[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dyphusion

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:05

Ah top dankjewel! Mocht je je er fijner bij voelen om de foto te PB'en (in het algemeen, niet perse nu) dan mag dat natuurlijk ook.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:50

Ik denk dat ik toch de poging ga wagen en ga doneren, iemand die een tip kan geven kwa kapper omg Breda?

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:23

Gebruikt er hier iemand volumepoeder? Welk merk en ben je er tevreden over?

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:22

Hoii

Iemand enig idee hoe ik la riche directions weer uit mijn haar krijg?
Ik had een gedeelte paars gekleurd, maar dat werd nu lelijk.
Ik heb kruidvat hair colour removal geprobeerd maar nu is het blauw geworden....
Ik wil graag naar pastel pink dus het zal er eerst uit moeten.

Wil liever niet gaan bleken dat is zo slecht voor mijn haar.

Iemand tips?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:53

Dyphusion schreef:

Ja die van osis.. echt topspul!

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:11

Resistance schreef:
Lous schreef:

Niet Rotterdam, wel Capelle a/d IJssel.Het Haargilde. Alleen deze tijd van het jaar is het daar wel altijd stervensdruk. Proberen kan altijd.

Dankje voor de tip! Ik ga hem zeker onthouden! Ik heb voor nu toch maar een afspraak bij T&G gemaakt voor het gemak...

Bij wie ga jij altijd bij t&g in Rotterdam?
Ik ben ben een beetje bang voor kappers maar denk dat ik het bij hun wel aandurf. Maar hoor ook weer niet altijd goede verhalen dus ben ff benieuwd.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:56

Hallo,

Ik heb nu sinds gisteren een blauwe lok in mijn haar. Dit is niet mijn normale scheiding maar wel even een duidelijke foto:Afbeelding

Nu ga ik morgen douchen en daarbij ook mijn haar wassen. Ik koop vandaag weer even een geschikte shampoo voor mijn haar met argan olie erin en zonder chemische zooi erin. Maar klopt t dat kouder douchen ook helpt met kleurbehoud? Ik douche normaal op 40 graden. Ik ben nogal een koukleum en lager dan dat vind ik zelf niet fijn douchen, maar ik wil er alles aan doen om de kleur mooier te houden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:28

Weinig je haar wassen heeft ook effect :) Gewoon heet douchen dus, maar je haar niet meewassen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:20

Haar niet wassen kan niet, tis echt veel te vet dan na twee dagen en ik zit niet echt in een situatie dat ik dat kan gaan afbouwen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:23

Droogshampoo! :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:24

Als je zo vaak je haar wast, is het er met 2 weken uit, koud water of niet.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 22:04

Dat mag ik toch hopen van niet, lieveli, laat het niet voor niks permanent bij de kapper doen. Ach anders heb ik een blonde lok die neigt naar wit, dat vind ik ook wel mooi.
Droogshampoo ga ik niet aan beginnen, de naam zegt het al. Ik heb van mezelf al last van roos en ik wil niet dat het verergert. Ik geloof niet dat er droogshampoo bestaat die dat niet als bij-effect heeft. Ik heb nu de argan olie shampoo van Dr. Organic maar gehaald. Ik ben van plan om het natuurlijk niet direct op mijn gekleurde stuk te gebruiken, maar dan is het per ongeluk niet zo heel erg, omdat dit een voedende olie is.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:42

Suus___ schreef:
Dyphusion schreef:

Ja die van osis.. echt topspul!

Ik ook van de kapster zal thuis eens kijken naar het merk

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:49

Niet om vervelend te doen maar waarom zit je niet in de situatie om het af te bouwen? De kapper kan er weinig aan doen, het is algemeen bekend dat dit soort kleuren slecht houden en hoe vaker je wast hoe sneller het eruit gaat helaas

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:05

Omdat ik kort haar heb, kan ik het vet nergens heen smeren en na twee dagen ziet t er al uit of verzorg ik mijn haar nooit zo vet is t. Ik ben sinds vorig jaar al overgestapt op shampoo van dr organic dus mijn haar is nu niet meer zo uitgedroogd en pluizig als het was. Het ziet er nu gewoon gezond uit, maar langer dan twee dagen wachten en het is 1 grote vette zooi. En ja het kan mij iets schelen als mensen dat zien. Ik kan moeilijk 6 weken niet het huis uit gaan. Ik was het nu drie keer per week, dus da's ook niet extreem vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:09

Ik snap het wel hoor, ik zou ook niet overstappen op helemaal niet wassen. Maar als je je kleur echt zo lang mogelijk wil behouden is het misschien wel wijs om het stapsgewijs af te bouwen naar 2 keer in de week.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:20

