3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:53

Dat vind ik zo vies :')
Ik zit pas op 1450 kcal.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 14:56

BiBiQ schreef:
Nou, ik ben ermee bezig om m’n patroon qua eten iets meer te vullen. Zit soms nog wel een beetje te puzzelen, want ik heb niet echt veel honger dus moet echt een beetje wennen.

O: bakje yoghurt
T: banaan
L: 4 crackers met kipfilet en Philadelphia
T: Appel en kop cappuccino
A: 2 hamburgers (Italiaanse bol met runderhamburger, ananas, bacon, kaas en champignons)

Maar dan nog zit ik vrij laag in Kcal. Nog tips?
Graag opbouwende kritiek waar ik echt iets mee kan ;)

Ik weet niet wat voor producten je pakt, maar ipv mager zou je bijv. ook volle producten kunnen nemen, oudere kaas is ook wat meer kcal volgens mij. Niet mager rundergehakt maar 'normaal' etc.
Als je er moeite mee hebt, dan zit je qua volume dus niet hoger in dat geval!

Daarnaast kan je inderdaad ook aanvullen met bijv. nootjes, avocado (wellicht op je crackers), vette vis etc.!
Weet niet of je bijv. zalm lust, maar je zou ook een cracker met zalm en Philadelphia kunnen pakken en dan zit je al wat hoger in kcal :j.

BiBiQ

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:58

Vis is een goede! :j Ik ben gek op zalm, tonijn (wel met olie dan) en garnalen enz.

Magere producten doe ik eigenlijk niet echt. Halfvol vaak wel.
Gehakt doe ik gewoon "normaal" en niet mager.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:31

amandananana schreef:
Castilja schreef:
Welkom Amanda! :) Lijstje ziet er super lekker en gezond uit, als je dat vol houdt moet dat wel goed komen denk ik zo. Leuk ook die kokosballetjes! Ik heb helaas geen oven tot m'n beschikking en ben daarom beperkt in dingen maken, maar vind dat altijd wel leuk.
Kim ik zag foto's van je in een ander topic (weet even niet meer welke) en ik weet nog dat je hier een tijdje terug postte dat je zo veel was aangekomen in een maand. Of in twee maanden. Weet niet was het was :') Anyway, je bent weer wat kg/vocht kwijt dacht ik te zien? :D

Ik heb vanmiddag weer mijn eerste schooldag. Zie er zo tegenop :') Vanmorgen nog even een uur circuittraining meegepakt. Was fijn weer, alleen deed mijn sensor het de tweede helft van de les pas dus ik kreeg gekke resultaten. Was wel dat laatste halfuur constant in de rode zonde dus het had een mooi resultaat kunnen zijn, maar ach.

We hebben vanavond een diner met een andere opleiding dus gezond zal het eten niet zijn gok ik zo. Weet wel een beetje uit m'n hoofd wat wel/niet kan qua macro's en omdat ik vanmorgen ook flink gesport heb maakt het niet bijster veel uit, maar ik wil dat soort etentjes eigenlijk niet als ik aan het cutten ben :+

De balletjes hoeven niet gebakken, echt ideaal! En super lekker, zeker als je bedenkt dat er ook kikkererwten doorheen zitten :') ik kan het recept wel plaatsen?
Leuk topic dit, en mooie lijstjes komen er voorbij!

Ik zou het recept wel willen. heb nog 2 potten kikkererwten in de kast die ik niet vaak gebruik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:47

@BiBiQ Wellicht kan je met iets dippen in humus? Zeker als je Humus zelf maakt is dat ongelofelijk lekker. Ik dip m'n knäckebröd er altijd in. Je maakt het van kikkererwten, tahini, citroen en een klein beetje knoflook. Alles bij elkaar keilen en dingen blijven toevoegen totdat het de perfecte smaak heeft. :j Vult ook goed!

