Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:40

Oo dat is ook leuk! Ja als je morgen de hele dag moet werken zou ik rustig aan doen. Weet je waar je gewrichtsklachten vandaan komen? Ik had daar ook erg last van toen ik nog in de horeca werkte, maar toen ik goede schoenen kocht ging het veel beter. :j

Ja moet ik idd weer eens doen!
Ik moet ook veel meer in de spiegel kijken ipv focussen op de weegschaal, maar dat blijft gewoon moeilijk. :P
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 14-04-17 10:42, in het totaal 2 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:41

Wat Janine zegt klopt: ik ben meer dan een jaar lang niet afgevallen, maar zag wél veel verandering in mijn lichaam zelf, op foto's en qua afmetingen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:41

Ik draag alleen maar fatsoenlijke schoenen. :P
Maar ik ben hypermobiel (HMS) waardoor het vaak op slot schiet en ik dingen overbelast. Dus daar komt het vandaan.

Cheetahfan

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:43

Ik denk dat ik idd gewoon moet accepteren dat gewicht kwijtraken, of iid gewicht lager dan 73 kg, gewoon niet bij mij past en dat ik beter alleen kan focussen op strakker worden. Vorige keer zag ik wel verschil iig. (begin: http://i64.tinypic.com/syul5i.jpg en de laatste foto is ook alweer een tijd terug https://postimg.org/image/5dhxfzehh/ )

Marlinde: aah vandaag, dat is wel heel vervelend. :(:) Knap dat je dan toch nog zo actief bent!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:46

Hou daar aan vast Cheetah!!!

Ik kan helaas geen foto's meer verbergen op mijn telefoon, dus ik maak ze ook niet. Maar ik zie wel degelijk ververschil, wat de weegschaal niet altijd ziet... Plus hoe kleding zit etc.
Af en toe meet ik inderdaad ook, is ook heel fijn om je aan vast te houden! Alleen moet je dan ook door vocht vasthouden heen kunnen kijken. Dus je kuiten meten is dan niet altijd handig zeg maar :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:48

Je kan toch een foto maken en die op je pc zetten? In een mapje waar mensen niet kijken oid? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:51

MarlindeRooz schreef:
Je kan toch een foto maken en die op je pc zetten? In een mapje waar mensen niet kijken oid? :)

Klopt hoor, maar dat vind ik dan weer te veel werk :') Bovendien zit ik maar zeer weinig achter mijn eigen PC. :')
Dus dan maak ik op woensdagochtend een foto en heb ik zondagavond misschien eens tijd om die foto er op te zetten. :')

Ach, zo erg is het ook niet hoor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:51

En soms helpt het gewoon om het even los te laten, meer naar gevoel te eten met de kennis over gezond eten die je hopelijk hebt opgedaan de afgelopen tijd.

Voor mezelf is die weg in ieder geval heel lang geweest. Eerst vrij makkelijk 15kg afgevallen, daarna ruim anderhalf jaar gevochten met de laatste 5kg die er niet afgingen. Diverse eetstijlen geprobeerd, laag in kcal (tot 1400) geweest, allemaal zonder effect. Toen gestopt met de pil in de hoop dat de hormonen de boel dwarsboomde. Dat hielp ook niet, enige wat wel duidelijk werd was dat ik nauwelijks meer menstrueerde.
Toen heb ik mezelf een schop gegeven, besloten mijn gewicht te gaan accepteren. En nu 6mnd daarna val ik ineens af, terwijl ik niks meer tel, gewoon gezond en op gevoel eet. Geen idee waarom, ik merk dat ik er ook geen echt gevoel bij heb, het is prima dat het gebeurt maar was het niet zo ook prima. Ook menstrueer ik weer normaal.
Soms moet je ook terugkijken naar je lijf, gezondheid is belangrijker dan een strak figuur uiteindelijk.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:53

Dat is helemaal waar. Dat is een belangrijk leerpuntje voor mij (en vast niet alleen voor mij). :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:53

Ik maak wel gewoon foto's met mn telefoon, kan me niet zoveel schelen als iemand dat zou kunnen zien :o Daar zie ik veel meer verschil dan in de spiegel, omdat het zo langzaam verandert lijkt het wel alsof het in mn hoofd niet mee verandert ofzo.
Ik meet soms ook, maar ik blijf het lastig vinden om telkens hetzelfde te meten, dus daar zit soms best wel veel verschil in.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:56

Laura82 schreef:
Ik maak wel gewoon foto's met mn telefoon, kan me niet zoveel schelen als iemand dat zou kunnen zien :o Daar zie ik veel meer verschil dan in de spiegel, omdat het zo langzaam verandert lijkt het wel alsof het in mn hoofd niet mee verandert ofzo.
Ik meet soms ook, maar ik blijf het lastig vinden om telkens hetzelfde te meten, dus daar zit soms best wel veel verschil in.

