Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:Bij pfizer ben je in principe vanaf 7 dagen na de tweede vaccinatie volledig beschermt. Dat is niet aangepast als ik kijk op rijksoverheid.nl
https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medi ... /comirnaty
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -comirnaty
Citaat:Het duurt ongeveer 7 dagen vanaf je tweede prik totdat je beschermd bent tegen corona. Het kan ook iets langer duren. Nu de besmettingen stijgen, neemt het kabinet het zekere voor onzekere. Daarom geldt vanaf zaterdag 10 juli 2021 voor iedereen die volledig is gevaccineerd een wachttijd van 14 dagen voordat hij of zij een vaccinatiebewijs krijgt. Volgens onderzoek zijn mensen namelijk 14 dagen na de tweede prik voldoende beschermd.
Citaat:Vanaf vandaag zullen onder andere in de haven van Zeebrugge internationale zeelui gevaccineerd worden. België is het eerste land waar, naast eigen zeelui, ook de bemanning van internationale schepen gevaccineerd zullen worden. Zij zullen het Johnson & Johnson vaccin krijgen, omdat er maar 1 prik van nodig is.
AmyII schreef:Ik heb nu toch een tijdje (sinds de eerste prik eigenlijk) af en toe ineens een paar nachten per week dat ik helemaal geen oog dicht doe. En dan ook echt niet, lig echt klaarwakker de hele nacht en de daaropvolgende dag ben ik dan wel wat brak en prikkelbaar, maar niet hoe ik ‘normaal’ na een belabberde nacht zou zijn..
Kan dit een bijwerking zijn en zo ja, heeft iemand een idee hoe dit dan komt/ werkt?
MarliesV schreef:Amy, niet te maken met volle maan ipv je vaccinatie?
Hier ook slapeloze nachten, maar heb het niet aan het vaccin gekoppeld. Ik gedij slecht bij volle maan haha
friezenfan2 schreef:Hier ook van het weekend bizar slecht geslapen door de pleuris volle maan. Ik kon hem wel uit de hemel schoppen. Mocht je deze rest van week wel goed slapen kan het misschien aan die volle maan liggen.
Swanzie schreef:AmyII schreef:Ik heb nu toch een tijdje (sinds de eerste prik eigenlijk) af en toe ineens een paar nachten per week dat ik helemaal geen oog dicht doe. En dan ook echt niet, lig echt klaarwakker de hele nacht en de daaropvolgende dag ben ik dan wel wat brak en prikkelbaar, maar niet hoe ik ‘normaal’ na een belabberde nacht zou zijn..
Kan dit een bijwerking zijn en zo ja, heeft iemand een idee hoe dit dan komt/ werkt?
Klopt, heb ik ook last van.. als je kijkt op de bijsluiter van pfizer dan zie je dat dit idd als bijwerking genoemd wordt..
Hoe lang heb jij hier nu last van?
Als ik het goed begrepen heb dan zou het vaccin na 6 weken door je lever afgebroken moeten zijn en zouden ook alle bijwerkingen weg moeten zijn...
friezenfan2 schreef:Zondag op maandag was het volle maan. Ik ga er vanuit dat het nu dus wel af is. Hopelijk slapen we allemaal heerlijk vannacht.
Swanzie schreef:En amy, hoe heb je vannacht geslapen?
Ik heb trouwens gelezen dat dat volle maan verhaal een wassen neus schijnt te zijn
Spenk schreef:Je kunt natuurlijk ook gewoon een periode niet zo goed slapen heeft iedereen wel eens...
Hier na de 1e prik vooral moe 2 dagen. 2e is er gisteren in gegaan en tot nu toe compleet geen last ervan.