[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:15

lieveli schreef:
Droogshampoo die je zoekt: https://uk.lush.com/products/no-drought

Ik ken Fenna d'r probleem, snel vet haar maar toch een droge hoofdhuid.. en zodra ik droogshampoo gebruik gaat t allemaal nog jeuken ook. En dan vooral bij die van Lush :')

Iemand nog tips om haar te trainen om minder vet te worden? Ik hebminder problemen met vet haar want dan vlecht ik t gewoon in en dan valt t niet echt op.. maar hoe lang ik m'n haar ook niet was, opbouwen of niet opbouwen, het helpt allemaal niks.. het is gewoon na 2 dagen weer hartstikke vet waardoor ik het eigenlijk om de dag zou moeten wassen :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:28

@xNavatu En ik heb al last van roos, dus wil dat ook niet verergeren alleen omdat ik een leuk kleurtje wil hebben en daarom droogshampoo gebruik. Vind die tip van de conditioner en dan een drupje blauwe verf dan toch het beste, dus ik zal dat komende week even ergens bestellen. Bij mij is mijn haar nu heel zichtbaar vet, ik was het morgenochtend weer. Ik rek nu nog even zodat het maandag niet al te vet lijkt, want dan vier ik kerst bij mij vriend. Bij mij jeukt het nu al genoeg trouwens, ik word er echt al de hele avond gek van.
Maar nu het volgende heikelpunt, welke blauw moet ik hebben. Directions heeft er vijf verschillende :')

xNavatu

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:48

Ja daarom dacht ik ik zeg het even. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:26

Zal ik even met je meekijken? Je foto is niet zo heel duidelijk, is het echt een pastelblauw wat er nu in zit?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:45

Nee, tis wit wat erin zit, hetzelfde wat ook blondeert, alleen dan met een drupje puur blauw erin. Dus daardoor wordt het heel lichtblauw, het moet ijsblauw voorstellen, maar het is door mijn eigen blonde kleur een beetje groenig, dus het is een beetje heel licht zeeblauw zeg maar. Zo'n kleur: http://nl.zooverresources.com/images/E5 ... re-zee.jpg alleen dan lichter.
In het midden van de lok is het aardig blauwer dan de groenige puntjes trouwens.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:37

Ik heb eindelijk een foto waar de kleur van mijn haar goed te zien is. Het is Alpine green van directions met een heel klein beetje midnight Blue er door. Ik hou deze kleuren ook altijd zelf bij, om de week gooi ik er een beetje overheen voor ik mijn haar was en de kleur blijft super mooi. Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:39

Fennadev schreef:
Nee, tis wit wat erin zit, hetzelfde wat ook blondeert, alleen dan met een drupje puur blauw erin. Dus daardoor wordt het heel lichtblauw, het moet ijsblauw voorstellen, maar het is door mijn eigen blonde kleur een beetje groenig, dus het is een beetje heel licht zeeblauw zeg maar. Zo'n kleur: http://nl.zooverresources.com/images/E5 ... re-zee.jpg alleen dan lichter.
In het midden van de lok is het aardig blauwer dan de groenige puntjes trouwens.

Peroxide blondeert, dus dan wordt het geel. Wat het wit maakt is een spoeling of een zilvershampoo.

Saga gaaf!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:26

Bij het blonderen is inderdaad peroxide gebruikt en bij het blauwe denk ik dan een witte spoeling. Dat stonk lang zo erg niet. Zilvershampoo heb ik trouwens ook in huis. De staarten van mijn pony's zijn blond en de jongste heeft last van dunne mest. Ik heb zonet eerst de lok in een staart gedaan en daarna gedoucht. Haar gewassen op 30 graden. Geen shampoo gebruikt bij de lok.

Dat is heel gaaf Saga!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:27

Fenna, de kleur blijft niet lang. Dat is nou het inherente aan felle onnatuurlijke kleuren (ook donkerrood bijv). Je kan wassen zoals je altijd doet, maar de kleur gaat er dan gewoon sneller uit. Wat je kan doen is kouder gaan douchen (of eerst je lijf en je hoofd apart met koud water) want dan blijven de schubben dichter. Met warm water gaan je haarschubben open en dan spoelt de kleur er sneller uit.

Wat je ook kan doen zoals eerder gesuggereerd is, om iedere week 1 drupje turquoise door je conditioner (dat neigt het meeste naar zeegroen), intrekken en uitspoelen zodat jij je kleur onderhoudt. :) Of je kan niks doen waardoor je kleur flets wordt of uiteindelijk verdwijnt en je een witte lok overhoudt. Zilvershampoo onttrekt je haar van geel tinten, dus doet niks voor je lok.