In ondergoed? Want daar heb ik vooral bezwaar tegen.

Ik kan wel een foto maken in strakke kleding, maar dan zie ik lang niet zo veel verschil.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:00

Ik heb helaas geen foto gemaakt van toen ik begon. Vond dat zo confronterend maar nu spijt :') Zie zelf wel verschil en andere zien het ook.. ben nu van 73 naar 68,5.

En kop op Cheeta! Snap dat je je poedersuiker voelt... maarrr die kilo's zeggen gelukkig niet alles, als je voelt en ziet dat je gezonder bent, is het belangrijkst. Denk dat zoveel in zo weinig tijd vooral vocht kan zijn.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:00

In ondergoed ja. Wel redelijk netjes ondergoed, maar aangezien de hele wereld me in de zomer ook in bikini kan zien, bloot in de sauna, etc etc, kan ik me er gewoon niet druk om maken. Denk ook niet dat iemand mn lichaam interessant genoeg vind om er wat mee te doen eigenlijk :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:01

Laura82 schreef:
In ondergoed ja. Wel redelijk netjes ondergoed, maar aangezien de hele wereld me in de zomer ook in bikini kan zien, bloot in de sauna, etc etc, kan ik me er gewoon niet druk om maken. Denk ook niet dat iemand mn lichaam interessant genoeg vind om er wat mee te doen eigenlijk :+

Nouja, ik ben dan ook te preuts om naakt naar de sauna te gaan hoor _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:02

Cheetahfan schreef:
Dat is helemaal waar. Dat is een belangrijk leerpuntje voor mij (en vast niet alleen voor mij). :)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je bij een dietist loopt (ja toch?) en wat die ervan zegt. Het lijkt mij namelijk dat het bij jou niet gaat om hoe streng je bent voor jezelf maar dat er of een lichamelijke belemmering is die ervoor zorgt dat je niet/minder afvalt of dat er iets niet goed gaat in je macro's ofzo. Ik zie namelijk vrijwel alleen maar hele nette lijstjes van je voorbij komen en de lijstjes die niet zo net zijn, zijn in ieder geval niet vol genoeg om er van aan te komen. Maar je bent wel al een tijdje bezig en het gaat er maar niet vanaf.. Dan is het wellicht tijd om eens aan de bel te trekken en bv je schildklierfunctie te laten testen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:05

Zouden je macro's zoveel verschil maken dan? Ik heb altijd begrepen dat hoewel goede macro's helpen, een energietekort veruit het belangrijkste zijn om af te vallen? Maar kan het verkeerd begrepen hebben, zit niet zo in het verhaal van macro's etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:08

Dat is in de theorie helemaal waar, maar in de praktijk is het misschien wel iets om naar te kijken als het niet lukt met afvallen. Ik weet dat ik een stuk beter afval als ik m'n eiwitten zo hoog mogelijk gooi, maar andere mensen die andere dingen van hun lichaam vragen (bijvoorbeeld veel sport) teren weer beter op een dieet met meer khd.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:20

Wat Emma zegt :j Ook met 1700 calorieën zou je in theorie gewoon moeten afvallen met jouw beweging, lengte en gewicht. Geen gek idee misschien om er eens door iemand anders naar te laten kijken.

BloemBloem, niet banketstaaf bedoeld maar waarom verander je niet gewoon je eetpatroon in iets dat de rest van je leven vol te houden is? Lijkt me effectiever dan elke keer een ander dieet? :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:27

Emmaa_ schreef:
Cheetahfan schreef:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je bij een dietist loopt (ja toch?) en wat die ervan zegt. Het lijkt mij namelijk dat het bij jou niet gaat om hoe streng je bent voor jezelf maar dat er of een lichamelijke belemmering is die ervoor zorgt dat je niet/minder afvalt of dat er iets niet goed gaat in je macro's ofzo. Ik zie namelijk vrijwel alleen maar hele nette lijstjes van je voorbij komen en de lijstjes die niet zo net zijn, zijn in ieder geval niet vol genoeg om er van aan te komen. Maar je bent wel al een tijdje bezig en het gaat er maar niet vanaf.. Dan is het wellicht tijd om eens aan de bel te trekken en bv je schildklierfunctie te laten testen.

Eens met Emma. Samen met iemand gaan kijken en bloedonderzoek obv schildklier, vitamines en mineralen, standaard orgaancontrole, bloedsuikers en daarnaast aanvullend een orale glucose tolerantietest of een peptide C test om insulineresistentie uit te sluiten als de bloedsuikers in orde zijn.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:56

Emma wat balen van je examen zeg. Ik vond afrijden zooo verschrikkelijk.. Gelukkig is dat onderhand al weer 4 jaar geleden voor mij.

