Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:55

Alwiene schreef:
Haal jij nu niet twee dingen door elkaar? Het is IsaCalixa die zo anti-wegen is, maar die is tevreden met een halve kilo per week. Rebecca zet in op 1,5 kilo (zonder een vastomzet plan) maar die heb ik eigenlijk niet horen zeggen dat ze niet wil wegen of ik moet daaroverheen gelezen hebben?

Ik weeg trouwens zelf álles af, gewoon omdat ik anders niet weet hoeveel punten het zijn. Maar ik blijf niet wegen, na 1 keer weet ik wel wat die boterham weegt en of die volgende keer 1 gram zwaarder of minder zwaar is maakt voor mijn punten (vrijwel) nooit uit. Maar wil ik nootjes eten dan weeg ik ze toch echt af. :)

Ze zegt dat als 'iemand in t topic komt die', dat die persoon wel aangeraden wordt te wegen ^^. Ze heeft t niet over isa.

Oh zo doe ik t ook hoor! Ik noteer t wel in m'n mfp maar zodra je t idee hebt hoeveel iets weegt, dat is t belangrijkste. Als je vanaf het begin meteen gaat gokken gaat t mis. Daarom raad iedereen hier ook aan om 1 à 2 weken af te wegen zodat je weet hoe zwaar dingen zijn, snap je? :D

sunnybellami

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:05

Ik heb net nog 2 glutenvrije krekkers gegeten (zonder beleg) , had ik echt eventjes zin.
Doen hier ook mensen blogilates? Naast het hardlopen en de sportschool volg ik nu de kalender van januari. Ben bij dag 3 begonnen want 1 & 2 januari was ik nog veel te brak om iets te gaan doen haha!

Ben benieuwd of hier ook mensen fan zijn van blogilates, ik vind het een hele fijne extra manier om thuis nog even te bewegen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:08

Waarom ben ik gelijk anti-afwegen wanneer ik benoem dat er meerdere opties zijn naast afwegen? :') Maar oke.

Net een bruine stokbrood met kipfilet, rucola en halva-mayo gemaakt. Hoop dat het smaakt :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:18

Nah sorry dat was misschien niet goed verwoord, het ging mij er even om dat er gezegd werd dat als je 1,5 kilo per week wil afvallen je toch echt moet afwegen en jij niet gezegd hebt dat je zoveel per week wil afvallen terwijl jij wel degene bent die het meeste gesproken hebt over niet-afwegen. Ik dacht dus dat er mogelijk miscommunicatie aan de gang was. Misschien was die opmerking zoals hier net gesuggereerd werd echter algemeen bedoelt, maar in dat geval lijkt het me nogal onzinnig om een discussie te gaan houden over het mógelijke geval dat er iemand dit topic binnen zóu komen die 1,5 kilo per week wil afvallen én niet wil afwegen :=

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:24

Alwiene schreef:
Nah sorry dat was misschien niet goed verwoord, het ging mij er even om dat er gezegd werd dat als je 1,5 kilo per week wil afvallen je toch echt moet afwegen en jij niet gezegd hebt dat je zoveel per week wil afvallen terwijl jij wel degene bent die het meeste gesproken hebt over niet-afwegen. Ik dacht dus dat er mogelijk miscommunicatie aan de gang was. Misschien was die opmerking zoals hier net gesuggereerd werd echter algemeen bedoelt, maar in dat geval lijkt het me nogal onzinnig om een discussie te gaan houden over het mógelijke geval dat er iemand dit topic binnen zóu komen die 1,5 kilo per week wil afvallen én niet wil afwegen :=

Oh zo :P Hmm ja nouja ik weet ook niet precies hoe dat bedoeld was. Maar dit topic lijkt mij toch gewoon algemeen? De titel is gewoon ''Afvallen'' en niet 1,5 kg per week afvallen.

Nouja, in ieder geval verschilt het vast per persoon hoe veel die per week wil afvallen. Dan zul je indd de keuze moeten maken, wil je sneller afvallen, dan moet je echt streng zijn en afwegen. Maar wil je afvallen en heb je niet echt een datum voor ogen, of een bepaald aantal kg per week, kun je ook gaan schatten ja.

Denk dat het echt ligt aan hoe je zelf bent qua persoon. Je kunt zoals door sommigen wordt gezegd ook in het begin alleen wegen. Dat zal vast ook effectief werken voor sommige mensen :) Maar dat moet je zelf uitzoeken, vind ik.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:30

Ik wil me ook graag melden. Lijstjes noemen heb ik nog niet zoveel zin in want echt bijzonder zal het niet zijn. Wel wil ik mfp invullen om zo een beetje een idee te hebben wat ik gegeten heb en wat ik nog mag eten. Heb ook ingevuld dat ik 40% khd 40% eiwitten en 20% vet wilt eten. Verder heb ik lunch op mijn werk wat altijd brood is en ik wil graag ontbijten met havermout of met magere/halfvolle yoghurt met wat lijnzaad en diepvriesfruit of havermout. Ik heb nu de nieuwe havermout van quaker mer nootjes groots fruit geloof ik en zaden. Vind hem er wel oke uit zien en niet van die suikervolle muesli.
Savonds eet ik vaak een al eerder gemaakte maaltijd wat van alles kan zijn. Van pasta tot een curry tot groente met aardappels. Omdat ik meestal laat thuis ben heb ik geen zin om zo laat te eten.
Ik heb me vandaag opgemeten en wil morgenochtend op de weegschaal staan. Zo hoop ik 10 kilo gok ik af te vallen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:46

Hi!

