[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:04

Esther, de shakes maak je normaal aan met melk of soyamelk.
Ik pak bijvoorbeeld smorgens en smiddags een shake en tussendoor eet ik gewoon fruit!
Savonds eet ik gewoon avondeten.

Je zou ook 1 maaltijd kunnen vervangen door een shake, bevoordeeld het ontbijt, als je dat een paar weken zou doen denk ik dat dat beter is dan dan wel een dag Shakes en de andere dag gewoon eten.

Tip: de shakes bij de kruidvat zijn in de aanbieding deze week, ik heb ze ook gehaald omdat de mijne op waren en het wat kosten betreft nogal scheelt tegenover herbalife, ze smaken in ieder geval goed :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:31

Ik heb nog shakepoeder van kruidvat in huis van een vorige poging haha.
Okee, denk dat ik ook maar aan de shakes ga dan!
thanks voor de info Tarzan! :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:33

Hier twee slechte dagen achter de rug. Veel stress, weinig geslapen en dan ga ik slecht eten.
Normaal is dat het punt waarop ik zeg dat ik het allemaal niet kan en opgeef maar vandaag braaf op de weegschaal gestaan.

0,6 erbij dus dat valt nog wel mee want ik gok dat 90% daarvan vocht is. Dus nu weer schouders eronder, goed eten en de rest eraf.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:17

WhoopWhoop Katja, je kunt het!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:19

@Katja: kom op, je kunt het wel, hoor, blijf nou niet hangen bij die 2 mindere dagen, maar hop, door naar weer goede dagen, het gaat je lukken :j *\o/* !

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:30

Eén goede dag en je hebt kans dat het er weer af is Katja!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:14

Hier nu 18,2 kwijt :D

Zit ook te twijfelen over shakes, maar mijn moeder vind het onzin.. :')
Nog meer mensen trouwens last van haaruitval? Ik ga door mijn haar heen en haal er hele plukken uit.. Terwijl ik gewoon gevarieerd eet?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:30

Jep. Hier ook hele plukken haar.
*gaat weer meelezen*

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:35

Owjeej Mandy, dat is wel minder zeg!! Naja niet van de 18,2 kg natuurlijk dat is super!!! Maar van je haaruitval, daar heb ik gelukkig geen last van. Misschien de kapper bellen? of de huisarts?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:42

wow.. mooi resultaat Mandy!
Ik hoor het vaker idd, heb het ook wel klein beetje gehad, maar had het toch al weleens

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:46

op internet lees ik dingen van extreem dieten, crashen enzo.. maar dat doe ik echt niet haha! en slik ook vitamientjes ter aanvulling..
Zal het eerst eens met m'n moeder overleggen :j

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:14

Hallo mensen!
Sorry dat ik even zo binnen kom vallen, maar heb even een vraag.
Sinds twee maanden ben ik bezig met afvallen (ik had in november m'n elleboog gebroken, waarbij ik een aantal kilo was aangekomen. Daarvoor sportte ik op hoog niveau, met daarbij het bijpassende dieet. Vandaar dat ik best veel at tijdens mijn breuk).
Afijn, ik ben nu in twee maanden tijd zo'n 8 kilo afgevallen en wil er nu nog 5 vanaf.
Alleen ik blijf nu stilstaan! Sterker nog, ik merk dat ik een beetje aankom.
Mijn buik is een stuk minder strak.
Aan mijn eet en bewegingspatroon heb ik helemaal niks veranderd.

Nou speur ik natuurlijk internet af, maar door de grote hoeveelheid aan informatie zie ik door de bomen het bos niet meer, vandaar dat ik besloten heb om hier maar even te vragen. Kan nooit kwaad.
Ik sport 5 a 6 dagen in de week, niet geheel bewust maar ik ben een heel erg actief persoon.
Daarbij eet ik veel eiwitten en heel veel groente. Koolhydraten eet ik ook, maar niet in de vorm van gluten.
Mijn vraag is of meer mensen dit herkennen en wat hier de oplossing voor is? De laatste 5 kilo moet eraf voor mijn streefgewicht.

Ook is mijn vraag of meer mensen last hebben van een 'blubberige' buik na de menstruatie. Vorige week had ik m'n maandelijkse feest weer, op dat moment valt het allemaal wel mee, echter de week daarna (deze week dus) ben ik ineens zwaarder en zit alles een stuk minder strak.
Dus herkennen mensen dit ook?

Jullie zouden me erg helpen! :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:26

Vervelend dat je kilo's bent aangekomen Brittol.
Weet je zeker dat je nu voldoende kcal binnen krijgt? Als je te weinig eet kan je lichaam op spaarstand gaan en wat je binnenkrijgt opslaan als reserves. Wat ook belangrijk is (vind ik) is een cheat day. Hierop eet je meer kcal dan op een normale dag, om je lichaam even wakker te schudden.
Ik zie namelijk dat je aan je eet- en bewegingspatroon helemaal niks hebt veranderd. Dit is wel van belang omdat je lichaam gewend raakt aan je voedings/bewegingspatroon, al neem ik aan dat je deze informatie al wel weet als je op hoog niveau hebt gesport :)

De blubberige buik na menstruatie heb ik geen antwoord voor :)
Succes en je kunt het!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:27

