benangelique schreef:had het idd over een pauze, maar dat is dan puur geestelijk. mijn lijf heeft gisteren laten zien niet moe te zijn en ook nu voel ik me niet moe of heb ik ergens pijntjes of spierpijn. hartslag bleef volgens mij ook heel redelijk (ga volgende maand een veldtest doen om dat eens goed te laten bekijken).
De meeste vormen van overtraindheid hebben een grote oorsprong juist in het mentale vlak. misschien leg je jezelf te veel druk op. Op zich hoeft jezelf druk opleggen niet verkeerd te zijn en kan het zelfs je prikkelen tot grotere prestaties maar je moet er wel mee om kunnen gaan.
Toch is je trainer diegene die je hierin zou moeten begeleiden. Een trainings plan waarbij je zelf vertrouwen weer groeit. Kritisch terugkijken of het schema de afgelopen half jaar wel voldoende relatieve rustmomenten heeft. Een trainer is tenslotte veel meer als een passend schema, die zou je juist op zulke momenten goed kunnen coachen. Nu heb je het aangekaart dat is goed maar blijf er over in discussie. Evalueren jullie met regelmaat de trainingen? Dat is namelijk heel belangrijk voor een trainer om een passend vervolg op een trainingsschema te maken en je te begeleiden.