3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:32

Zo ik ben voor even weer terug! Bijna alle vakanties gehad, alleen volgende week nog intro en daarna kan ik weer normaal doen. Ik weet tenminste zeker dat ik zoveel aangekomen ben, hoeveel weet ik niet, maar ik ben duidelijk een stuk dikker dan eerst. Vier vakanties (met intro erbij 5) helpt natuurlijk ook niet erg mee haha. Vanaf denk ik maandag 2 september zal ik hier weer actief meepraten!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:50

Ik heb m'n meetlint er maar bijgepakt, als de weegschaal niet lief is, eens kijken of er überhaupt wel iets gebeurd, haha.

Gister weer een beetje raar gegeten, was met mijn ouders op het strand en daarna hamburgers van de bbq gegeten. Vandaag een wat magerder lijstje.

O/L: croissant, glas karnemelk, gekookt ei en een banaan
T: 200 gram protein quark vanille met blauwe bessen
A: kip uit de oven, veel groente en iets van gekookte aardappels gok ik, glas rosé

B: uur gefietst, half uur paardgereden en 5 km hardgelopen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:28

Is qua kcal toch vrij weinig, Maanlicht? := Met een actieve dag erbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:40

Lijstje van vandaag:

O: Schaal magere yoghurt met geroosterde havermout, beetje honing en aalbessen
L: 2 knäckebröd gedipt in humus
A: vega balletjes, gebakken aardappeltjes en geroosterde groenten

B: twee keer een simpele workout van een kwartier, 4 km wandelen en een uurtje badmintonnen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:00

Dilan93 schreef:
Is qua kcal toch vrij weinig, Maanlicht? := Met een actieve dag erbij

Klopt, zoals ik al zei: vandaag een magerder dagje als compensatie van gister en eergister vreten.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:37

Ik meld me! Ik wil ook weer wat gaan afvallen. Ik heb in november mijn enkelbanden afgescheurd en ben hierdoor een stuk minder actief geworden. Ook een stuk luier geworden met eten, dus we gaan de teugels weer even wat strakker aantrekken. Dat lukt mij alleen maar door het in één keer extreem om te gooien, dus gaan we aan de 50 days of green happiness. :')
Ik weeg nu 69 kg en wil naar de 65, 4 kilo dus. Over 2 weken zit ik een maand in Australie, dan houdt het even op, maar daarna weer vol goede moed aan de slag!

Vandaag staat op het menu:

O: Havermoutje uit de oven met oa fruit, kokos, amandelmelk
T: zelfgemaakt kokosballetje
L: 2 speltboterhammen met humus, komkommer, tomaat en alfafa
T: 2 wortels met humus
A: pompoenrisotto
T: amandelmelk met beetje kokosbloesemsuiker en nog een kokosballetje

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:52

Welkom! Lekker lijstje heb je!

Ik heb echt moeite om verleidingen te weerstaan merk ik. Koekjes, ijsjes, alcohol.. Vooral als ik wat minder goed in mijn vel zit grijp ik er direct naar. Helpt ook niet mee dat ik nu weer tijdelijk bij mijn ouders woon die al die dingen wel in huis halen. Ik ben niet te zwaar, en vooral met kleding lijkt het nog wel wat, maar ik heb echt wel wat vetjes die er af mogen, met name rond mijn middel en rug.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Protein quark vanille met blauwe bessen
T: twee stevige speltcrackers met muhammara en gerookte kipfilet
L: Salade van geroosterde kip, gekookt ei, kidneybonen, paprika, sperziebonen en Hüttenkäse
A: Orzo ovenschotel met aubergine, wortel, bleekselderij en mozzarella

B: uur crossfit

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:44

Welkom Amanda :) Je lijstje klinkt lekker

Hier ook moeite met verleidingen. Chocolade en koek zijn vooral de boosdoeners :o

Weekend niet zo netjes gegeten, dus nu wat strenger.

O: Havermout, eiwitpoeder, amandeldrink, frambozen en een halve banaan
T: eiwitreep
L: zoete aardappel, groentenmix en bonen
A: Courgette spaghetti, wokgroenten, chilisaus en een groetenschnitzel
T: latte caramel van dolce gusto

Kcal: 1334, al komt er misschien nog iets bij aan fruit. Al kan dit ook geen kwaad, zal gisteren boven de 2000 kcal denk ik

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:46

Welkom Amanda!

