Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Gnome

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 23:14

Ja dat inderdaad :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 00:01

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 08:04

Vayo schreef:
Bij pfizer ben je in principe vanaf 7 dagen na de tweede vaccinatie volledig beschermt. Dat is niet aangepast als ik kijk op rijksoverheid.nl

https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medi ... /comirnaty

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -comirnaty

Klopt, en dat is een bewuste keuze. Valt te lezen in de tweede link.

Citaat:
Het duurt ongeveer 7 dagen vanaf je tweede prik totdat je beschermd bent tegen corona. Het kan ook iets langer duren. Nu de besmettingen stijgen, neemt het kabinet het zekere voor onzekere. Daarom geldt vanaf zaterdag 10 juli 2021 voor iedereen die volledig is gevaccineerd een wachttijd van 14 dagen voordat hij of zij een vaccinatiebewijs krijgt. Volgens onderzoek zijn mensen namelijk 14 dagen na de tweede prik voldoende beschermd.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:31

Dank allebei!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:46

Citaat:
Vanaf vandaag zullen onder andere in de haven van Zeebrugge internationale zeelui gevaccineerd worden. België is het eerste land waar, naast eigen zeelui, ook de bemanning van internationale schepen gevaccineerd zullen worden. Zij zullen het Johnson & Johnson vaccin krijgen, omdat er maar 1 prik van nodig is.

:D
Lijkt wel of we hier een overschotje van J&J weg te werken hebben :=

Wel zo fijn natuurlijk voor de zeemensen die graag een vaccin willen !

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:15

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:17

_O- _O- Geweldig weer dit !

Oh wacht, ik zie nu dat jullie enkel de bemanning van de eigen koopvaardijvloot doen. Wij doen blijkbaar de bemanning van alle internationale schepen als ik het goed lees. :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:03

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:15

_O- Heerlijke humor!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:20

:')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 06:20

Ik heb nu toch een tijdje (sinds de eerste prik eigenlijk) af en toe ineens een paar nachten per week dat ik helemaal geen oog dicht doe. En dan ook echt niet, lig echt klaarwakker de hele nacht en de daaropvolgende dag ben ik dan wel wat brak en prikkelbaar, maar niet hoe ik ‘normaal’ na een belabberde nacht zou zijn..

Kan dit een bijwerking zijn en zo ja, heeft iemand een idee hoe dit dan komt/ werkt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 06:39

Daar heeft mijn man ook last van gehad maar beide keren alleen de opvolgende nacht.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 06:40

Hmmm… Ik heb het echt random. Na de tweede prik wel de opvolgende nacht wat minder goed geslapen (naar gedroomd, veel gewoeld en wakker geweest) en zojuist (2e prik is vorige week maandag gezet) een dacht waarin in gewoon van naar bed gaan tot nu wakker heb gelegen. Het is dat de verveling nu wel heel erg toeslaat dat ik maar ben gaan bokken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:03

Amy, niet te maken met volle maan ipv je vaccinatie?

Hier ook slapeloze nachten, maar heb het niet aan het vaccin gekoppeld. Ik gedij slecht bij volle maan haha

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:52

Hier ook van het weekend bizar slecht geslapen door de pleuris volle maan. Ik kon hem wel uit de hemel schoppen. Mocht je deze rest van week wel goed slapen kan het misschien aan die volle maan liggen.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:05

AmyII schreef:
Ik heb nu toch een tijdje (sinds de eerste prik eigenlijk) af en toe ineens een paar nachten per week dat ik helemaal geen oog dicht doe. En dan ook echt niet, lig echt klaarwakker de hele nacht en de daaropvolgende dag ben ik dan wel wat brak en prikkelbaar, maar niet hoe ik ‘normaal’ na een belabberde nacht zou zijn..

Kan dit een bijwerking zijn en zo ja, heeft iemand een idee hoe dit dan komt/ werkt?

Klopt, heb ik ook last van.. als je kijkt op de bijsluiter van pfizer dan zie je dat dit idd als bijwerking genoemd wordt..

Hoe lang heb jij hier nu last van?

Als ik het goed begrepen heb dan zou het vaccin na 6 weken door je lever afgebroken moeten zijn en zouden ook alle bijwerkingen weg moeten zijn...

