Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:13

Goed gedaan, bij intervallen pak ik zelf meestal wel minimaal een km aan het begin en eind warming up en cooling down op rustig tempo. Dan zijn die intervallen wat minder heftig meteen op je spieren. Misschien iets om over na te denken.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:36

Geïnspireerd door SV vandaag een tempoloop gedaan:

1km warming-up
2km 5:20
1km rust (6:00)
3km 5:20
1km rust
3km 5:20
1km rust
3km 5:30
1km cooling down

Ging best lekker al waren die laatste 3km wel lang (en wind tegen := )

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:56

@F_Ontherun Erg streng voor mezelf zou ik het niet willen noemen, de hernia is nu 1 jaar geleden en is zover hersteld als dat het gaat worden denk ik. Rustig die kleine enkelspiertjes trainen zal nog iets gaat verbeteren maar verder heb ik het er maar mee te doen vrees ik.

@Supervixen Ik twijfel heel erg of ik 5 of 10 zou willen doen. bij de 5 zou ik een PB kunnen najagen, bij de 10k zou het uitlopen op easy pace tempo worden maar wel met de nieuwe uitdaging qua afstand dus. 17 oktober is denk ik net te vroeg om een leuke tijd op de 10k na te streven.

Wat betreft rare mensen tegen komen, ik loop eigenlijk altijd op een goed bezocht en goed verlicht stukje grond en heb ook nooit enige twijfel gehad dat ik al lopend veilig was. Maar ik kan begrijpen dat dat heel anders is als je afgelegen loopt

Verder allemaal lekker aan het lopen zie ik weer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:13

Mooi 0091! Goed gedaan. Leuk om te doen toch.

Het is maar net wat je wilt IMAY, of je meer waarde hecht aan afstand of tijd.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:19

Wauw mooi om te lezen al die intervallen van jullie !
Vandaag weer een training op de planning maar weer mis na 2,5 km .
Wel ben ik blij verrast over mijn tempo de eerste 2 km en liep ik heel makkelijk in het begin .
Volgende keer proberen met diarree remmer .
En anders toch meer wandelen tussendoor want de training vorige week met dilan had ik minder last .

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:03

Supervixen schreef:
Goed gedaan, bij intervallen pak ik zelf meestal wel minimaal een km aan het begin en eind warming up en cooling down op rustig tempo. Dan zijn die intervallen wat minder heftig meteen op je spieren. Misschien iets om over na te denken.

Is idd wel beter voor mn spieren :j

Al denk ik dat een kilometer aan het begin en eind nog wat lang is voor mij, gezien de afstanden die ik nu in totaal loop, maar een paar minuten rustig inlopen zou eigenlijk wel moeten ja :o

Uitwandelen doe ik dan wel altijd een minuut of 5 :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:03

Ik doe ook pas sinds kort inlopen hoor Dilan, maar inderdaad meestal nog zo’n 10 minuten maar. Hoewel dat wel weer meer als een kilometer is := Het ligt er ook wel aan hoe zwaar ik de intervallen doe.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:15

Als ik echt rustig zou inlopen, zou dat voor mij wel gaan denk ik.
Maar ik heb nogal moeite met rustig lopen :')

Heb over 2 weken een sportmedisch onderzoek gepland. Gewoon om eens te kijken waar ik sta, waar ik op moet letten en of ef eventueel tekorten/ zwakke punten zijn.
Gezien bezorgdheid van mijn omgeving en toch ook wat kwaaltjes in de familie, wil ik toch even checken of alles net zo goed is als dat het voor mij voelt. :)
Krijg gelukkig ook het grootste gedeelte van mijn zorgverzekeraar vergoed, want het is redelijk prijzig :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:36

Ja dat is duur hè! Ben benieuwd wat er uit komt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:46

Nogal ja :=

Ik ben ook heel benieuwd.
Denk zelf dat ik gewoon gezond ben en een gemiddelde conditie heb.
Heb, op wat hoofdpijn en soms duizeligheid bij het opstaan na, geen klachten. En die hoofdpijn heb ik voornamelijk als ik zit/niks doe. Tijdens het sporten heb ik juist nergens last van. :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 23:35

Ik wil dat ook graag eens doen :j

Qua veiligheid: in het donker vind ik het wel eng. Dan ga ik hier echt niet langs de Schelde lopen, en al zeker niet langs de onverlichte stukken. Dus dan ga ik echt de stad in. Stukken stad zijn prima, een stukje park vind ik eng. Meer richting de buitenrand van de stad vind ik soms ook eng. Lastig want de wijken lopen leuker maar ik blijf dan op de steenweg voor de veiligheid. Wrs ben ik er iets te voorzichtig mee. Maar goed ja je weet nooit.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:30