@saga; heel erg mooi!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 18:04

Maar wat doe je dan tegen stinkend haar? Ik wil graag minder wassen maar als ik op de boerderij van m'n vriend heb geholpen of poos op stal ben geweest zit die lucht echt heel erg in mijn haar. Zo kan ik dan niet naar het werk zeg maar..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:54

Jildau, stallucht trekt inderdaad direct in je haar (en huid). Als je dat wilt voorkomen moet je je haar afdekken. Kan natuurlijk op de ouderwetse manier, met zo'n mooie grote rode boerenzakdoek :D

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:15

Ik droeg in de winter een muts op stal/tijdens het melken.
Helpt helaas vrij weinig... En tot vandaag heb ik ook nog geen andere oplossing als wassen of eventueel droogshampoo

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:22

saga schreef:
Ik heb eindelijk een foto waar de kleur van mijn haar goed te zien is. Het is Alpine green van directions met een heel klein beetje midnight Blue er door. Ik hou deze kleuren ook altijd zelf bij, om de week gooi ik er een beetje overheen voor ik mijn haar was en de kleur blijft super mooi. [ [url=m/27FIVt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw heel gaaf!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:49

Saga wat gaaf!

Fenna ik zou al blij zijn als er na 2x wassen nog wat van die kleur er in zit. Het is zo licht en ook niet egaal. Om eerlijk te zijn zou ik niet blij zijn als dit door een kapper gedaan zou zijn. Er bestaat trouwens ook geen felgekleurd permanente verf alles is semi permanent.
Ik zou het inderdaad ook zo doen zoals Lee het zegt.

Mijn dreads zitten er in, ben er erg blij mee maar man wat is het zwaar. Ik hoop dat dat nog wel went.
Is er iemand die weet waar je leuke dreadmutsen/tubes en brede haarbanden kan kopen? Dreadlock shop ben ik al bekend mee. Zoek het liever wat goedkoper of ze moeten heel gaaf zijn of een breed assortiment hebben.

Fotootje dan maar, niet heel duidelijk maar zo is het zichtbaar. Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:58

Tis wel egaal hoor. De belichting op mijn foto is gewoon erg slecht. Mijn kleur is nog altijd goed nu, na twee keer wassen.Mooie dreads, trouwens, zou t zelf niet aandurven. Turquoise ga ik niet doen denk ik, dan wordt mijn haar waarschijnlijk felgroen ipv lichtblauw. Het groenige tintje in mijn lok zijn puur de haren die nog een beetje blond zijn. Ik ga of lekker fel de lagoon blue aanschaffen of de atlantic blue.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:12

Heeft iemand een idee hoe die krultangen heten die hele fijne kleine krulletjes maken? Of miss ervaring met een goede? Wil die graag aanschaffen :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:25

Chopstick curler?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:53

Iemand een idee wat voor verf je het beste kunt gebruiken om dit te krijgen:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:55

Dat roze? Directions denk ik zo. Gewoon felroze of paars kopen en dan aanlengen met conditioner tot je het gewenste kleurtje hebt. Is niet schadelijk dus ik hield het altijd een paar uur op m'n kop (gelijk verzorgend door die conditioner) en dan wassen. Gaat er wel heeel snel weer uit. Zelfs op mijn kapot geblondeerde haar dat elke vorm van leven naar zich toe trok en niet meer losliet was het er met 10 wasbeurten wel uit.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:00

Ik denk in eerste instantie helemaal blonderen naar 11 ofzo en dan bovenop tonen en onderop manic panic cotton candy mixen voor 5 minuten?

Maar als je t zelf doet moet je er wel voor waken dat t geen dip dye wordt. Dit is echt met balayage gedaan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:17

Lous schreef:
Iemand een idee wat voor verf je het beste kunt gebruiken om dit te krijgen:

[ [url=m/SQp9U0.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het gedaan met Bleach London en dan de roze verf, maar die was er na 1 keer wassen weer uit. Je moet inderdaad je haar eerst helemaal ontkleuren en wit maken (was bij mij al maanden zo dus ik had het voor de leuk even gedaan).

Afbeelding

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:19

Suus___ schreef:
Chopstick curler?

Dat woord zocht ik thanks :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:28

Bedankt allemaal.
Blonderen hoeft niet meer,dat is het al in een soort van ballayage. Meer is niet mogelijk met mijn haar.
Maar ik vond het wel een leuk idee om aan de onderkant wat lichtroze aan te brengen en dat het er dan snel uit is vind ik niet zo heel erg :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:59

Lous, dat roze ga je dus wel alleen zien als je balayage echt wit-wit-wit is.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:20

Afbeelding

Tsja weet niet of het voldoende is, anders moet het roze denk ik iets donkerder