Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:10

Hier is het "teveel" dat ik de laatste tijd had er wel af, helaas niet op de goede manier. Loop als sinds zondag te stoeien met een keelontsteking. Ondertussen aan de antibiotica en langzaam opkrabbelende -O-

Hele week niks kunnen doen aan activiteit, alleen gewerkt en daarna mijn bed in gedoken. Ik hoop volgende week weer wat te kunnen doen..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:12

Ah kak musli.
Dat is niet fijn.
Zo pijnlijk :(

Ik heb vandaag trouwens ook lekkere crackertjes gevonden.
Afbeelding
Afbeelding
Van de Lidl.
Smaken goed.

Gisteren had ik zin in pizza.
Had ik denk ik al maanden niet gehad.
Dus netjes ingepast in m'n calorieëndoel.
Jammer genoeg vandaag al wel 6x naar de wc moeten rennen, dus vermoed dat dat de pizza is :')
Maar hij was wel lekker.hahah

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:55

Nou het 'luieren' is voor mij nu echt wel over

De fysio oefeningen worden in rap tempo opgebouwd en steeds intenser. Waar ik vorige week maandag nog met 10 kilo tot 60 graden squatte, zat ik vandaag op met 30 kilo tot 90 graden squats.

Ook de deadlift van 10 naar 30 kilo gegaan.

De verdere oefeningen zijn ook echt uitgebreid in intensiteit.

Ik hoop dat ik hiermee de dalende lijn weer in kan zetten. 2x per week fysiotherapie op locatie, is bijna alsof ik een PT heb :=.
Dan nog de overige 5 dagen 2x per dag 30 minuten fietsen, plus oefeningen voor thuis die me ongeveer een uur kosten. Hou geen tijd over om straks weer paard te rijden :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:39

Wat fijn @Rose_Sonny dat je weer een beetje aan de bak mag :) dat moet toch wel een beetje een goed gevoel geven?

Ik ben eindelijk weer een beetje onder de levenden. Morgen voor het eerst sinds vorige week zondag weer eens een rondje hardlopen. Maar even kijken wat het lichaam wil doen :=

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 08:42

Succes MuSLi! Wel knap dat je je weer iets beter voelt en gelijk weer een rondje gaat hardlopen. Hopelijk is het een beetje te doen na zo'n periode van ziek zijn.

Ja aan de ene kant voelt het heel goed, aan de andere kant doet nu iedere spier die zich in mijn benen bevindt zeer en heb ik echt een hekel aan het hebben van spierpijn :')
Maar daar mag ik maar even niet over klagen denk ik :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 09:55

Rose_Sonny schreef:
Succes MuSLi! Wel knap dat je je weer iets beter voelt en gelijk weer een rondje gaat hardlopen. Hopelijk is het een beetje te doen na zo'n periode van ziek zijn.

Ja aan de ene kant voelt het heel goed, aan de andere kant doet nu iedere spier die zich in mijn benen bevindt zeer en heb ik echt een hekel aan het hebben van spierpijn :')

Ik hou van spierpijn :') dus aan mij heb je niet echt een goede medestander denk ik. Haha!

Ik ben echt een actieveling, stilzitten is iets waar ik echt niet tegen kan, dus voor mij is het niet meer dan logisch om zo snel als ik kan weer iets sportiefs te gaan doen :j

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 09:58

Haha dat zal ook de reden zijn dat jij gelijk gaat hardlopen zodra je je weer beter voelt, en dat ik die zelfdiscipline niet beheers :')

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:13

Rose_Sonny schreef:

Genoeg eiwitten en water drinken dan is je spierpijn het snelst weer weg :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:27

Nou, hardlopen is gelukt hoor :):) was erg lekker om weer te kunnen sporten. Een rondje van 5km gedaan en dat ging eigenlijk best wel prima ook! Heel fijn...

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:46

Goed bezig MuSLi! Voelt vast goed dan.

