Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 05:58

Ahhh bummer Emma :(:) faalangst examen is misschien nog niet zo'n gek idee.

Janine1990

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:23

Aah oliebol Emma!!! :(:)
Het is een hele investering zo'n rijbewijs... Kan je misschien nog iets via je ouders regelen?

Faalangstexamen vind ik ook niet zo gek, maar ik dacht altijd dat daar regels voor waren? Dat je dat pas de vierde/vijfde keer krijgt? Of is dat inmiddels alweer veranderd?

Ben nu wel benieuwd hoe dat spierpijn verhaal nu écht zit :+

Gisteren heb ik echt een supergoede dag gehad! *\o/*

Vandaag... ik wilde langer op bed liggen, dus geen brood gesmeerd. Gelukkig is de kantine vrij gezond te overleven :D Dus nog geen idee wat ik allemaal eet, met uitzondering van de digestive koekjes en de appels.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:29

Nou dit is dus precies waar ik bang voor was. 3 dagen meer dan 1600/1700kcal gegeten en was vanochtend 74,5kg, een kilo zwaarder. Dus weer precies op het gewicht waar ik in december mee begon. :n

Welkom Farjen, mooie lijstjes hoor! :)

Sannens: Jup! Jij ook?
Jaimy: Mmm, dat lijkt me ook lastig ja! Waarop is het gebaseerd (je kcal?)?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:36

Op mijn beweging en aangepaste training. En uiteraard op mijn doel..
Ik doe natuurlijk wel heel veel en er hoeft niet echt gewicht meer af.. Ik train zelf 6x p week, soms 7 en sowieso 2x p dag. Cardio (of vorm van groepsles of loopband of traplopen) en kracht. Daarnaast geef ik nog PT en draai ik mee, zelfde geld voor de groepslessen die ik geef :Y) En daarnaast ben ik 2x p dag thuis bezig met de paarden, sjouwen van balen hooi stro emmers water weiland mesten haha.

dus ja opzich.. Het klopt wel hoor en zal minder last hebben van eetbuien etc, maar t klonk gewoon zoveel hihi. Maar we kijken alles 2 weken aan en gaan dan evalueren etc.

Gaan vanaf maandag starten met ook allerlei testjes, hoelang je verbranding duurt, mijn 1RM, mijn metabolisme blabla allemaal dingen met zuurstof en ga zo maar door.. Ben echt benieuwd! :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:49

Balen cheetahfan! Maar als je maar 3 dagen iets boven je normale kcalinname hebt gezeten, kan er volgens mij geen kilo vet bij zijn? Correct me if i'm wrong, maar volgens mij moet je 7000 kcal teveel eten om een kilo vet aan te komen? Misschien houd je wat vocht vast, en is die kilo over een paar dagen weer verdwenen? Niet meteen laten ontmoedigen hoor!!

Klinkt idd veel jaimy, maar met jouw beweging is het ook wel weer logisch. En best fijn dat je zoveel kan eten :D

Mn lijstje
O: havermout met halfvolle melk
T: aardbeien
L: salade met paprika, geitenkaas en walnoten :9 dressing van azijn, olijfolie, mosterd en drupje honing. Ik heb er nu al zin in <3
T: vitalu cracker met slankie sambal
A: tomatensoep, 2 boterhammen (beleg moet ik nog bedenken)
T: glas witte wijn, klein zakje chips

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:20

Goedemorgen allemaal! Emma wat ontzettend jammer zeg :(:)

Cheetafan, hoe kan dat?

Gisteravond heb ik nog 2 blokjes pure 85% chocolade genomen overigens :)

Vandaag:

O: 2 komijnenkaascrackers met rookvlees en koffie
T: gekookt ei en een bifi
L: 2 crispybreads ( Atkins ) met rookkaas, en Griekse rauwkost
T: halve komkommer
D: weet ik nog niet, gaan elders eten, maar denk dat ik maar een bak shoarma met knoflooksaus meeneem :D en sla. Kapsalon maken zonder patat.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:23

@laura: idd, 7700 of zo. Dan zou ze elke dag 4266kcal gegeten moeten hebben (en dat is uitgaande van 1700 als nulpunt trouwens, dus wss ligt dat aantal zelfs nog hoger). En dan vraag ik me nog af hoeveel vet je lichaam 3 dagen kan verwerken en opslaan? Volgens mij zit daar ook een limiet aan maar weet t niet zeker..

