Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaikemuis
Berichten: 5310
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 14:02

Ohhhh! Wat een feestje! Dat is genieten

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:32

Zeker weten een feestje. Dus vandaag lekker nog een keer de fiets gepakt en een rondje gedaan. Op de terugweg even langs de supermarkt om bepakt en bezakt weer op de camping terug te komen :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

<3

leeslampje

Berichten: 1136
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:45

Prachtige plaatjes MusLi <3

Ik ga volgend weekend een paar dagen in de Ardennen fietsen. Daar krijg ik nog meer zin in als ik nu die plaatjes zie van fietsen in het buitenland.

maaikemuis
Berichten: 5310
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 15:53

Gisteravond heb ik een ongeluk gehad. Onze fietssturen (van de stadsfietsen) zijn tegen elkaar aangekomen. We zijn daarbij heel verkeerd terecht gekomen. Ik ben pas bijgekomen in het AMC en heb een hersenschudding (ze zagen wat bloed op de CT), een gebroken bovenarm en mis ook tanden. Ik ben overgeplaatst naar het Flevoziekenhuis. Ze houden me nog 1 nacht ter observatie. De foto’s van de arm heb ik nog niet gezien.

Tot zover mijn weekend, mijn vakantie volgende week en alle plannen. ;(

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 16:10

maaikemuis schreef:
Gisteravond heb ik een ongeluk gehad. Onze fietssturen (van de stadsfietsen) zijn tegen elkaar aangekomen. We zijn daarbij heel verkeerd terecht gekomen. Ik ben pas bijgekomen in het AMC en heb een hersenschudding (ze zagen wat bloed op de CT), een gebroken bovenarm en mis ook tanden. Ik ben overgeplaatst naar het Flevoziekenhuis. Ze houden me nog 1 nacht ter observatie. De foto’s van de arm heb ik nog niet gezien.

Tot zover mijn weekend, mijn vakantie volgende week en alle plannen. ;(

Oef, dat klinkt als een hele verkeerde landing. Veel sterkte met het herstellen hiervan ;( echt balen van jullie plannen ook... -O-

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:59

@MuSLi, Wat een mooie foto's zeg. Zo krijg ik ook wel zin in de grote vakantie.

@maaikemuis, Wat een vervelend nieuws zeg. Heel veel sterke met het herstel. Ik weet verder niet echt wat ik nu moet zeggen omdat omdat ik altijd schrik van dat soort ongelukken.

scooby09

Berichten: 2220
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:02

Onee wat een smak zeg.
je plannen komen wel weer eerst maar herstellen hoor. :(:)

Musli dat zijn prachtige plaatjes :))
Genieten zo te zien.

Ik ben wat lui met deze hitte :o
Rijd wel lekker paard dat dan weer wel.
Daar donderdag een heerlijke rit gemaakt voor de warmte uit over de prachtige tankbanen van de Ginkel.

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:05

maaikemuis schreef:
Gisteravond heb ik een ongeluk gehad. Onze fietssturen (van de stadsfietsen) zijn tegen elkaar aangekomen
Tot zover mijn weekend, mijn vakantie volgende week en alle plannen. ;(

Oh noooo :(:) :(:) , dan heb je een flinke klap gemaakt.
Ik lees stads fiets , en ik denk geen helm ?
Heel veel beterschap iig

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:08

Oef, veel beterschap Maaike

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:13

Ik was de hele week lui , noodgedwongen dan .
Ik heb iig al twee dagen geen hoofdpijn meer gehad , maar mijn schouder is nog wel gevoelig.
Vooral het bewegen naar voren en naar boven .
Maar ik blijf koelen , smeren en mobiliseren .

Vandaag dan een half uurtje op de indoor trainer gezeten . Maar Pfff dat viel nog niet mee .
Nu dit maar een beetje uitbouwen , en hopen dat de schouder ook snel beter is .

@muSLi ; mooie plaatjes , geniet ervan <3

Queelens

Berichten: 8034
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:36

Ohnee Maaike. Beterschap en sterkte. Die vakantieplannen komen wel weer, eerst goed herstellen!!

