[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:18

Ik heb een ballerine en ik ben er nogsteeds blij mee. Ik heb hem inmiddels al 4 maanden en nergens last van behalve de gebruikelijke zwaardere menstruatie bij een koper spiraal.

Het uitstoten van deze spiraal gebeurd voornamelijk bij vrouwen die recent bevallen zijn heb ik begrepen. Dan is de baarmoeder te "los" om de spiraal vast te houden.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:47

maj0 schreef:
Dat is jammer Jeanine, Je kunt er altijd van uit gaan anticonceptie zit in de basisverzekering tot 21 jaar daarna in de aanvullende.

Haha Sem nee dan doet hij niet wat hij moet.
Heb al eens gekeken daar ja maar blijft lastig iets. Wel doen of toch niet doen, zit nu te denken aan zo'n staafje in de arm. Aangezien ik de pil te veel vind en ik daar niet vriendelijk van wordt := en mijn lichaam een spiraal niet leuk vind. Ik had namelijk alles geïrriteerd en ontstoken door het spiraaltje dus die moest er snel weer uit.

Ja klopt ook, maar als je dan bel en ze geven andere informatie is het even balen :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 08:33

Mijn menstruatie is minder sinds ik een koperspiraal heb :=
Vermeerderd bloedverlies wijst vaak op een te grote spiraal, omdat je lichaam reageert op dat ding. Nu, in vgl met de pil kan het wel een erg andere menstruatie zijn.

Ballerina is nog redelijk nieuw, niet?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:01

De ballerine is heel nieuw ja.

Een te grote koper spiraal en dan meer bloedverlies? Is dat niet gewoon een bijwerking van het koper?

Ze hebben vooraf, met echo, mn baarmoeder opgemeten en daarna nog inwendig voor het plaatsen. Lijkt me sterk dat het te groot is.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:29

Zou niet mogen van het koper zijn. Natuurlijk is iedereen anders en kan ieder lichaam anders reageren. Maar eigenlijk zou je niet meer bloed mogen verliezen omdat het koper is.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:00

Vraagje over de kylena spiraal. Ik heb deze nu bijna een jaar, over 2 maanden. echter heb ik laatste tijd best veel spotting... dat ik echt een inleg kruisje in moet doen

Is dit normaal? Dit is namelijk best wel storend

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:04

De huisarts gaf aan dat het meer bloedverlies wel na een aantal keren terug gaat naar 'normaal'.

Hier vandaag een echo gehad omdat ik al 6 weken af en aan klachten heb. Steek rechts met uitstraling naar het bovenbeen tot aan de knie en dan zo heftig dat ik niet kan staan of lopen op dat moment en gelijk ook kotsmisselijk ben.

Op de echo was niets afwijkens te zien. En niets wat dit verklaart. Dus hier gaat de spiraal er uit en krijgt manlief een knoopje.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:22

PanamaD, geen idee of het normaal is. Ik heb er gelukkig nooit last van gehad. Je kunt je HA even bellen?

MarliesV, wat rot zeg! Hopelijk gaan de klachten weg als de spiraal eruit is.

Een tijdje geleden vroeg ik hier om advies omtrent spiraal, ik heb er 5 jaar geleden één laten zetten (Mirena) en twijfelde over een nieuwe. Inmiddels 3 bezoeken (1 x huisarts, 2 x gyn) zit er weer een nieuwe in. Dat ging prima. De oude had veel te kort afgeknipte touwtjes en moest dus via een hysteroscopie worden verwijderd. Dat vond ik een wat mindere ervaring, best pijnlijk.

Maar in the end, er zit weer een Mirena in en tot nu toe heb ik wat lichte buikpijn (vandaag laten zetten) maar dat kan mogelijk ook van de hysteroscopie komen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:35

Balen dat hij zo moeilijk te verwijderen was. Hopelijk is de buikpijn morgen weg getrokken.

Hier vandaag hem laten verwijderen, viel echt 100% mee.
En na een half uur al van de buikpijn af die we al 5 dagen zat, incl zenuwpijn.
Wat een verademing!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:40

Wat fijn! Bizar dat zo'n klein dingetje zoveel impact kan hebben.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:46

Fijn dat het oplucht!

En wat balen dat de touwtjes te kort waren CCCCC, hoe kan dat? Had je ze korter laten knippen?

Ik ben nog niet helemaal tevreden over de spiraal. Ik heb nog steeds dagelijks een of meerdere kramp en ook op 2 keer een week na non stop licht bloedverlies. Toch storend.
Dus opnieuw contact opgenomen met de huisarts. Hoop dat het gewoon simpel op te lossen is, en hij er niet meteen uit hoeft.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:56

Balen dat het eruit halen zo lastig ging CCCC, voelde je zelf de touwtjes nooit?

