Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:19

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:25

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:26

Maar de vraag wie dat dan allemaal gaat betalen, daar heeft niemand antwoord op....

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:27

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:30

OleJon schreef:

Is al eerder besproken.
Dit zijn maar 4 artsen ;) in tegenstelling tot de duizenden andere artsen.

Waarom is de mening van deze 4 artsen belangrijker dan de mening van andere artsen, die je regelmatig op TV of in de andere media hoort over dat bijv. vaccineren de snelste oplossing is om uit deze crisis te komen ( samen met nog wat andere maatregelen).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:41

OleJon schreef:

Er zijn al langere tijd uitdagingen in de zorg. Overigens is meer geld naar de zorg altijd een makkelijke kreet, maar de vraag is dan altijd, hoeveel willen mensen daar dan voor neerleggen? Hoeveel procent van de overheidsuitgaven moet naar de zorg gaan? Het antwoord is me door mensen die dit roepen nog altijd niet gegeven.

4 artsen die onderdeel zijn van het artsencollectief en bij de FVD met de vrijheidscaravaan meedraaien zijn voor mij overigens niet per se de betrouwbaarste bronnen.
https://twitter.com/aliettejonkers/stat ... 0023344131

Dat de griepepidemie vrijwel ieder jaar kortstondig een overbelastte zorg oplevert is ook bekend. Maar die horrorgriep van 2018 had een 2 weken durende piek van 350 IC-bedden bezet. Dat was de grote overbelasting waar alle verhalen over gingen. Afgelopen winter hebben we van 17 oktober t/m 5 juni, 33 weken, meer dan 350 IC-bedden door covid19 bezet gehad. Dat betekent dat ze dus ruim 15x zo lang boven de piekbelasting van de griepbelasting van de horrorwinter hebben gezeten.

En van 2 april t/m 15 mei, ruim 6 weken, een bezetting gehad van boven de 700 IC-bedden. Dus 3x zo lang een 2x zo hoge bezetting gehad door covid19 dan de heftigste griepepidemie had.

Electra63

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 02:32

Afbeelding

Willem Engel is weer aanklachten/rechtzaken aan het voorbereiden.

Gelukkig is er geen achterstand bij het OM/rechtelijke macht en kost het verder niets

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 07:39

Hij stelt dat Nederland deze pandemie plant??? De hele pandemie ??

En bij hem (en ook bij die Tinus) gaat het om het woord “monitoren”, hij gaat z’n minions dus weer vragen mensen te bekijken, eventueel te filmen en aan te geven.
En we zien momenteel hoe integer dat gaat maar niet heus. Dit is echt heel beangstigend voor de betreffende mensen :n

Maar hey, in deze “dictatuur” kan dat gewoon …

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 08:03

Wat zijn gremia eigenlijk? De vent is gek en gevaarlijk met deze gedachtes en oproepen 8)7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 08:56

Ik denk dat de volgende stap van Engel de donatie knop weer is. Stuk grond op eiland in Spanje moet wel een huis op.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:05

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:19

Ik zag Baudet eergisteren in de kamer tijdens het debat, die raakt ook steeds meer van het padje af.
Moet je zijn filmpjes is bekijken op SM.
Hij lijkt wel verliefd op zichzelf :D, zelden zo'n blij ei met zichzelf gezien. :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 18:14

Electra63 schreef:
[ [url=m/lslhgZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig is er geen achterstand bij het OM/rechtelijke macht en kost het verder niets

Ik krijg door Willem Engel ineens een immens goede indruk van Rutte en De Jonge. Wat een leiderschap en organisatietalent moeten die 2 hebben om deze hele wereldwijde plandemie in goede banen te leiden :oo !

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:17

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:39

Officieel staat het dodental bijna op 5 miljoen officieus op 19 miljoen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:22

Roodvos schreef:
Electra63 schreef:
[ [url=m/lslhgZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik krijg door Willem Engel ineens een immens goede indruk van Rutte en De Jonge. Wat een leiderschap en organisatietalent moeten die 2 hebben om deze hele wereldwijde plandemie in goede banen te leiden :oo !

Haha serieus? Zoveel beloftes maken en niks nakomen? Noem je dat leiderschap? :roll:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:29

OleJon schreef:
Haha serieus? Zoveel beloftes maken en niks nakomen? Noem je dat leiderschap? :roll:

Ze kunnen de hele wereld blijkbaar aansturen … noem t maar niks .. ik vind dat best knap :j
Is tot nu toe nog niemand gelukt !