Hier een vreemd lijstje, aangezien ik vandaag van Zweden naar NL reis:

O: pasta bolognese. Restje voor in de bus. :+
L: appel
T: vliegtuigvoer wrap met zalm
A: gezonde tonijnburgertjes met geroosterde broccoli :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:29

Op reis geweest Resistance?

Hier ook een paar aanpassingen. In de namiddag een handje pindanoten en cappuccino gehad, en deze avond nog 40min gaan skeeleren en stappendoel gehaald. Was dus iets actiever dan ik dacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 23:10

Ja, zes weken Zweden. En aangezien ik daar altijd enorm veel kook en bak ben ik die enorme hoeveelheid taart die we iedere dag consumeren toch gaan zien. En het zit niet tussen m'n oren, want toen ik net op de weegschaal ging staan (waar ik zes weken niet op heb gestaan) was ik van m'n normale 50 kilo naar 55 gegaan. Even streng zijn, nu. :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 06:47

Ah zo! Maar bakken is ook wel heerlijk! Snap dat als je zelf maakt je er ook wel van moet eten. 5kilo is gelukkig doenbaar, al kan een kleinere hoeveelheid soms net lastiger zijn merk ik zelf :=
Veel succes alvast!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:49

Ik ben vanaf vrijdag 1.8 kilo aangekomen...
Ok, ik heb niet super netjes gegeten maar dit is wel overdreven..
Hou veel vocht vast..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:21

Kan heel goed door de warmte komen fleurtjeuh. Ik houd met dit weer ook altijd veel vocht vast.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:44

Ik leek gisteren wel 6 maanden zwanger :oo Oke, ook van het eten van afgelopen weekend, maar ook van de warmte :')

Lijstje voor vandaag:
O: mijn standaard havermout
T: body en fit smart bar
L: zoete aardappel, groentenmix en kidneybonen
T: cup a soup spice tomato
A: zoete aardappelfrites, champignon, paprika en vegaschnitzel
T: Latte caramel (dolce gusto)

Kcal: 1519
B: 45 minuten doorwandelen

Gisteren taart voor mijn neus geschoven gekregen op kantoor :o Vond nee zeggen zo onbeleefd en het was gelukkig een halve punt. Wel een half uur crosstrainer extra gedaan ter compensatie :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:48

Vocht vasthouden is inderdaad erg vervelend met deze warmte..

Mijn lijstje voor vandaag:
O: havermout van gisteren nog een keer
T: 2 mandarijnen
L: de pompoenrisotto van gisteren (koud) door een salade
T: bountylolly
A: pasta met broccoli en zelfgemaakte pesto
T: schaaltje rauwkost

Afbeelding
En bij deze het recept van de bountylolly’s :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:29

Klinkt lekker :j

Moet ik alleen dadels bijhalen :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:22

Bakken begin ik niet aan, dan ga ik alleen maar meer eten :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:25

Maanlicht schreef:

Same :)) ik vind bakken echt heel erg leuk. Vooral taarten en cupcakes. Maar echt niet goed voor het afvallen :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:29

__Sannne schreef:
Maanlicht schreef:

Same :)) ik vind bakken echt heel erg leuk. Vooral taarten en cupcakes. Maar echt niet goed voor het afvallen :')

Same here _O-

Ik bak alleen als er mensen langskomen zodat ik niet zelf met een hele taart zit. Of ik geeft een deel weg ofzo :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 11:34

Dilan93 schreef:
__Sannne schreef:

Same here _O-

Ik bak alleen als er mensen langskomen zodat ik niet zelf met een hele taart zit. Of ik geeft een deel weg ofzo :+

Haha zo herkenbaar idd! Vind bakken heel leuk maar in een 2p huishouden is het eigenlijk niet te doen als je ook nog wilt afvallen :))

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:37

Ik heb ooit van die fantastische blueberry muffins gemaakt, van die grote met crumble.. En alles opgegeten binnen twee dagen :+