Vandaag beetje apart dagje. Nog wel binnen mijn kcal, maar aardig verlepte Macro's;
O: Niks, was pas laat wakker
L: Ciabatta met sla, tomaat, halve kipschnitzel en een ijsthee
T: 3 Lindt chocolaatjes met caramel vulling. Schrok wel even toen ik het aantal kcal zag. (228 voor 3 banketstaaf balletjes) Dus denk niet dat ik die weer haal. Haha.
A: Pizza van een wrap als bodem dun besmeerd met pizzasaus, handje geraspte kaas (van 3 kazen), halve champignon, handje spinazie en 50 gram shredded chicken. Oh, en een glaasje cola.

Morgen weer even wat netter.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:52

secricible schreef:
Emmaa_ schreef:

Eens met Emma. Samen met iemand gaan kijken en bloedonderzoek obv schildklier, vitamines en mineralen, standaard orgaancontrole, bloedsuikers en daarnaast aanvullend een orale glucose tolerantietest of een peptide C test om insulineresistentie uit te sluiten als de bloedsuikers in orde zijn.

Thanks voor het meedenken!
Ja, en dit is dus waarom ik zo verschrikkelijk gefrustreerd ben... De lijstjes die ik hier plaats is écht wat ik eet, ik laat geen dingen weg oid, en ik blijf gewoon op de 73.5kg terwijl ik ook gewoon intensief sport. Mijn macro´s zijn eigenlijk altijd in orde: koolhydraten onder de 140g, eiwitten boven de 110g en vet tussen de 50-60g.
Ik loop niet bij een diëtist.
Ja daar zit ik ook al heel lang aan te denken. Probleem is: hoe? Me melden bij de huisarts? Die ziet me aankomen. Ik ben gezond, heb een gezond gewicht en ben in feite gewoon slank. Er is geen enkele reden voor mij om af te vallen (medisch gezien) en dus ook niet echt een reden om dat te laten testen. Het lijkt me ook niet dat je dat dan vergoed krijgt en ik kan het zelf echt niet betalen als student zijnde.

Ik wil eens kijken of ze op ons sportcentrum een diëtist hebben en zo ja, kijken of die mij kan helpen. En anders moet ik dat hele gewicht maar loslaten want wordt er alleen maar chagrijnig van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:58

Het is echt niet gek om hiermee bij de huisarts aan te kloppen hoor. Ook als je gewoon een gezond gewicht hebt kan het in de toekomst wel problemen opleveren als er inderdaad bv vertraagde schildklierfunctie geconstateerd wordt. Dan zou je de rest van je leven zo moeten eten om op gezond gewicht te blijven en dat lijkt me voor niemand leuk. Het is echt niet zeuren wat je doet, je wilt afvallen en het gaat er niet af. Dan is het heel logisch om verder te gaan zoeken naar oorzaken daarvoor.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:04

Cheetah, heb je wel eens zo een weging laten doen
op de sportschool? Dus dat je het vetpercentage en spiermassa kan zien?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:10

Emma: Ja, daar heb je gelijk in. :j Kijken of ik binnenkort een afspraak kan maken dan. Ben toch een beetje bang om raar aangekeken te worden ofzo, of dat ze me niet serieus nemen ofzo. Heb toch nog steeds ergens het idee dat ik iets fout doe, maarja wat. :')

Bloembloem: Nee nog nooit. Je moet daar een aparte afspraak voor maken en ik kan op die tijden meestal niet. Ik ga het deze week eens vragen of ze het niet tussendoor een keer kunnen doen want misschien zie ik idd wel resultaat qua vetpercentage.

Lijstje vandaag trouwens, de aardbeien waren maar 1 euro bij de Coop. :D
O: khd arme boterham met halvajam, 150g soyayoghurt met 30g atkins muesli en wat stukjes mango
T: 150g soyayoghurt, 1 weetabix, 5 aardbeien, el chiazaad en een el seed/nutmix
L: 150g kipfilet, 150g sperziebonen
T: smart bar
A: restjes: 1 tilapiafilet, khd arme boterham met halve avocado, gebakken ei
T: zakje raw chocolate covered goji berries

D: thee, water, een glas rivella
B: 20min HIIT op de stairmaster, drie kwartier krachttraining billen/benen/buik

114g khd, 72g vet, 122g eiwit, 1734kcal

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:18

Ik denk dat het helemaal niet gek is om hiermee naar de huisarts te gaan. Je moet nu heel precies eten om op gewicht te blijven, dat betekent ook dat als je dat los laat, je waarschijnlijk aan zult komen, en dat is gewoon wel een probleem.