Wat apart van het haaruitval bij een gevarieerd dieet. Echt vervelend voor je.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:27

Ja, heb gelukkig wel een hele bos maar ik kan er zo geen oorzaak voor vinden, haha.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:28

Mandy eet je wel genoeg gezonde vetten?? avocado's en vette vis? Ik weet niet of het er mee te maken heeft hoor. Maar ik weet wel dat je gezonde en sterke haren krijgt en een glans van het eten van gezonde vetten. Misschien dat het ook wel helpt tegen het haaruitval? Dat je toch wel iets mist...
Je kan ook omega 3 (visolie) pillen slikken, weet niet of je dat al doet?
Maar buiten om je haar, erg goed van de - 18,2 kg!!! jij bent echt goed bezig, super zeg! *\o/*

Katja die 2 dagen heeft iedereen wel eens! gelukkig zijn het maar 2 dagen!!. Nu weer lekker verder gaan waar je gebleven was je kan het!!!! :):)

Brittol, als je zo gezond eet en leeft en nu even stil staat is het misschien een idee om het soort sport wat je doet de veranderen in bijvoorbeeld meer krachttraining en toch iets anders te gaan eten?, meestal al mensen stil staan in hun gewicht en op een gegeven moment niet meer verder gaan met afvallen komt dat omdat het lichaam gewend raakt aan de voeding/beweging wat je constant doet.
En over je vraag na de menstruatie, ik heb zelf altijd wel ruim 1,5 week last van een gezette buik maar niet van een blubberige buik. Het kan zijn dat je dan veel vocht vast houd maar als je het na een week weer kwijt ben is het niet zoveel om je zorgen over te maken toch? :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:34

Ik heb nooit avocado's en vette vis gegeten.. haha lust ik ook niet!
In ieder geval bedankt voor de tip, ik ga even googlen :D

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:41

Bedankt voor bericht dame23. Het probleem met sporten is dat ik daar beperkt in ben. Ik ben nog steeds bezig met de revalidatie van mijn arm (had hem op drie plekken gebroken). De meeste kracht oefeningen heb je toch wel enigszins mn armen bij nodig.
Vocht vasthouden is denk ik wel bij mij van toepassing. Vind het alleen een erg vervelend probleem en als ik er iets tegen zou kunnen doen, graag :')

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:46

Je kan ook die omega 3 capsules nemen dan hoef je het niet te eten. Of een handje noten per dag (ongebrand) dan heb je het ook al binnen

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:23

Iemand inspiratie voor het avondeten??

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:27

Wij hebben gisteren spinazie met een bosuitje gegeten :9 Scheutje ketjap maakte het helemaal af :D

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:38

wollie2004 schreef:
Iemand inspiratie voor het avondeten??

Wij eten vanavond tomatensoep, zelfgemaakt :7

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:57

Ik eet vanavond waarschijnlijk een shake.. :')

Misschien iets van Witvis?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:03

Hmm klinkt allemaal lekker! Misschien maak ik vissoep, combinatie van Sandra en Mandy! :=

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:11

Mager Kapsalon Recept!

Voor alle vreetzakken die van kapsalon houden, heb ik het ideale recept. Het is mager en zo ongelooflijk lekker! In een normale kapsalon zit 1500 calorieën (verschilt een beetje per snackbar, maar dat is het gemiddelde. Ik heb nu zelf thuis kapsalon gemaakt en het was heerlijk!

Recept (per persoon):
150 gram kipfilet
15 gram shoarmakruiden
150 gram ovenfrites (die van Aviko zitten de minste calorieën in)
1 plank Slankie 20+ kaas
rucola-salade (zoveel als je wilt)
komkommer (zoveel als je wilt)
1 tomaat
1 teen knoflook
30 gram magere yoghurt
1 blaadje munt, peterselie of basilicum

Verwarm de oven voor om 180 graden. Verspreid de friet over de plaat met bakpapier. Snijd de kipfilet in kleine reepjes/blokjes en marineer met de shoarmakruiden. Bak zonder vet in een wok totdat het bijna gaar is. Doe het vlees in een taartvorm (of aluminium ovenbakjes) en bedek met de kaas. Zet in de oven. Laat de kaas smelten en snijd ondertussen je salade fijn. Meng de yoghurt met de uitgeperste knoflook en een fijngesneden blaadje kruiden. Dit is je knoflooksaus. Verspreid de frietjes als ze klaar zijn over het vlees, laat nog een paar minuten staan. Haal de schaal uit de oven en verspreid je salade mengsel over de friet. Denk 2 minuten af met aluminiumfolie en dan is het klaar om te eten.

Calorieën? Ongeveer 600. Niet heel mager maar je hebt een flinke maaltijd, met gezonde ingrediënten, zo vetvrij mogelijk. Met een flinke schaal yoghurt met rood fruit in de ochtend en een lekkere waldkorn boterham met mager beleg in de middag, bracht deze avondmaaltijd mij op een totaal aantal calorieën van 907 gisteren! Een mager dagje met een ongelooflijk lekkere afsluiting! Alle fruit en groentes binnen, heerlijk 'gesnackt' en binnen de calorieën gebleven! Eet smakelijk iedereen!