Ik ben een beetje boos op vakantieveilingen. Ik had daar zo'n barbell gezien, deze wil ik graag zodat ik thuis de oefeningen ook met gewicht kan doen. Want het voelt stom om ze bij de fysio met 30 kilo te doen en dan thuis met een kruk van nog geen kilo :+.
Anyway, hele avond al meegeboden. Maar steeds greep ik er net naast. Ik dacht ik probeer nog 1x, en wat denk je, ik had de veiling gewonnen!
Maar toen ineens was er een minimumbedrag, wat nergens vermeld stond, die veel hoger lag dan waarvoor ik de veiling had gewonnen. Oftewel, ik mocht m niet kopen.

Als het nou ergens had gestaan dat dat het minimum bedrag was, dan had ik niet de moeite genomen om te bieden.

Nu maar weer gewoon marktplaats in de gaten blijven houden en kijken of ik ergens anders 1 kan kopen voor niet al te veel centjes :=

ClaudiaHS

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:06

Wat voor een oefeningen moet je doen dan?
Action heeft ook het een en ander aan gewichten. Bv kettlebell. Die kosten geen drol.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 07:59

In ieder geval deadlift en squats.
Ik heb wel van die kleine halters, maar die gaan te ongecoordineerd omdat het 2 losse zijn ipv 1 vaste.
Daarnaast ook good mornings, met zo'n stang in mijn nek.

Ik zal eens bij de action kijken wat ze hebben inderdaad, goeie tip, thanx!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 08:06

Rose_Sonny schreef:
In ieder geval deadlift en squats.
Ik heb wel van die kleine halters, maar die gaan te ongecoordineerd omdat het 2 losse zijn ipv 1 vaste.
Daarnaast ook good mornings, met zo'n stang in mijn nek.

Ik zal eens bij de action kijken wat ze hebben inderdaad, goeie tip, thanx!

Je kan al deze oefeningen ook met elastiek doen. Veel goedkoper, neemt minder ruimte in, maar wel zwaarder dan body weight.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 09:47

Die barbells zijn best flink aan de prijs altijd inderdaad @Rose_Sonny. De beste kans heb je toch op Marktplaats denk ik :j

Wel balen van die niet genoemde minimumprijs die ze voor die veiling aanhielden. Zonde van de tijd die je erin gestoken hebt. Als je dat van te voren geweten had.... -O-

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 17:23

Wat is het hier stil dames!

Ik was van de week ineens weer 300 gr zwaarder :roll:
Tuurlijk geen mega verschil maar baalde wel ff. Haha

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 17:29

Ik heb gisteren op de weegschaal gestaan. Ben nu 6 weken na de bevalling een kilo zwaarder dan een week na de bevalling %)
Had goede hoop ivm borstvoeding en een wel flink slanker wordende buik.

Maar fysiek herstel gaat super, wandel elke dag en rustig aan het sporten. Over paar weken weer naar de sportschool. Dus ik focus me lekker op de beweging en hoe ik me voel. M’n kleding wordt wijder. De rest komt later wel!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 14:46

MuSLi schreef:
Die barbells zijn best flink aan de prijs altijd inderdaad @Rose_Sonny. De beste kans heb je toch op Marktplaats denk ik :j

Wel balen van die niet genoemde minimumprijs die ze voor die veiling aanhielden. Zonde van de tijd die je erin gestoken hebt. Als je dat van te voren geweten had.... -O-

Nou ja precies dat inderdaad :=

Ik zoek nog even rustig verder, wil hiermee niet te impulsief zijn :=

Gisteren nog een heel gesprek met mijn fysiotherapeute gehad, ook over het afvallen omdat ze weet dat ik daar mee bezig ben. Toen kwamen we op de spierpijn en automatisch op het eten (wat hier ook al genoemd werd, extra eiwitten bij spierpijn). Dus toen vertelde ik wat ik gemiddeld eet, en dus ook dat ik koolhydraat beperkt eet. Maar daar was zij ook geen fan van :=. Ze zei dat dat er ook aan kon bijdragen dat ik niet echt in conditie win, terwijl ik er wel hard voor werk. Dus in overleg met de fysio ga ik toch maar weer proberen om de koolhydraten iets op te voeren. Wel veel eiwitten blijven eten. En ze heeft me aangeraden om 6x per dag te eten om de spijsvertering op gang te houden (deze heb ik ook al vaker gehoord) in plaats van 3x, wat ik nu deed.

