[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:30

Ik neem aan dat het een normale pil is en dan is het antwoord ja. Je volgt gewoon het stripje

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:32

Ik twijfelde omdat er geen pijltje naartoe stond, zie foto :D

Afbeelding

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:35

Ja. Dan een week stopweek. En je begint weer op dinsdag.

Je kan hem ook 1 dag verkorten zodat je op maandags begint voortaan.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:02

Verdorie zeg, alweer dag 8 en nog steeds aan het bloeden.

Denk dat ik morgen toch eens de ha ga bellen. Vorige keer 12 dagen ongesteld.

Iemand ervaring met bijvoorbeeld de pil om je cyclus weer terug te brengen? Hoewel, cyclus zelf klopt wel, alleen het aantal dagen dat ik bloed is dus verdubbeld. Dat zou ik toch wel graag een heel stuk minder lang zien..

Verder totaal geen last van krampen dit keer. Is echt puur alleen het blijven bloeden..

(Komt dus door dat koperspiraaltje wat eind februari geplaatst is)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:15

2-3 maanden na zetten is onregelmatigheid normaal. Dus ik zou nog even afwachten.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:50

Ja dat begreep ik ook. Dit is de vierde keer dat ik ongesteld ben na het zetten, maar dus telkens ook zo lang.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:53

Ja dat had ik ook. Na 3 maanden werd het al heel snel minder.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:51

Lous schreef:
Ik heb een koperspiraal aangezien ik niet tegen kunstmatige hormonen kan.

Voordelen:
2-3 afgevallen zonder iets extra’s te doen
Skyhigh libido
Geen Moodswings meer
Geen tot zeeeer weinig pijn

Nadelen:
Elke maand dus wel ongesteld. Maar dan weet ik tenminste zeker dat ik niet zwanger ben.
Ook heel handig omdat ik precies mijn cyclus uit kan rekenen.

Dat is dus de reden dat ik zo baal _O-
De combi geil en ongesteld is niet grappig -O-

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:30

Nou haha juist in die ene week heb ik helemaal geen zin :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:32

Lous schreef:
Nou haha juist in die ene week heb ik helemaal geen zin :')

Maar het duurt dus ook niet maar een week -O- _O-

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:33

Ik vroeg me af wat bij jullie (pilslikkers) de bijwerkingen waren de eerste paar maanden dat je met de pil begon?

Ik heb nu namelijk sinds ik er mee begonnen ben de hele tijd gele en roze afscheiding, soms met een draadje bloed. Erg vervelend, haha. Jullie dit ook gehad?

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:29

Ik heb de spiraal(Kyleena) 7 maanden. Sinds 2 maanden heb ik last van onderen. Constant menstruatie pijn en steken. Met pijnstilling zware ibo gaat de pijn dwars doorheen en wordt erger.
Morgenochtend heb ik een afspraak met de gynaecoloog om te checken waarom het zo pijn doet.

Herkent iemand dit?
de huisarts wil het niet eruit halen omdat ik de meest gangbare anti conceptie al gehad hebt. Zoals prikpil, de pil en spiraal.
Maar ik weet het zeker dat de pijn van de spiraal vandaan komt.
Humeur is ook anders. Misschien ook door het nieuwe werk. Seks doen we ook niet meer zo vaak. Vooral bij lekker maken voel ik de pijn scheutjes.
Ook iets aangekomen.
Afspraak staat al bij de ha. Volgende week

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 01:09

Ik had vergelijkbare klachten en bij mij was mijn spiraal uitgezakt. Waarschijnlijk ook niet helemaal lekker gezet door de HA

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:33

Carolina, hebben ze bij de gyn wat gevonden?

Bij mij wouden ze er eigenlijk ook niet uithalen, maar aangezien ik 100% zeker was dat de spiraal het probleem was is het wel gedaan (na een inwendige echo bij de gyn om medische problemen uit te sluiten).

Ben alleen sinds het uithalen echt mega ongesteld dag 2, niet te doen! Heel anders dan er voor!
Wel super kort, dag 1 normaal, dag 2 mega heftig en dan dag 3 en soms 4 nog iets en klaar.

Herkennen jullie het dat je lijf moet resetten na het uithalen? Heb hem maar 6 weken gehad natuurlijk.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 11:51

smurffie schreef:
Ik had vergelijkbare klachten en bij mij was mijn spiraal uitgezakt. Waarschijnlijk ook niet helemaal lekker gezet door de HA

Oei, nu ik dit zo lees ben ik bang dat die van mij ook is verzakt.

Ik ga dinsdag even langs de huisarts. Ik heb m'n spiraal (myrena) zo'n 1.5 jaar. Maar ik ben vooral de laatste tijd ZO onregelmatig en lang ongesteld. Ook heel veel buikpijn, om gek van te worden.
Beschermt hij nog wel goed tegen zwangerschap als die is verzakt? :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:16

nienke555 schreef:
Ik vroeg me af wat bij jullie (pilslikkers) de bijwerkingen waren de eerste paar maanden dat je met de pil begon?

