Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:21

Mijn man heeft ook een hele lange tijd onwijs zijn best gedaan om af te vallen, het wilde
maar niet. Meerde coaches gehad, maar hij viel amper af. Tot hij eens zijn suiker ging prikken ( voor de grap ) bij mijn Opa........

Toen lag hij ineens in het ziekenhuis met Diabetes type 2 := zijn suiker is nu gelukkig helemaal onder controle, en hij hoeft ook geen insuline meer te spuiten omdat hij anders is gaan eten.

Nu wil ik je niet ongerust maken hoor, maar een bezoek HA kan nooit kwaad :*

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:27

Cheetahfan waar woon je? Ik kan je eventueel ook meten etc mocht je willen en t te doen zijn :))

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:48

Zo ik heb weer even wat bijgelezen :))

Echt balen Emma! Zulke dingen zijn niet leuk, en al helemaal niet wanneer je financieel niet ruim zit, ik ken het :(:)

@Marlinerooz: Ik ben zelf hypermobiel, maar ik zou echt niet in de horeca kunnen werken! Knap dat jij dat wel kan. Ik heb een keer een avondje proefgedraaid bij een AYCE restaurant, heel de avond lege bordjes ophalen. Aan het eind van de avond dus mijn pols gekneusd (ja echt waar) van de zware dienbladen.. :n

Gisteren had ik een nieuw recept uitgeprobeerd voor in de oven, heb ik de oven dus gesloopt :+ Een soort kortsluiting o.i.d., elke keer als je nu de oven deur open doet, slaat de stop eruit.. Lekker bezig Annika! Dus nu kan ik even niks meer klaarmaken in de oven, juist terwijl ik dingen had gehaald om zelf crackers te maken :') Maar het eten was wel lekker geworden haha.

Lijstje van gisteren nog:

O: 2 waldkorn crackers, eentje met rosbief en eentje met kipfilet
L: veldsla met twee gekookte eitjes, komkommer en dressing + kom zelfgemaakte tomatensoep
T: laatste beetje skyr (110 gr) met blauwe bessen en frambozen
A: Ovenschotel van broccoli, bloemkool, ui, champignons en kipfilet in kookroom. En quinoa erbij gekookt
T: Klein schaatje chocoladevla als toetje :9

B: 3x hond uit gelaten

1600 kcal

Lijstje van vandaag:

O: Waldkorn cracker met filet americain (voor het sporten)
O2: 150 gr skyr met granaatappelpitjes
L: Ciabatta met stukjes gebakken kalkoenfilet en knoflooksaus + verse groene thee
A: Provencaalse aardappelpartjes, wortelen, pangasiusfilet en een beetje mayo.
T: Gekookt eitje

B: 30 minuten trainen, 20 min fietsen 2x hond uitlaten en de stad in gelopen

Ik denk rond de 1300 kcal, erg laag ik weet het. Maar na het sporten een beetje in slaap gevallen ( :Y) ) en dus laat geluncht in de stad, ik zit nu nog steeds vol. Dus ik weet ook niet precies hoeveel kcal mijn lunch was, dus het kan best hoger zijn. Eens kijken of ik misschien vanavond nog wat extra's kan pakken.

Ik moet zeggen dat het khd arm eten mij gelukkig ook steeds beter afgaat. Al 4 dagen achter elkaar onder mijn khd macro's gebleven (128 gram). Ik ben benieuwd of de weegschaal binnenkort ook resultaat laat zien :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:55

Bloembloem: Oef, dat klinkt niet lekker. :n Haha, maar ik denk dat als ik diabetes had dat ik de andere symptomen wel herkend had :P Maar een controle kan nooit kwaad natuurlijk.

