Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tirzasarah10

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:52

@mandy hier ook iemand die goed haar best doet maar geen gram er af krijgt. Stond mij iets van bij dat je medicatie nam of heb genomen? Je lichaam kan daar goed vanslag raken dus wees lief voor jezelf :)
Uiteindelijk moet er toch echt wat af gaan en alles begint bij een gezonde levensstijl!

@Roosch, volgens mij herken ik de plek :D heerlijk is Egypte! Ik ben er in 2018 geweest was zo onwijs fijn. De kg komen vanzelf wel weer :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 22:54

Lekker Roos. Weekje weg.

Afbeelding
Ik ben hier :P

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 18:12

Ziet er nice uit Roosch!
Die weegschaal komt wel weer goed, met jouw motivatie en doorzettingsvermogen.

Balen Mandy! Lukt het je wel goed om naast het bewegen ook netjes te eten? Ik schrik me altijd rot als ik weer mijn eten registreer wat ik eigenlijk ongemerkt aan kcal mijn lichaam in stop. Daarnaast kan te weinig eten om averechts effect hebben, om het even makkelijker te maken... veel water drinken en qua beweging mooi doorzetten, dan komt dat voor jou ook vast goed! Het is een (hele lange) marathon, geen sprint.

Ik moet zeggen, ik ben niet jaloers op jouw locatie Claudia :')
Desalniettemin, goed bezig! En vooral lekker volhouden waar je je goed bij voelt.

Ik ben vandaag voor het eerst sinds onze operaties met mijn anderhalf jarige lekker buiten wezen wandelen. We hebben beide genoten, hij was echt mega braaf voor een jonge hengst en het weer was fantastisch! Al met al een kilometer of 4 gelopen denk ik. Toen was het voor mij ook echt wel op.

Afbeelding

Afbeelding

Edit: fotootjes bijgevoegd

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 19:33

Rose_Sonny schreef:
Ik ben vandaag voor het eerst sinds onze operaties met mijn anderhalf jarige lekker buiten wezen wandelen. We hebben beide genoten, hij was echt mega braaf voor een jonge hengst en het weer was fantastisch! Al met al een kilometer of 4 gelopen denk ik. Toen was het voor mij ook echt wel op.

[ [url=m/0EH1p5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XBucNS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: fotootjes bijgevoegd

Wat een leukerd! En wat fijn dat je samen met hem even hebt kunnen lopen :D het begin is er weer!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 11:56

Dankjewel MuSLi!
Hij is inderdaad perfect!
Behalve dat het een grote, zwarte merrie met weinig wit moest worden, en het dus een kleine bonte vos met een Y-chromosoom is geworden, is hij echt precies wat ik graag wilde toen ik een veulen uit mijn merrie wilde fokken <3

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:52

Wat een knappert Rose_Sonny, en fijn dat jullie zo lekker gewandeld hebben.

Roosch: heerlijk zeg! En jij kan het om het afvallen weer op te pakken!

Claudia lekker aan het sporten, goed bezig!

Voor degene die weinig of niet afvallen terwijl ze wel hun levensstijl verbeteren :(:) . Maar gezonder leven is altijd winst, ook al zie je het misschien niet op de weegschaal.

Zelf heb ik de afgelopen weken niet zo goed opgelet en weinig beweging gehad. Vanmorgen ondanks dat ik de hele week redelijk koolhydraat rijk gegeten heb, gewogen en was 1 kg zwaarder dan mijn laagste gewicht. Dat viel me 100% mee, had echt gedacht dat er meer aan zou zitten. Maar nu toch weer wat beter opletten en wat meer balans dagen inlassen bij dit soort weken.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 11:58

Ik lees ook nog mee, maar neem te weinig tijd om te reageren :=

@Roosch: heerlijk zo’n vakantie! Wat mij betreft zie je er geweldig uit :)

Goed bezig @ClaudiaHS!

@Rose_Sonny ahhh wat een knapperd <3 En zo fijn dat het lukt samen wat te lopen! Vier kilometer is al een goede afstand :j

@Sharani gelukkig dat het mee valt. Soms is het even zoeken naar die balans, ook als je wat minder oplet.