Maanlicht, bij je ouders wonen maakt het moeilijker omdat je minder controle hebt over je eten?

Hier even een dip.
Moeder is terug naar huis vertrokken, heb me niet over eten gelukkig, maar echt gezond was het ook niet. Ben wel erg blij dat ik geen pakken koeken of ijs eet, dat lukt allemaal.

Maar geen motivatie tot sport, is nu ook mijn laatste week vakantie en periode van de maand begint over 2 dagen dus alles valt even ruk samen. Ik ga gewoon proberen lief zijn voor mezelf, gezond eten maar niet teveel moeite doen. Geen druk zetten.
Moet volgende week voor werk ook 10dagen op buitenlandse training en zal zelf geen eten kunnen maken. Dus dat wordt ook nog wat.

Lichaam is duidelijk niet happy. Oprispingen, schouder en heup doen al even pijn dus vandaar ook niet veel zin in sport. Hoop door de koolhydraten te beperken terug wat rust te vinden.

Lijstje van vandaag:
O: notenmix met lijnzaad, pompoen en pijnboompitten, kokosschilfers, yoghurt, blauwe bessen.
T: koffie
L: eitje uit de pan met tomaat en ajuin.
T:?
A: roomtomatensoep met grilkaas

B: korte wandeling

Qua eten niet veel, wel voldoende denk ik voor de activiteit, maar trek het even niet met mijn maag en darmen, alles komt terug naar boven.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:57

Welkom Amanda!

Maanlicht, idd heel herkenbaar. Ik woon nog thuis en zeker in de fase waarin ik nu in zit trek ik erg vaak kasten open, waarin ik dan ook veel lekkers vind.

Ik dacht dat ik gister best netjes was uitgekomen, maar dat bleek helaas flink tegen te vallen. Ik zit echt nog in vakantiemodus en ik vergis me daardoor ook flink in kcal blijkt.
O: twee boterhammen met zalm en halvarine met hagelslag. (290)
L: drie en een halve boterham met zalm, kip kerrie salade, grilworst en 100% pindakaas naturel en halfvolle melk. (912, oeps, dit had ik dus volledig verkeerd ingeschat, even vergeten dat er in grilworst heel veel kcal zitten)
T: een glas cola zero en chips naturel. (68, gelukkig maar een heel klein beetje chips)
A: stokbrood met smeerbare roomboter gezouten, een hele kip, pastasalade en als toetje een cornetto classic. (859)
T: een napoleon. (27)
B: 6000 stappen, 10 minuten fietsen, 60 minuten paarden verzorgen en even kort 5 minuten rugoefeningen tussendoor.
Totaal kcal: 2156.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:07

Welkom Amanda! :) Lijstje ziet er super lekker en gezond uit, als je dat vol houdt moet dat wel goed komen denk ik zo. Leuk ook die kokosballetjes! Ik heb helaas geen oven tot m'n beschikking en ben daarom beperkt in dingen maken, maar vind dat altijd wel leuk.
Kim ik zag foto's van je in een ander topic (weet even niet meer welke) en ik weet nog dat je hier een tijdje terug postte dat je zo veel was aangekomen in een maand. Of in twee maanden. Weet niet was het was :') Anyway, je bent weer wat kg/vocht kwijt dacht ik te zien? :D

Ik heb vanmiddag weer mijn eerste schooldag. Zie er zo tegenop :') Vanmorgen nog even een uur circuittraining meegepakt. Was fijn weer, alleen deed mijn sensor het de tweede helft van de les pas dus ik kreeg gekke resultaten. Was wel dat laatste halfuur constant in de rode zonde dus het had een mooi resultaat kunnen zijn, maar ach.

We hebben vanavond een diner met een andere opleiding dus gezond zal het eten niet zijn gok ik zo. Weet wel een beetje uit m'n hoofd wat wel/niet kan qua macro's en omdat ik vanmorgen ook flink gesport heb maakt het niet bijster veel uit, maar ik wil dat soort etentjes eigenlijk niet als ik aan het cutten ben :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:20

Castilja, hahaha helaas, die foto's waren van begin juli en begin augustus :') Het is nu geloof ik alleen nog maar erger geworden. Maar nog een weekje intro en dan normaal doen en dan is het er hopelijk snel weer af!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:23

Kimmie, als het lukt om terug gezond te eten denk ik dat het snel weer normaal wordt. Hopelijk lukt dat ook, maar je lijkt me wel gemotiveerd!
En van vakantie moet je ook genieten, je had gewoon geluk dat het zoveel was :))

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:27

Ik meld me ook hier! Vorig jaar behoorlijk afgevallen (15 kilo, waarvan er nu nog 10 af). Maar wil nog meer afvallen.