Jaimy: Aah, wat lief haha. Ik woon in Nijmegen dus dat is een beetje uit de richting. :P
Maar ik heb het net in het sportcentrum even gevraagd en ze kunnen me morgen meten want er heeft iemand afgezegd. Dus ben benieuwd. :)

Annikoe: Lekker bezig. :Y) Hoe kan dat nou? Wel mooie lijstjes hoor! Je lunch vandaag klinkt heerlijk. :9 En ben je ook aan de granaatappelpitjes? :))

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:18

Cheetah, ik denk dat je met dit verhaal best kan aankloppen, helemaal omdat je zegt dat het in ja familie vaker voorkomt. Je hoort bij jouw lijstjes en jouw gewicht gewoon af te vallen.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:53

Cheetahfan schreef:
Bloembloem: Oef, dat klinkt niet lekker. :n Haha, maar ik denk dat als ik diabetes had dat ik de andere symptomen wel herkend had :P Maar een controle kan nooit kwaad natuurlijk.

Jaimy: Aah, wat lief haha. Ik woon in Nijmegen dus dat is een beetje uit de richting. :P
Maar ik heb het net in het sportcentrum even gevraagd en ze kunnen me morgen meten want er heeft iemand afgezegd. Dus ben benieuwd. :)

Annikoe: Lekker bezig. :Y) Hoe kan dat nou? Wel mooie lijstjes hoor! Je lunch vandaag klinkt heerlijk. :9 En ben je ook aan de granaatappelpitjes? :))

Uhh, die stomme broccoli en bloemkool wilde maar niet gaar worden in de oven. Dus toen dacht ik dat het wel slim was om dan even de combi aan te zetten voor 2 minuten. Dat ging 1,5 minuut lang goed, daarna zei ie 'plop' en toen was het gedaan :')

Granaatappelpitjes was maar eenmalig denk ik, ze waren afgeprijsd bij de appie en ik vond de blauwe bessen te duur :+ Ik vind ze soms wel lekker die pitjes, maar soms te 'pittig' in de zin van dat ik er te veel op moet kauwen en dan worden ze bitter.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:58

Slim Annikoe :') :')

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met pindakaas americain style en 100% pindakaas en een kop thee.
T: een korstje met nutella.
L: drie boterhammen met Philadelphia en komkommer, hagelslag en kaas, mini korstje met pure chocoladepasta, twee andere korstjes met vruchtenhagel en nutella, en een beker melk.
T: een banaan en water.
A: wortelstamp met kabeljauwfilet en wat erwtjes.
T: bakje chips en iets van cola.
B: 70 minuten fietsen, paard poetsen en longeren.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:37

Ik dacht vanavond al heel slim boodschappen te doen voor pasen... nooit aan goede vrijdag gedacht :+ ik was niet de enige, was druk met mopperende mensen op het parkeerterrein :')

Dan maar mn haar verven, ook een nuttige bezigheid waarbij ik niet snaai :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:25

Hahaha lekker bezig Annikoe _O-

Denk inderdaad dat er bij ons ook vanavond een hoop (vaste) klanten gekomen zullen zijn die er niet meer in konden :+ Stond vanmiddag ook al een man tegen me 'waarom gaan jullie vandaag om 19 uur al dicht??' 'Uh om dat het goede vrijdag is meneer' '..ohja'

Mijn lijstje van vandaag;
L: 2 maisboterhammen, 1 gekookt ei, 20gr yofresh, 60gr hot smoked salmon, 10gr alfalfa
T: combat crunch bar
T: bio waldkorn cracker, zt hummus, 15gr kipfilet
A: kabeljauwburger, 70gr worteltjes, 140gr zwitse aardappelschotel
T: 200gr paprika
T: 225gr skyr, 125gr blauwe bessen, 17gr vanille whey
B: werken 5:45-15:45, half uur HIIT

1569kcal
140gr khd, 59gr vet, 120gr eiwit

Beetje low vandaag maar normaal eet ik 's avonds redelijk veel maar het is nu alweer tijd om te douchen en daarna tijd voor bed want morgen gaat mn wekker weer om 6 uur :+ Dus mag morgen wat extra van mezelf :))

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:58

Vandaag:
O: yoghurt (250 gr) en een glas framboos granaatappel sap.
T: choco eitje
L: drie boterhammen met ham en kaas.
T: banaan
A: zuurkool stamppot
T: bakje oven chips en kinder reepje
Vrijdagavond :D

