Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:23

Mensen die al dan niet vaccineren zien als een keuze die je uitsluitend voor jezelf maakt, kunnen heel gemakkelijk besluiten dat ze het voor zichzelf niet willen. Net als je kunt besluiten om wel of geen koffie te drinken, of wel of geen rode trui aan te trekken als je daar geen zin in hebt.

Het wringt juist vanwege die maatschappelijke verantwoordelijkheid. Om je daar zonder schuldgevoel aan te kunnen onttrekken, is het wel zo prettig als je allerlei (drog)redenen kunt aanvoeren waarom je het toch niet doet.
Dat is wat er volgens mij voortdurend gebeurt.

Die drogredenen worden herhaaldelijk effectief ontkracht met feiten en cijfers.
Voor wie dat allemaal alsnog niet serieus neemt, en koste wat kost geen 'rotzooi' in zijn lijf wil laten spuiten: er zijn inmiddels zo'n 15 miljoen Nederlanders geënt. Die zijn niet allemaal massaal in het ziekenhuis beland vanwege rare bijwerkingen van het vaccin. Hoeveel meer bewijs wil je dat het vaccin behoorlijk veilig is, zeker afgezet tegen het risico van een coronabesmetting voor jezelf en voor anderen?

En ja (voor de zoveelste keer), ook voor gezonde mensen kan corona ernstige gevolgen hebben.
Vanmorgen nog in de krant gelezen dat uit onderzoek bllijkt dat 4% van de Nederlandse topsporters die besmet zijn geraakt met corona daar een blijvende hartafwijking aan over hebben gehouden, ondanks dat ze nauwelijks ziek waren.

vienna1987

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:09

Wat ik echt super stom vond iemand die in de risico groep valt. Wilde ze niet vaccineren omdat zij bang was wat het doet bij zwangerschap. Mevrouw is 69!!!!
Dus ik vraag kan je nog zwanger worden dan?
Nee al lang niet meer zegt ze tegen mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 15:07

purny schreef:
Zo iemand had ik vorige week. Was verkouden en negatief getest. Erg tof vond ik het niet hoor
Bij klachten moet je gewoon thuis blijven.

Bij klachten blijf je thuis en laat je je testen. Maar na een negatieve test mag je gewoon weer op pad. Sterker nog dat verwachten de meeste werkgevers ook wel van je.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 15:19

Spenk schreef:
purny schreef:
Zo iemand had ik vorige week. Was verkouden en negatief getest. Erg tof vond ik het niet hoor
Bij klachten moet je gewoon thuis blijven.

Bij klachten blijf je thuis en laat je je testen. Maar na een negatieve test mag je gewoon weer op pad. Sterker nog dat verwachten de meeste werkgevers ook wel van je.

Maar je kan dan ook andere mensen met een mindere weerstand aansteken.
Het zal wel plaatsgebonden zijn maar bij mij op het werk dus echt niet.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 15:43

Max Pam van de Volkskrant geeft nog een derde optie naast lockdown en vaccineren :D :

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b91fd5c2/

Uitgangspunt is dat niet iedereen gevaccineerd hoeft te zijn, maar dat wel iedereen antistoffen in zijn lichaam moet hebben, dit om de kans te verkleinen dat hij (of zij) anderen ziek maakt. De vraag luidt: hoe kom je aan die antistoffen zonder vaccinatie? Het antwoord is tamelijk eenvoudig: door covid op te lopen, zodat het lichaam zelf die antistoffen gaat aanmaken. Door besmetting aangemaakte antistoffen schijnen nog beter te werken dan vaccinaties, maar of dat inzicht ook door het laatste onderzoek wordt ondersteund, weet ik niet.

In elk geval verdient het aanbeveling om ongevaccineerden bij elkaar te laten komen, in plaats van ze weg te houden van bepaalde bijeenkomsten. Neem de gelovigen in Staphorst. Hier zou de overheid juist geen limiet moeten instellen op het aantal kerkgangers dat naar binnen mag. Hoe meer zielen, hoe beter. Fijn, gereformeerden zullen daar alleen maar blij mee zijn. Of kerkgangers besmet zullen worden, is dan helemaal in Gods Hand. Of zij antistoffen aanmaken en zullen genezen trouwens ook. Het is met elkaar in tegenspraak dat medische kennis wordt afgewezen zo lang men niet besmet is, maar dat vaccinatieweigeraars wel naar het ziekenhuis gaan, zodra de besmetting heeft plaats gevonden. Je onsterfelijk wanen en toch stiekem dokters spreekuur bezoeken.