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:33

Maar heel eerlijk hè, je zal er maar zitten? Met een beetje informatie beslissingen moeten maken (in het begin van de pandemie) waar anderen je wanneer meer informatie uitkomt op aanvallen? Of allerlei advies krijgen, soms tegenstrijdig, waar je dan een keuze in moet maken maar tegelijkertijd met economisch, juridisch-, én gezondheidsvlak, én toekomstige situaties rekening moet houden? Met dreiging van kont tegen de krib, protestacties en demonstraties, en ook daadwerkelijke geweldsdreigingen?

Ongeacht of ik overal mee eens ben of niet, ik heb er wel echt respect voor. Ze zullen echt wel doen wat zij denken dat het beste is voor Nederland als geheel, anders zaten ze er niet. (Of die beslissingen dat ook daadwerkelijk zijn is dan de vraag)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:54

Ik ben ook niet blij met alle maatregelen en communicatie.
Ik heb niet op de VVD of CDA gestemd, maar ik ben best blij met Hugo en Rutte. *\o/*
Stel je voor dat Baudet en Wilders daar hadden gestaan. :+

Sterker nog, bij alles waar Baudet voor is, ben ik tegen of andersom.
Jaren geleden vond ik hem al een vreemde snuiter, maar nu denk ik echt dat hij een (bipolaire) stoornis heeft. Je ziet hem steeds verder afglijden.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:55

OleJon schreef:

Je sarcasme-antenne moet even gekalibreerd worden denk ik.

Electra63 schreef:
Ik ben ook niet blij met alle maatregelen en communicatie.
Ik heb niet op de VVD of CDA gestemd, maar ik ben best blij met Hugo en Rutte. *\o/*
Stel je voor dat Baudet en Wilders daar hadden gestaan. :+

Sterker nog, bij alles waar Baudet voor is, ben ik tegen of andersom.
Jaren geleden vond ik hem al een vreemde snuiter, maar nu denk ik echt dat hij een (bipolaire) stoornis heeft. Je ziet hem steeds verder afglijden.
Ja, eens. Ik ben het zeker ook niet overal mee eens, maar het had ook nog veel slechter kunnen zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:48

IMANDRA schreef:
Maar heel eerlijk hè, je zal er maar zitten? Met een beetje informatie beslissingen moeten maken (in het begin van de pandemie) waar anderen je wanneer meer informatie uitkomt op aanvallen?

Alleen is dat niet waar. Er was ook aan het begin van de pandemie al behoorlijk wat informatie beschikbaar bij deskundigen. Internationaal gingen immers andere landen ons voor. De situatie in Bergamo was al uit de hand gelopen toen het hier nog moest beginnen.

Ook is het beslist niet waar dat er veel kritiek is geuit. Ja, fascistische wappies had je aan het begin ook al, die lopen al een tijd internationaal te stoken. Maar de rest van Nederland was uiterst loyaal en meewerkend en heeft de eerste maanden juist heel weinig kritiek gegeven.

Pas toen het echt echt echt niet meer te vermijden was dat sommige dingen gewoon verkeerd zijn aangepakt durfden sommigen, en dan nog maar enkelen, inhoudelijk kritiek te geven, die vervolgens ook nog maar weinig aandacht kreeg in bv de media of in het politieke debat. Kunnen we please loslaten dat Nederland vol zit met ongehoorzame pubers/dwarse wappies/opportunistische critici? De meeste mensen op alle niveau's zijn heel lang juist uitzonderlijk meewerkend en volgzaam geweest, en hebben vanuit hun eigen perspectief steeds zoveel mogelijk gedaan wat er gevraagd werd.

Citaat:
Met dreiging van kont tegen de krib, protestacties en demonstraties, en ook daadwerkelijke geweldsdreigingen?

Dat is echt wel waardeloos (en misschien had men ook al ietsjes eerder aandacht moeten besteden aan het ondermijnende werk van dat soort stromingen.) Maar het heeft niets met de inhoud te maken.

Citaat:
Ze zullen echt wel doen wat zij denken dat het beste is voor Nederland als geheel, anders zaten ze er niet.

Dat slaat echt helemaal nergens op, dat zit namelijk helemaal niet in het systeem. Je kunt er zitten als je voldoende verhaal/achterban hebt maar dat betekent helemaal niet dat je dan doet wat het beste is voor Nederland.

