[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy517

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:25

1500 kcal :wow: :wow: Dat er veel in zat wist ik, maar zó veel?
Ik vind het sowieso niet lekker met knoflooksaus dus die laat ik in het 'magere' recept ook maar achterwege..
Bedankt :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:27

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:36

Ja, heb ik ook gehad Sandra! Maar lang leve de blender! Nergens meer last van!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:37

Kun je er niet de staafmixer doorheen halen? Dat deed ik altijd als ik deed shaken... geen stukjes meer!!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:42

Dit moest een mousse worden, shakes lukken wel. :')

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:29

:')

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:07

_Tarzan schreef:
Esther, de shakes maak je normaal aan met melk of soyamelk.
Ik pak bijvoorbeeld smorgens en smiddags een shake en tussendoor eet ik gewoon fruit!
Savonds eet ik gewoon avondeten.

Je zou ook 1 maaltijd kunnen vervangen door een shake, bevoordeeld het ontbijt, als je dat een paar weken zou doen denk ik dat dat beter is dan dan wel een dag Shakes en de andere dag gewoon eten.

Tip: de shakes bij de kruidvat zijn in de aanbieding deze week, ik heb ze ook gehaald omdat de mijne op waren en het wat kosten betreft nogal scheelt tegenover herbalife, ze smaken in ieder geval goed :)

ik heb ook shakes die jne gewoon met koud water moet gebruike

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:11

Mandy517 schreef:
Hier nu 18,2 kwijt :D

Zit ook te twijfelen over shakes, maar mijn moeder vind het onzin.. :')
Nog meer mensen trouwens last van haaruitval? Ik ga door mijn haar heen en haal er hele plukken uit.. Terwijl ik gewoon gevarieerd eet?

ik heb dat ook haarverlies, maar de vaste kapster die mijn haar knipt, die vertelde dat we allemaal heel veel haar verliezen
de een heeft ineens een hele berg haarverlies in 1 keer en dan weken niet meer, en bij de andere is het gedoseert, zolang je merkt dat je haar niet echt veel dunner wordt is er niets aan de hand

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:11

_Tarzan schreef:
Interessant Caasandra! Ik ben benieuwd wat ze te vertellen hebben :)

En ik zag een heel mooi resultaat van Wollie voorbij komen :oo Super!
Ik ben ook erg benieuwd naar de foto!

Hannahaapje, je ziet er super uit nu zeg!

En verder ben ik alles vergeten :=

Ik heb vandaag de shakes van de kruidvat gehaald, eens uitproberen, scheelt namelijk een hoop in de kosten en wil toch even voorlopig blijven shaken! :)

heeft kruidvat ze ook van eigen merk of heb je een merk shake gehaald

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:08

Naoom_, die ene kilo is geen ramp joh, komt wel goed :D.

Katja, valt inderdaad mee, dat is er zo weer af :D

Mandy, goed bezig meid!! :D Alleen over je haaruitval, klinkt een beetje als vitamine gebrek.. misschien is
bloed laten prikken?

Welkom Brittol! Ik heb zelf erg moeite met de laatste 5 á 10 kg die ik nog wil afvallen, het gaat een stuk langzamer, dus vooral de tijd geven.. Zou juist verandering (gezonde) maken in je eetpatroon/beweegpatroon,
variatie is erg belangrijk!

Ik was vanmorgen 81 kg, dus toch een kg kwijt.. eindelijk! Nu even mijn nasi naar binnenwerken, dan een uurtje groepsles meerijden :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:13

@Madeira_ toch weer een kilo! Netjes!

Vandaag mijn eerste afspraak bij de diëtiste gehad. Heel fijn en behulpzaam mens! Dat scheelt een hoop :) Ze was eigenlijk heel verbaast dat ik met mijn voedings- en beweegpatroon toch aan weet te komen in plaats van af te vallen. Even wat metingen vandaag en alles is goed (spiermassa, vochtmassa etc.) alleen het vetpercentage is flink hoog. Ze is nu een advies voor me aan het schrijven die ik vandaag of maandag krijg en dan kunnen we aan de gang! Ik krijg een dieet van 1300 kcal per dag.

Over 2.5e week weer terug en dan zou er resultaat moeten zijn. Indien niet dan moet ik weer contact opnemen van de huisarts want dan zit er waarschijnlijk iets medisch achter.