Fijn dat de klachten meteen over waren Marlies! Goede keuze dus om hem te verwijderen..

Hmm, ook al niet tevreden over de spiraal Britt-Sisi. Hoop dat het toch snel over is met bloedverlies en je normale cyclus weer op gang komt.

Hier eigelijk wel tevreden over de koperspiraal! Deze week alleen wat spotting, hoop wel dat dit gauw over is. Maar helemaal niks geen krampen oid, dus heel fijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:57

Britt bij mij gaven ze aan dat als je een Mirena hebt dat ze soms met oestrogeen bijgeven veel klachten kunnen oplossen.
Zou je kunnen navragen.

Bizar hoor dat zo'n klein dingetje zoveel invloed heeft hè.
Ga morgen gelijk op de mtb haha, weken niet gekund door de pijn. Bevrijding!

Marocje wat fijn dat het bij jou wel goed gaat.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:12

Ik heb de kyleena! Maar ik ga het onthouden!
Mijn cyclus is verder wel normaal. Steeds de week na de menstruatie een week nergens last van, op af en toe wat kramp na. Maar na een week begint het hele lichte bloedverlies weer. Heel frustrerend wel..
Het gekke is ook dat de kramp rechts zit, en ik normaal altijd links kramp had. De kramp voelt precies als bij het plaatsen en herken het niet van iets anders.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:03

5 jaar geleden heeft de gynaecoloog maar gewoon “wat gedaan” qua touwtjes, geen overleg. Ik voelde ze zelf in het begin, later niet meer. Hopelijk is dat nu anders :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:12

Ik sluit hier ook maar weer aan, komend najaar ga ik voor mijn derde Mirena :j De tweede zit inmiddels bijna 5 jaar naar volle tevredenheid. Beide keren door mn HA geplaatst en dat ging prima. Tegen het plaatsen zie ik niet op. Wel tegen het verwijderen, ik heb anderhalf jaar terug een Lis excisie ondergaan waarbij de touwtjes helaas een stukje korter zijn geworden. Ik hoop dus maar dat mn HA ze gewoon kan pakken.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:26

Kom hier toch maar eens vragen.. -O- Frustreer me iedere maand weer, ontzettende symptomen rondom ovulatie/menstruatie. Slechte huid, borsten zeer gevoelig (gevalletje hele dagen sportbh aan moeten) en cupmaat groter.. En als ik pech heb duurt het nog 2 weken voordat ik daadwerkelijk ongesteld wordt! M'n app zegt dat ik nu rond m'n ovulatie moet zitten. Klachten trekken niet weg tot dag 2 van de menstruatie. Voor de beeldvorming even m'n wisselvallige cyclus, vorig jaar 10x geweest met beste uitschieters.

Afbeelding

Ik ben niet op zoek naar anticonceptie, maar misschien wel iets qua supplementen/tips waardoor ik misschien iets minder last heb van al m'n klachten.. Iemand hier ervaring mee of tips voor me?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 23:08

Hmmm. Met zulke cyclussen zou ik eens naar de huisarts gaan. Dat er zo regelmatig cylusen tussen zitten die langer dan 7 dagen langer als normaal zijn, zou ik toch eens laten checken.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:49

Is er hier iemand gediagnostiseerd met PCOS die ik een pb'tje mag doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:55

Yes ik :)

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:15

Als ik mijn allerlaatste pil in de strip ben vergeten, begin ik dan gewoon weer op de normale dag of een dag eerder?

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:15

@Love_Rosie: Een dag eerder, want je hebt je stopweek dus 1 pil eerder ingezet. Anders even spieken in de bijsluiter, daar staat altijd een duidelijke tabel.

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Mirena spiraal, het zetten viel 100% mee (tuurlijk is het ff onprettig, maar ik had het echt veel erger verwacht). Nu afwachten hoe het bevalt op de lange termijn. :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:42

Ik hoop dat het je bevalt.
Ik hoor bij 1 van de mensen met horror verhalen dus ik begin er niet meer aan :=

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:22

UhNee schreef:
Is er hier iemand gediagnostiseerd met PCOS die ik een pb'tje mag doen?

Ik :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:25

Peelie schreef:
Hmmm. Met zulke cyclussen zou ik eens naar de huisarts gaan. Dat er zo regelmatig cylusen tussen zitten die langer dan 7 dagen langer als normaal zijn, zou ik toch eens laten checken.

Zojuist weer ongesteld geworden en nu na 30 dagen en de pijn is niet te houden ;( Ga morgen inderdaad de huisarts maar eens bellen, dit kan niet zo horen..