Ik denk dat het idd vocht is!
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 14-04-17 09:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:25

BloemBloem, ik heb het nog niet geprobeerd. Maar hoelang zit jij vol van die crackers die je maakt?

Haha Cheetah, moet je kijken naar die berekening van Imandra... jij kan nooit aangekomen zijn van dat beetje wat je meer hebt gegeten bovenop die 1600/1700!!! Je kan morgen nog eens op de weegschaal gaan staan, wie weet ben je dan wel weer anderhalve kilo kwijt hoor!!! Heb je de afgelopen dagen misschien wat meer zout gegeten dan gebruikelijk is? Kan heel veel schelen! Niet meteen over in zitten!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:28

Janine, ik eet ze rond een uur of 8, en kan daar wel op
teren tot een uur of 11/ 11.30, dan neem ik een tussendoortje, en om 12.30 uur - 13.00 uur lunch ik :)

Heb het wel zwaar, mijn lijf is flink in opstand omdat ik weinig tot geen KHD binnen krijg, dat merk je wel hoor, is meestal met een dag of drie voorbij.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:31

Navatu, ik bak over het algemeen best vaak, maar heb ook altijd heel veel over :')
Ik kan er dus altijd lang van eten _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:34

BloemBloem schreef:
Janine, ik eet ze rond een uur of 8, en kan daar wel op
teren tot een uur of 11/ 11.30, dan neem ik een tussendoortje, en om 12.30 uur - 13.00 uur lunch ik :)

Heb het wel zwaar, mijn lijf is flink in opstand omdat ik weinig tot geen KHD binnen krijg, dat merk je wel hoor, is meestal met een dag of drie voorbij.

Oh je bent ook echt net begonnen?

Ik ben zelf niet van plan om KHA te gaan eten, maar die crackers klinken gewoon lekker.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:38

Ja gisteren gestart :+, er hoeft ook niet dramatisch veel af, maar je
merkt het gewoon als je KHD mindert :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:39

Thanks guys, ik weet ook wel dat het geen vet kan zijn maar vind het gewoon enorm stom. Ik heb altijd al gehad dat ik gewoon zo veel minder kan eten dan anderen omdat ik er echt meteen van aankom... Als ik zie wat anderen om mij heen wegwerken en hoe 'slank' ze erbij blijven, en ik doe echt enorm mijn best en er gebeurd niet zo veel. :') Ik heb altijd één keer per zoveel tijd een baalmoment dat ik denk 'waarom doe ik dit' :').
Ik wacht het idd wel even af maar is gewoon niet leuk. :P Ben al 3 maanden niet boven de 73,5kg uitgekomen...

Jaimy: Ben benieuwd wat voor effect het heeft! Laat je weten hoe het gaat? :)
En wat een nette lijstjes Laura en Bloembloem!
Bloembloem: knap hoor! Op hoeveel gram khd wil je zitten per dag?
En misschien ook wel handig/leuk: hoelang ben je, hoeveel weeg je en waar wil je naartoe? Als je dat wil delen ten minste.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:40

Cheeta, ik eet tussen de 20 en 30 KHD per dag :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:42

BloemBloem schreef:
Ja gisteren gestart :+, er hoeft ook niet dramatisch veel af, maar je
merkt het gewoon als je KHD mindert :)

Maar als je je streefgewicht/uiterlijk hebt behaald, wat ga je dan doen? Blijf je dan in deze leeftstijl of ga je weer gewoon als vanouds verder?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:44

Vaak ben ik het dan zat, en dan eet ik wel meer KHD, meestal blijf ik rond de 68kg hangen, en voor het mooie vind ik dat dus net teveel, ga door tot 62, vind ik altijd fijner in de zomer :)

Dit is gewoon een jaarlijks terugkomend iets :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:44

Dus dit doe je eigenlijk elk jaar?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:48

Janine1990 schreef:
Dus dit doe je eigenlijk elk jaar?