‘Helaas’ vorige week jarig geweest en gisteren feest gehad en op mijn eigen verjaardag nergens op gelet.
Ik werk met My Fitness Pal en mag volgens de app zo’’ 1600 kcal. Toch probeer ik er altijd net onder te blijven.

Ik heb opnieuw motivatie nodig om toch af te blijven van de schepijsjes, ice coffees etc -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:48

Lees de openingspost even Vera, daar staat onder andere beschreven waarom je nooit de kcal die MFP voor je aangeeft moet aanhouden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:55

Emmaa_ schreef:
Lees de openingspost even Vera, daar staat onder andere beschreven waarom je nooit de kcal die MFP voor je aangeeft moet aanhouden.

Volgens die app mag ik in mijn huidige situatie 1200 kcal :=

Hallo My Killer body van Fajah Lourens :))

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:34

Maanlicht schreef:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: drie bastogne koekjes :+
L: Salade van geroosterde kip, zwarte bonen, paprika, avocado, rode ui, tomaat, gerookt paprikapoeder en komijn, glas karnemelk
T: cappuccino, Protein quark vanille met blauwe bessen en frambozen, Liuk citroenijsje
A: Orzo ovenschotel met aubergine, wortel, bleekselderij en mozzarella

B: uur crossfit

Lijstje nu al helemaal omgegooid }:0

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:36

Wat heb je van je lijstje gemaakt Maanlicht?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:37

Ik heb het aangepast in de quote.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:39

Ah zo, haha, sorry, had in overgekeken!

Ik vind je lunch alvast heel goed klinken!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:43

Ja, was erg lekker en vullend!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:50

Kan ik me voorstellen. Ik ga hem onthouden om mee te nemen naar het werk! Lijkt me doenbaar.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:41

Castilja schreef:
Welkom Amanda! :) Lijstje ziet er super lekker en gezond uit, als je dat vol houdt moet dat wel goed komen denk ik zo. Leuk ook die kokosballetjes! Ik heb helaas geen oven tot m'n beschikking en ben daarom beperkt in dingen maken, maar vind dat altijd wel leuk.
Kim ik zag foto's van je in een ander topic (weet even niet meer welke) en ik weet nog dat je hier een tijdje terug postte dat je zo veel was aangekomen in een maand. Of in twee maanden. Weet niet was het was :') Anyway, je bent weer wat kg/vocht kwijt dacht ik te zien? :D

Ik heb vanmiddag weer mijn eerste schooldag. Zie er zo tegenop :') Vanmorgen nog even een uur circuittraining meegepakt. Was fijn weer, alleen deed mijn sensor het de tweede helft van de les pas dus ik kreeg gekke resultaten. Was wel dat laatste halfuur constant in de rode zonde dus het had een mooi resultaat kunnen zijn, maar ach.

We hebben vanavond een diner met een andere opleiding dus gezond zal het eten niet zijn gok ik zo. Weet wel een beetje uit m'n hoofd wat wel/niet kan qua macro's en omdat ik vanmorgen ook flink gesport heb maakt het niet bijster veel uit, maar ik wil dat soort etentjes eigenlijk niet als ik aan het cutten ben :+

De balletjes hoeven niet gebakken, echt ideaal! En super lekker, zeker als je bedenkt dat er ook kikkererwten doorheen zitten :') ik kan het recept wel plaatsen?
Leuk topic dit, en mooie lijstjes komen er voorbij!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:48

Nou, ik ben ermee bezig om m’n patroon qua eten iets meer te vullen. Zit soms nog wel een beetje te puzzelen, want ik heb niet echt veel honger dus moet echt een beetje wennen.

O: bakje yoghurt
T: banaan
L: 4 crackers met kipfilet en Philadelphia
T: Appel en kop cappuccino
A: 2 hamburgers (Italiaanse bol met runderhamburger, ananas, bacon, kaas en champignons)

Maar dan nog zit ik vrij laag in Kcal. Nog tips?
Graag opbouwende kritiek waar ik echt iets mee kan ;)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:49

Een handje ongebrande noten?