Mark Rutte zelf heeft toch echt heel duidelijk aangegeven, al ver voor de coronacrisis, dat hij er niet zit vanwege een visie op Nederland, maar vanuit welbegrepen eigenbelang. Dat hij zich niet ziet als vertegenwoordiging van het Nederlandse volk en onze maatschappij. En vergelijkbare uitspraken zijn vaker gedaan.
Bovendien kwam tijdens de coronacrisis kwam ook de toeslagenaffaire nog even om de hoek kijken: waar de overheid willens en wetens kwaad heeft gedaan en waarbij vervolgens de belangrijkste motivatie voor het verdere handelen niet was 'hoe kunnen we dit herstellen' maar 'hoe blijven wij buiten schot.' Toen bleek bovendien vrij duidelijk dat Rutte zelf heel regelmatig liegt en een visie op besturen heeft die inhoudt dat hij zo min mogelijk transparantie en verantwoording wil. Niet omdat het beter is voor ons, hoor. Omdat het beter is voor hem.

Hoewel ik me flink erger aan het egoisme van wat wappies her en der wordt de grootste schade uiteindelijk veroorzaakt doordat mensen tegen beter weten liever geloven dat er een onderliggende goede bedoeling is, dan die aanname zelf eens te toetsen. Neem alleen alle leugens al over de strategie. Er is helemaal aan het begin een keuze gemaakt om groepsimmuniteit te bereiken en steeds zoveel mogelijk mensen ziek te laten worden. Daar zijn enorm veel woordspelletjes gespeeld, maar de strategie is fundamenteel niet veranderd.

Wel is op een zeker moment besloten om niet meer het aantal besmettingen maar het aantal ziekenhuisopnames als uitgangspunt te nemen (dus meer zieken en besmettingen dan eerst) en daar worden nu diezelfde spelletjes over gespeeld. Terwijl het echt glashelder en ondubbelzinnig gezegd is, meerdere keren, en gewoon zwart op wit staat.

En controleer dit vooral zelf met de wob-resultaten van Nieuwsuur. (Wob is trouwens Wet Openbaar Bestuur en openbaar bestuur is een belangrijk uitgangspunt voor een goedfunctionerende democratie, en onze regering en overheid saboteren dat zoveel als ze kunnen. Ook de Kamer wordt vrij standaard niet goed ingelicht.)

Moge duidelijk zijn: mijn voorraad respect en vertrouwen zijn echt meer dan op. Maar ik geloof ook niet dat je met een redelijke analyse van de feiten tot een andere conclusie kunt komen. Als je wel tot een andere conclusie komt dan is het vanuit een dieperliggend geloof dat het redelijk hoort te zijn, niet de analyse van de feiten zelf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:10

Wie zijn dan de integere mensen in de politiek .. ?
Op wie moeten we dan stemmen volgens jou?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:38

Op dit moment waardeer ik de inspanningen van oa Lisa Westerveld, Peter Kwint, Pieter Omtzigt, Renske Leijten, Attje Kuijken, Corinne Ellemeet. Ik hoop dat Femke Merel van Kooten ooit weer terug komt. Ik zie er ongetwijfeld nog een aantal over het hoofd. Zo volg ik VOLT niet heel erg rechtstreeks maar heb ik de indruk dat die ook een heel behoorlijke inzet hebben. En er zijn nog wel wat anderen. Genoeg verschillende smaken in elk geval.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:54

Vorige keer getwijfeld over volt maar de volgende keer krijgen ze mijn stem. Die zijn echt goed bezig.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:01

Cer schreef:
Wie zijn dan de integere mensen in de politiek .. ?
Op wie moeten we dan stemmen volgens jou?

In ieder geval niet pro-EU.
Die gebruiken coronageld om zich lekker in landelijke politiek te mengen en zaken af te dwingen.

Verder snap ik zowieso nooit het geloof van mensen in politiek. Kijk naar de huidige politiek: de ene vette leugen (die gewoon op beeld staat) na de andere.
Zaken die ze niet aanstaan? Geen actieve herinnering aan..
WOB verzoeken die na tussenkomst en uitspraak van de rechter nog steeds geweigerd worden te overleggen..
Vragen over bestedingen? Bonnetjes kwijt..
Vragen over bepaalde processen? Hé bah, net die 20 pagina's uit het dossier verdwenen..

Van de week nog in het nieuws: lobbyen van oud kamerleden aan banden gelegd. Bleek dat je als oud kamerlid gewoon altijd nog vrije inloop behoudt in de Tweede Kamer en dat je dus voor je nieuwe functie gewoon binnen kon lopen om 'zaken te doen.'
Dat wilde ze aanvankelijk al die tijd niet veranderen omdat men bang was dat men dan geen andere baan meer zou krijgen dan burgemeester of alleen wachtgeld ging innen.

Dus eigenlijk zeg je dan als poluticus..als we niet kunnen lobbyen, om zo op een niet juiste manier zaken te doen voor banken/ziekenfondsen en verzekeringen, zijn we nergens geschikt voor dan burgemeester zijn of wachtgeld opstrijken.
Dan zeg je toch al alles. :z