Ben bang voor dit weekend. 'Moet' pasen vieren met familie en schoonfamilie. Ga niet mn bak wortels mee nemen in ieder geval :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:45

In nederland heb je directe toegankelijkheid voor de dietist. Dan heb je dus geen verwijsbrief nodig van de huisarts. Hangt wel van je verzekeraar af.
http://dpr-dietist.nl/index.php/tarief/ ... ietist-dtd

Bloedonderzoek doen is als dietist wat lastiger. Het mag wel, maar veel verzekeraars weigeren het te vergoeden, hoewel dat wel zou moeten. Goed met je dietist bespreken, vaak als de dietist de situatie uitlegt bij de huisarts wil die er ook wel voor tekenen :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 07:23

Houd er wel rekening mee dat bloedonderzoek onder je eigen risico valt als je daar nog niet doorheen bent.

Vandaag nog maar even netjes eten, met de paasdagen in het vooruitzicht.
O: magere kwark met aardbeien
T: banaan
L: 2 boterhammen met kipfilet en mosterd
T: cherrytomaatjes
A: bami

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:45

Sec: Ja klopt, volgens mij krijg ik één afspraak vergoed. En wat Laura zegt idd, het gaat van mijn eigen risico af. Probleem is dus dat ik verzekerd ben via mijn vader. Hij krijgt dus ook alles binnen. Ik denk niet dat hij heel amused gaat zijn als hij erachter komt dat ik naar een diëtist ga (of huisarts), hij vindt al dat ik gewoon normaal moet doen en dat gezond eten etc allemaal overdreven is. :Y) Is dus een beetje lastig.
Maarja, ik kan iig een keer op het sportcentrum om advies vragen.

Net lijstje Laura!
Gaan jullie nog wat leuks doen met pasen? :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:33

Cheetahfan schreef:
Sec: Ja klopt, volgens mij krijg ik één afspraak vergoed. En wat Laura zegt idd, het gaat van mijn eigen risico af. Probleem is dus dat ik verzekerd ben via mijn vader. Hij krijgt dus ook alles binnen. Ik denk niet dat hij heel amused gaat zijn als hij erachter komt dat ik naar een diëtist ga (of huisarts), hij vindt al dat ik gewoon normaal moet doen en dat gezond eten etc allemaal overdreven is. :Y) Is dus een beetje lastig.
Maarja, ik kan iig een keer op het sportcentrum om advies vragen.

Net lijstje Laura!
Gaan jullie nog wat leuks doen met pasen? :)

Woon je in Nederland? Want in NL krijg je 3uur vergoed vanuit het basispakket en dat kan dus via de DT. Je vader is iets wat je daarmee niet op kan lossen natuurlijk :D

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:13

Oo echt? Ik dacht dat ik in mijn polis had zien staan dat je 1 sessie vergoed kreeg. Toch nog maar even opzoeken dan. :)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:26

Je kan bij je vader toch uitleggen dat je bloedonderzoek hebt ondergaan vanwege vermoeidheid oid? Vitamines/ijzer huishouding controle?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:02

Maar ook die dietiste gaat van je eigen risico, dus tenzij je daar al doorheen bent moet je evengoed wel betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:10

Daarbij gaat het niet alleen om afvallen, als er wel iets 'mis' blijkt kan je daar de rest van je leven mee moeten dealen.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:21

Ik weet ook niet beter dat het vergoed word? Tenminste bij wel :)
Ik laat sowieso eens in de 3 maanden bloedprikken.. Vind ik fijn en helemaal omdat k zo actief ben wil ik niks te kort komen. Gelukkig een hele fijne HA!

Schema is binnen :Y) Dat word proppen (en laat dat nou voor mij geen enkel probleem zijn) haha ik kan niet wachten :))

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:24

jaimy10 schreef:
Ik weet ook niet beter dat het vergoed word? Tenminste bij wel :)
Ik laat sowieso eens in de 3 maanden bloedprikken.. Vind ik fijn en helemaal omdat k zo actief ben wil ik niks te kort komen. Gelukkig een hele fijne HA!