Haha grappig scooby, met dit weer zit ik liever op de fiets in korte broek met windje dan op het paard met lange broek en laarzen. Maar rijd nu niet meer zoveel evenals het fietsen. Voorlopig nog steeds druk met poging tot revalideren van mijn eigen paard..

Dat zal wel even tegenvallen ja t2t. Doe ook maar voorzichtig

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 20:56

T2T hoe gaat het er nu mee? Ik zag dat ik je niet eens volgde op Strava, dus dat heb ik maar even snel gedaan! Wat een smak zeg, het is mijn ergste nachtmerrie. Vooral omdat het zó plotseling komt. Wij hebben het bijna eens gehad in het donker terwijl er een ree overstak, vooral het onverwachte is echt een grote shock, helemaal als je dan ook nog echt naar de grond gaat lijkt mij.

Ai maaikemuis dat klinkt ook niet echt tof. Beetje middelbare school vibes. Zo zie je maar weer hoe kwetsbaar je bent op een fiets. Beterschap beiden! Hopelijk snel weer op de rit zonder klachten!

Inderdaad oudere mannen zie ik geregeld zonder helm, meestal schud ik mn hoofd maar even. Zo onverstandig, helemaal als ze van de ‘berg’ afkomen hier.

De benen zijn nog erg goed na de Elfstedentocht, we fietsen veel harder de laatste tijd. Echt wel leuk om te doen! Het paardrijden heb ik op een laag pitje met de warmte, fietsen vind ik niet zo heel erg in de hitte. Alleen de gravelpaden worden wel extreem stoffig, ook is het soms wat oppassen met los zand en steentje in bochten.

Daarnaast een beetje aan het kijken voor een andere leuke afstandstocht die we kunnen doen of een korte (weekend) fietsvakantie. De afsluitdijk is geloof ik ook weer een dag open? Of is het alweer geweest?

Walkure

Berichten: 1400
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:05

@MusLi prachtige plaatjes zeg, genieten!
@Maaike wat oliebol! Veel beterschap en hopelijk een voorspoedig herstel
@T2t zo dat zal ook flink schrikken zijn geweest! Die paaltjes zitten er niet voor niks zou je denken.. Beterschap ook!

Hier sinds afgelopen vrijdag een nieuwe bike in huis, super tevreden mee! Na bijna 2000 km op mn Decathlon budget fiets ben ik er over uit dat ik enthousiast genoeg ben voor een 'echte' fiets.

Ik heb nu ook klikpedalen, dat vind ik nog even wennen. Gister al een eerste val gemaakt :') Wel uitgeklikt rechts, maar afstappen ging niet helemaal soepel en mijn gewicht ging naar links. Dus dat werd een gekke slowmo val, mega awkward. Maargoed, komt vanzelf in je systeem hoor ik van iedereen. (:

Afbeelding

scooby09

Berichten: 2220
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:27

Gave fiets heel veel plezier ermee en dat klikken komt wel goed. :j

Netjes Sakura zo`n Elfsteden tocht lijkt mij ook wel leuk om te doen.
De afsluitdijk gaat nog open dacht ik zag wat langs komen maar heb de datum niet onthouden.

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:33

Thanks Sakura , de schaafwonden etc helen goed .
Al heb ik nog wel een mega blauwe plek op mijn dij/bil
Maar wat nog niet helemaal lekker gaat is mijn schouder . En met nog maar 8 weken tot Copenhagen word dat wel heel krapjes .
Er zijn foto’s van schouder en sleutelbeen gemaakt en er is niets gebroken.
Maar ik ga morgenochtend er toch nog een keer naar toe , en vraag voor een scan oid .
Ik moet weten of er iets anders aan de hand is , of dat het toch nog een weekje nodig heeft .

Zo ziet maar in dij eruit -O-


Afbeelding

Het ziet er erger uit dat dat het aanvoelt hoor .

leeslampje

Berichten: 1136
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:33

Ai Maaike, die val klinkt heel rot! Rustig aan herstellen maar…

Kekke fiets Walkure 8-)

Afsluitdijk is het eerste weekend van juli open voor fietsers geloof ik.