Ik heb me hier maanden niet laten zien (had een week met slecht eten en toen heb ik het helaas opgegeven :') ), maar nu ben ik er weer vol goede moed :D
Heb helaas wel een terugslag gehad, at zo ongeveer alles wat los en vast zat en ben nu ongeveer terug op het startgewicht van de vorige keer. Gelukkig weet ik wel precies wat ik moet doen om af te vallen, alleen moet bij mij de psychologische knop om en daar blijven. Dat als het een keer misgaat het niet meteen een ramp is.

Ik heb nog shakepoeder van Body&Fit en nog een aantal receptjes die ik lekker vind. Daarnaast wil ik meerdere keren per week gaan hardlopen ('s avonds, vanwege stage), wat een uitdaging wordt vanwege mijn astma :+ Maar we gaan het gewoon proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:57

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Is iedereen weer blij dat het normale leven weer van start gaat? ;) Ik wel iig.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 450 gram Skyr naturel
T: 1 blikje AminoPro drink
L: 1 blikje tonijn op water, scheutje olijfolie, 50 gram zilveruitjes, 50 gram augurk
T: 1 blikje AminoPro drink
A: Falafel met rodekool in Libanees platbrood

Ik had helaas geen fruit in huis anders had ik dat er ook nog aan toegevoegd...
Vanavond lekker naar de sportschool na een weekje 'vakantie'.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:25

Toch wel een kilo aangekomen in de vakantie dus alleen maar extra gemotiveerd! Merk wel dat mn ontbijt een beetje weinig was vandaag dus morgen beetje kwark er bij.

O: 3 cracottes met kipfilet
T: mandarijntje
M: smoothiemix jumbo, havermout, melk, sinaasappelsap
T: ? Haha
A: champignons, courgette, sugarsnaps, prei en kip roerbakken met rijst

En vanmiddag beginnen met de workouts. Fijne maandag allemaal!

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:26

Jennifuur ik herken het helemaal! Hier ook zo'n probleem geval. Ik kan ook weer helemaal opnieuw beginnen.

Vandaag nog een dagje vrij.. niemand thuis en ik weet dat de kasten vol lekkers liggen en oooooh wat roepen die mij.... Maar ik ga ze proberen te weerstaan, ze zijn niet sterker dan mij :Y) }>

Geplande lijstje voor vandaag:
O: overnight oats; met banaan en een handje walnoten
T: 2 rijstwafels, 1 met huttenkase en kipfilet, 1 met huttenkase en rookvlees
L: havermout pannenkoekjes
T: Appel of een groene smoothie, misschien een crackertje erbij
A: Tagliatelle met spinazie, kip en roomkaas

Verder ga ik de hele dag groene thee of water drinken :)

Hoe doen jullie het verder met gewicht bijhouden? Hoe vaak staan jullie op de weegschaal? Meten jullie jezelf? Ik heb zelf vaak dat wanneer ik op de weegschaal sta ik obsessief ga worden en dan het liefst elke dag op de weegschaal ga staren naar die cijfertjes die naar beneden moeten :+ Dus ik wil nu eigenlijk echt 1x in de week, en anders 1x per maand.. Mijzelf meten heb ik nog nooit gedaan, denk dat ik iedere keer weer anders zou meten en dat ik helemaal gek zou worden :+

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:31

Ik weeg me normaal gezien een keer per week (kan ook max. zo vaak omdat de weegschaal bij mijn ouders staat en ik op mezelf woon :') ), maar ik ben wel aan het overwegen om het minder vaak te doen, omdat ik inderdaad het liefst ook vaak weeg. Als er dan een keer een tegenslagje is, geef ik weer sneller op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:35

bono_ schreef:
Hoe doen jullie het verder met gewicht bijhouden? Hoe vaak staan jullie op de weegschaal? Meten jullie jezelf? Ik heb zelf vaak dat wanneer ik op de weegschaal sta ik obsessief ga worden en dan het liefst elke dag op de weegschaal ga staren naar die cijfertjes die naar beneden moeten :+ Dus ik wil nu eigenlijk echt 1x in de week, en anders 1x per maand.. Mijzelf meten heb ik nog nooit gedaan, denk dat ik iedere keer weer anders zou meten en dat ik helemaal gek zou worden :+

Ik meet en weeg mezelf eens per maand op dezelfde dag.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:00

Ik weeg elke maandagochtend en wil iedere 2 weken mezelf meten omdat ik met gerichte workouts ga werken.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:04

bono_ schreef:
Jennifuur ik herken het helemaal! Hier ook zo'n probleem geval. Ik kan ook weer helemaal opnieuw beginnen.