Schema is binnen :Y) Dat word proppen (en laat dat nou voor mij geen enkel probleem zijn) haha ik kan niet wachten :))

Klopt, maar het zit in de basisverzekering. Basisverzekering = eerst eigen risico betalen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:25

Bloedprikken gaat toch ook van je ER af?

Je kan natuurlijk ook eerst een keer gaan bloedprikken, just to be sure... Hoef je niet meteen te zeggen dat je dat doet omdat je niet begrijpt waarom je niet afvalt. :+

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:26

Ik heb geen basis, wat precies wel geen idee.. Stom maar dat regelen me ouders :#
En buiten alles om ben ik zo een brokken piloot dat mijn ER altijd vrij snel ''op'' is hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:29

Oke, ik zit even op een gigantische endorfine-high dus ik ga even een motivatiepost/wijsheid delen. Je hoeft hem niet te lezen, zal het kort samenvatten onderaan :))

Ik werd vanmorgen weer eens wakker met een super opgeblazen buik en een genadeloze weegschaal. Kon mezelf wel honderd keer vertellen dat het alleen maar vocht was en dat het onmogelijk was dat ik in een paar dagen zo veel aangekomen was in vet, maar het blijft gigantisch demotiverend om te zien. Ik heb al mijn hele leven een enorm slechte relatie met eten. Vreten tot mijn maag bijna knapte voor mijn gevoel en dan aan het einde van de dag verzuchten dat ik het vanaf morgen echt allemaal anders ging doen. Dan at ik twee dagen veel te weinig, om vervolgens weer los te gaan met die chips, patat, pizza en gigantische bakken voer.

Ik heb mezelf met tegenzin naar de sportschool gesleept en onder invloed van behoorlijk wat endorfine tot de conclusie gekomen dat het allemaal geen hol uitmaakt. Wat op de weegschaal staat zijn maar cijfertjes. Natuurlijk laat ik me net zo goed als de volgende beïnvloeden door die cijfertjes, en natuurlijk wil ik dat gewicht kwijt, maar ik ben er klaar mee om zo obsessief bezig te zijn met elke broek die net niet helemaal lekker dicht gaat, of elke stretch mark op mijn buik waar ik me zo kapot voor schaam. Ik heb het omgedraaid en gekeken naar de andere dingen die mijn nieuwe levensstijl me gebracht heeft. Ik voel me fysiek en mentaal zo veel fitter. Ik wandel gerust een half uur zonder te morren en te steunen. In de sportschool ga ik een half uur op de loopband omdat ik het fijn vind om cardio te doen, niet omdat ik het gevoel heb dat het moet. Mijn motivatie komt helemaal niet van die weegschaal, maar van de veranderingen die ik in mijn hoofd merk.

Het is imo super goed en netjes om je kcal bij te houden en te zorgen dat je binnen de perken blijft, maar hoe leuk is dat nou nog als je je schuldig voelt als je een keer een snoepje pakt? Voor mij is het juist een overwinning als ik dat snoepje kan pakken zonder me schuldig te voelen. Dat ik dan mijn schouders op kan halen en het gevoel dat ik dat morgen terug ga zien op de weegschaal volledig van me af te zetten. Uiteindelijk gaat het er niet om dat ik nu een bepaald aantal kilo's kwijtraak zodat ik op mijn doelgewicht weer kan eten wat ik wil, het gaat erom dat ik mezelf een nieuw patroon aanleer, in zowel beweging als in voeding. Het gaat erom dat ik dat patroon de rest van mijn leven vol kan houden zodat ik me goed voel. Dat ik niet het gevoel heb dat ik mezelf vol moet stouwen met eten tot ik misselijk ben om de volgende dag zo veel schuldgevoel te hebben dat ik in hongerstaking ga. Het is geen gevecht tegen je eigen lichaam, het gaat erom dat je leert omgaan met je lichaam zoals het is en dat je er alles aan doet om je lichaam zo gezond en fijn mogelijk te maken. Het gaat niet om crashdiëten zodat je in de zomer het gevoel hebt dat je sexy bent in een bikini, want sexy is iets dat in je zit. Het is iets wat je uitstraalt, het is een gevoel dat je zelf hebt. Als jij met maat 50 trots bent op je lichaam in een bikini, dan heb je een bikini-lijf. Je pleegt zo'n roof op je lichaam als je drie maanden per jaar op een super streng dieet gaat zodat je aan het einde van de zomer het gevoel kan hebben dat je het weer gehad hebt en dat je weer een paar maanden 'normaal' mag eten. Het gaat er juist om dat je jezelf een patroon aanleert waarop je altijd 'normaal' kan eten, en op die manier het beste uit je lijf kan halen.