Edit: tegelijk met T2T gepost. Wat een nare foto!! Duidelijk dat je hard op het asfalt geklapt bent. Hopelijk kan de fysio iets met je schouder. En valt Kopenhagen niet in het water. Ik duim voor je.

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:37

Het klassische “ omvallen “ Walkure :D
Dat overkomt iedereen een keer .
Je zult merken dat je straks zonder na te denken aan 1 kant als reflex uit klikt .

En gefeliciteerd met je nieuwe fiets *\o/*

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:58

En zelfs na jaren fietsen kun je nog klassiek omvallen... Toevallig net gedaan nadat het jaren goed ging. Ook zo'n mooie plek op mijn heup, maar wel minder imposant dan die van T2T.

@scooby; het is echt een aanrader om te doen hoor die Elfstedentocht. Het is echt heel leuk en gezellig. Moet ik wel toegeven dat we goed weer hadden, af en toe hoorde ik fietsers praten over de helse editie van '22.

Ah juli dus de Afsluitdijk weer open. Even kijken of we iets kunnen plannen, volgens mij zitten we dat weekend helaas al aardig vol. Dan maar weer een paar jaar wachten...

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:09

@Walkure, Zoals gezegd overkomt dat slomo vallen iedereen. Was bij mij ook de eerste keer. En al was ik het gewend toen ik mijn nieuwe tweewieler kocht gebeurde het ook de eerste keer.
En gefeliciteerd met jouw nieuwe aankoop. Ziet er netjes uit.

@T2T, Dat is zeker een beste blauwe plek. Gelukkig dat het minder pijnlijk aanvoelt dan hoe het eruit ziet, want het ziet er echt niet lekker uit. Hopelijk gaat alles door betreft je plannen.

@Scooby, Ik heb de elfstedentocht ook nog op mijn planning staan. Ooit komt dat wel. Mijn probleem is dat ik er ook heen en terug van moet fietsen.

@Sakura, Heb je toevallig ook nog ligfietsen gezien met de elfstedentocht? Ik weet dat er met de winter editie vaak velomobielen mee doen en het recordtijd staat op naam van een velomobiel.

Ik wacht nog steeds op die afsluitdijk. Ik had het jaar dat hij dicht ging net het rondje Nederland gepland. En toen hoorde ik dat hij drie jaar zou dicht gaan. Einde vakantie plannen voor mij. En het duurt nu zo lang dat mijn oude route niet eens meer kan. Dus tegen de tijd dat hij los gaat kijk ik wel weer.

Ik heb twee weken op mijn Chamsin gefietst en mijn velomobiel laten staan. Vandaag weer voor het eerst met mijn velomobiel naar het werk vanwege de weersverwachtingen.

Maar wat is de velomobiel zwaar zeg. Optrekken is hij zwaar en bult op ook. Maar eenmaal op snelheid fiets je met zo'n gemak een vaste snelheid. Meestal rond 40 km/u rijd ik heel relaxed en kost het bijna geen moeite. Maar daar komen is gewoon wat zwaarder dan met een lichte tweewieler. De Chamsin is ook een racefiets onder de ligfietsen. Dus dat maakt ook verschil.

Dus als ik veel in mijn velomobiel fiets is dat meer training dan met mijn Chamsin. Toch ook fijn om te weten. Aangezien ik mijn Chamsin niet veel gebruikte en nu met die hitte wel.
(De velomobiel staat anders de hele dag in de volle zon op mijn werk. stap dan maar eens in die sauna op wielen XD )

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:10

Laatste dagen van onze vakantie... Momenteel zitten we in het topje van de Ardennen tussen Namen en Luik. Ook nog eventjes de fiets gepakt voor een rondje hier :)

Zodirect springen we het zwembad maar weer in en roetsjen we van de glijbanen. Héél vervelend wel :Y)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

scooby09

Berichten: 2220
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 20:04

Nou nou dat is echt allemaal vervelend hoor :j
Wat een heerlijke dagen zo.!

Gothico evt weekend uit van maken dag of 2 eerder heen.?

Mooi weer helpt altijd als je een tocht hebt hadden wij ook bij Limburg Mooiste dat maakt het net even makkelijker.
Dan zoveel kilometers te fietsen in stromende regen.

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:45

Gothico schreef:
@Sakura, Heb je toevallig ook nog ligfietsen gezien met de elfstedentocht? Ik weet dat er met de winter editie vaak velomobielen mee doen en het recordtijd staat op naam van een velomobiel.


Op het laatste stuk heb ik eentje gezien, maar volgens mij was dat zelfs een handbike. Velomobielen mogen denk ik in de pinkstereditie niet mee doen? Het lijkt me best gevaarlijk, met de gewone fiets stonden we twee keer al serieus in de remmen in het noorden. Ik geniet nog steeds na van die rit. Inmiddels ook aan het kijken voor wat andere langere tourtochten deze zomer.

@Musli; wat een heerlijke plaatjes zeg!

@T2T; hoe gaat het met je schouder?

Vrienden van ons zitten in de komende weekenden in Arnhem op de camping, ik denk dat we er dan met de fiets (en een omweg) heen gaan om ook even onze kampeerspullen en tassen uit te proberen. Voorheen hadden we ortliebs, maar die passen niet op deze gravelbikes. Inmiddels hebben we één tailfin binnen en daar gaan we even mee puzzelen. Even kijken wat handig is om mee op pad te gaan.

KleinBoefje

Berichten: 302
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:01

Velomobielen zijn inderdaad uitgesloten bij de fietselfstedentocht i.v.m. snelheidsverschil en verminderd zicht. Er mag ook niet te snel gefietst worden(<25 km/h gemiddeld).

maaikemuis
Berichten: 5310
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:26

Ik geniet van al jullie verhalen en van de mooie foto’s! De afgelopen dagen lukt alleen even kijken en ik vond het toch wel heel gezellig om alle fietsverhalen te volgen. Een tikkeltje jaloers ook wel, en een beetje sip om alle plannen die in de ijskast moeten.

Ik ben dinsdag uiteindelijk ontslagen uit het ziekenhuis en nu thuis met een bed in de woonkamer, thuiszorg om mij in de ochtend te helpen (mijn vriend heeft en gebroken hand, wij zijn nu ANWB-stelletje 2.0 :') ) een heel veel lieve mensen die helpen met eten, boodschappen, taxi en het huis. Wat een gedoe.

Vandaag gaat wel weer ietsjes beter. Mijn brein gedraagt zich als een Windows 95 computer waar Photoshop op moet draaien 8)7 . Mijn arm is met pijnstilling te doen al gaat het nog wel even duren voor ik hem kan gebruiken. Ik hoop echt dat sportklimmen weer gaat kunnen. Ondertussen ben ik alvast maar begonnen met wat fysio oefeningen, als het geen pijn doet moet het wel kunnen. En ik ben blij met de fietsen op zolder, die kunnen niet vallen, dus ik denk dat ik daar op een gegeven moment een beetje op ga peddelen. Hopelijk ga ik dan niet te ver achteruit.

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:45

@Scooby, Ik zou er inderdaad een vakantie van moeten maken. Zou te regelen moeten zijn.

@sakura, met de handbike zo'n afstand afleggen heb ik echt respect voor.
Betreft de pinkstereditie snap ik het inderdaad wel dat velomobielen niet mee mogen rijden.
In het warmere weer zijn ze echt snel en doe ik ook niks tegen in verhouding.

@KleinBoefje, Ik weet dat ieder jaar in de winter wel mee gereden wordt. Het velomobiel wereldje is niet heel groot. En ik weet dat gemiddeld 35km\u gemiddeld in de winter voor sommige mensen ook haalbaar is. Ymte heeft het record en deed niet eens echt moeite weet ik, dat zegt genoeg wat er kan. (Ik behoor zeker niet bij de top XD. )

@Maaikemuis, Wat vervelend dat je hoofd nog niet helemaal mee werkt.
En fijn dat je wel van de verhalen kunt genieten.