De motivatie is in ieder geval weer helemaal gevonden en we gaan er voor!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:31

Fijn Negerzoen! Hoop dat het voor je gaat werken!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:20

Knap Madeira_!!!
Ik was eerst iets van 3 kilo kwijt, toen smokkelde ik teveel waardoor ik weer aankwam.
Nu ben ik weer bijna kwijt en dan op naar de rest, ha, ha.
Ik heb laatst een bakje gepelde (ongezouten) pinda's en rozijnen gehaald.
Las op internet dat je van pinda's een langer vol gevoel houd.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:33

Fijn toch weer een kilo Madeira, sta je iig niet meer stil!

Mooi eigenlijk om een keertje nagekeken we worden Negerzoen, hopelijk kun je daarna ook lekker gaan afvallen!

Brr.. die shakes lijkt me helemaal niets..

Ben nu in net geen 4 maanden (nog een week te gaan) 25 kg afgevallen door gewoon gevarieerd te eten en veel te sporten

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:38

Chessie, ik ben ook niet dol op die shakes, maar stond nu al 2 weken stil, en dan raakt mijn motivatie weg, dus wil het alleen even als boost om er daarna weer tegen aan te kunnen! :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:39

Super dat de weg naar beneden weer gevonden is Madreira.

Klinkt positief Negerzoen. Hopelijk ga je nu fijn avallen.

25kg is wel veel in vier maanden een gemiddelde van bijna 1,5 kilo per week is maar voor weinig mensen weggelegd.

Hier gaat het redelijk. Heb minder last van snaaitrek dus denk dat ik het eten wel weer onder controle krijg. Enige is dat ik weer weinig kan sporten.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:43

Kan met het dan ook wel voorstellen hoor Esther

Katja: komt vooral omdat ik ging van vrijwel niet sporten naar iedere dag een half uur (of meer) sporten en gewoon weer "normaler' eten ipv snacken

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:35

Wat voor sport en hoe intensief sport je dan?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:39

Hier is de eerste streefdatum inmiddels gepasseerd en helaas... mijn beoogde gewicht niet gehaald. Er is in totaal wel een kilo af, maar dit is nu zo'n rottijd. Net toen ik goed bezig was een week Parijs gedaan. Veel gelopen, maar ook elke ochtend stevig ontbeten en wellicht te lekker gegeten. maar goed, dat was nog te doen. Als je dan na enkele dagen ook nog een rotbericht te horen krijgt... Kortom ik zit niet goed in mijn vel, merk het ook aan andere dingen. En afvallen gaat dus totaal niet. Ik voel me leeg, rot en kl*te van binnen, loop met een flink groot verdriet en ben met een soort van rouwproces/ acceptatie bezig van iets dat ik eigenlijk gewoon niet wil accepteren. Dus probeer ik die leegte te vullen... met snoep, chocolade en allerhande voer. Ik heb geen vreetbuien, maar loop wel flink te snacken en gewoon te grote porties te eten om me maar niet leeg te voelen. Hoewel ik weet dat die leegte op emotie gebied zit en niet in een fysiek lege maag. Afgelopen maandag knop proberen om te zetten, gezond gaan eten, extra sporten toegevoegd: verdraai ik mijn rug met paardrijden, verdorie weer paar dagen niet kunnen lopen. Momenteel lijkt de hele wereld mij tegen te zitten...

Ik weet dat het beter is als ik wat gewicht verlies. Nou ja... wat: zeg maar gerust 15 tot 20 kilo.
Ik weet dat het beter is als ik wat aan mijn conditie gaan doen. Beter gezegd: een heleboel.
Maar hoe... Hoe hou ik die knop omgedraaid? Hoe hou ik mezelf gemotiveerd, niet voor een kwartier maar gewoon dagen achtereen? Hoe doe ik dit? Hoe voorkom ik het gesnaai. Want eerlijk? als er niks is, maak ik wel iets. Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:58

Ik doe de workouts van Jillian Michaels (ook topic hier op bokt). 6 dagen per week minimaal 1 workout (zo'n 4 van die dagen 's avonds ook nog een tweede). Duren ongeveer een half uur, maar zijn behoorlijk intensief.
Daarnaast moet hondje ook iets afvallen, dus af en toe ook nog wat langer met hond lopen

Bij mij ging de knop om omdat ik na een rotperiode (9 jarig paard eerst geblesseerd en toen het net beter ging opeens koliek en binnen 3 uur in moeten laten slapen) m'n nieuwe jonge paard in wilde gaan rijden.

