Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Suliko schreef:Goof, heb je een horloge waar je routes in kan zetten? Dan kan je heel makkelijk routes van komoot of alltrails halen of zelf maken online. Is niet zo ingewikkeld! Alleen weet je niet altijd van tevoren wat de leukste paden zijn als je de route zelf maakt, dat vind ik fijner aan gevonden routes, daar lees je in de reacties vaak of het een leuke is. Soms baseer ik mijn route op een bestaande route en in komoot staan er in de kaart ook vaak hoogtepunten van plekken en wegen, als 'leuke heide single track' oid.
Ik heb net mijn afspraak met de fysio gehad, met het vraagstuk lange afstanden lopen + 2 cm beenlengteverschil en het management daaromheen. Was eigenlijk heel positief! Hij heeft alles nagelopen in mijn onderlichaam, er zit zeker wat scheefheid, ook in mobiliteit. Maar niets alarmerends. Hamstrings ietsje strakker, vooral bij de aanhechting bij mijn bekkengebied en mijn bilspieren zijn wat strak. Die zijn ook áltijd beurs, maakt niet uit of ik zit of beweeg, maar hij zei al: als dat al zolang zo is, ga ik dat niet zomaar kunnen fiksen. Hij zag niets problematisch, heeft mijn rug losgemaakt en wat advies gegeven in beweging, voeding en herstel. Vooral dat ik er op moet letten dat ik genoeg herstel, omdat ik naast het rennen ook veel andere dingen doe aan sport, al bevestigde hij wel het belang van krachttraining voor mij. En dat ik consistent 3 tot 4 keer moet gaan rennen, als ik naar de 50 km toe wil werken en dat ik daarin soms een keus zal moeten maken in de frequentie van bootcamps en krav maga. Duidelijk verhaal! Over 6 weken hebben we weer een afspraak, zodat hij een beetje de vinger aan de pols kan houden, maar hij vond het niet nodig om nu verdere behandelingen te geven. Ook dat wat ongemak erbij hoort bij verdere afstanden, maar zolang alles binnen normale tijd hersteld (2 dagen) en ik me mentaal en in mijn lichaam goed blijf voelen, dat ik me dan geen zorgen hoef te maken. Verder vond hij dat ik de perfecte bouw had voor zulke afstanden, ondanks mijn beenlengteverschil en dat mijn spierontwikkeling er goed en gebalanceerd uit zag. Heel fijn om te horen!
Wel echt top, want hij heeft zelf meerdere ultra's van 100+ kilometer gelopen, dus hij weet ook wel waar hij het over heeft.
Goof schreef:Ik ben totaal niet gevoelig voor blaren, heb ze werkelijk nooit. Het zit ook op een gekke plek.
Maar goed, de schoenen gaan sunshine blij maken Althans, dat hoop ik dan maar.
Germie, last van je heup is kak. Ik ken het.
Ik zou je aanraden om rustig aan te doen, maar je luistert toch niet
IMAY1990 schreef:Goof schreef:Ik ben totaal niet gevoelig voor blaren, heb ze werkelijk nooit. Het zit ook op een gekke plek.
Ik had een tijd terug ook ineens blaren op schoenen waar ik eerder gewoon echt prima op liep, ook op een voor mij rare plek. Waar op je voet krijg jij ze?
Goof schreef:Ik ben totaal niet gevoelig voor blaren, heb ze werkelijk nooit. Het zit ook op een gekke plek.