Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:45

Ik gebruik ook Mijn Voedingscentrum :) Het aanbod aan producten is soms een beeetje beperkt, maar de meeste standaard dingen kun je wel gewoon invullen. Je kunt daar ook het verloop van je gewicht invullen, adviezen krijgen over voedingsstoffen en invullen hoeveel je bewogen hebt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 12:47

xNavatu schreef:
Ben benieuwd wat je er van vind!
Ik was er na 1 dag al klaar mee, vond het te saai :+

Saai in de zin van? :)

Ik heb t al eens gedaan, vond het best leuk, maar wel pittig inderdaad!
Ik houd de voedingsschema's niet aan, wist ook niet dat die er waren eerlijk gezegd :o

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:47

Fatsecret gebruik ik!

Vandaag een balansdagje, +- 1200 kcal:
O: -
L: meergranen triangel met gerookte zalm, komkommer en huttenkase.
T: 2 appels, cup-a-soup, evt. een rijstwafel
A: Kabeljauw in een jasje van panko met sperziebonen, krieltjes en saus van kwark met komkommer, zilveruitjes, dille, citroensap en een glas rode wijn (of twee).
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 04-01-16 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:47

Hier ook wat aangekomen met alle feestdagen (eigenlijk vanaf sinterklaas al alles wat los en vast zat gegeten..) Er zit iets meer als een kilo bij. Nu weer hard werken om het er af te krijgen. Ben vorige week ook weer begonnen met sporten en ik heb myfitnesspall maar weer eens geopend haha. Ik heb mn instellingen veranderd en volgens myfitnesspall mag ik nu nog maar 1470 kcal :') ik zie wel hoever ik kom. Als ik maar onder de 1800 blijf haha.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:06

_sharonnn schreef:
xNavatu schreef:
Ben benieuwd wat je er van vind!
Ik was er na 1 dag al klaar mee, vond het te saai :+

Saai in de zin van? :)

Ik heb t al eens gedaan, vond het best leuk, maar wel pittig inderdaad!
Ik houd de voedingsschema's niet aan, wist ook niet dat die er waren eerlijk gezegd :o

Saai in de zin van dat het maar een paar oefeningen zijn die je steeds herhaald, plus ik heb er liever een muziekje onder en iemand die je begeleid met stem. Ik vergelijk alles met insanity :+

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:07

Britt_Sisi schreef:
Hier ook wat aangekomen met alle feestdagen (eigenlijk vanaf sinterklaas al alles wat los en vast zat gegeten..) Er zit iets meer als een kilo bij. Nu weer hard werken om het er af te krijgen. Ben vorige week ook weer begonnen met sporten en ik heb myfitnesspall maar weer eens geopend haha. Ik heb mn instellingen veranderd en volgens myfitnesspall mag ik nu nog maar 1470 kcal :') ik zie wel hoever ik kom. Als ik maar onder de 1800 blijf haha.

Die instellingen van mfp ben ik het ook niet helemaal mee eens.. Nadat ik al mijn gegevens had ingevuld 2 dagen geleden mocht ik maar 1230 kcal. Nou dat gaat mij toch echt nooit lukken. Heb ze nu maar aangepast naar 1550.. Eens even kijken of me dat wel lukt...

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:10

_sharonnn schreef:
Saai in de zin van dat het maar een paar oefeningen zijn die je steeds herhaald, plus ik heb er liever een muziekje onder en iemand die je begeleid met stem. Ik vergelijk alles met insanity :+

Heb je nog leuke online workouts die je kan volgen? Heb 30 days shred ook al eens gedaan maar meestal na 2 keer heb ik dat ook wel weer bekeken omdat je ook maar 3x in oefeningen verandert ofzo....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:36

bono_ schreef:
Britt_Sisi schreef:

Die instellingen van mfp ben ik het ook niet helemaal mee eens.. Nadat ik al mijn gegevens had ingevuld 2 dagen geleden mocht ik maar 1230 kcal. Nou dat gaat mij toch echt nooit lukken. Heb ze nu maar aangepast naar 1550.. Eens even kijken of me dat wel lukt...

Komt omdat MFP (vind ik) niet heel goed rekening houdt met je BMR. Volgens MFP zou ik echt 1150 kcal moeten eten, daar overleef ik het niet op :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:39

1150 := , dat is in principe niks .