Ongevaccineerden die een beroep doen op een ziekenhuis moeten geholpen worden, maar het is voortaan wel gewoon achter aansluiten in de rij. Geplande operaties dienen voor te gaan. Ongevaccineerden moeten dan nog maar even een beroep doen op Gods Hand. Dat klinkt hard, maar voor zieken die steeds te horen krijgen dat hun operatie of andersoortige behandeling weer is uitgesteld vanwege de pandemie, is de werkelijkheid nog veel harder.

Wat voor kerkgangers geldt, zou natuurlijk ook voor voetbalsupporters en festivalgangers kunnen gelden. Met een lege ring eromheen zou je in de stadions aparte vakken voor ongevaccineerden kunnen maken. Ook hier geldt: hoe dichter op elkaar hoe beter. Opdat die mensen het virus aan elkaar doorgeven en zo antistoffen aanmaken. Wat mij betreft mogen ongevaccineerde voetbalsupporters gratis naar binnen, als zij maar bij elkaar blijven en zich niet mengen met de gevaccineerden – een kwestie van gedisciplineerd het stadion binnengaan en weer verlaten.

Bij festivals lijkt mij dat lastiger te organiseren, maar misschien kun je festivals houden, louter voor ongevaccineerden. Die kunnen in groten getale naar binnen zonder QR-code en zonder testbewijs, dat alles in de hoop – zeg maar in de zekerheid – dat zij elkaar zullen aansteken en antistoffen gaan produceren. Het lijkt mij een interessant sociaal en medisch experiment, al die hossende mensen bij elkaar die niet in vaccins geloven. U vindt mij misschien cynisch, maar dat verwijt moet pertinent van de hand worden gewezen. Je niet laten vaccineren, maar toch mee willen doen aan de maatschappij, terwijl je willens en wetens een gezondheidsrisico vormt voor jezelf en voor je omgeving, dat noem ik pas echt cynisch. Wat mij voor ogen staat is juist het tegendeel van cynisme: een coronavrij land, waarin uiteindelijk iedereen weer vrij en blij kan staan waar hij wil.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:34

Matheno schreef:
Daphara schreef:
Ik heb Corona gehad vorig jaar november en ben 2x gevaccineerd in juni en augustus, maar ook ik heb eerst een test laten doen voordat ik aan het werk ging (na negatieve test)..

Waarom blijf je niet thuis bij verkoudheid?
Ik had laatst ook een collega die op werk kwam, snipverkouden.
"Ja, maar ik ben gevaccineerd en mijn zelftest was negatief!"

Ja, maar straks is iedereen op kantoor verkouden > lagere weerstand > vatbaarder voor andere virussen.

Waar staat dat ik een zelftest heb gedaan?

Ik had koorts en was verkouden, dus eerst netjes naar de teststraat geweest en toen de uitslag binnen was weer naar kantoor gegaan.

Je hebt een deel weggeknipt uit deze post en mijn post daarna staat ook dat ik alweer opgeknapt was voordat de uitslag binnen was (mede dankzij een lading paracetamol) en verder geen klachten meer heb gehad.

Het punt was dat iedereen, gevaccineerd of niet zichzelf nog steeds zou moeten laten testen bij klachten.

Op mijn werk (voedselindustrie) dragen we sowieso mondkapjes in productie en op mijn kantoor zit ik alleen. Vanaf volgende week is het beleid ook weer om in de wandelgangen mondkapjes te dragen, alleen als je op je werkplek zit niet.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:43

Zo eens gevaccineerd of niet laten testen bij klachten!
Heel simpel en voor iedereen. Als iedereen dit deed zou al zo veel schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:47

vienna1987 schreef:
Zo eens gevaccineerd of niet laten testen bij klachten!
Heel simpel en voor iedereen. Als iedereen dit deed zou al zo veel schelen.

