Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:38

Aranel schreef:
Oké, ik snap op zich ook wel dat sommige zwangere buiken niet heel appetijtelijk zijn tegen het einde, zo inclusief uitpuilende navel en striae.
Moet ook zeggen dat ik ook echt niet zit te wachten op zo'n (halfnaakte) zwanger fotoshoot, dat vind ik dan ook weer bij niemand charmant.

Verder zal ik weer gewoon gaan meelezen hier, ondanks mijn zwanger zijn kan ik me namelijk erg goed vinden in 9/10 argumenten die jullie hier aandragen in het topic en vind ik het erg vermakelijk :))

Mag ik vragen waarom je dan (bewust??) hebt gekozen voor een kind? Als je het met veel dingen eens bent die hier gezegt worden. Is absoluut geen aanval of verwijt o.i.d. maar ik vroeg het mij af toen ik dit las. Als je er geen antwoord op wilt geven (of alleen in PB) is dat ook prima hoor. Begrijpelijk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 23:28

sanso schreef:
Juist dat lijkt mij doodeng, iets levends in je buik. Als ik eraan denk en het gevoel mij voorstel dan wordt ik al naar.
En daarom vermijd ik zwangere vrouwen ook zoveel mogelijk. Ik vind zo’n buik niks, lelijk, raar, eng, buitenaards. Snap het constant vasthouden of aanraken van die dikke buik ook niet. Daar wordt ik helemaal kriegel van als ik dat zie.

Pff idd... had een collega op het werk. En zodra ze langs kwam lopen, lag dr hand op die buik. Alsof ze wilde zeggen 'kijk, ik ben zwanger'

Goh, de buik an sich verraadde nog niks :')

Hilli

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 00:02

Het enige waar ik moeite mee heb is dat je zo klakkeloos kunt gaan voor een lichamelijke handicap. De echte roze wolk is zeldzaam en eigenlijk zit niemand te wachten op de kots, ochtendmisselijkheid en bekkeninstabiliteit. Ik vind het moeilijk te begrijpen hoe je zo bezeten kan zijn van iets dat je alle ongemakken zo makkelijk opzij zet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 00:27

Ik vind je onderschift er mooi bij passen Hilli

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 00:55

Exact Hilli, in alle opzichten is het een aanslag op je lichaam. Ik kan ook niks bedenken waarom je dat zou willen en dan is het zwanger zijn nog het makkelijkste deel vrees ik. De eerste jaren erna lijkt me alleen maar nog ellendiger.
Kreeg gisteren blaasontsteking, krom van de pijn en ellende. Bedacht me later hoe dat in vredesnaam moet als je hondsberoerd bent en ook nog zo’n jong thuis hebt wat van alles moet. Of die naar en van school/kdv/voetbal/ballet/etc gebracht moet... ik gruwel al van het idee.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:06

Hoor om me heen ook allerlei dingen die me nog erger weerhouden om niet zwanger te willen worden. Die krijgt zwangerschapsvergiftiging, de ander zwangerschapssuiker. Ken er veel met bekkeninstabiliteit, en een heleboel die moeite hebben om weer af te vallen.

Nee dank u, ik pas :')
Geef mij maar een puppy of veulen, ook een baby, heerlijk om op te zien groeien en voelt als mn kindje

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:07

Op zich grappig want als al jullie moeders ook zo dachten?????

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:15

Volgens mij lezen sommige mensen zich beter in bij de aankoop van 8 neontetra's dan voorafgaand aan een zwangerschap, maar misschien ligt het verschil in de rationele vs. de emotionele keuze. Geldt echt niet voor iedereen natuurlijk - gelukkig maar.

Voor ons zit de kindvrij-keuze overigens niet in de zwangerschap maar inderdaad in het stuk erna.

Bigone, as is verbrande turf ;-) - maar mijn moeder heeft gewoon eerlijk toegegeven dat ze ons leuk maar best pittig vond, en ook dat bij 'maak deze keuze nogmaals met de kennis die je nu hebt' er misschien wel een andere keuze gemaakt was. En dat snap ik.

Overigens vind ik het argument 'maar een ander doet het toch ook' niet heel valide om het zelf ook maar te doen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:16

bigone schreef:

Wat dan... dan was dit topic er niet geweest...
Als mijn moeder had besloten om geen kinderen te krijgen.. dan was dat prima geweest. Dan was zij geen moeder geworden... en verder dan dat niks.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:19

Mijn moeder zegt dat ze het niet had willen missen. En dat er hoe dan ook kinderen gekomen dan maar adoptie.