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:37

Dankjewel voor het recept Amanda! Komt het uit een kookboek of een supermarktblad? Ik ben echt verslaafd aan die supermarktbladen die je gewoon mee kunt nemen, bij de allerhande staan de macro's er ook altijd bij en ze hebben vaak lekkere recepten. Leuk trouwens dat het topic weer actiever is 8-)
Heerlijk Resistance, Zweden! Ik heb het plan om in januari of februari (als ik een periode vrij heb van school) Denemarken te bezoeken. Wil super graag de taal leren.
Het zal inderdaad vocht zijn Fleur. Als je 1,5 kilo aan bent gekomen heb je echt een paar duizend kcal meer gegeten dan nodig in een paar dagen, zou ik heel knap vinden in ieder geval :))

Hier gaat het goed! Gisteren weer eerste schooldag. Klasgenoot viel meteen op dat ik was afgevallen en zei dat ik er erg sportief uit zag :# :# Is dus wel degelijk verandering aan de hand, fijn om die bevestiging te krijgen haha. Verder hadden we in de avond een diner met een andere opleiding en ik ging als laatste langs het buffet; 1 falafel balletje en een half bakje soep gehad. :+ Mensen voor me waren iets te happig. Nog wat breekbrood gepeuzeld en 3 glazen wijn naar achter gemieterd, toen naar huis gegaan. Was vandaag onverwacht vrij en toen ik daar achter kwam heb ik direct een circuittraining geboekt voor deze ochtend, om 10:30 al een paar honderd kcal verbrand <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:41

Maanlicht schreef:

Ja dit dus. :') Ik bak voor de rest omdat we daar vaak met 15 man zijn, maar dan ga je er zelf ook van mee eten. :+ Dus chocoladetaart, citroentaart, kruidkoek met kaneel botercreme, spekkoek, witte rocky road, appeltaart, stofzuigers.... het gaat aan één stuk door. Net zoals mijn toenemde gewicht. :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:47

Helaas heeft mijn broertje net een cake gebakken.. Ruikt heerlijk. Ik mag van mezelf een klein reepje.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:03

Dit hoeft niet gebakken te worden, alleen in de blender en daarna in de vriezer. := dit komt uit het Your 50 Days of Green Happiness boek. Ik volg die eetschema’s, heb 8 bountylolly’s gemaakt en doe hier twee weken mee volgens het boek. Dan kan ik er wel vanaf blijven :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:23

Ik probeer bakken/lekkere dingen maken ook zoveel mogelijk over te slaan. Nu gaat dat wel makkelijk, maar straks in de herfst gaat die vraag weer regelmatig komen van de kinderen: gaan we koekjes/pepernoten/cupcakes bakken?? Volgende dag maar weer mee naar mijn werk nemen :=

Vandaag:
O: magere Griekse yoghurt met balance muesli
L: salade met couscous, tomaat, komkommer, lente ui, feta en munt. Kom courgettesoep.
T: druiven en 2 pruimen
A: rijstsalade bij mn moeder
T: oppo ijsje denk ik :9

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:33

Ik kan niet bakken. Met koken red ik me heel prima, maar bakken mislukt echt altijd bij mij :') gelukkig beleef ik er ook weinig plezier aan, dus gebeurt het ook zo goed als nooit.

Ik moet echt even op zoek naar een goede routine. Wil wat meer gaan eten, maar lukt me niet dit op een goede manier te vullen en dan maat te houden. Toch even wat aandacht besteden aan meer eiwitten.

Lijstje vandaag
T: trek reep, milky way, paprika maiswafels
L: mueslibol met tonijnsalade
T: skyr met muesli en whey crispy
A: rundertartaar, gebakken aardappeltjes, spruitjes en mayonaise
T: 2 gekookte eieren
B: uur krachttraining (benen en billen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 00:10

Hier een beetje een vreemd lijstje door een hele vreemde dag:

O: griekse yoghurt met frambozen
T/L: Heel veel komkommer met heel veel humus
T: één bitterbal
A: maaltijdsalade van de AH

B: anderhalf uur fietsen en 11.000 stappen

Er was simpelweg geen tijd om te eten ofzo. :') Morgen weer even wat gezonder.