Enigste reden waarom ik eens per week drie dagen kan wachten is dat nu woensdag en donderdag mijn vrije dagen zijn en dan was ik het overdag. Maandagavond moet vanwege zumba dansen en dan zit het zweet ook in mijn haar. Dus dan doe ik het vervolgens donderdag overdag en dan ziet het er weer goed uit voor vrijdag op de universiteit en dan was ik het zaterdagavond weer en dan is de week rond. Maar ik kan dus nu max tweeëneenhalve dag wachten, het zit ook gewoon niet lekker als ik langer rondloop. Het jeukt verschrikkelijk dan en voelt gewoon ranzig. Dus ik zou niet weten hoe ik het zou kunnen afbouwen naar twee keer per week. Ik zou zaterdagavond het wassen kunnen overslaan, want ik hoef alleen op dinsdag en vrijdag naar de universiteit. Maar dan voel ik me maandagavond zo ranzig al qua haar (en ben bang voor de anderen hun mening).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:07

Ik heb van mijzelf blond haar, maar sinds een tijdje chocolade bruin haar laten verven bij de kapper. Ben er heel blij mee.
Ik vind zelf bruin haar met een paars aubergine gloed er over heen heel gaaf. Zonder dat het al te rood wordt.
Zou ik dat zelf kunnen doen? Iemand tips voor verf/kleur?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:17

Ik snap t helemaal hoor.. en met gel achterover doen voor zumba? Dan hoef je t zaterdag niet te wassen en zie je er toch nog prima uit

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:14

Ik zou me eerst en vooral eens oefenen in het minder aantrekken van anderen. Ik ga zo vaak met een Roy Dondersknot naar de supermarkt omdat ik geen zin heb in wassen/fohnen. Nou dan vinden mensen dat maar stom. Boeiend.

En droogshampoo is echt heel fijn. Probeer dat eens.

Je kunt wel heel erg in de verdediging schieten waarom jij het zo vaak wil wassen, maar je hebt alleen jezelf ermee. Want die kleur verdwijnt, hij is er ook nog eens heel licht opgezet, dat is echt met een paar wasjes weg.

Wat je óók nog kunt doen en dit is denk ik het voor nu het prettigst voor jou, dat blauwe kleurtje kopen. Is een euro of zes. Iedere zoveel dagen meng je een klein vingertopje van die verf met je conditioner. Daarna ga je even kattenfilmpjes op youtube kijken en dan spoel je het uit. Zo blijft je kleur mooi én je kunt het zo vaak wassen als je wil.

Als je het potje niet zelf kunt kopen wil ik dat wel voor je doen, dan betaal je alleen wel verzendkosten erbij natuurlijk.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:39

Dan houd ik maar een lichte lok over zonder kleur, vind ik beter dan dagenlang met een te vette of te droge kop rondlopen. Noem me dan eens een droogshampoo zonder chemische troep erin? Want volgens mij zijn die er ook niet. En zo vaak was ik het ook echt niet, maar ik had gedacht dat permanent er minder snel uit zou wassen, dan het spul wat je zelf in je haar kunt doen. Conditioner gebruik ik niet (mijn haar is van zichzelf al vet genoeg) en heb ik dus niet in huis op het moment zonder sls erin. Maar dat vind ik wel een goede tip. Dan kan ik ook nog eens wisselen naar lichtpaars ofzo :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:43

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:49

Fenna je komt erg defensief en zelfs en beetje agressief over.. is dat bewust?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:02

Nee, hoor. Dat niet. Ik vind het alleen erg jammer om achteraf te horen dat mijn kleurtje er dus niet langer dan 6 wasbeurten in blijft, wat ik echt absurd kort vind, vooral omdat ik het ook nog eens bij een kapper heb laten doen. Neem denk ik niet weer een kleurtje in mijn haar. Dat het uitgroeit is logisch en vind ik ook prima, maar dat het niet eens uitgroei gaat meemaken, had ik niet verwacht. Ik had net zo goed een spuitbus blauw erin kunnen spuiten voor de kerst dan. :+
Is Lush ook bij een Nederlandse site te krijgen? Ik vertrouw het niet echt meer om dingen uit het buitenland te kopen als ik zie wat voor absurde reizen die dingen maken.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 24-12-16 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:04

Maar dat is toch wel een beetje algemeen bekend. Het is meer een spoeling dan een echte verf. En je kunt het heel goed zelf bijhouden als het niet lukt om weinig te wassen.

Maar je ziet overal beren op de weg en je hebt overal een weerwoord op.