Ja :)

Alleen in verschillende vormen, heb eens Sonja Bakker, Weight Watchers, Cambridge, en Soepdieet gevolgd. En nu de KHD arm, wat eigenlijk hetzelfde is al Cambridge ( qua idee dan ) het doel is om in ketose te raken, en dan ga je afvallen :)

KHD is gewoon fijn, want je kan lekker blijven eten. Alleen mijn wijntje in het weekend ga ik wel missen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:03

MAar kom je dan bewust elk jaar 6 kilo aan? En dat wil je in korte tijd weer kwijt?
Sorry, I'm confused...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:03

Ik geloof dat er een gevulde koek bij mn lijstje komt O:)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:08

Cheetahfan schreef:
Thanks guys, ik weet ook wel dat het geen vet kan zijn maar vind het gewoon enorm stom. Ik heb altijd al gehad dat ik gewoon zo veel minder kan eten dan anderen omdat ik er echt meteen van aankom... Als ik zie wat anderen om mij heen wegwerken en hoe 'slank' ze erbij blijven, en ik doe echt enorm mijn best en er gebeurd niet zo veel. :') Ik heb altijd één keer per zoveel tijd een baalmoment dat ik denk 'waarom doe ik dit' :').
Ik wacht het idd wel even af maar is gewoon niet leuk. :P Ben al 3 maanden niet boven de 73,5kg uitgekomen...

Jaimy: Ben benieuwd wat voor effect het heeft! Laat je weten hoe het gaat? :)
En wat een nette lijstjes Laura en Bloembloem!
Bloembloem: knap hoor! Op hoeveel gram khd wil je zitten per dag?
En misschien ook wel handig/leuk: hoelang ben je, hoeveel weeg je en waar wil je naartoe? Als je dat wil delen ten minste.

Nou dat is niet helemaal waar. Als die boven hun nulpunt gaan eten dan komen ze ook aan hoor. Maar misschien ligt hun nulpunt hoger doordat ze bijv. langer zijn, misschien zie je dat alleen niet zo goed dat ze aan zijn gekomen of sporten/bewegen ze eigenlijk ook meer of zo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:13

Cheetafan je bent echt niet aangekomen in die dagen hoor! Wat heb je die dagen gegeten? Misschien wel iets waar je lichaam niet lekker op reageert waardoor het van slag is.

Dat heb ik nu ook, voel me net een ballon! Zere buik en zere darmen. Heb gister chippies gegeten en scherp avondeten. Nou 100% garantie dat ik dan buikpijn heb!
Vandaag een matigere dag!

Wilde gaan fietsen eigenlijk maar heb de hele week last gehad van mijn knie / gewrichten dus dat lijkt me niet zo slim. Aangezien "met beleid" niet voorkomt in mijn woordenboek. :+

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:24

Imandra: Ja dat is waar. Het is waarschijnlijk ook gewoon meer het gevoel wat ik heb. In beide kanten van mijn familie komt hypothyreoïdie voor dus ik denk dat ik ook gewoon een erg trage stofwisseling heb. Daarbij hem ik denk ik mijn metabolisme een beetje om zeep geholpen door in het verleden structureel te weinig te eten. :P
Het is waarschijnlijk ook gewoon vocht, ik wacht het gewoon af. Ik wilde immers dat er iets veranderde want ik bleef nogal stilstaan, nou nu heb ik verandering. :Y)

MarlineRooz: Aah dat is balen :( Kun je niet iets anders lichts doen zoals wandelen of zwemmen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:27

Ik zo het nog even doorzetten en zo min mogelijk zout eten en veel drinken Cheetahfan!

En ik ga vanmiddag een vriendin helpen met haar pony vasthouden met een fotoshoot dus zal dan genoeg lopen. :P En heb gister een uur gewandeld!
Moet morgen de hele dag werken (horeca) dus moet een beetje sparen van mezelf! Zondag weer wandelen en dan woensdag maar weer fietsen. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:30

Cheetah, maak je ook foto's van je vorderingen? Soms zegt dat zoveel meer dan je gewicht!