Ze snapt ook wel dat ik het niet wil, niet helemaal, want nu met de kleinkinderen is het helemaal fantastisch. Maar goed, iedereen zo z’n eigen gelukkig. Ik ben blij dat mijn moeder wel blij was met mij als kind :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:21

sanso schreef:
Aranel schreef:
Oké, ik snap op zich ook wel dat sommige zwangere buiken niet heel appetijtelijk zijn tegen het einde, zo inclusief uitpuilende navel en striae.
Moet ook zeggen dat ik ook echt niet zit te wachten op zo'n (halfnaakte) zwanger fotoshoot, dat vind ik dan ook weer bij niemand charmant.

Verder zal ik weer gewoon gaan meelezen hier, ondanks mijn zwanger zijn kan ik me namelijk erg goed vinden in 9/10 argumenten die jullie hier aandragen in het topic en vind ik het erg vermakelijk :))

Mag ik vragen waarom je dan (bewust??) hebt gekozen voor een kind? Als je het met veel dingen eens bent die hier gezegt worden. Is absoluut geen aanval of verwijt o.i.d. maar ik vroeg het mij af toen ik dit las. Als je er geen antwoord op wilt geven (of alleen in PB) is dat ook prima hoor. Begrijpelijk.

Misschien verwoord ik het verkeerd, ik doelde meer op de ergernissen die jullie hier aanhalen met betrekking tot opvoeding van kinderen, of eerder het gebrek daaraan. Niet zozeer het hebben van kinderen op zich.
De 'kleine supermarkt karretjes tegen je enkels krijgen en ouders die vervolgens niets doen verhalen' zeg maar. Oh en van die 'moeders hebben het zwaarder dan de grootste bazen in het bedrijfsleven' artikelen die hier wel eens aangehaald worden, ook heerlijk :D

Ik werk zelf ook met kinderen en zwanger worden was hier ook echt een bewuste keuze. Ben ook vastbesloten om ons kind wél op te gaan voeden zodat hij of zij hier nooit voorbij zal komen in dit topic :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:24

bigone schreef:

Dus?

Ik snap deze opmerking nooit zo.
Als mijn moeder zo had gedacht was ik er niet geweest maar dat had ik dan ook nooit geweten. So what's the big deal?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:25

Dames , het was niet aanvallend maar grappig bedoeld. Ik heb, ondanks totale drama zwangerschappen van mijn moeder , wel gekozen voor kinderen. In de hoop dat het niet erfelijk was. En dat was zo masr ik ben niet zo’ n type die zwijmelend de babykamer inrichtte. Wij wilden gewoon kinderen en tja, die komen meestal uit je buik. Zwanger zijn vond ik geen reet aan, bevallen was een eitje en ja, daarna was het soms pittig. Roze wolken is dikke onzin en in mijn geval ergerde ik me na die tijd nog steeds blauw aan vrouwen die plots alleen maar over baby’s konden banketstaaf. Dus ik snap jullie goed. En mijn kids zijn wel netjes opgevoed!!

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:36

Toen mijn zus zwanger was mocht ik één keer aan dr buik voelen. De grap was dat ik een soort trap van een veulentje in de merrie verwachtte, maar het voelde als een traag omdraaiende slijmerige alien-beweging dus ik trok mijn hand terug en riep “ieuw!”
Nooit meer!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:05

bigone schreef:

Dan was ik er niet en dan had ik daar ook niks van gemerkt gezien ik nooit geboren zou worden. Dikke prima dus.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:17

Ik vind het gedrag van alle roze wolk moeders zo verschrikkekijk. :x
En krijg altijd de kriebels van die veelste dikke buiken.