Vandaag nog een dagje vrij.. niemand thuis en ik weet dat de kasten vol lekkers liggen en oooooh wat roepen die mij.... Maar ik ga ze proberen te weerstaan, ze zijn niet sterker dan mij :Y) }>

Geplande lijstje voor vandaag:
O: overnight oats; met banaan en een handje walnoten
T: 2 rijstwafels, 1 met huttenkase en kipfilet, 1 met huttenkase en rookvlees
L: havermout pannenkoekjes
T: Appel of een groene smoothie, misschien een crackertje erbij
A: Tagliatelle met spinazie, kip en roomkaas

Verder ga ik de hele dag groene thee of water drinken :)

Ik weeg me 1 x per week :) Dat is genoeg tijd om een duidelijk verschil te kunnen zien, maar niet zo lang dat het echt te spannend wordt vind ik. Elke dag heeft echt geen zin, omdat je elke dag namelijk wel een paar honderd gram kan verschillen. (vocht, eten in je buik, etc etc..). Probeer in ieder geval elke keer rond het zelfde tijdstip op de weegschaal te staan. Het meest effectieve vind ik 's morgens nadat je uit bed komt, én nadat je naar de wc bent geweest. Let daarbij ook op je kleding; je kunt het beste zonder kleding of in je ondergoed. Sommige kleren, schoenen etc, kunnen bij elkaar ook nog wel een kilo wegen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:09

Ik weeg eigenlijk te vaak en wil het ook gaan terug brengen naar 1 keer in de week. Daarnaast heb ik vorige week foto's gemaakt van mijzelf in ondergoed. Het lijkt mij echt motiverend om over een paar maanden daar heel duidelijk verschil in te kunnen zien. *D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 12:12

Ik ga een weegschaal kopen :+
Ik maak foto's van mezelf voor de voortgang. Ga vanaf vandaag Kayla doen samen met m'n vriend, hoop dat t bevalt!

Mijn lijstje:
O: honey rings met melk
T: appel
L: 2 boterhammen met kipfilet en komkommer
T: crackers
A: broccoli, rijst en kipburger
T: crackers met kipfilet of met een gekookt ei
B: Kayla week 1 dag 1

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:18

Maximaal 1x per week, meestal minder. En ik ook smorgens nadat ik naar de wc ben geweest, en ik trek alles uit haha. En ik heb inderdaad ook foto's gemaakt in ondergoed, werkt erg motiverend!

Weer strak vanaf vandaag, ben er echt weer aan toe. Gewoon weer normaal en goed eten. Voel me de afgelopen dagen zo rot, zo'n opgezwollen buik dat ik er echt gewoon last van had (maar ondertussen wel door blijven kanen.. wat een logica weer :') )

Lijstje van vandaag;
L: Mexicaanse soep (Mager gehakt, ui, knoflook, mais, kippen boullion en aardappel)
T: Banaan & een whey shake
A: 1 rode paprika, 250gr wortels, 100gr kalkoenborstfilet, 25gr walnoten
T: 450gr Skyr + 500gr blauwe bessen
Laatst bijgewerkt door xNavatu op 04-01-16 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:19

_sharonnn schreef:
Ik maak foto's van mezelf voor de voortgang. Ga vanaf vandaag Kayla doen samen met m'n vriend, hoop dat t bevalt!

Mijn lijstje:

(wat is kayla?)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:21

Amaris schreef:
_sharonnn schreef:

Mijn lijstje:

(wat is kayla?)

http://www.kaylaitsines.com

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 12:25

Dankje xNavatu! :)

Ik heb het iBook van Kayla, Amaris.
Ik vind het heel fijn omdat het ook niet zo'n lange oefening is, dus hik je er niet zo tegenaan :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:26

Ben benieuwd wat je er van vind!
Ik was er na 1 dag al klaar mee, vond het te saai :+

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:28

_sharonnn schreef:
Dankje xNavatu! :)

Ik heb het iBook van Kayla, Amaris.
Ik vind het heel fijn omdat het ook niet zo'n lange oefening is, dus hik je er niet zo tegenaan :)

Ik heb net even gegoogled wat het inhoudt en lijkt goed maar wel pittig!
Ga je ook helemaal haar eet schema's enzo volgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:30

Goedemorgen

Hehe wat een weer , gaat een leuk tochtje worden de eerste werkdag :=

Ik weeg standaard op zondag ochtend na het plassen :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:34

kennen jullie ook goede variaties op de MyfitnessPlan app? Ik kan hem niet downloaden vanwege te oude iphone :(

Ik gebruik nu Foodzy, maar ik weet niet wat ik daarvan moet vinden haha

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:37

Volgensmij heeft het voedingscentrum ook een app, de eetmeter dacht ik.