Citaat:
996 Oh dat had ik niet goed gelezen.
Nee zo werkt dat niet.
Dat is helaas geen keuze.
Uiteraard kun je jezelf helpen door dingen positief proberen te benaderen. Dat scheelt wel veel.
Maar als het emmertje is overgelopen gaat dat even, of wat langer, niet
Ja nog effe.... jij hebt dat wel goed gelezen, want ik heb nergens geschreven dat het een keuze is?
SusanH schreef:Cer ik snap niet wat je bedoelt met specifieke groep?
Jij hebt het toch over de groep jongeren? Als die jong beschadigt raken dat dat later dan weer invloed heeft..? Dat is dan specifiek de jongeren..
Ouderen (of kinderen, of babies, of bejaarden) maken het allemaal op hun eigen manier door en hebben allemaal weer andere (soms dezelfde) problemen (of niet)..
Citaat:
Zware stress zoals jongeren nu meemaken is sowieso een trigger voor psychische klachten. Dat kan van alles zijn. Stel je hebt in aanleg een grotere kans dan gemiddeld op schizofrenie. Zonder corona zou je niet de stress ervaren die je nu hebt, en mogelijk niks van die aanleg merken. Maar nu met die stress, en op de drempel van puberteit naar adolescentie kan die stress die jongeren nu ervaren net zijn wat je wel die trigger geeft. Het is puur een voorbeeld met de kennis die ik heb van psychiatrische ziektebeelden.
Ja, jongeren dan toch ?
Citaat:
En wbt de drugs ik weet geen cijfers. Wat ik wel heb gelezen en op tv gezien is dat mensen die met jongeren werken aangeven dat het gebruik is toegenomen, door wat jongeren zelf aangeven. Eerst bijvoorbeeld alleen een blowtje in het weekend, nu elke dag. Door ontbreken van structuur, contact etc. Dat afbouwen als alles weer terug naar normaal mag gaat niet iedereen makkelijk lukken. Dat zie ik als een groot probleem.
Ah zo.. ja ik dacht heroine ofzo... Iedere dag blowen, ligt aan de hoeveelheid en wie dat doet (qua ontwikkeling ofzo geloof ik). Het kan ook rust geven.. het is beter dan retalin of temazepam misschien? Ik vind weed lastig, het wordt ook als medicijn gebruikt, misschien denken ze daarom dat het niet zo erg is?
Citaat:
er zijn genoeg jongeren die door te blowen psychotisch zijn geworden
Ik heb geen idee hoeveel 'genoeg' is, en of er onderliggende triggers waren in dat geval. Ik kan me wel voorstellen dat de stress rond corona niet helpt en als je dan al gevoelig bent, dat het dan net een drempeltje is.. Maar de aantallen, echt geen idee. Als ze niet zouden blowen, zouden ze dan wat anders gebruiken (alcohol, iets anders?)