Maar bij klachten moet je áltijd testen. Je hoeft alleen niet te testen als je contact hebt gehad met een corona besmette als je volledig gevaccineerd bent en géén klachten hebt. Daar ging de discussie om.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:01

Spenk dat laatste klopt niet helemaal meer. Mijn mantelzorger volledig gevaccineerd heeft dinsdag een onderzoek gehad van een arts die de dag erop positief testte, vandaag ggd contact gehad ivm het contact onderzoek, naast erge terughoudendheid de komende dagen moet hij zich zondag ochtend laten testen bij de ggd. De niet gevaccineerde collega moet zich op dag 5 7 en 10 laten testen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:02

Nav een anti Covid demonstratie en ingrijpen van politie / ME
Afbeelding

Herkennen we de foto?
Laatst bijgewerkt door Cer op 04-11-21 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:04

Cer schreef:
Nav een anti Covid demonstratie en ingrijpen van politie / ME [ [url=m/PMsbmo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gW9uki.jpg]Afbeelding[/url] ]

Herkennen we de foto?

Neeeee joh, dit meen je niet :') :')

Ze kunnen dan hun lol op met het wondentopic :+
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 04-11-21 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:04

Wacht even die foto heb ik in het blauwe plekken topic op bokt gezien toch? Hoe komt die nu dan te voorschijn als zogenaamd politiegeweld? :oo
Laatst bijgewerkt door karuna op 04-11-21 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:05

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:05

Ik heb de eerste weggehaald, ik weet t niet, ik vind t een enge club…
Maar zo werkt t dus soms

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:06

Ik zag gister een foto van een gezondheidscentrum waar iemand leuzen op gekalkt hadden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:06

karuna schreef:
Wacht even die foto heb ik in het blauwe plekken topic op bokt gezien toch? Hoe komt die nu dan te voorschijn als zogenaamd politiegeweld? :oo

Ze zoeken denk op dat soort foto’s en dan plaatsen ze dat en die wappie gemeente gelooft t , en daardoor krijg je nog meer geweld tegen politie

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:07

Kun je als eigenaar van het blauwe been geen aangifte doen tegen dergelijke flippos?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:09

Tinus schijnt t al verwijderd te hebben… maar dit soort dingen is echt ernstig

@verootjoo: :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:20

karuna schreef:
Kun je als eigenaar van het blauwe been geen aangifte doen tegen dergelijke flippos?

Dat denk ik niet, maar je kunt ze wel een stevige factuur sturen voor het schenden van het auteursrecht van de foto!

(En mocht je dingen tegenkomen op Twitter/Facebook/Youtube dan is het vaak het snelst om dat ook te gebruiken als je rapporteert: inbreuk op auteursrechtelijk materiaal. Geen gedoe, heldere grond van de klacht, ophoepelen. :evaw: )

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:33

Neeeee... Iemand heeft een foto uit een bokt topic misbruikt op Facebook? Ongelooflijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:36

Hij houdt op Twitter vol dat de foto vanochtend gemaakt is ook… :n

En zo werkt t met sommige groepen, lieve mensen …

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:38

Hij zegt nu op Facebook:

'De foto die ze gebruiken hoe ze die er eerder in Google in gekregen hebben geen idee.
Iedereen die er over doorgaat Word geblokt en verwijderd.'

:')

Wat een droeftoeter. Die Facebookgroep is ook te sneu voor woorden. Ik zag ook dat een collega van mij daar lid van is. -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:42

Je kan wel ja beetje stom misschien om zo'n foto maar omdat de foto door iemand anders gemaakt is en hij niet de eigenaar is kun je wel via Facebook volgens mij melden dat de foto niet van de desbetreffende persoon is. Op Instagram in ieder geval wel. Maar dan moet wel diegene het doen waarvan de foto werkelijk is. Ik zou het doen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 21:26

Cer schreef:
Hij houdt op Twitter vol dat de foto vanochtend gemaakt is ook… :n

En zo werkt t met sommige groepen, lieve mensen …

Die groep is echt compleet gestoord, en maar dwepen met Baudet en andersom.
Staan overal en trekken als een soort mieren van demonstratie naar demonstratie. Bvb bij waku waku en mediacentrum in Hilversum en gister bij de persconferentie stonden ze er ook weer. Deze gast is gearresteerd en met deze foto kwam hij vandaag op Twitter om de politie te beschuldigen. Die klojo heeft trouwens zelf spillebenen dus zo dom als het achtereind van een varken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 21:38