen...
Vind het nu al vervelend dat ik niet lekker kan fietsen.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:14

Gefeliciteerd Esther!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:30

Je beweegt je gewrichten toch met zwemmen en dat mocht even niet. Impact sporten zoals hardlopen of zumba mag ik helemaal nooit meer.