Natuurlijk moet je af en toe streng voor jezelf zijn, dat is onderdeel van dat hele patroon aanleren. Maar is het nou echt zo goed voor je om te denken in cheatdays en 'goede' dagen? Als je zin hebt in iets wat jij ongezond vind is het toch geen cheatday, dan gun je jezelf gewoon iets waar je super veel zin in hebt. Betekent niet dat je de volgende dag moet vasten om dat er weer af te krijgen. Ik ben al mijn hele leven een jojo omdat ik zo'n relatie met eten heb gehad. Altijd maar vreten en weer vasten, waardoor ik uiteindelijk geen gram afviel en zelfs aankwam. Wat boeit het als je 2000 kcal op een dag eet ipv 1500? Dan doe je er een paar weken langer over om dat ene streefgewicht te bereiken, dat is toch prima als daar tegenover staat dat je een week lekker geniet van alles wat je eet? Er wordt zo vaak gezegd dat afvallen betekent dat je eten moet loskoppelen van genot, en het puur moet zien als een overlevingsmechanisme (eten om te blijven leven ipv eten om te genieten). Ik vind dat zo'n onzin. Uiteindelijk kan je denk ik alleen gelukkig zijn met je lijf als je je lichaam ook kan omarmen als je wel een keer opstaat met een opgeblazen buik, en als je naar die ene stretch mark kan kijken en kan denken aan wat je allemaal al gehad hebt ipv je zorgen maken over hoe dat er volgende zomer uit gaat zien op het strand. Als je je lichaam haat gaat dat niet veranderen door af te vallen, want als je afgevallen bent komt er wel weer een nieuwe rede waarom je niet blij bent met je lichaam.

In conclusie: kijk af en toe ook eens naar de mentale vorderingen die je maakt ipv alleen de fysieke. Wat maakt die ene broek achterin de kast die je een paar maatjes te klein kocht in de hoop dat je genoeg zou afvallen om erin te passen nou eigenlijk uit, als je je lichaam optimale voedingsstoffen en bouwstenen geeft om uit te blinken. Wees ook eens trots op jezelf als je vijf minuten langer kan rennen zonder neer te vallen, of als je dat ene apparaat in de sportschool waar je eerst nooit aan durfde te beginnen weer vijf kilo zwaarder kan zetten. En wees ook trots op jezelf als je jezelf beloont met een paar wijntjes en een halve droge worst omdat het zulk lekker weer is en je het jezelf en je lichaam gunt om eens iets lekkers te eten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:30

jaimy10 schreef:
Ik heb geen basis, wat precies wel geen idee.. Stom maar dat regelen me ouders :#
En buiten alles om ben ik zo een brokken piloot dat mijn ER altijd vrij snel ''op'' is hahah

Euh, je hebt altijd een basispakket :+
Je kan je daar boven op extra verzekeren voor andere zaken zoals fysio, tandarts, etc. etc.

Zelf heb ik basis + 9 x fysio, omdat paardrijden in dat opzicht toch wel dusdanig risicovol is, dat ik best eens wat kan breken. Plus dat ik toch wel een á twee keer per jaar bij de fysio zit. Kan makkelijk uit!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:33

Mooi gezegd hoor Emma! En je hebt gelijk, je moet van je lichaam en jezelf houden, anders is het never nooit te doen.