Ik heb nu namelijk sinds ik er mee begonnen ben de hele tijd gele en roze afscheiding, soms met een draadje bloed. Erg vervelend, haha. Jullie dit ook gehad?

Bij de start met de eerste strip, kan het zijn dat de bloeding niet 100% stopt en je dus wat spotting en witverlies blijft hebben, dit zou na de stopweek voorbij moeten zijn.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:10

MarliesV schreef:
Carolina, hebben ze bij de gyn wat gevonden?

Bij mij wouden ze er eigenlijk ook niet uithalen, maar aangezien ik 100% zeker was dat de spiraal het probleem was is het wel gedaan (na een inwendige echo bij de gyn om medische problemen uit te sluiten).

Ben alleen sinds het uithalen echt mega ongesteld dag 2, niet te doen! Heel anders dan er voor!
Wel super kort, dag 1 normaal, dag 2 mega heftig en dan dag 3 en soms 4 nog iets en klaar.

Herkennen jullie het dat je lijf moet resetten na het uithalen? Heb hem maar 6 weken gehad natuurlijk.

Helaas niks kunnen vinden. Spiraal zit goed.
Ze zei dat het kan irriteren.
Het was ook gevoelig met de inwendige echo.
Ik laat het eruit halen. Misschien donderdag al.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:27

Logische keuze. Als je het kan linken aan je spiraal dan er uit met dat ding.
Fijn dat er niets te vinden was natuurlijk! Lastig dat het alleen geen verklaring geeft.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 23:25

deksel schreef:
smurffie schreef:

Oei, nu ik dit zo lees ben ik bang dat die van mij ook is verzakt.

Ik ga dinsdag even langs de huisarts. Ik heb m'n spiraal (myrena) zo'n 1.5 jaar. Maar ik ben vooral de laatste tijd ZO onregelmatig en lang ongesteld. Ook heel veel buikpijn, om gek van te worden.
Beschermt hij nog wel goed tegen zwangerschap als die is verzakt? :+

Ja mirena wel, omdat die alsnog hormoon afgeeft.
Met een koperspiraal die niet op z'n plek zit loop je meer risico.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 23:40

Ik had een andere hormoonspiraal, maar toen die niet goed meer zat werd ik echt zwanger hoor!
Kijk uit ermee!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 06:16

Ik moet voor het eerst in 10 jaar ook aan de anticonceptie omdat ik in feb bevallen ben met keizersnede. Ik heb ooit de mic 30 gehad maar dat was echt te zwaar voor mij. Is er een lichtere? Ik zat nu te kijken naar een spiraal, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben sinds de bevalling nog niet ongesteld geweest, is het handig om daarop te wachten?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:43

Caira schreef:
Ik moet voor het eerst in 10 jaar ook aan de anticonceptie omdat ik in feb bevallen ben met keizersnede. Ik heb ooit de mic 30 gehad maar dat was echt te zwaar voor mij. Is er een lichtere? Ik zat nu te kijken naar een spiraal, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben sinds de bevalling nog niet ongesteld geweest, is het handig om daarop te wachten?

Caira, in sommige gevallen raden ze na de bevalling een minipil aan waar enkel progesteron in zit, daar heb je over het algemeen dan ook minder (hormonale) klachten van :)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:36

Palmera schreef:
Ik had een andere hormoonspiraal, maar toen die niet goed meer zat werd ik echt zwanger hoor!
Kijk uit ermee!

Toevallig de Ballerine?

Ik heb laatst nog een testje gedaan en daar kwam uit dat ik niet zwanger ben. Denk dat ik veilig zit wat betreft zwangerschap. Ben heel benieuwd wat de huisarts zegt dinsdag. Ik ben na het zetten 6 weken later terug gekomen om te laten controleren. Er is geen echo gemaakt of iets, weet niet meer precies wat er toen is gedaan.
Zou het verstandig zijn als ik toch een echo laat maken? Of kunnen ze een verzakking ook zo zien/voelen?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:15

petitparis schreef:
nienke555 schreef:

Bij de start met de eerste strip, kan het zijn dat de bloeding niet 100% stopt en je dus wat spotting en witverlies blijft hebben, dit zou na de stopweek voorbij moeten zijn.

Oké! Bedankt voor de reactie! Ik hou het even in de gaten :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:58

Caira schreef:

Microgynon heeft ook een 20.

Spiraal moet je ervaren, sommigen zweren erbij, ik had na 4 maanden non stop spotting, haaruitval en acne er genoeg van.

Wachten op je 1e menstruatie kan handig zijn, maar houd er rekening mee dat je 2 weken voor je 1e menstruatie al vruchtbaar bent he.