O : /
L : 2 bh met dun laagje appelstroop
T : 2 gekookte eieren
A : ? geen idee wat mam maakt ik denk bami voor de laatste keer
T : Appel en thee
B :20 km fietsen

Boodschappen doe ik morgen , improviseer even vandaag . Zie er enorm tegen op in code oranje naar huis te fietsen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 13:47

xNavatu: ja dan snap ik je haha! Ik heb via spotify een functie en die past de muziek aan op hoe jij bezig bent, dus dat werkt voor mij wel goed :) insanity wil ik hierna gaan doen, Kayla is namelijk peanuts bij insanity haha

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:05

Ik woog mezelf elke dag, obsessie.. heb nu al doelstelling mezelf elke vrijdagochtend te wegen.
Vanochtend eindelijk weer eens niet op de weegschaal gestaan, nu volhouden om 1x per week te gaan :o

Ik doe Kayla nu al een paar weken en vind het top :)
Lichaam veranderd goed, heb ook Insanity, maar vind het daarbij irritant dat je moeilijker eigen tempo kunt houden en je dus een beeldscherm in de gaten moet houden. Insanity is voor de rest echt wel super leuk om te doen

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:07

urosa schreef:
Ik woog mezelf elke dag, obsessie.. heb nu al doelstelling mezelf elke vrijdagochtend te wegen.
Vanochtend eindelijk weer eens niet op de weegschaal gestaan, nu volhouden om 1x per week te gaan :o

Ik doe Kayla nu al een paar weken en vind het top :)
Lichaam veranderd goed, heb ook Insanity, maar vind het daarbij irritant dat je moeilijker eigen tempo kunt houden en je dus een beeldscherm in de gaten moet houden. Insanity is voor de rest echt wel super leuk om te doen

Ja veranderd jouw lichaam echt al? Hoe lang doe je t ni en waar merk je als eerste aan dat er iets veranderd? Heb t vandaag voor het eerst gedaan maar morgen gegarandeerd spierpijn!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:27

Ik ga vanaf vandaag ook weer beginnen!
2 weken kerstvakantie echt bizar raar geleefd. Een combinatie van veel werken, mensen zien die er anders nooit zijn en het iedere nacht enorm laat maken.

Denk dat de nodige kilo's ben aangekomen door het bier, niet eens van het eten.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:31

Ja Sharon die functie doe ik altijd met hardlopen!! Heel grappig.

Mijn dag, laten we het opstarten noemen, in ieder geval niet over kcal doel

O; krentenbol
L: 2 speltbh met kipfilet
T: napoleon snoepje en een banaan
A: kabeljauw quiche (ca 600 kcal)
T: 150 gr volle kwark

B: 40 min fietsen

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:36

Mijn lijstje van vandaag:

O: Whey Shake
T: Fruitsalade (kiwi, ananas, druiven, mango, meloen)
L: 2 volkoren boterhammen met Philadelphia
T: Fruitsalade, komkommer
A: Wraps met sla, komkommer, ei, cashewnoten, paprika, kruidenkaas, pijnboompitten
T: Kwark met walnoten en honing
B: Verhuizen op stage, dus 2 uur met dozen gesjouwd, 45 minuten wandelen, 30 minuten fietsen en 1 uur bodybalance.

Een vrij standaard dagje vandaag

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:48

Hoihoi,

nieuw jaar, fris begin!

O: 1 Bolletje met Komkommer salade
T: 1 Appel
L: 2 Volkoren boterhammen met Spinazi spread & 1 tomaat
T: /
A: Spagetti met veel groenten, Vega gehakt, tomatensaus.
T:/

B: Denk paardrijden + buikspier oefeningen

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:07

Amyyy schreef:

O: Whey Shake
T: Fruitsalade (kiwi, ananas, druiven, mango, meloen)
L: 2 volkoren boterhammen met Philadelphia
T: Fruitsalade, komkommer
A: Wraps met sla, komkommer, ei, cashewnoten, paprika, kruidenkaas, pijnboompitten
T: Kwark met walnoten en honing
B: Verhuizen op stage, dus 2 uur met dozen gesjouwd, 45 minuten wandelen, 30 minuten fietsen en 1 uur bodybalance.

Een vrij standaard dagje vandaag

Wat een heerlijk lijstje heb jij zeg! Raken we hopelijk lekker geïnspireerd van :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:14

@bono:
Dankjewel! Ik heb voor de kerstvakantie ook 5 weken zo gegeten en het is heerlijk vol te houden. Het is ook echt mega veel, ik ben de hele dag door lekker aan het eten. Ik eet redelijk veel fruit, en als 2e tussendoortje altijd groentes. Alleen daar heb ik wat meer inspiratie voor nodig. Weten jullie nog lekkere groentes/tussendoortjes die je lekker weg kan happen? Ik maak altijd al mijn tussendoortjes de avond van tevoren. Ik vind paprika's altijd erg duur, en ik vind alleen de rode en gele lekker, dus blijf altijd met de groene zitten. Verder eet ik worteltjes, komkommer en sperziebonen. Bleekselderij vind ik bah, maar zijn er nog meer lekkere groentes die ik rauw kan eten, en makkelijk kan bewaren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:18

O (10.30): 2 crackers met runderrookvlees, 1 met jonge kaas en komkommer (337 kcal)
B: 15 km fietsen, uur en een kwartier sporten (legday, ook een beetje cardio gedaan)
L: 2 gekookte eieren (184 kcal)
T: handje cashewnoten, kopje drinkbouillon (199 kcal)
B: 25 km fietsen, drie kwartier 'trainen' bij de fysio
A: Kabeljauw en sperziebonen (421 kcal)