Zoveel mensen, zo veel meningen, maar aangezien ik mijn fysio toch wel vertrouw en ook geloof dat zij deskundig is in wat ze doet, ga ik toch maar weer een aanpassing doen in mijn voeding en relatie met eten :=. Ik blijf wel proberen weinig toegevoegde suikers te eten, want daar voel ik me wel beter op in meerdere opzichten.

Mijn zoektocht is dus nog niet voorbij

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 09:39

Hoe gaat het met het opvoeren van de koolhydraten @Rose_Sonny? Merk je al enig verschil, of zal dit echt meer tijd kosten?

Balen @Linoleum dat je nu zwaarder weegt dan een week na de bevalling, maar je weet dat gewicht super kan fluctueren gedurende de cyclus hè. Dus misschien heb je net op het verkeerde moment gewogen :j goed om te lezen dat je focus legt op wat wel allemaal goed gaat en dat je wel verschil ziet in kleding en gevoel. Veel belangrijker dan die weegschaal.. die volgt uiteindelijk ook wel *\o/*

Hier afgelopen weken een beetje aan het kwakkelen qua gezondheid, maar ik probeer wel lekker te blijven bewegen. Dus vorige week "gewoon" 4x gesport (2x hardlopen, 1x kickboksen en 1x op de racefiets).

Deze week ook al twee keer gesport, beide keren een kickboks workout. Zal deze week ook nog twee keer hardlopen, dus daar komt het ook helemaal goed mee (denk ik). Eten gaat ook z'n gangetje. Weegschaal, geen idee. Al een week ofzo niet opgestaan..

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:38

Ja ik eet nog steeds in verhouding meer eiwitten dan koolhydraten, maar op zich lukt het wel goed om koolhydraten er bij te eten.
Had afgelopen maandag voor het eerst sinds de operatie nog energie in de avond om ná de fysio nog 30 minuten te fietsen. Ik heb vooral wel moeite met de tussendoortjes inbouwen. Dan is het ineens al 13.00 en dan heb je de window voor een tussendoortje al gemist :=

Wel fijn dat het je nog lukt om te trainen ondanks dat je gezondheid niet optimaal is @MuSLi. Kickboksen lijkt mij ook nog altijd leuk, maar nu weet ik zeker dat ik nog een aantal maanden moet wachten voor ik daaraan zou kunnen denken :=. Ook hardlopen mag ik de komende 7 maanden niet. Uiteindelijk is de weegschaal ook minder belangrijk, vooral als je al op het punt bent waar jij nu zit.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:31

Ik heb een mazzeltje. Via mijn nieuwe werkgever kan ik gebruik maken van bedrijfsfitness, waardoor het een stuk goedkoper is om een abonnement af te sluiten. Nu is mijn nieuwe werkgever ook nog zo royaal om €15,- per maand te betalen _/-\o_ Nu zag ik dat je ook een online abonnement, voor online workouts, kon afsluiten voor €14,99 per maand, waarbij je een gratis Xcore trainer (buis) krijgt. En dan kun je dus gebruik maken van de Xcore trainingen in hun app. Dat leek me een mooie kans. Net de goedkeuring gekregen en een mailtje dat de Xcore trainer naar me onderweg is *\o/*

Voorheen, toen ik bij Basic Fit trainde, vond ik Xcore trainingen altijd superleuk om te doen.
Leuke aanvulling op de dingen die ik al doe. En natuurlijk ook prima om dat thuis te kunnen doen :j
En gratis trainingsattributen zijn natuurlijk ook nooit mis.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:32