En alle mensen die heel hard hun best doen, maar met weinig zichtbaar resultaat op de weegschaal :(:). Komt goed! Je hebt goed voor jezelf gezorgd en dat is al een enorme winst :)

Hier gaat het sinds begin december eigenlijk gewoon heel goed :D Gisteren voor de tweede keer gewogen en ik zit inmiddels op -11.6 :). Ik begin het ook aan mijn lichaam te zien en te merken aan een aantal kledingstukken, dus dat is echt heel fijn. Nu lekker doorzetten en op naar de -15 :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 13:51

Ik heb een flinke schop onder mijn billen nodig..
Ik heb mijn doel gesteld, 10 kilo afvallen. Dit momenteel op 82 kilo.
Wil nu eerst onder de 80 komen. Laatst is het mij vrij makkelijk gelukt door khd arm te eten.
Helaas heb ik het weer flink laten varen en zijn de kilo's er terug aan. Onder andere door mezelf te 'belonen' met taart, gebak en broodjes. Iedere keer zeg ik tegen mezelf, ik begin morgen.
Nou jullie weten vast hoe dat gaat....
Ik baal dat ik zo weinig disipline heb.. dus kom maar op met die schop }>

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:49

*Schopt Yenni*
Niet morgen beginnen maar nu! Probeer andere beloningen te bedenken dan eten. En goed dat je kleine doelen stelt. Dan haal je die 10 kg echt wel.

Hhilde *\o/* goed bezig!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 21:25

Thanx iedereen voor de complimenten over mijn paard! Ik heb ze doorgegeven en hij is er heel blij mee haha.

Hhilde, goed bezig! Volhouden nu, maar het klinkt alsof jou dat helemaal lukt!

sharani, 1 kilo is te overzien. Het gaat je lukken deze er weer af te krijgen, dat weet ik zeker.

Yenni, ik denk dat de enige die jou een schop kan geven, jij zelf bent. Als het in je hoofd niet klopt, dan wordt het niet makkelijker het vol te houden. Laat ik het zo zeggen.

-------
Ik heb vandaag aan de fysio gevraagd of hij een tip had om meer uit mijn fietsen te halen, en dat had hij gelukkig. Mijn eigen fysio is momenteel in Inzell met de lange baan schaatsers mee, dus ik heb een vervangende. Wel een beetje een 'drill sergeant', de sessies bij hem zijn veel intensiever dan bij mijn eigen. Maar misschien wel net even wat ik nodig had, want ondanks dat ik trouw mij aan mijn eetpatroon en mijn beweging hou, gaat er geen grammetje af en dat frustreert mij.

Lang verhaal kort, morgen begin ik met HIIT training, maar dan op de hometrainer. 2x per week, dan 3x per week 'normaal' op de hometrainer plus mijn dagelijkse oefeningen en daarnaast nog 2x per week naar de fysio. Kijken of dit iets teweeg brengt voor mij.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:41

Wat een rust hier... Hier echt een hele slechte week achter de rug op eetgebied.
Dus ik moet mezelf echt even heel erg bij elkaar rapen en doorgaan -O-

Gelukkig wel lekker blijven bewegen, dus dat is in ieder geval iets positiefs :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:49

Ha Musli, hier precies zo.
Slechte week.
Ach dat heb je af en toe.
En gewoon weer doorrrr :j

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:51

Wel lekker dat het bewegen goed gaat Musli!

Hier vanmorgen staan balen op de weegschaal. 1,5 kilo erbij en boven de 100 kilo. Het loslaten en enkel richten op kracht en conditie opbouwen is dus niet genoeg.

Wil nu gaan mealpreppen. Dat ik op honger momenten een gezonde maaltijd/snack klaar heb staan. Van weekend eens wat bakjes scoren bij de action en dan gesneden groenten en overnight oats voorbereiden.
En onze verbouwing is bijna klaar, waar mijn man alle avonden aan besteedt. Dus hij heeft straks tijd om op onze dochter te letten dat ik weer kan sporten!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:00

Fijn als de verbouwing straks achter de rug is en je iets meer ruimte krijgt in het schema @Linoleum. Het blijft altijd passen en meten met werk/huishouden/kinderen/sociale dingen.

Balen dat je wat bent aangekomen, maar goed dat je niet bij de pakken neer gaat zitten, maar kijkt naar wat je nog meer zou kunnen aanpassen. Dat geeft wel aan dat je gemotiveerd bent! :j en dat is al een groot deel van het bereiken van het eindresultaat.. :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:02

ClaudiaHS schreef:
Ha Musli, hier precies zo.
Slechte week.
Ach dat heb je af en toe.
En gewoon weer doorrrr :j

Ja, merk wel dat ik het dit keer echt lastig heb om het weer op te pakken.
Wil de hele dag door maar snaaien en foute oliebol eten.
En normaal kan ik mezelf prima weerhouden. Maar afgelopen week echt echt echt niet -O-
Dus we gaan ervoor om vandaag gewoon weer netjes volgens schema te eten.
Morgen zien we morgen wel weer :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:10