Zag al veel mooie lijstjes voorbij komen! :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:24

Wauw Jitske wat beweeg jij veel!! Goed bezig zeg :)

O: 250mL magere yoghurt met proteineshake en een banaan er doorheen
L: 250mL magere yoghurt met proteineshake
T: gekookt eitje
A: een stuk gebakken zalm met broccoli, knoflook en een beetje pesto. Misschien ook nog wat volkorenpasta.
T: gekookt eitje

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:29

Lijstje wat ik vandaag eerder postte klopt geen bal meer van :') Dus hier een nieuwe;

O: overnight oats met banaan en een handje walnoten
T: 2 rijstwafels, 1 met kipfilet en hüttenkäse en 1 met rookvlees en hüttenkäse
L: Yoghurt met een appel en rozijnen, 2 volkoren crackers met pindakaas en zuivelspread
T: Healthy breakfast cookie ala Rens Kroes (net uit de oven dus moet ze toch gelijk maar even keuren :9 )
A: chinees tomatensoepje met wat broodjes, liggen nog puddingbroodjes in de koelkast maar hoop dat ik de verleiding kan weerstaan om die niet te pakken :)

@Amyyy: Zelf ben ik niet zo van de rauwe groenten etc. dus helaas kan ik je daarbij niet helpen. Wat ik zelf nog wel wil proberen is van groenten lekkere chips maken :) Misschien is dat een idee? Zelf probeer ik voor gezonde tussendoortjes even op internet te sneupen, op dit moment heb ik net healthy breakfast cookies van Rens Kroes gemaakt (met kerst haar boek powerfoods gekregen :) ), maar denk dat ik die gewoon als tussendoortje ga eten.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:29

Beetje drukke dag vandaag maar ga er weer voor!
O/l- yoghurt met havermout beeje kaneel en paar rozijntjes
t- krentenbol met beetje boter
a- kleine aardappeltjes ut de oven, speeziboontjes en stukje zal ( is 160 gram volgens mij)
t- bakje kwark als ik nog trek heb maar denk dat ik dan al in bed lig

Heb net de 1e 3 workouts van de kalender gedaan van vandaag, straks nog de laatste 2 doen en vanavond eventjes naar de sportschool.

Morgen moet ik helaas weer naar school dus hoop dat het goed te combineren valt. Ga proberen als ik uit school kom 3 workouts te doen en in de avond nog 2/3. Zijn meestal korte workouts tussen de 3 en 20 minuten.

Wil morgen even al mn eten gaan wegen kijken hoeveel kcal ik dan eet, lijkt me niet fijn veel te wegen maar misschien helpt het om toch net iets sneller af te vallen omdat ik dan weet hoeveel in binnen krijg.

Ik weeh mezelf bijna nooit, maak elke 2 weken een foto.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:38

@bono, hmm ik ga het eens opzoeken. Ik kan er niet zo goed tegen om niks te eten, ik verveel me snel op stage en dan is het eerste wat ik doe eten. Dan zijn rauwe groentes ideaal, omdat er zo weinig calorieën inzitten.

Qua eten afwegen. Ik heb ook een tijd al mijn eten afgewogen. Met schatten zit je 99% van de tijd te hoog, en uitrekenen kost nog meer tijd dan het even op de weegschaal te zetten. Na 2 weken alles ingevoerd te hebben op MFP weet je voor het grootste deel wat waar in zit en kan je het op eigen kracht.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:54

Ik ben vandaag ook begonnen met alles te wegen. Zit nu op 1072 kcal met eten en moet nog avondeten. Ik heb mijn doel op 1800 kcal per dag. Mijn BMR zit op 2200 kcal ongeveer per dag. Toen ik invulde dat ik geen beweging zou hebben kwam ik uit op 2035. Nou kan er aardig wat verschil zitten in beweging en ga daarom uit van het "slechtste" geval waarbij ik dus 2035 kcal mag hebben, daar ben ik nog 200 onder gaan zitten.
Mijn ontbijt bestaat uit 449 kcal, lunch is 320 (oke, dit was wel geschat aangezien ik lunch op werk heb en geen weegschaal maar ik denk niet dat het veel af zal wijken) 303 kcal aan tussendoortjes. Nu moet ik nog avondeten, ik wil een halve bloemkool eten en een stukje vlees (koe) en misschien een klein aardappeltje.

Daarnaast vandaag 2x 20 minuten flink wandelen (van en naar de trein :') ) en een uur paardrijden waarmee ik volgens MFP 470 kcal verbrand.

Iemand die hier z'n mening over wil uiten? Ik denk namelijk dat ik wel aardig op weg ben maar misschien hebben jullie nog tips?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:02

Denk dat jij het over je BMR+PAL waarde hebt in plaats van over je BMR, bij je BMR zit er namelijk geen verschil in hoeveel je beweegt, want je BMR is het aantal kcal wat je verbrand in totale rust. (: