Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:55

Ik hou van nachtrust en uitslapen :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:57

Wendy, in jouw situatie was ik er inderdaad ook nooit aan begonnen.
Dat was een harde afspraak bij ons, beide inleveren of geen. Nu is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk omdat je werkgever ook maar mee moet werken.
Een kind met 2x voltijd lijkt mij persoonlijk niets, maar als dat voor anderen wel goed werkt dan wil ik daar niet over oordelen.

Ik vraag me oprecht wel eens af of ik kinderloos nu niet al ergens directeur zou zijn en allerlei evenementen af zou vliegen. Anderzijds, weet ik niet of dat zou uitmaken voor mijn geluk. (Ik ben heel tevreden met mijn leven).

Ik denk dat best wel te veel vrouwen in de situatie van Wendy zich dan wel als het waren laten overvallen (we zien wel) en dan echt wel in een gat vallen als dan de zorg alleen op jou aankomt.
Je studeert inderdaad niet voor de kat z‘n achterwerk.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:59

Nee bij mij heeft dat er niks mee te maken. Ok, ik zou nooit willen stoppen met werken. Alleen al om het feit dat ik dan binnen twee weken zoveel vrijwilligerswerk en dergelijke heb verzameld, dat ik toch niet thuis zit. Want ik hou niet van thuiszitten :') Dus dat kan ik dan maar beter gewoon betaald doen.

Maarja, er zijn gewoon mannen die zelf meer thuis zouden willen zijn voor kinderen, dus dit alles is niet echt een reden waarom ik geen kinderen wil..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:01

Mijn vriend werkt in de offshore en is dus gemiddeld 6 maanden/jaar weg van huis. Op mijn 27e ben ik alsnog een bachelor verpleegkunde begonnen en intussen afgestudeerd. Ik heb 2 paarden en 2 mini's. Een kind zou betekenen dat de paarden weg zouden moeten of op zijn minst dat ik heel veel zou moeten uitbesteden, want ik ga geen kind in een crèche doppen omdat ik wil rijden.
Stoppen met werken is geen optie, ik werk immers om de paarden te kunnen betalen.

Daarnaast zou ik het eveneens doodzonde vinden dat ik die bachelor heb gehaald en er dan nadien niks mee doe.

En mezelf kennende zou ik alsnog dingen zoeken om te doen en bezig te zijn, thuis zitten niksen is niks voor mij :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:39

Mijn vriend en ik werken in hetzelfde bedrijf en ook in dezelfde ploeg. We hebben vrij veel collega's die eerst ook als stel in een ploeg werkten, maar nu vanwege een kind in een andere ploeg zitten. Lijkt mij dus ook niks, dan zie je elkaar letterlijk alleen in het weekend

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:40

Hier heeft carrière er ook niets mee te maken.
Milieuaspecten, ziektes e.d. ook niet.
I just don't feel like it :')
Vind katten of parkietjes ook niet leuk, dus die neem ik ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:52

Moest het te combineren zijn dan zou ik er nog een master achter durven plakken :') Of weer wat anders gaan studeren of volgen van opleiding.
Zelfs al zou ik niet meer binnen de verpleegkunde werken, dan zou ik alsnog niet geheel werkloos thuis willen zitten. Ik ben graag met dingen bezig, en als ik daar wat aan kan verdienen, waarom die kans laten liggen? Maar dan wil ik dat goed doen, met volle inzet. En niet half-half omdat er toevallig nog een koter op het toneel te zien is.

Ik heb wel het geluk dat ik binnen de sociale verpleegkunde werk en bijgevolg een 9-to-5 werkregime heb. Beter nog, ik werk halftijds met 20u/week dus ben dagelijks amper 4u weg voor werk. De tijd die ik over hou stop ik graag in mijn hobby. Of in het huishouden. En wanneer mijn partner thuis is, dan gaat die tijd naar hem in de vorm van quality time. Moet er niet aan denken om na werk naar de paarden te racen, tegen de klok alle werk moeten doen + rijden, racen naar de opvang en als vriend thuis is niet optimaal van hem te kunnen genieten omdat je dus nog steeds met die kleine zit.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:15

Dat snap ik volkomen.

Mijn vrije tijd gaat op aan fitness en vanaf zaterdag ook weer aan paardrijden en alles daar omheen. En natuurlijk vriendlief en de hondjes. Heb dus eigenlijk al 2 kindjes in huis :')

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:18

Ik heb geen broers of zussen maar wel een schoonzusje. Die is nog vrij jong en zegt dat ze ook geen kinderen wil (goed voorbeeld zo'n grote broer!), maar mochten die er wel ooit komen en zou mijn schoonzusje en haar partner iets overkomen dan denk ik dat we zeker overwegen om ze in huis te nemen. Maar dat is ook erg afhankelijk van de situatie tegen die tijd, onze omstandigheden, leeftijden van de kinderen, eventuele alternatieven, etc. Zeker als ze al wat ouder zijn zou ik er minder moeite mee hebben dan een baby/peuter/kleuter.

Carriere is bij mij niet zo van invloed. Maar wel de vrijheid om te kunnen kiezen hoeveel uur ik werk, waar en wat voor baan, zonder dat ik daar iemand tekort mee doe. De carriere van mijn man is wel een ding. Die is gevechtsvlieger bij de luchtmacht en in jaren zonder uitzending al een maand of 4 van huis in totaal, en als ze een uitzending draaien komt daar 2 maanden bij (4 maanden uitzending maar minder oefeningen die tijdens uitzending vallen). De helft van de tijd sta ik er dus echt alleen voor want zelfs even bellen is dan vaak al moeilijk. Daar ga ik dus echt niet aan beginnen...

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:31

Ik denk dat het bij mij wel vanuit mijn carrière gestart is dat ik geen kinderen wil.
Ooit had ik het idee dat ik een topwetenschapper wilde worden (ondertussen ben ik veel gelukkiger met mijn baan aan de rand van de wetenschap, maar alsnog gewoon fulltime en ik ben niet van plan het hierbij te laten).
Dat beeld dwong me na te denken wat mijn ambities waren en hoe ik mijn leven in wilde vullen.
En met wat voorbeelden uit de vriendenclub met kinderen kwam langzaam toch wel de realisatie dat kinderen niet persé hoeven voor mij.

Dus niet persé een bewuste keuze, maar wel een belangrijke oorzaak denk ik.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:10

Ik wil geen kinderen omdat ik het zelf niet wil. Niet vanwege carrière of iets dergelijks.

Ik ben nog geen tante maar het zou wel kunnen gebeuren als het nog lukt ivm problemen. Ik gok dat dan de schoonfamilie er erg open voor staat of mijn ouders.

Ik weet van mijn vriendin dat een van haar zussen voogd is en die beslist dan wat er gebeurd. Dat hoeft dan niet perse bij haar te zijn schoonfamilie kan ook.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:46

Bij mij heeft carrière er niks mee te maken gehad dat ik ze niet wil, ik gruwel er ook niet van, maar ik vind ze ook weer niet zo leuk dat ik ze zelf wil. Van zwangere vrouwen gruwel ik dan weer wel, dat heeft er wel mee te maken :P

Mocht mijn zusje onverhoopt toch nog kinderen krijgen, wat ik niet verwacht eigenlijk, dan is die altijd welkom.

De kinderen van de zussen van mijn man zou ik dan weer never nooit niet in huis willen hebben. Maar dat scheelt, die zouden ze ook niet bij ons willen plaatsen denk ik zo :+ Die ruilen ze maar mooi onderling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:51

Voordeel van geen kinderen te hebben:

Vrijdagmiddag na werk gelijk met de trein in 1e klasse kunnen doorreizen naar Luxemburg voor een weekendje in ee luxehotel met vriend. Die zit daar sinds vanmiddag tot vrijdagmiddag toch al voor werk.

Zag een oproepje op FB langskomen voor later deze maand een fotoshoot aan zee met paard, bij een topfotografe aan een hele mooie prijs. Aangemeld en dagje vakantie gevraagd (en gekregen) op werk.

2x lekker zorgeloos plannen, iets om naar uit te kijken en van te genieten. Geen gedoe met "past dit wel" of "help, vind ik opvang" of weet ik veel wat.

Gewoon gaan met die banaan :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:24

Ik zie net dus de afkorting V.I.B, betekend dat dus; Very Important Baby :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:57

Is dat niet Verschrikkkelijke Ikke Babyformaat dan :o?

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:34

Ik ben voor de laatste optie :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:57

Vreselijk Irritant Blèren (of brullen :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:35

Die van sanso is nog beter :))

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:49

Vreselijk Irritant Blaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:01

Very Important (ham)Burger op het werk :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:04

Very irritante baby.

Ik wil geeb kinderen omdat ik ze niet leuk vind. En ik zie mezelf ook totaal niet als moeder. Carriere heeft er niks mee te maken. Vrijheid vooral. Ben nu onderweg voor een weekendje drenthe, in onze eigen stacaravan. Zou niet kunnen met kind ddnk ik

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:16

Ik had vannacht een peuter in het hotel die dus de hele nacht heeft lopen bleren. En niet wenen maar echt schreeuwen.

Werd smorgens wakker, stikkapot, en dacht: ach misschien heb je het maar gedroomd. Maar toen begon dat jong ineens weer te krijsen. Man, was bijna in staat om daar aan de deur te kloppen. Daarna hoorde ik ze met de lift naar beneden gaan en ja, ik hoorde het aan het gekrijs dat langzaam uitstierf in de liftschacht. Om dan weer luid naar boven te komen want mama en papa waren iets vergeten.

Verschrikkelijk. Dat je het jezelf aan doet om gebroken nachten te hebben is prima maar alsjeblieft. Zadel er andere mensen niet mee op

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:41

Siersma schreef:
Very irritante baby.

Ik wil geeb kinderen omdat ik ze niet leuk vind. En ik zie mezelf ook totaal niet als moeder. Carriere heeft er niks mee te maken. Vrijheid vooral. Ben nu onderweg voor een weekendje drenthe, in onze eigen stacaravan. Zou niet kunnen met kind ddnk ik

Jawel hoor. Ligt er maar net aan wat ze gewend zijn. Wij gingen altijd mee met onze ouders met de caravan en camper en weekenden in binnen en buitenland als mijn vader wedstrijd motorcross had. Lekker buiten struinen. En we hadden altijd een kist met speelgoed mee dus we vermaakten ons prima.

Ik zit nu 2 weken in het huis van mijn broertje en schoonzus om op de hond te passen. Zoveel meer rust daar. Echt heerlijk. Vanaf maandag weer naar huis met de krijs- en stampblaag boven ons. Ik ga de rust missen (en het bad :'))

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:29

Ik fietste net in de stad langs een bord waarop stond: ‘peuters zijn blenders zonder deksel’. Geen idee wat voor winkel het was, maar naar mijn idee klopt het aardig :’)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:35

Vast geen winkel voor mama’s, hahahah