Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mirriezz schreef:Mooie doelen heb je Greetje! Vind je het niet ontzettend jammer dat je beperkt bent tot zo weinig piekmomenten?
benangelique schreef:ik merk dat mijn lijf een beetje moe is. Ben vanaf begin april pas aan het lopen en heb de afstand (nu 15k) vrij snel opgebouwd. Ook ben ik veel harder gaan lopen (eind mei mijn eerste 10k en binnen in 64 minuten, nu dus 6 minuten eraf). Merk dat ik te weinig of eigenlijk zelfs geen rust heb ingebouwd.
Plien91 schreef:Ik heb ook een vrij hoge hartslag tijdens lopen. In de sprint kan hij oplopen tot 205 maar hij daalt in rust heel snel. Overdag rond de 55 en als ik heel rustig ben <50.
Mijn horloge indiceert mijn trainingen als veel zwaarder terwijl ik dat zelf niet zo ervaar. Vanochtend was mijn rondje 10km bijv 'extreem zwaar' (hartslag 182) terwijl ik lekker heb kunnen bijkletsen met mn zwager.
Greetje63 schreef:Voor ons amateur lopers valt natuurlijk juist het meeste winst te behalen door wel specifiek te trainen. En als e geen zin hebt om zo specifiek bezig te zijn dan kun je in mijn ogen net zo goed die hartslagmeter in de wilgen hangen ipv pogen natte vinger werk zones aan te houden. Is het alleen maar misleiding. Maar goed als je daar wel gelukkiger van wordt of meer vertrouwen van krijgt is het prima toch.