Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:26

Goed gelopen Sall! En er gewoon ook nog een eindsprint uit kunnen gooien, knap! Geeft (zeker voor je knie en heup) weer vertrouwen voor de volgende keer. Dan kun je dan zonder handrem lopen :)

Samantha_ wel echt een leuk idee, dat rennen in alle provincies. En het klinkt voorzichtig positief van je trainer. Wel fijn dat je zelf verschil gaat merken qua stabiliteit met de oefeningen. En een PR op de fiets, ook lekker :j

Puera wat een mooi verslag! Echt super knap dat je gewoon hebt doorgezet toen je het mentaal wat zwaarder kreeg. En wat super lief dat je het papiertje van het meisje hebt bewaard <3

Lisitano wat super tof dat je een ultra gaat lopen :oo Echt heel tof!
En wat super leuk dat je meeloopt met de Houttrail :) Ik heb te lang getwijfeld (zou mijn 1e trail worden) en toen was de kortste afstand al uitverkocht -O-

Tiggs goed gedaan ook in Rotterdam :) Genieten is het aller belangrijkste. Heb je nog last van je schenen gehad? Je had voor die trailclinic een goed gevoel, ik vond het ook euhhh intens :')
Over mij meeslepen naar die route trouwens.. ik ben echt een pussy.. ik mopper al als ik wandelend door de zandbak moet :') Als we die zandbak kunnen mijden ga ik mee :D

Leonie87 precies wat jij zegt idd qua voeding. Dan denk je goed bezig te zijn, en dan blijkt het toch stiekem anders te zijn, boordevol suiker bijvoorbeeld. Ik blijf me steeds weer verbazen over dat soort dingen. Die intake van de coach linkt wel echt prima trouwens, ik ben echt heel benieuwd of je er iets aan hebt uiteindelijk. Ik ben wel heel blij om te horen dat het gevoel van het vele lopen toch weer redelijk snel terug lijkt te komen bij je.

Jullie hebben trouwens wel gelijk hoor over die training die wat minder lekker gaat, al had ik me er van het weekend wel redelijk bij neergelegd dat het nou eenmaal zo voelde.
Ik heb als doel in mijn hoofd om doordeweeks wat korter te lopen/intervallen te lopen, en dan in het weekend een wat "langere" loop. Ik merk dat ik bang ben dat als ik nu aan het alleen kortere lopen toegeef, ik straks weer moet opbouwen naar die 10. Dat ging vorige keer niet soepel en kostte ook echt best wel wat moeite en ik ben bang om dan weer bij "af" te zijn. Daarnaast wil ik niet zo luisteren naar het interne stemmetje, want blijkbaar kom ik toch uiteindelijk redelijk op de kilometers. Ik voel me dan een beetje een, tja, watje? als ik dan luister? Want blijkbaar is het vooral ook mentaal, ik denk dat daar vooral ook mijn grootste werkpunt zit. Als ik maar uit mijn hoofd blijf, kan ik verder dan ik denk gok ik...

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:48

Ja dat was de bedoeling Leonie, om te stoppen, maar het was best koud en ik was nog zo’n 2,5 km van huis. Dus om dat hele stuk te wandelen zag ik niet zitten.
Voor de volgende keer dus dichterbij huis blijven voor m’n rondje.

Leuk, ik ben benieuwd naar je trainingen met de coach. En jammer dat je nu vandaag niet kan sporten.

Lastig ja dat mentale stemmetje in je hoofd. Maar je bent echt goed bezig hoor muppet!

Ik ben net bij de arts geweest, alles staat nu recht, en nu 6 weken rustig opbouwen. Moet over 3 maanden terug voor een check maar als alles goed voelt kan ik die afspraak cancelen.
Ik heb het nog over lopen gehad, ze vond dat run walk run goed, maar net voor de pijn stoppen. Voor straks als ik meer mag opbouwen moet ik ook niet raar opkijken als ik dan weer pijn ga hebben, als het de dag erna maar weg is.
Voor nu dus zo’n 3-4x per week korte stukjes, ik ga beginnen met 4km met wandel stukjes. Als dat goed gaat naar 5 etc.
Vandaag en morgen nog even rustig aan.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:38

Duimen maar Samantha! Fijn dat alles nu recht staat.

Je doet het goed hoor Muppet. Het is inderdaad mentaal en je hoeft echt geen 10 te lopen om het te kunnen. Je loopt ook niet een paar keer per week een marathon om het te onderhouden. Nou ja, sommige mensen doen dat, maar dat is niet normaal :D

Klinkt super Tiggs! Vooral fijn dat je lekker gelopen en genoten hebt *\o/*

Ik had vandaag een thuiswerkdag, moest me inhouden om niet te gaan lopen, het weer is zo fantastisch {:} Maar 2 dagen hardlooprust leek me wel verstandig en ik ga zo lekker buiten sporten!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:47

Ik snap dat je je in moest houden ja, het is zeker prachtig loopweer!
Ik heb normaal op woensdag m’n thuiswerk dag maar morgen kan dat niet, scheelt weer want als ik dan niet kan lopen word ik rusteloos. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 53 min geleden

Nou Samantha hopelijk ben je nu mooi uitgelijnd :+. Net voor de pijn stoppen.. dat lijkt me lastig. Wel fijn dat je in ieder geval weer kunt opbouwen!

Leonie wat een bijleespost! Die keuringsdienst kijk ik ook wel eens naar, bizar soms wat er kan en mag met ons voedsel.
Tja in een hand druiven zit ook heel veel suiker, maar toch kun je beter druiven eten dan een blikje cola wegtikken. Dat knijpfruit is gepureerd fruit, dus logisch dat daar suiker in zit. Soms is het ook wat stemmingmakerij.

Ninus geniet van het sporten buiten, het is zo fijn nu!

Het verslag van de marathon vond ik heel leuk om te lezen! Tof dat je de tijd hebt genomen om uitgebreid te reageren Puera.

Lisitano mooie trail heb je op de planning, ik loop nooit in die regio. Ben benieuwd of het een mooie trail is.

Tiggs ook lekker gelopen in R'dam, fijn!

Muppet het is toch prima om even af te schalen naar loopjes van 5 tot 8km? En van intervallen word je ook sterk. Laat je niet gek maken door al die lange afstanden en doe wat goed voelt en bij je past.

Over mijn werk kan ik nog niks loslaten, dat mag nog niet naar buiten toe. Maar het woord 'versnipperd' is in ieder geval toepasselijk.

Net een korte intervaltraining gedaan. 7x2 minuten op 4.40 min/km en dan 30 seconden rust. Had me alleen bij het vijfde interval iets vergist in de tijd.
En.. mijn vo2max ging alweer een punt omhoog. Echt hoe dan? In 3 maanden 4 punten omhoog. Heel blij mee. Ik merk ook dat mijn basistempo langzaam omhoog gaat.

Afbeelding