Vanmorgen onverwachts nog even kunnen trailen. Gisteren met mijn nieuwe collega mijn klas in orde gemaakt voor het nieuwe schooljaar, maar mijn pc weigerde op te starten dus ik kon niet verder met werken.
De icter komt morgen pas. Dus vanmorgen een korte trail van 13km gedaan met tempowisselingen.
Het viel me zwaar, want naast dat ik mijn 1e werkdag na de vakantie had gisteren, kreeg ik ook het nieuws dat mijn oom nogal plotseling was overleden.
Dus na mijn werk op school doorgereden naar mijn ouders. Erg verdrietig allemaal en ik had het er gisteren ook behoorlijk zwaar mee.
Stiekem was ik dus wel blij dat ik even mijn hoofd kon leegmaken in het bos.
Denk dat ik vanavond nog een kort loopje op de weg doe.

Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:37

Sterkte SV Y;( Dat is altijd kl*te nieuws. Fijn dat je wel even hebt kunnen lopen, dat kan toch goed doen.

Poes ik denk dat het ook wel een beetje afhankelijk is van waar je woont. En de een is altijd voorzichtiger dan de ander. Zolang je je er zelf fijn bij voelt is het goed denk ik altijd.

Leuk Dilan zo’n test! Ik zou het ook nog altijd willen doen en krijg ook wel een deel vergoed, maar toch maak ik die afspraak maar niet.

Ik heb heerlijk gelopen vanmorgen. Kwam maar niet op gang thuis, toch de schoenen aan getrokken en ik ben eindelijk echt wakker _O- Ruim 7 km gelopen, in 9 minuten blokken van 6:30-6:40 gemiddeld waarbij ik de laatste twee blokken echt wel lekker ‘gas’ heb kunnen geven. Voor mij doen dan. Laten we zeggen, ik kon een lekker ritme houden, en heuvelop hield ik dat ook lekker vol in plaats van in te storten.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:42

Gecondoleerd Supervixen, zijn altijd moeilijke dingen. Wel fijn dat je nog even je hoofd een beetje leger kon lopen.

Interessant zo'n test, maar die sla ik nog even over, vrees dat de uitkomst momenteel niet zo best is.

Fijn dat je toch nog wakker bent geworden ontherun ;-). Klinkt al een fijn rondje waar je lekker op door kan.

Ik wil morgenochtend weer een rondje. Was een paar dagen druk met andere dingen en had weinig fut.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:48

Gecondoleerd Y;(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:54

Sv, gecondoleerd en sterkte :(:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 20:37

Dank jullie wel.

Net nog even met mijn vriend een kort trailtje gelopen. Op hersteltempo, want hij heeft zondag voor het eerst 35km getraild. En dus spierpijn :+ .

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 20:55

Wat een mooi zonnetje bij jou. Hier was het vanavond vooral grijs met wind. Niks aan. Knap van je vriend, z'n eerste 35km trail. Dan is zo'n herstelloopje wel fijn. Die voor jullie korte afstand moet ik eerst nog zien te halen _O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:10

Herstel tempo zegt ze ook, voor mij is dat flink doorlopen tempo :))
Knap van je vriend ook SV, 35 km is echt niet niks.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:14

ontherun schreef:
Herstel tempo zegt ze ook, voor mij is dat flink doorlopen tempo :))
Knap van je vriend ook SV, 35 km is echt niet niks.

Ik loop dat tempo tijdens mn intervallen :+

Hier was het vanavond ook grijs en koud :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:42

Sterkte SV!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:22

Gecondoleerd SV... Fijn dat het lopen je dan toch een beetje ontspanning biedt.

Ik was gisterochtend even een rondje om. Had een dagje shoppen op de planning, dus ik ging er vanuit dat ik later op de dag geen zin meer zou hebben. En dat klopte ook wel :') Haha...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:33

Slim MuSLi om in de ochtend al te gaan. Ik zou na een dagje shoppen ook niet veel zin meer hebben.

Ik heb vanmorgen m'n rondje gedaan en het ging echt zo fijn. Liep al vrij eenvoudig 8 minuten aan 1 stuk. Had verder gekund maar bewust even gaan wandelen en toen weer door. Moest helaas wel m'n schoen boenen toen ik thuis kwam...had gevoetbald met schapenstront _O- ...zie hier de boosdoeners die ook nog even mijn pad blokkeerden.
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:13

Hahaha geweldig!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:31

Musli, ik zou erna ook geen zin meer hebben :+

Faringo, die schapen _O-

Ik ben vanochtend ook weer een rondje wezen lopen.
Het idee was 3x 3,3 km lopen op langzaam tempo en een minuut wandelen tussendoor.
Maar alleen het eerste blok was 3,3 km :+
Tweede blok was 4,7 km want ik ging lekker. :)
En daarna doorgelopem tot ik de 11 km aantikte :D

Afbeelding