Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Isa vorige keer was je aan het zeuren dat je niet af viel dus dan is het wel slim om het af te wegen om beter te weten wat je binnen krijgt. Meten is immers weten en als je schat dan kan je onbewust enkele honderden kcal extra binnen krijgen. En dat jij dan zielig gaat doen dat wij onze mening gaan opdrukken.. Tja. Wij geven informatie, vaak ondervonden door onderzoek naar wetenschappelijke artikelen.
Ben het eens met Emma, je eerste post komt nogal over van 'luister niet naar de rest want wat ik zeg is waar'. Maar zo komt het in ieder geval op MIJ over. Heel bot gezegd hoor, maar als jij 'normaal' reageert is er niks aan de hand en blijft het gezellig
Area51 schreef:Oh en welkom nieuwelingen en terugkomers! Hier iemand die zich verstopte tussen teveel eten afgelopen twee weken
Mjetterd schreef:Ik heb mij volgens mij al wel eerder in dit topic gemeld, las vanaf toen eigenlijk altijd al wel mee en ga nu ook proberen wat vaker te reageren. Verwacht van mij geen lijstjes, ik vind dat echt vreselijk namelijk. Prima als het voor andere mensen wel werkt
.
Weeg nu net iets over de 100. Heb niet een keihard doel voor mijzelf gesteld maar wil gewoon afvallen. Mijn vriend heeft me vorige week ten huwelijk gevraagd en ik wil er heel graag geweldig uit zien op mijn bruiloft. 2 keer in de week ga ik na kickboksen toe, stap af en toe wel eens thuis op de crosstrainer en loop elke dag met de hond.
IsaCalixa schreef:Gefeliciteerd Mjetterd!![]()
Hebben jullie al een datum?
Pallatin schreef:Van harte! Als dat geen geweldig doel is om voor ogen te houden, dan weet ik het ook niet meer: in DE jurk passen...
Ik heb heb gedaan toen m'n zus ging trouwen, ik vond een beeldschoon jurkje, maar eigenlijk was ie gewoon te klein....jurkje gekocht en mezelf op dieet gezet...lukt ook nog...nu niet meer hoor..
Pallatin schreef:Ik zie in sommige lijstjes van jullie muesli staan, is dat de knapperige variant met suiker? Of die paardenvoer variant? Een lekker alternatief met minder suiker is nl. granola, ik heb dit vaak zelf gemaakt en is dan vrij goedkoop ook als je op budget moet leven
Maanlicht schreef:Ik weeg niet elk plakje brood af, maar probeer een logische berekening te maken, hetzelfde met broodbeleg. Soms staat er op de verpakking hoeveel kcal er per plakje in zit, en soms alleen per 100 gram, dan is het een kwestie van kijken hoeveel plakjes er in de verpakking zitten, hoeveel gram de complete verpakking is en dat uitrekenen.
En van veel producten staat er exact in Fatsecret hoeveel kcal er in zit.
Emmaa_ schreef:Ik kan misschien heel bot overkomen, maar ook als je wel veel beweegt is het gewoon nuttig om precies te weten wat je binnen krijgt, als je wilt afvallen. Zoals al gezegd werd - als je niet weegt kan je met gemak honderden kcal naast je schatting zitten. Als dat er een paar honderd te weinig zijn dan eet je niet genoeg, en als dat er een paar honderd te veel zijn zal je niet afvallen.
Lieneke zei het al, als je wilt afvallen moet je minder eten dan je verbruikt, en als je niet precies weet wat je verbruikt of niet precies weet wat je binnen krijgt... Ja dan gaat het moeilijk worden he.
Ieder z'n eigen manier, daar ben ik ook helemaal voor, maar als iemand zich hier in het topic komt melden die een doel heeft om 1.5 kg per week af te vallen.. Ja dan zal je toch echt moeten wegen. Anders gaat dat ook niet lukken.
Emmaa_ schreef:Ieder z'n eigen manier, daar ben ik ook helemaal voor, maar als iemand zich hier in het topic komt melden die een doel heeft om 1.5 kg per week af te vallen.. Ja dan zal je toch echt moeten wegen. Anders gaat dat ook niet lukken.