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:08

Misschien even een slaap pilletje vragen bij je huisarts?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:09

MarliesV schreef:
Amy, niet te maken met volle maan ipv je vaccinatie?

Hier ook slapeloze nachten, maar heb het niet aan het vaccin gekoppeld. Ik gedij slecht bij volle maan haha

Daar heb ik nooit eerder echt last van gehad bij mijn weten maar ik hoor nu heel veel mensen om mij heen (ook nog niet gevaccineerden, of wel gevaccineerden maar met een ander vaccin) die uitgerekend afgelopen nacht niet hebben kunnen slapen. Dus ik durf daar eigenlijk wel van uit te gaan.

friezenfan2 schreef:
Hier ook van het weekend bizar slecht geslapen door de pleuris volle maan. Ik kon hem wel uit de hemel schoppen. Mocht je deze rest van week wel goed slapen kan het misschien aan die volle maan liggen.

Ergens hoop ik dat dit het was inderdaad, weet jij of de volle maan vannacht weer pleite is? Anders schoppen we hem samen de lucht uit :')

Swanzie schreef:
AmyII schreef:

Klopt, heb ik ook last van.. als je kijkt op de bijsluiter van pfizer dan zie je dat dit idd als bijwerking genoemd wordt..

Hoe lang heb jij hier nu last van?

Als ik het goed begrepen heb dan zou het vaccin na 6 weken door je lever afgebroken moeten zijn en zouden ook alle bijwerkingen weg moeten zijn...

Ik heb er nu eenmalig last van en kort na de eerste vaccinatie heb ik twee nachten (NIET achter elkaar) ook belabberd geslapen. Dus afgelopen nacht was de derde keer dat dit nu bij mij voorkwam.

Slaapmedicatie ben ik niet zo’n fan van, zeker niet in combinatie met mijn burn-out. Ben als de dood dat ik dan overdag niet helder genoeg ben om deel te nemen aan het verkeer…

Thanks voor jullie reacties allemaal! Hopelijk vannacht weer een goede nacht, ik kijk er nu al naar uit ;)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:23

Zondag op maandag was het volle maan. Ik ga er vanuit dat het nu dus wel af is. Hopelijk slapen we allemaal heerlijk vannacht.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:11

En amy, hoe heb je vannacht geslapen?

Ik heb trouwens gelezen dat dat volle maan verhaal een wassen neus schijnt te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:13

Je kunt natuurlijk ook gewoon een periode niet zo goed slapen heeft iedereen wel eens...

Hier na de 1e prik vooral moe 2 dagen. 2e is er gisteren in gegaan en tot nu toe compleet geen last ervan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:28

Hier echt weer slapen als een blok iedere nacht na de vaccinatie. Kan voor m'n gevoel nog wel 12 uur slapen. Verder nergens last van gelukkig.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:49

friezenfan2 schreef:
Zondag op maandag was het volle maan. Ik ga er vanuit dat het nu dus wel af is. Hopelijk slapen we allemaal heerlijk vannacht.

Er hoeft geen maan de lucht uit getrapt te worden wat mij betreft, ik heb echt heerijk geslapen! *\o/* wekker niet eens gehoord, dus mijn vriend moest me wakker maken. Ik moest echt van ver komen. :oo

Swanzie schreef:

Ik heb trouwens gelezen dat dat volle maan verhaal een wassen neus schijnt te zijn

Wassen neus of niet, ik ben blij dat het afgelopen nacht geen volle maan was ;)

Spenk schreef:
Je kunt natuurlijk ook gewoon een periode niet zo goed slapen heeft iedereen wel eens...

Hier na de 1e prik vooral moe 2 dagen. 2e is er gisteren in gegaan en tot nu toe compleet geen last ervan.

Klopt maar dat komt bij mij echt heel, heel erg zelden voor en nu in relatief korte tijd al drie keer..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:53

Swanzie schreef:

Dat zal, toch slaap ik altijd prima behalve dan :+
Ook voor dit een ding werd. Als kind had ik dit al.
Wel de enige keer erger dan de andere keer

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:54

Dat volle maan verhaal is echt geen wassen neus helaas. Man ik wou dat het zo was haha.

Amy goed geslapen? Kan natuurlijk wel door de vaccinatie komen, zou mooi zijn als het niet zo is.

Hier inmiddels 5 dagen na vaccinatie nr 2 en nergens last van.