Nu heb ik ook weleens trek in bijv chocolade en dat neem ik wel heel af en toe, maar alleen als het in m'n dagmenu past. Ik vul alles in op voedingscentrum.
Daarna bedenk ik als ik ergens trek in heb of ik het het waard vind. Hoe lang heb je plezier van het snacken (5 min misschien?) en hoe lang heb je er spijt van? (je kunt ook bedenken hoeveel extra dagen je dan nog weer heel streng moet zijn of hoeveel je ervoor moet bewegen)

Ik snap dat het niet meevalt in een rotperiode Zilfstar, heb ook eens ergens gelezen dat je vooral niet moet gaan lijnen als je verdrietig bent, maar misschien helpt bovenstaand je een beetje om het binnen de perken te houden (spreek met jezelf af hoeveel je die dag mag zondigen bijv)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:12

Dat is echt heel erg netjes Chessie!! Knap van je!

Zilfstar, tja die knop om... wat chessie ook zegt: lijnen als je niet lekker in je vel zit is eigenlijk niet te doen. Dus probeer jezelf niet te schuldig te voelen... (ik weet dat dat makkelijk klinkt)

Ikzelf heb de knop pas kunnen omzetten nadat ik zelf mentaal lekker in mn velletje zat (hier hulp bij gehad) Ik vond mezelf al jaren te dik en werd steeds maar dikker en ook jaren geprobeerd te diëten, maar pas toen ik mentaal lekker in mijn vel zat, vond ik dat het tijd was om het lichamelijke plaatje daar ook bij te laten passen...

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:25

Succes Zilfstar :(:)
Ik doe precies hetzelfde als Chessie behalve de workouts.
Ik heb er zelf ook af en toe veel moeite mee. Ik kon makkelijk een hele zak chips leegeten en dan had ik een kwartier later weer 'honger' en voor ik het wist had ik een chololadenreep jn mijn handen..
Elke keer als ik trek krijg in iets lekkers bedenk ik goed waar ik het ook alweer voor doe en als ik perse iets wil eten neem ik een tomaat, stukje komkommer of een stuk fruit.
Ik begrijp dat het voor jou moeilijk is om al het lekkere nu weg te laten. Ik denk dat het beter is om te beginnen om de ongezonde snacks te vervangen door gezondere snacks. Je kan bijv als je echt zin hebt in iets ongezonds een lepel pindakaas eten (iets wat ik erg lekker vind) of een klein stukje chocolade.
Ipv chips en borrelnootjes kan je toostjes kopen en die beleggen met sardientjes, zalm en/of lekkere salades.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:01

Ik heb ook weer wat hoor.. Als dit zo door blijft gaan.. :x

Ik heb 14-15-16 juni Pink Pop.
Zit dan wel in mijn tussenweek van Cambridge.
Ik had mijn consulente daarover gemaild en zij reageerde met het volgende:
"Tijdens de tussenweek moet je inderdaad wel 3 CB maaltijden gebruiken. Misschien beter om met dat festival niets erbij te eten, en dan de tussenweek met 3 dagen te verlengen."
Alleen is dit geen optie want:
"Op hun site staat aangegeven dat:
NEE, niet toegestaan.

Glas, blik en plastic flessen
Drank en eten in welke verpakking dan ook
Bron: http://www.pinkpop.nl/2013/festival-inf ... alterrein/
Dit betekent dus dat ik zowel mijn beker, als water, als de zakjes poeder niet mee kan nemen het festivalterrein op. De pakjes zijn ook geen optie, want ook die mogen niet mee naar binnen."

Dat heb ik in een mailtje gezet.
Ik heb expres mijn tussenweek zo gepland dat het met PP samenviel zodat ik niet met het gestress van 3 shakes rondliep (wat dus niet eens kan)
Waar ik tot nu toe op kom is bij de tent en shake en lunch en avondeten normaal nuttigen op terrein.. Ben benieuwd naar haar reactie. :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:06

Je kunt toch ook even de organisatie van Pinkpop mailen en het probleem voorleggen dat je een speciaal dieet moet volgen en daarvoor eigen spullen mee moet nemen. Kan me niet voorstellen dat jij de enige bent die voor de gezondheid eigen voedingsproducten mee moet nemen.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:11

Wat knap chessie dat je zoveel kwijt ben in 4 maanden tijd, dat noem ik pas discipline!

En Zilfstar, pas als het mentaal goed met je gaat ben je in staat om er weer helemaal voor te gaan. Waar je wel op zou kunnen letten is dat je de hoofdmaaltijden gewoon lekker gezond houd! misschien tussendoor een lekkere fruitshake maken en in de avond als je trek heb ik wat lekkers pak een een stukje pure chocolade (als je gek bent van chocola), dat is goed voor je. De chocola van Tony's zit 72% pure cacao in.
Of neem plakjes komkommer met een dipsausje op yoghurt basis.