Ik hou het er maar op dat het bij mij het maandelijkse feestje was. :=

Ik vind het heel lastig een bepaald eetpatroon aan te houden.
Ik vind khb/kha heel erg fijn.
Maar ik mis dan mijn brood zooo erg.
Dus dan neem ik toch brood en ga ik weer teveel andere dingen snaaien. ^)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:13

ClaudiaHS schreef:
Ik hou het er maar op dat het bij mij het maandelijkse feestje was. :=

Ik vind het heel lastig een bepaald eetpatroon aan te houden.
Ik vind khb/kha heel erg fijn.
Maar ik mis dan mijn brood zooo erg.
Dus dan neem ik toch brood en ga ik weer teveel andere dingen snaaien. ^)

Oh, dat klinkt ook wel heel bekend hoor. Alhoewel ik niet khb/kha kan eten.
Dan mis ik echt teveel van de dingen waar ik echt blij van word.
Ik eet alles, maar probeer de porties vooral normaal te houden.

Vanavond ga ik gewoon voor vleesjes met veel groenten.
Veel groenten voelen altijd zo goed na zo'n week van teveel snaaien +:)+

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:14

Ja ik heb ook een baal periode...
Ik let goed op mijn eten, weeg alles af, voer alles in in LifeSum app.
Ik zorg dat ik qua inname ongeveer 500-600kcal onder mijn totale verbrande (inclusief basaal metabolisme zit).
Ik ga 2x per week intensief sporten bij de fysio, daarnaast 5x per week oefeningen, 2x per week een HIIT training op de hometrainer van ongeveer een uur, 3x per week fiets ik 2x op een dag 30 minuten op de hometrainer.

Klinkt op papier alsof ik heel goed bezig ben, maar de weegschaal en mijn kleding vinden iets anders :(

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:20

Balen dat de weegschaal en kleren niet meebewegen met je goede gedrag @Rose
Volgens mij ben je wel echt heel goed bezig. En eigenlijk zou dat alleen al je een goed gevoel moeten geven :j
Echt knap dat je dat allemaal doet om jezelf gezond te houden/gezonder te maken. Dat verdient gewoon heel veel respect _/-\o_

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:41

Supergoed bezig @rose hoor met al dat sporten. Kan het zijn dat je je verbranding te hoog inschat en daardoor je kcal die je eronder eet niet 500-600 zijn?

Zelf vind ik TDEE calculator een fijne op het internet. Daarin je activiteit ook invoeren en dan krijg je je dagelijkse verbranding. Daarnaast moet je dan niet je losse work-outs verbranding bij dat getal bovenop tellen, die zitten al in je dagelijkse berekening.

En zeker met afvallen, het is er niet in 1 week bij gekomen, dus in 1 week eraf zal ook niet gaan. De aanhouder wint!! *\o/*

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:59

Ik kom van 131 kilo en ben nu 112 kilo.

Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:02

Wat een mooi verschil @Deugenietje :D
Supergoed bezig!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:33

Bedankt voor de lieve woorden MuSLi, dat helpt hopelijk om het vol te houden. Ik ben vrij resultaat gericht, dus als het resultaat dan tegenvalt vind ik het moeilijk om vol te houden.

@Aight
Ik hou mijn verbrande calorieën bij met behulp van een Smartwatch, die weet exact wat ik doe, wat ik eet en wat ik weeg etc. 100% betrouwbaar is het nooit, maar ik kan me niet voorstelen dat het zo ver afwijkt...

Goed bezig Deugenietje!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:34

Wat een verschil Deugenietje!

Rose, ik heb wel eens onderzoeken gezien waarbij ze meerdere horloges droegen om dezelfde arm. Om zo te vergelijken wat het verschil in verbruik is. En daar zat gerust 1000 kcal verschil tussen wat volgens ene horloge en andere horloge verbrand zou zijn. En eigenlijk allemaal schatten ze veel te ruim. Ik volg dan ook echt niet mijn horloge om te bepalen hoeveel ik eet. Heb een week gemiddelde op basis van mijn BMR+ PAL. Daarin is gemiddelde beweging meegenomen. Veel betrouwbaarder! De TDEE die Aight noemt is ook een goede hiervoor.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:51

Als ik zo'n TDEE calculator doe, met lichte beweging (waar ik denk ik nu wel overheen zit) dan zegt hij 2536 kcal per dag om het te behouden.

Ik eet ongeveer 1800-1950 kcal per dag, dus dat zou dan in theorie goed moeten zijn? Afhankelijk van de beweging die dag eet ik soms iets meer en soms iets minder.

Overigens komt die 2500kcal wel redelijk overeen met wat mijn horloge mij vertelt.

Zijn er verschillende TDEE calculators?