Rose_Sonny schreef:
Ja ik eet nog steeds in verhouding meer eiwitten dan koolhydraten, maar op zich lukt het wel goed om koolhydraten er bij te eten.
Had afgelopen maandag voor het eerst sinds de operatie nog energie in de avond om ná de fysio nog 30 minuten te fietsen. Ik heb vooral wel moeite met de tussendoortjes inbouwen. Dan is het ineens al 13.00 en dan heb je de window voor een tussendoortje al gemist :=

Wel fijn dat het je nog lukt om te trainen ondanks dat je gezondheid niet optimaal is @MuSLi. Kickboksen lijkt mij ook nog altijd leuk, maar nu weet ik zeker dat ik nog een aantal maanden moet wachten voor ik daaraan zou kunnen denken :=. Ook hardlopen mag ik de komende 7 maanden niet. Uiteindelijk is de weegschaal ook minder belangrijk, vooral als je al op het punt bent waar jij nu zit.

Fijn dat je voor het eerst 's avonds weer wat energie had. Wie weet helpt het wel heel goed in je herstel, een beetje meer koolhydraten :j Balen dat je nog maar zo beperkt dingen kunt doen. Kan me voorstellen dat dat niet altijd motiveert...

Ik ben gewend aan vaak per dag eten, dus voor mij is het niet meer dan normaal om tussendoortjes te pakken tussen ontbijt en lunch en tussen lunch en avondeten. Als het eenmaal in je systeem zit... misschien even een alarm zetten in je telefoon?

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 16:16

MuSLi schreef:
Ik heb een mazzeltje. Via mijn nieuwe werkgever kan ik gebruik maken van bedrijfsfitness, waardoor het een stuk goedkoper is om een abonnement af te sluiten. Nu is mijn nieuwe werkgever ook nog zo royaal om €15,- per maand te betalen _/-\o_ Nu zag ik dat je ook een online abonnement, voor online workouts, kon afsluiten voor €14,99 per maand, waarbij je een gratis Xcore trainer (buis) krijgt. En dan kun je dus gebruik maken van de Xcore trainingen in hun app. Dat leek me een mooie kans. Net de goedkeuring gekregen en een mailtje dat de Xcore trainer naar me onderweg is *\o/*

Voorheen, toen ik bij Basic Fit trainde, vond ik Xcore trainingen altijd superleuk om te doen.
Leuke aanvulling op de dingen die ik al doe. En natuurlijk ook prima om dat thuis te kunnen doen :j
En gratis trainingsattributen zijn natuurlijk ook nooit mis.

Ooh wat fijn! Dat klinkt heel positief. Fijne werkgever dan ook, dat ze zoiets regelen. Ik ga even Google vragen wat Xcore trainingen zijn haha.

Het zal inderdaad een kwestie van wennen zijn voor mij met de tussendoortjes. Een alarm zetten is een goed idee inderdaad, dat kan ik wel doen! Thanx voor de tip.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 16:44

Ik lees ook nog steeds trouw mee :D Reageer alleen wat minder, want het gaat echt ruk bij mij ..
In 1,5 maand nog steeds niet afgevallen.. Ik fiets en sport de pootjes uit mn lijf :')

Maar we gaan gewoon door. Laatste tijd heb ik alleen het 'probleem' dat ik gewoon niet weet wat ik wil eten, voornamelijk avondeten ... Dus even opzoek naar lekkere (en simpele) gerechten :D

Zag ook wat progressie foto's! Echt knap en goed bezig! *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:09

Ik moet mezelf even opnieuw bij elkaar rapen van de week. Lekkere week vakantie Egypte gehad en straks eerst maar weer in het gareel. De weegschaal geeft nog veel te veel aan qua kg om het voor mij comfortabel te laten voelen helaas.

Afbeelding
Wel genoten <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:23

Wauw, mooie foto zeg @Roosch <3

Balen @Mandy dat het op de weegschaal nog niet echt wil werken, terwijl je er wel hard je best voor doet... Supergoed dat je wel doorzet :j dat verdient hoe dan ook respect en daar mag je ook gewoon trots op zijn! _/-\o_