Blijf deze zo geniaal vinden dat gebeurt in mijn hoofd ook altijd alleen voer het niet echt uit hoor. :o

Van de week was het zo mooi ik zette mijn voet naar achter (omdat ik een schoen wou passen en daarvoor moet je nu eenmaal bukken) in een schoenenzaak en toen viel er een rennend kind overheen. O:)
Mijn vriend meteen dat deed je toch niet expres he? Nee hoor maar ik was er stiekem wel een beetje trots op, moet ie maar niet midden in een schoenen winkel gaan rennen. (hij ging heel mooi gestrekt over de vloer papa kwam meteen bezorgd aangerend. Als ze daar al niet tegen kunnen.. Asfalt doet meer pijn, daar heb ik me pas vaak open kieeën en schaafwonden op opgelopen )

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:26

bigone schreef:

Dan had ik er niks van gemerkt :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:28

Brainfail schreef:
Ik vind het gedrag van alle roze wolk moeders zo verschrikkekijk. :x
En krijg altijd de kriebels van die veelste dikke buiken.

Blijf deze zo geniaal vinden dat gebeurt in mijn hoofd ook altijd alleen voer het niet echt uit hoor. :o
[ Video ]

Van de week was het zo mooi ik zette mijn voet naar achter (omdat ik een schoen wou passen en daarvoor moet je nu eenmaal bukken) in een schoenenzaak en toen viel er een rennend kind overheen. O:)
Mijn vriend meteen dat deed je toch niet expres he? Nee hoor maar ik was er stiekem wel een beetje trots op, moet ie maar niet midden in een schoenen winkel gaan rennen. (hij ging heel mooi gestrekt over de vloer papa kwam meteen bezorgd aangerend. Als ze daar al niet tegen kunnen.. Asfalt doet meer pijn, daar heb ik me pas vaak open kieeën en schaafwonden op opgelopen )

_O- ik denk in beelden en zit hier dus echt te gniffelen. :')

Als ik trouwens zo iets had vroeger, dan zei mijn moeder ook doodleuk 'niet janken, opstaan. Had je maar niet moeten rennen' :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:41

Ja hier ook hoor, ik hoefde niet op medelijden te rekenen als ik het over mezelf had afgeroepen :=

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:47

Magrathea schreef:
Ja hier ook hoor, ik hoefde niet op medelijden te rekenen als ik het over mezelf had afgeroepen :=

Als ik van mijn fiets was gevallen was de eerste vraag of de fiets nog heel was een de tweede vraag of mijn broek nog heel was

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:16

Qimm schreef:
Magrathea schreef:

Als ik van mijn fiets was gevallen was de eerste vraag of de fiets nog heel was een de tweede vraag of mijn broek nog heel was

_O-
Hier ook zulke ouders ja.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:20

Qimm schreef:
Magrathea schreef:

Dat ook! :') en als ik dan met pruillipje mijn bloedende knie liet zien, kreeg ik te horen 'ja, dat gaat wel over, je broek groeit niet vanzelf dicht' :+

Was best een janker vroeger, dus die aanpak heeft me er mooi vanaf geholpen. :P

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:26

Ik denk niet dat mijn ouders kinderen hadden genomen als ze nu in die leeftijd zouden staan en dat was ook een beter idee geweest. Ik heb me als kind heel alleen en ongeliefd gevoeld. Mijn ouders zijn altijd een soort vage kennissen geweest en nu een soort vrienden..

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:40

Sintara schreef:
Ik denk niet dat mijn ouders kinderen hadden genomen als ze nu in die leeftijd zouden staan en dat was ook een beter idee geweest. Ik heb me als kind heel alleen en ongeliefd gevoeld. Mijn ouders zijn altijd een soort vage kennissen geweest en nu een soort vrienden..

Wat naar :(:)

Dat is ook wel iets waar ik bang voor ben.
Mijn geestelijke gesteldheid is nou niet bepaald je van het, en ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ik daar door mijn eventuele kind(eren) niet kan geven wat ze verdienen aan aandacht en liefde...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:57

Laurora schreef:
Wat naar :(:)

Dat is ook wel iets waar ik bang voor ben.
Mijn geestelijke gesteldheid is nou niet bepaald je van het, en ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ik daar door mijn eventuele kind(eren) niet kan geven wat ze verdienen aan aandacht en liefde...

Tja, als kind is dat heel naar, maar hoe groter je wordt hoe minder je ouders je leven inrichten en bepalen natuurlijk. Ik wil niet zeggen dat ik er blijvend door beschadigd ben hoor.

En ik zou het óók moeilijk vinden om mijn werk en hobby's op een laag pitje te zetten voor een ander, dus dat snap ik heel goed. Maar voor mij is dat reden om er ook niet aan te beginnen.